3D

Data: 2015-01-17 12:05:57
Autor: \(c\)RaSz
3D

Użytkownik "Tata" napisał w
news:m9d8qs$rpv$1mx1.internetia.pl  ...
: Czy jest możliwość druku na drukarce 3D elementów modeli kartonowych?

: (...) Czy można rysunek
: takich wręg (armat) zeskanować, przenieść do programu obsługującego
: drukarkę i następnie wydrukować (...)?
:

A dlaczego upierasz się, żeby owe elementy wykonać z... kartonu? Jak już
chcesz zaangażować do pracy kosztowną drukarkę 3D, to lepiej niech produkt
był z czegoś lepszejszego! No ale i z czegoś przypominającego karton — tyż
się da, jak sądzę, choć będzie to-to dość toporne, bo celulozy nie
rozdrobnisz aż tak, żeby przechodziła elegancko przez dysze głowicy
drukującej. Dlatego lepsze jednak byłoby jakieś inne tworzywo.

A zaś co do "zeskanować, przenieść do programu obsługującego drukarkę" — to
odpowiedź brzmi: nie! Z rysunku 2D nie tak łatwo wykonać odwzorowanie
trójwymiarowe, sporo się trzeba napocić, i (jak mi się wydaje) nie ma
programu aż tak inteligentnego, żeby nie potrzeba było naprawdę sporego
udziału człowieka, przy takiej konwersji!

____________________________

Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym
"porzÄ…dku dziobania" ludzie, na których rzÄ…dowym decydentom  -  zależy
znaaacznie bardziej. A dlaczego? Bo umieją się odpowiednio... "odwdzięczyć"!
Tylko niesterowany, w peÅ‚ni WOLNY rynek  -  jest transparentny, uczciwy,
bezstronny i nieprzekupny!

Data: 2015-01-17 12:10:01
Autor: BQB
3D
W dniu 2015-01-17 o 12:05,  (c)RaSz pisze:

[...]

Jest jeszcze coś takiego jak skaner 3d, ale czy oprogramowanie od tego będzie bezproblemowo współpracować z oprogramowaniem drukarki, tego nie wiadomo.

Data: 2015-01-17 23:07:22
Autor: Adam
3D
W dniu 2015-01-17 o 12:10, BQB pisze:
[...]

Jest jeszcze coÅ› takiego jak skaner 3d, ale czy oprogramowanie od tego
będzie bezproblemowo współpracować z oprogramowaniem drukarki, tego nie
wiadomo.

Ostatnio w TV widziałem migawkę o skanowaniu żyjących jeszcze powstańców i drukowaniu ich w zmniejszonej skali, pokazywali też wydrukowane figurki.
Ale co innego projekt zarządzany przez dużą firmę (z niezłym pewnie kapitałem), a co innego robota "domowa".

Może się okazać, że szybciej niż ewentualna obróbka skanów 3D, byłoby wyrysować ów kadłub statku czy okrętu od nowa w jakimś 3DCAD-zie.

--
Pozdrawiam.

Adam

3D