3manie w serwisie fonu na abo a raty

Data: 2010-02-27 15:16:49
Autor: yendy
3manie w serwisie fonu na abo a raty
Jeśli serwis gwarancyjny przetrzymuje telefon na abonament 3 tyg. to
rozumiem, że przez ten miesiąc wstrzymane są zobowiązania płatnicze
wynikające z umowy na abo? Bo za co płacić skoro nie można dzwonić?

Data: 2010-02-28 00:27:50
Autor: SDD

Użytkownik "yendy" <yendy.szczyrkovsky@gmail.com> napisał w wiadomości news:22c14414-e6dc-43c1-8ac7-1d43b4ac2314b7g2000yqd.googlegroups.com...
Jeśli serwis gwarancyjny przetrzymuje telefon na abonament 3 tyg. to
rozumiem, że przez ten miesiąc wstrzymane są zobowiązania płatnicze

zle rozumiesz

wynikające z umowy na abo? Bo za co płacić skoro nie można dzwonić?

wystarczy karte SIM przelozyc do innego tel i mozna dzwonic, dzwonic i
dzwonic.
No chyba, ze mowimy o analogowym NMT (Centertel - prefiks 690) - to moze tam
tak jest, nie wiem.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-27 15:44:58
Autor: yendy
On Feb 28, 12:27 am, "SDD" <sddwyt...@towszechwiedza.pl> wrote:
U ytkownik "yendy" <yendy.szczyrkov...@gmail.com> napisa w wiadomo cinews:22c14414-e6dc-43c1-8ac7-1d43b4ac2314b7g2000yqd.googlegroups.com...

>Je li serwis gwarancyjny przetrzymuje telefon na abonament 3 tyg. to
>rozumiem, e przez ten miesi c wstrzymane s zobowi zania p atnicze

zle rozumiesz

>wynikaj ce z umowy na abo? Bo za co p aci skoro nie mo na dzwoni ?

wystarczy karte SIM przelozyc do innego tel i mozna dzwonic, dzwonic i
dzwonic.

No ale ja nie mam innego! No chyba, że dają na ten czas jakiś
zastępczy?

Data: 2010-02-28 09:41:28
Autor: qwerty
3manie w serwisie fonu na abo a raty
Użytkownik "yendy" <yendy.szczyrkovsky@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:980e6057-ec26-4046-bb02-441edcb981ba@15g2000yqa.googlegroups.com...
No ale ja nie mam innego!

To już twój problem.

Data: 2010-02-28 03:16:13
Autor: yendy
On Feb 28, 9:41 am, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
Użytkownik "yendy" <yendy.szczyrkov...@gmail.com> napisał w wiadomości grup

> No ale ja nie mam innego!

To już twój problem.

Podpisałem umowę ZA ZESTAW: DZWONIENIE + TELEFON Z SIMLOKIEM. Teraz
DOSTAWCA usługi nie spełnia obowiązku świadczenia usługi więc narusza
umowę.
Basta! Nie ma co motać!

Data: 2010-02-28 12:34:10
Autor: SDD

Użytkownik "yendy" <yendy.szczyrkovsky@gmail.com> napisał w wiadomości news:1d149ce9-892f-4d9b-8eb3-fefbbb362e2dq21g2000yqm.googlegroups.com...
On Feb 28, 9:41 am, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:

Basta! Nie ma co motać!

Jak juz bedziesz mial korztystny wyrok z drugiej instancji to wtedy nie omieszkaj grupy poinformowac o tym

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-03-01 12:40:15
Autor: Piotr M
Dnia 28-02-2010 o 12:34:10 SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał(a):

Jak juz bedziesz mial korztystny wyrok z drugiej instancji to wtedy nie
omieszkaj grupy poinformowac o tym

He he, rozbawiłeś mnie,
naprawdę.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-03-01 15:05:14
Autor: SDD

Użytkownik "Piotr M" <xxx@xxx.xx> napisał w wiadomości news:op.u8vz1da9z3rgbspiotr-asus...
Dnia 28-02-2010 o 12:34:10 SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał(a):

He he, rozbawiłeś mnie,
naprawdę.

