3G v H w C702

Data: 2009-09-26 23:25:34
Autor: Irk
3G v H w C702
Witam,
Widzę, że na moim SE C702 raz pojawia się oznaczenie "3G" a raz "H".
Czy ktoś może mi wyjaśnić czym one się różnią ?

Pozdrawiam

Data: 2009-09-27 09:56:56
Autor: darnok
3G v H w C702
Irk wrote:

Widzę, że na moim SE C702 raz pojawia się oznaczenie "3G" a raz "H".
Czy ktoś może mi wyjaśnić czym one się różnią ?

H oznacza ze mozesz lub korzystasz z szybszej transmisji w ramach 3G.

http://pl.wikipedia.org/wiki/High_Speed_Downlink_Packet_Access

"Projektując sieci komórkowe trzeciej generacji skupiono się przede wszystkim na usprawnieniu przysyłania danych. Obecnie najpopularniejszym systemem 3G jest standard UMTS. Wprowadzony w nim interfejs WCDMA (opisany przez specyfikacje 3GPP w wersjach R99) umożliwiał transfer danych do abonenta z maksymalną szybkością ok. 384 kbit/s. W specyfikacjach 3GPP w wersji R5 zaproponowano nową technologię transmisji sygnału do abonenta - HSDPA, która umożliwiała maksymalną szybkość transmisji 14.4 Mbit/s*. Dzięki jej zastosowaniu operatorzy będą mogli znacznie polepszyć transfer danych przesyłanych do abonenta i odporność na warunki transmisji oraz zoptymalizować użycie sieci radiowej (posiadane częstotliwości będą mogły posłużyć do jednoczesnej obsługi większej ilości abonentów)."

* na dzien dzisiejszy wdrozono juz komercyjnie do 21Mbit/s, a juz opracowano standardy ze bedzie 42 a nawet 53.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2009-09-27 07:16:58
Autor: Olgierd
3G v H w C702
Dnia Sun, 27 Sep 2009 09:56:56 +0300, darnok napisał(a):

Widzę, że na moim SE C702 raz pojawia się oznaczenie "3G" a raz "H".
Czy ktoś może mi wyjaśnić czym one się różnią ?

H oznacza ze mozesz lub korzystasz z szybszej transmisji w ramach 3G.

W moim C902 (karta Plej) napis "3G" pojawia się w momencie zalogowania się telefonu (z włączoną pracą w 3G) do sieci Polkomtela, zaś literka "H" w chwili, gdy telefon loguje się w sieci macierzystej.

Niech będzie wolno mi powiedzieć, że "H" to raczej "home".

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-09-27 13:45:41
Autor: Flo
3G v H w C702
Olgierd pisze:

Niech będzie wolno mi powiedzieć, że "H" to raczej "home".

Powiedzieć wolno ale nie znaczy to że masz rację.
W Motorolach też tak jest. Jak jest 3G to wyświetla 3G a jak BTS udostępnia HSDPA to wyświetla się "H".
Oczywiście "H" pojawi się tylko wtedy gdy moduł telefonu obsługuje ten standard. ;)

--
Florian Marzejewski
http://bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2009-09-27 13:06:37
Autor: Olgierd
3G v H w C702
Dnia Sun, 27 Sep 2009 13:45:41 +0200, Flo napisał(a):

[...]

Strasznie dziwne, bo oznacza to, że (telefon SE C902):
- sieć Orange/karta Orange obsługuje tylko 3G
- sieć Plus/karta Play obsługuje tylko 3G
- sieć Play/karta Play obsługuje tylko H

W zasadzie "H" świeci mi się tylko po założeniu karty Play i zalogowaniu się do sieci Play (ale nie GSM). Cała reszta -- zwykłe 3G.

Data: 2009-09-27 15:32:14
Autor: Flo
3G v H w C702
Olgierd pisze:

Strasznie dziwne, bo oznacza to, że (telefon SE C902):
- sieć Orange/karta Orange obsługuje tylko 3G

Widać Orange w okolicy nie ma HSDPA

- sieć Plus/karta Play obsługuje tylko 3G

Plus w roamingu nie udostępnia Play'owi HSDPA

- sieć Play/karta Play obsługuje tylko H

Bo Play na własnej infrastrukturze ma HSDPA

Data: 2009-09-27 14:11:01
Autor: Olgierd
3G v H w C702
Dnia Sun, 27 Sep 2009 15:32:14 +0200, Flo napisał(a):

Strasznie dziwne, bo oznacza to, że (telefon SE C902): - sieć
Orange/karta Orange obsługuje tylko 3G

Widać Orange w okolicy nie ma HSDPA

Ma. Jakby tak na to patrzeć to nigdzie nie ma -- bo nigdzie mi się nie świeciło.
Może nie znaczą tego sygnału.

- sieć Plus/karta Play obsługuje tylko 3G

Plus w roamingu nie udostępnia Play'owi HSDPA

A mBankowi? A we własnej sieci? Bo owo "H" świeci się tylko jak założę kartę Play.

- sieć Play/karta Play obsługuje tylko H

Bo Play na własnej infrastrukturze ma HSDPA

Aczkolwiek muszę uznać argumenty i przyznać, że błądziłem.

Data: 2009-09-27 20:06:03
Autor: Bart
3G v H w C702
Nie rozumiem  po co ta całą dyskusja ?

