3D

Data: 2015-01-17 09:47:13
Autor: Tata
3D
Czy jest możliwość druku na drukarce 3D elementów modeli kartonowych? W takim modelu statku wręgi trzeba naklejać na karton grubości 2-3 mm i następnie wycinać skalpelem lub nożyczkami, co często przy skomplikowanym kształcie, nie daje zadowalających wyników. Problem jest też z lufami armat, bo te najczęściej są stożkowe. Czy można rysunek takich wręg (armat) zeskanować, przenieść do programu obsługującego drukarkę i następnie wydrukować w kali 1:1 w pożądanej grubości i kształcie?

Z poważaniem
MJ

Data: 2015-01-17 11:59:12
Autor: BQB
3D
W dniu 2015-01-17 o 09:47, Tata pisze:
[...]

Na drukarce 3D wydrukujesz wszystko - są tylko różnice w rozdzielczości i wielkości druku, ale te wartości zależą od konkretnego modelu drukarki. Ale sam proces zeskanowania i importu to już nie tak hop siup - trzeba trochę to poobrabiać.

Data: 2015-01-17 12:05:57
Autor: \(c\)RaSz
3D

Użytkownik "Tata" napisał w
news:m9d8qs$rpv$1mx1.internetia.pl  ...
: Czy jest możliwość druku na drukarce 3D elementów modeli kartonowych?

: (...) Czy można rysunek
: takich wręg (armat) zeskanować, przenieść do programu obsługującego
: drukarkę i następnie wydrukować (...)?
:

A dlaczego upierasz się, żeby owe elementy wykonać z... kartonu? Jak już
chcesz zaangażować do pracy kosztowną drukarkę 3D, to lepiej niech produkt
był z czegoś lepszejszego! No ale i z czegoś przypominającego karton — tyż
się da, jak sądzę, choć będzie to-to dość toporne, bo celulozy nie
rozdrobnisz aż tak, żeby przechodziła elegancko przez dysze głowicy
drukującej. Dlatego lepsze jednak byłoby jakieś inne tworzywo.

A zaś co do "zeskanować, przenieść do programu obsługującego drukarkę" — to
odpowiedź brzmi: nie! Z rysunku 2D nie tak łatwo wykonać odwzorowanie
trójwymiarowe, sporo się trzeba napocić, i (jak mi się wydaje) nie ma
programu aż tak inteligentnego, żeby nie potrzeba było naprawdę sporego
udziału człowieka, przy takiej konwersji!

____________________________

Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
"porzÄ…dku dziobania" ludzie, na których rzÄ…dowym decydentom  -  zależy
znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!
Tylko niesterowany, w peÅ‚ni WOLNY rynek  -  jest transparentny, uczciwy,
bezstronny i nieprzekupny!

Data: 2015-01-17 12:10:01
Autor: BQB
3D
W dniu 2015-01-17 o 12:05,  (c)RaSz pisze:

[...]

Jest jeszcze coś takiego jak skaner 3d, ale czy oprogramowanie od tego będzie bezproblemowo współpracować z oprogramowaniem drukarki, tego nie wiadomo.

Data: 2015-01-17 23:07:22
Autor: Adam
3D
W dniu 2015-01-17 o 12:10, BQB pisze:
[...]

Jest jeszcze coÅ› takiego jak skaner 3d, ale czy oprogramowanie od tego
będzie bezproblemowo współpracować z oprogramowaniem drukarki, tego nie
wiadomo.

Ostatnio w TV widziałem migawkę o skanowaniu żyjących jeszcze powstańców i drukowaniu ich w zmniejszonej skali, pokazywali też wydrukowane figurki.
Ale co innego projekt zarządzany przez dużą firmę (z niezłym pewnie kapitałem), a co innego robota "domowa".