No moze to i smieszne, ale taka jest prawda.
Mozna sobie cos sadzic, uwazac - a liczy sie i tak tylko orzecznictwo :)

Kilkanascie lat temu, gdy komorki dopiero wchodzily na rynek i byly rzadkoscia, to spokojnie moglby zapasc korzystny wyrok dla abonenta - nie bylo zreszta potrzeby wydawania takich wyrokow - serwisy badz operatorzy dawali na czas naprawy aparaty zastepcze. Teraz, gdy komorka stala sie tak powszechnym urzadzeniem jak dlugopis czy - powiedzmy - radio i kazdy z nas ma gdzies na strychu czy w szufladzie jedna a moze nawet i wiecej starych, wciaz sprawnych, "komorek" trudno jest twierdzuc, ze uszkodzenie aparatu wzietego "z promocji" komus uniemozliwilo korzystanie z uslug operatora - skoro jest karta SIM i mozna z tych uslug korzystac.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-03-01 16:00:35
Autor: news.icm.edu.pl
3manie w serwisie fonu na abo a raty

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl>

He he, rozbawiłeś mnie,
naprawdę.

No moze to i smieszne, ale taka jest prawda.
Mozna sobie cos sadzic, uwazac - a liczy sie i tak tylko orzecznictwo :)

Gdzie tak niby jest ?

[...]

Powiem Ci w zaufaniu, że operatorom trudno to przyznać nawet gdy akurat sprzedali mało popularne urządzenie za grubą kasę.

Data: 2010-03-01 18:44:11
Autor: SDD

Użytkownik "news.icm.edu.pl" <ops@ops.op.invalid> napisał w wiadomości news:hmgu05$iag$3newsfeed.net.icm.edu.pl...

No moze to i smieszne, ale taka jest prawda.
Mozna sobie cos sadzic, uwazac - a liczy sie i tak tylko orzecznictwo :)

Gdzie tak niby jest ?

No w Polsce na ten przyklad.
Co z tego, ze nam sie cos wydaje, jezeli dojdzie do sprawy sadowej i bedzie wyrok nie po naszej mysli a Strassburg orzeknie tak samo.

Przy czym absolutnie nie przesądzam jak by bylo w tej sprawie - moze wlasnie by sie okazalo, ze sad uznalby racje abonenta i faktycznie stwierdzil, ze abonament za okres uszkodzenia telefonu sie nie nalezy.
Wtedy zwolennicy tej teorii mieliby mocny argument - a i osoby, ktorych to dotyczy mieliby na co sie powolywac w ewentualnej reklamacji - zwlaszcza, gdyby sprawa otarla sie o Sad Najwyzszy lub jakis apelacyjny.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-28 12:35:34
Autor: Adramelech
3manie w serwisie fonu na abo a raty
yendy <yendy.szczyrkovsky@gmail.com> Odpowiedz na
Podpisałem umowę ZA ZESTAW: DZWONIENIE + TELEFON Z SIMLOKIEM. Teraz
DOSTAWCA usługi nie spełnia obowiązku świadczenia usługi więc narusza
umowę.
Basta! Nie ma co motać!

Może przeczytaj tę umowe jeszcze raz? Podpisałem umowę na usługi telefonicznej, w ramach tej usługi operator udzielił ci rabatu na zakup telefonu. To że pospusł się telefon nie znaczy że przestała działać usługa na którą masz umowę.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-02-28 17:48:49
Autor: news.icm.edu.pl
3manie w serwisie fonu na abo a raty

Użytkownik "Adramelech" <adresu@tu.nie.ma>

[...]

Przecież napisał, że nie ma telefonu (tego telefonu ani innego) do korzystania z usługi a nie, że usługa przestała działać.

Data: 2010-03-01 08:30:02
Autor: Adramelech
3manie w serwisie fonu na abo a raty
"news.icm.edu.pl" <ops@ops.op.invalid> Odpowiedz na
[...]

No właśnie, wiec o co mu chodzi?

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-02-28 19:38:38
Autor: TGor
W dniu 2010-02-28 13:35, Adramelech pisze:

Może przeczytaj tę umowe jeszcze raz?