3G = "goły" UMTS sprzed wprowadzenia HSDPA/HSPA = prędkość do 384 kbps
H = HSDPA lub HSPA  = prędkość do 7,2 Mb/s

W  obu przypadkach możliwa jest videorozmowa

Data: 2009-09-28 07:14:10
Autor: Jan Strybyszewski
3G v H w C702

3G = "goły" UMTS sprzed wprowadzenia HSDPA/HSPA = prędkość do 384 kbps
H = HSDPA lub HSPA  = prędkość do 7,2 Mb/s

(do 14,4 formalnie)

W  obu przypadkach możliwa jest videorozmowa

No ba 64kb/s tyle ma kanal video :)

Data: 2009-09-28 07:13:05
Autor: Jan Strybyszewski
3G v H w C702
Flo pisze:
Olgierd pisze:

Strasznie dziwne, bo oznacza to, że (telefon SE C902):
- sieć Orange/karta Orange obsługuje tylko 3G

Widać Orange w okolicy nie ma HSDPA

Oblsuguje o ile wiem KAZDA stacja Orange (no pare rodzynkow jest czasami zas do stacji idzie E1 na 3 sektory ale formalnie HSDPA jest)

- sieć Plus/karta Play obsługuje tylko 3G

Plus w roamingu nie udostępnia Play'owi HSDPA

No jak nie jak tak

- sieć Play/karta Play obsługuje tylko H

Bo Play na własnej infrastrukturze ma HSDPA\

Jak wszyscy.

Data: 2009-09-27 11:06:49
Autor: Piotr M
3G v H w C702
Pewnego razu darnok tak oto obwieścił(a):
Irk wrote:

Widzę, że na moim SE C702 raz pojawia się oznaczenie "3G" a raz "H".
Czy ktoś może mi wyjaśnić czym one się różnią ?

H oznacza ze mozesz lub korzystasz z szybszej transmisji w ramach 3G.

Mogę się mylić, ale może to zależy od marki fona, bo mam wrażenie że w
Nokiach jest 3.5G, być może że w SE jest H..

--
pzdr, Piotr M
"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?

Data: 2009-09-27 11:35:03
Autor: Irk
3G v H w C702
On 27 Wrz, 08:56, darnok <darnok-allegroMALPAwpKROPK...@anty.spam.ch>
wrote:
> Widzę, że na moim SE C702 raz pojawia się oznaczenie "3G" a raz "H".
> Czy ktoś może mi wyjaśnić czym one się różnią ?

H oznacza ze mozesz lub korzystasz z szybszej transmisji w ramach 3G.

Dzięki, tak właśnie podejrzewałem ale wolałem zapytać.
3G mam w małych miejscowościach a w dużych albo H albo... nic :)

Data: 2009-09-28 07:09:06
Autor: Jan Strybyszewski
3G v H w C702
wrote:
[...]

Nie sluchaj ich ...   w sieci Play pojawia sie literka H w stanie czuwania bo taka informacja idzie w kanale sygnalizacyjnym.
Dla odmiany u wszystkich pozostalych transmisja HSDPA odbywa sie na fizycznie innym kanale stad literka H pojawia sie TYLKO W CZASIE TRANMISJI DANYCH.  Sproboj cokolwiek sciagnac a zobaczysz owe H w plusie czy Orange w ciagu 2sekund w tym miejscu w ktorym owej literki nie było.

Wydaje mi sie ze to moze zalezac od obecnosci lub nie HSDPA w podstawowym kanale. W3 do HSDPA uzywaja innej czestotliwosci byc moze w Play tak nie jest i na podstawowej tez jest HSDPA stad literka H.

Data: 2009-10-26 13:02:40
Autor: Irk
3G v H w C702
On 28 Wrz, 06:09, Jan Strybyszewski <k...@w.pl> wrote:

> [...]

podstawowym kanale. W3 do HSDPA uzywaja innej czestotliwosci byc moze w
Play tak nie jest i na podstawowej tez jest HSDPA stad literka H.

To by się zgadzało. Jestem zazwyczaj zalogowany do Play i wtedy zawsze
(także w stanie
czuwania - bez żadnej transmisji) mam literkę H a wystarczy, że
przeloguję się
na Plusa (roaming) i zaraz pojawia się 3G.

Data: 2009-09-28 07:11:50
Autor: Jan Strybyszewski
3G v H w C702
darnok pisze:
Irk wrote:

Widzę, że na moim SE C702 raz pojawia się oznaczenie "3G" a raz "H".
Czy ktoś może mi wyjaśnić czym one się różnią ?

H oznacza ze mozesz lub korzystasz z szybszej transmisji w ramach 3G.

Jemu chodzilo raczej od czego zalezy widok ikonki H w telefonie w Play bo jest a czemu u innych nie ma gdy nie ma transmisji.

* na dzien dzisiejszy wdrozono juz komercyjnie do 21Mbit/s, a juz opracowano standardy ze bedzie 42 a nawet 53.

21Mbits to juz nie jest HSPA tylko HSPA+, ktore jest inna technologia (tak inna jak EDGE vs GPRS czyli modulacja w tym wypadku 64QAM oraz mozliwosc lepszego "burstowania" danych)

3G v H w C702