Może się okazać, że szybciej niż ewentualna obróbka skanów 3D, byłoby wyrysować ów kadłub statku czy okrętu od nowa w jakimś 3DCAD-zie.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-01-17 12:53:23
Autor: Pawel O'Pajak
3D
Powitanko,

Czy mo¿na rysunek takich wrêg (armat) zeskanowaæ, przenie¶æ do programu
obs³uguj±cego drukarkê i nastêpnie wydrukowaæ w kali 1:1 w po¿±danej
grubo¶ci i kszta³cie?

Mozna, pytanie tylko, czy masz dojscie do takiego skanera. Oczywiscie sa metody domowe, tylko obawiam sie, ze malo dokladne. W efekcie nalozenia bledow/dokladnosci skanera i drukarki gotowy emement moze mocno odbiegac od oczekiwanego.
Na temat skanerow sie nie wypowiem, natomiast co do drukarki:
Nie moze drukowac w powietrzu, czyli jest problem z elementami okraglymi. W przypadku malej lufy sa 2 rozwiazania: drukowanie w pionie, ale tu trzeba szybko chlodzic, inaczej kolejnie przejazdy glowicy (ze wzgledu na rozmiar dosyc czeste) beda deformowac element, albo uzycie materialu podporowego, co wymaga dwuglowicowej drukarki (tu tez sie nie wypowiem, bo co prawda mam drukarke dwuglowicowa, ale jeszcze nie drukowalem z 2 materialow)
Domyslam sie, ze w modelarstwie dokladnosc jest kluczowa. Mi sie udaje zejsc do 0,3mm tolerancji przy glowicy 0,5mm i bez chlodzenia, z ABSu. Drukarke zlozylem niedawno, osiagniecie lepszych wynikow wymaga doswiadczenia (a jest mozliwe).
Pocieszajaca wiadomosc jest taka, ze filamentow jest mnogosc niebywala, a co chwile dowiaduje sie o nowych. Sa wiec bez problemu dostepne filamenty imitujace drewno, z dodatkiem wluokien weglowych (rewelacyjne wydruki - super lekkie o idealnie gladkiej powierzchni), sa imitujace kamien, oczywiscie wszystkie kolory w tym przezroczyste, gumowe, tez przezroczyste.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

Data: 2015-01-17 13:47:00
Autor: \(c\)RaSz
3D
U¿ytkownik "Pawel O'Pajak" napisa³ w
news:m9die7$kjo$1srv.chmurka.net ...
:
: (...) wymaga dwuglowicowej drukarki (tu tez sie nie
: wypowiem, bo co prawda mam drukarke dwuglowicowa, ale jeszcze nie
: drukowalem z 2 materialow)

£o³! Masz drukarkê 3D? A drogie to-to? No i jeszcze 2 g³owicow±? To chyba jeszcze dro¿sze?

:
: Pawel Chorzempa
: -- : "-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
: -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)

 - ano racjê ma mistrz Mro¿ek, tak u nas dzia³a pañstwo (ja¶nie-Pañstwo)! A jak dla mnie, to nale¿y zysamen do kupy wszystkie partie parlamentarne traktowaæ jako (ewentualne) w³adze okupacyjne (teraz czy po rotacji, bez wiêkszej ró¿nicy)!

--
____________________________

Nie oczekuj, i¿ rz±d uzna, ¿e warto wesprzeæ tak¿e i Ciebie. S± w tym
"porz±dku dziobania" ludzie, na których rz±dowym decydentom  -  zale¿y
znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umiej± siê odpowiednio... "odwdziêczyæ"!
Tylko niesterowany, w pe³ni WOLNY rynek  -  jest transparentny, uczciwy,
bezstronny i nieprzekupny!

Data: 2015-01-17 17:02:59
Autor: Qlfon
3D
[...]

A nie byłoby prościej przenieść plany do .cdr i z tego w "każdej" agencji reklamowej wytną ci laserem w czym tam będziesz chciał.

--
Qlfon, Lublin

3D