Może spróbuj rozwiązać umowę i poproś o uzasadnienie kary umownej. Nagle   - czary/mary - łoperator uzna, że kara musi być, bo ... dał zniżkę na aparat. Czarodziejsko raz aparaty JEST częścią umowy, a raz nie. Jak wygodnie.

W kraju z prawem typu anglosaskiego rozwiązano by tę szaradę soczystym odszkodowaniem dla klienta za straty moralne oraz big fat middle finger dla łoperatora.

A tu - wiadomo. Silniejszy (bogatszy) wygra. No chyba, że sędzia jest niezawisły, ale to nie nad Wisłą.

TG

Data: 2010-03-01 08:28:01
Autor: Adramelech
3manie w serwisie fonu na abo a raty
TGor <tgor@onet.peel> Odpowiedz na news:hmed7s$jlk$1news.onet.pl:

[...]

Nie aparat, a _ulga_ przyznana na zakup aparatu.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-03-03 15:55:49
Autor: TGor
W dniu 2010-03-01 09:28, Adramelech pisze:

Nie aparat, a _ulga_ przyznana na zakup aparatu.

Żonglowanie semantyką. W mojej wcześniejszej umowie była wyraźna wzmianka o telefonie.

TG

Data: 2010-03-04 08:11:22
Autor: Adramelech
3manie w serwisie fonu na abo a raty
TGor <tgor@onet.peel> Odpowiedz na news:hmlt9n$t94$1news.onet.pl:

W dniu 2010-03-01 09:28, Adramelech pisze:

Nie aparat, a _ulga_ przyznana na zakup aparatu.

Żonglowanie semantyką. W mojej wcześniejszej umowie była wyraźna wzmianka o telefonie.

Zacytuj.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-03-04 19:11:02
Autor: TGor
W dniu 2010-03-04 09:11, Adramelech pisze:

Żonglowanie semantyką. W mojej wcześniejszej umowie była wyraźna
wzmianka o telefonie.

Zacytuj.

Pozdrawiam!

Na śmietniku. "_Wcześniejsza_ umowa."

TG

Data: 2010-03-06 01:17:45
Autor: JoteR
"yendy" napisał:

Podpisałem umowę ZA ZESTAW: DZWONIENIE + TELEFON Z SIMLOKIEM.
Teraz DOSTAWCA usługi nie spełnia obowiązku świadczenia usługi więc narusza
umowę.
Basta! Nie ma co motać!

Słusznie, zatem nie pozostaje Ci nic innego, jak skorzystać ze starych, sprawdzonych wzorów. Jak to szło?
"Oddam za darmo aktywację ERY 2 szt (przepisanie cesji) koszt za 2 szt
2x200zl ja place Ci 200zl .Ogolnie masz 2 aktywacje po 100zl"
Ech, łza się w oku kręci...

JoteR

Data: 2010-02-28 00:50:47
Autor: looker
3manie w serwisie fonu na abo a raty
Jeśli serwis gwarancyjny przetrzymuje telefon na abonament 3 tyg. to

Cos z mozgiem masz, a jak kupisz benzyne na stacji a samochod sie rozwalil o drzewo to idziesz oddac benzyne?
Jak tv kupisz na raty i sie popsuje to tez rat nie placisz/??

Data: 2010-02-28 17:53:10
Autor: news.icm.edu.pl
3manie w serwisie fonu na abo a raty

Użytkownik "looker" <looker@lok.pl>

> [...]

Jak tv kupisz na raty i sie popsuje to tez rat nie placisz/??

Ale Ty głupi jesteś to aż głowa boli. Klient skorzystał z promocji warunkującej możliwość zakupu telefonu od świadczenia usługi. Jakby chciał samą usługę to by nie korzystał z promocji.

Data: 2010-02-28 09:10:16
Autor: ...:::WISKOLER:::...
3manie w serwisie fonu na abo a raty
Na grupie *pl.misc.telefonia.gsm*, dnia 28 luty (niedziela),
znalazłem donos TW *yendy*,
o treści cytowanej poniżej:

Jeśli serwis gwarancyjny przetrzymuje telefon na abonament 3 tyg. to
rozumiem, że przez ten miesiąc wstrzymane są zobowiązania płatnicze
wynikające z umowy na abo? Bo za co płacić skoro nie można dzwonić?

Abonament, to jest opłata za *gotowość* świadczenia usług, a nie zapłata za
świadczenie.
Skoro podpisałeś cyro to nie ważne czy używasz telefonu czy nie, masz
obowiązek płacić określoną sumę na okreslone konto.
--
Dlaczego tyle osób zarabia na ebookach?
http://ebooki.zlotemysli.pl/wiskoler.php

Data: 2010-02-28 03:21:58
Autor: yendy
3manie w serwisie fonu na abo a raty
On Feb 28, 9:10 am, "...:::WISKOLER:::..." <ROT13_jvfxb...@vagrevn.cy>
wrote:
> [...]

> wynikające z umowy na abo? Bo za co płacić skoro nie można dzwonić?

Abonament, to jest opłata za *gotowość* świadczenia usług, a nie zapłata za

A JAKA TO "GOTOWOŚĆ" JEŚLI NIE MA *CZYM* DZWONIĆ!!!

DALI TELEFON Z SIMLOKIEM JAKO NIEODŁĄCZNY ELEMENT SWOJEGO ŚWIADCZENIA!
JASNE JAK MILION POSTERÓW W CAŁYM KRAJU!

Data: 2010-02-28 12:36:58
Autor: SDD

Użytkownik "yendy" <yendy.szczyrkovsky@gmail.com> napisał w wiadomości news:8b04c0bd-1460-44da-b5ba-7d0d433865ed19g2000yqu.googlegroups.com...
On Feb 28, 9:10 am, "...:::WISKOLER:::..." <ROT13_jvfxb...@vagrevn.cy>

A JAKA TO "GOTOWOŚĆ" JEŚLI NIE MA *CZYM* DZWONIĆ!!!

Mialbyc absolutna racje, gdyby nie mozna bylo z Twej karty korzystac w innym telefonie.
Tak jak to jest w niektorych telewizjach cyfrowych ("Cyfrowy Polsat", n) gdzie z karty mozn akorzystac tylko w jednym dekoderze.
Tutaj sprawa jest inna - pomimo uszkodzenia telefonu mozesz caly czas dzwonic, a to ze jestes biedny i nie masz drugiego telefonu to Twoj problem. Trzeba bylo nie podpisywac umowy.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-02-28 17:56:26
Autor: news.icm.edu.pl
[...]

Umowa polegała na zakupie (sprawnego) telefonu i (a nie tylko) korzystania z usługi

Data: 2010-03-01 09:50:42
Autor: Adramelech
problem. Trzeba bylo nie podpisywac umowy.

Umowa polegała na zakupie (sprawnego) telefonu i (a nie tylko)
korzystania z usługi

A w którym miejscu umowy o jest coś o zakupie aparatu? Możesz przytoczyć?

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-02-28 13:42:08
Autor: Daniel Lisewski

wrote:
Na grupie *pl.misc.telefonia.gsm*, dnia 28 luty (niedziela),
znalazłem donos TW *yendy*,
o treści cytowanej poniżej:

Witam.

> [...]
> wynikające z umowy na abo? Bo za co płacić skoro nie można dzwonić?

Abonament, to jest opłata za *gotowość* świadczenia usług, a nie zapłata za

Zgadzam się, ale awaria telefonu nie jest brakiem gotowości operatora do świadczenia usług. Co najwyżej może być powodem przerwy w dostępie do tych usług dla konkretnego abonenta. Jednak operator nie jest winien tego, że Abonentowi zepsuł się telefon. Co innego, gdyby awaria dotyczyła na przykład BTS-ów. Za nie (i ich ciągłe działanie) odpowiada operator. Jednak nawet awaria po stronie operatora nie zwalnia abonenta z opłat. Jedynie daje mu możliwość dochodzenia zwrotu opłat za okres awarii. A propos telefonu jako "nieodłącznego elementu umowy" przejrzałem swoją umowę i nie znalazłem tam ani jednego zapisu, który dotyczyłby aparatu i uważam, jak już tu zresztą pisano, że aparat jest tylko płatnym "dodatkiem" do umowy. Istnieje bowiem możliwość podpisania umowy bez aparatu i zaopatrzenie się w niego gdzie idziej - podobnie jak komputer nie jest częścią umoewy o korzystanie z łącza internetowego (mimo tego, że bez komputera z Internetu korzystać nie można * )

* mam tu na myśli internet stacjonarny, z którego raczej nie korzysta się przy pomocy palmtopa czy telefonu komórkowego.

Lisior

Data: 2010-02-28 18:04:10
Autor: news.icm.edu.pl
3manie w serwisie fonu na abo a raty

Użytkownik "Daniel Lisewski" <lisior78@gazeta.pl>

[...]

Kiedy właśnie jest. Jako jego sprzedawca.

[...]

To przecież to samo. Inna konstrukcja prawna ale efekt ten sam.

[...]

Nie rób z ludzi idiotów. Telefon jest integralną częścią umowy. Gdyby było inaczej nie byłoby go w promocji.

[...]

No ale skoro zawarto właśnie tę umowę, w ramach której kupuje się telefon to odpowiednio jego sprawność powinna warunkować odpowiedzialność za niewywiązanie się z umowy klienta lub operatora odpowiednio do winy.

* mam tu na myśli internet stacjonarny, z którego raczej nie korzysta się przy pomocy palmtopa czy telefonu komórkowego.

Bez związku. A niemożność wywiązania się z umowy np z powodu choroby może skutkowć brakiem zobowiązania.

Data: 2010-03-01 08:53:10
Autor: Adramelech
[...]

Widzisz, miałbys racje, gdyby w umowie był obowiązek używania wyłacznie apararatu który przy okazji umowy sprzedał ci operato. A takiego obowiązku nie ma, mozna korzystać z usługi na która się zawarło umowe, z dowolnego aparatu. To już jest decyzja abonenta, nieregulowana przez umowe.

i uważam, jak już tu zresztą pisano, że aparat jest tylko płatnym "dodatkiem" do umowy.

Nie rób z ludzi idiotów. Telefon jest integralną częścią umowy. Gdyby
było inaczej nie byłoby go w promocji.

Umowa jest tak ułożona że częścią umowy jest ulga na aparat, nie sam aparat.
Operator specjalnie tak skonstruował umową własnie by nie mieć takich problemów jak w tym temacie.

[...]

Na chłopski rozum masz racje. Ale operator o tym pomyślał i ustawił sprawe tak by rozdzielić usługę od aparatu. Dlatego sam aparat nie jest cześcią umowy. Zamiast tego masz ulge na zakup aparatu. Pewnie nawet wcale nie musisz korzystać z tej ulgi i brać aparat od operatora.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-03-01 15:57:13
Autor: news.icm.edu.pl
[...]

Bez związku.

A takiego obowiązku
nie ma, mozna korzystać z usługi na która się zawarło umowe, z dowolnego
aparatu. To już jest decyzja abonenta, nieregulowana przez umowe.

Nie chodzi o to, że ktoś może tylko, że nie może. Wynika to z prostego faktu niesprawności aparatu nabytego w ramach umowy. Gdyby to był jakiś inny aparat nie byłoby o czym mówić.

[...]

To to samo

Operator specjalnie tak skonstruował umową własnie by nie mieć takich
problemów jak w tym temacie.

Nie wątpię, że operator chciałby nie ponosić odpowiedzialności.

[...]

Chodzi o to, że ktoś skorzystał z tej oferty a nie z innej

Data: 2010-03-01 20:46:34
Autor: Flo
3manie w serwisie fonu na abo a raty
Najgorsze w twoich wypowiedziach jest to, że jeszcze ktoś w to uwierzy i wpędzi się w koszty nie płacąc rachunków bądź kierując sprawę na drogę sądową.

Właśnie dlatego w tego typu sprawach należy trzymać się z daleka od porad domorosłych prawników.

--
Florian Marzejewski
bezpieczenstwo-osobiste.com

Data: 2010-02-28 17:10:16
Autor: Borafu
wrote:
[...]

Nie, dali Ci prawo do zakupu telefonu po obniżonej cenie.
Tyle i tylko tyle.

Umowa w żadnym miejscu nie mówi, że to jest telefon do wykorzystania z tą kartą SIM, ani w ogóle co masz z nim robić.

Równie dobrze mogliby Ci dać w ramach umowy prawo do zakupu roweru po obniżonej cenie.

Pozdro
--
Borafu

Data: 2010-02-28 18:18:54
Autor: news.icm.edu.pl
3manie w serwisie fonu na abo a raty

Użytkownik "Borafu" <borafu_NIELUBIESPAMU@gazeta.pl>

Nie, dali Ci prawo do zakupu telefonu po obniżonej cenie.
Tyle i tylko tyle.

Czyli ni mniej ni więcej niż sprzedali usługę w zamian za udostępnienie telefonu.

Umowa w żadnym miejscu nie mówi, że to jest telefon do wykorzystania z tą kartą SIM, ani w ogóle co masz z nim robić.

Co w związku z tym ?

Równie dobrze mogliby Ci dać w ramach umowy prawo do zakupu roweru po obniżonej cenie.

Chodzi o to czy/jak się z tego wywiązali.

Data: 2010-03-01 12:43:32
Autor: Piotr M
Dnia 28-02-2010 o 12:21:58 yendy <yendy.szczyrkovsky@gmail.com> napisał(a):

A JAKA TO "GOTOWOŚĆ" JEŚLI NIE MA *CZYM* DZWONIĆ!!!

A co się pieklisz i ideologie doprawiasz, pisząc o hipotezach.
Podpisałeś umowę, spójrz co podpisałeś i sprawa jasna.

Data: 2010-03-01 16:01:29
Autor: news.icm.edu.pl
[...]

Promocja, której nie było ?

Data: 2010-03-02 07:14:50
Autor: Jan Strybyszewski
news.icm.edu.pl pisze:

Użytkownik "Piotr M" <xxx@xxx.xx>

A JAKA TO "GOTOWOŚĆ" JEŚLI NIE MA *CZYM* DZWONIĆ!!!

A co się pieklisz i ideologie doprawiasz, pisząc o hipotezach.
Podpisałeś umowę, spójrz co podpisałeś i sprawa jasna.

Umowa jest na uslugi telekomunikacyjne.  Zapewne w tej umowie jest zwrot iz operator umozliwia nabycie aparatu w obnizonej cenie ale to nabycie NIE JEST CZESCIA umowy i swiadczenie uslug

Data: 2010-03-03 08:39:27
Autor: news.icm.edu.pl
3manie w serwisie fonu na abo a raty

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl>

[...]

Człowieku, co Ty BREDZISZ ?

Data: 2010-03-03 09:08:55
Autor: Adramelech

[...]

Przytocz w końcu framgent umowy który mówi że aparat jest częścia umowy. Aparat, a nie ulga na jego zakup.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-03-03 05:13:32
Autor: yendy
On Mar 3, 10:08 am, Adramelech <adr...@tu.nie.ma> wrote:
"news.icm.edu.pl" <o...@ops.op.invalid> Odpowiedz nanews:hml5hr$v5o$1newsfeed.net.icm.edu.pl:

> Użytkownik "Jan Strybyszewski" <k...@w.pl>

> Człowieku, co Ty BREDZISZ ?

Przytocz w końcu framgent umowy który mówi że aparat jest częścia umowy.
Aparat, a nie ulga na jego zakup.

Ale 2 fakty:

1. Aparat jest z simolkiem.
2. Cena abonamentu jest wyższa (np. cena za minutę) niż abonament
kupiony BEZ aparatu.

świadczą o tym, że JEDNAK aparat i dzwonienie SĄ razem jako 1 produkt!

Data: 2010-03-03 13:22:50
Autor: Adramelech
> [...]

kupiony BEZ aparatu.

świadczą o tym, że JEDNAK aparat i dzwonienie SĄ razem jako 1 produkt!

Poprosze punkty umowy które to pokazują.
1.Simlock jest na ta jedną jedyna karte jaką dostałes czy na całą sieć?
2.Bo sprzedawca udzielił ci ulgi na zakup tego aparatu. A że nie ma nic darmo, to musisz zapłacić za tę ulgę.
Nadal nie widze żadnego punktu umowy który by pokazywał że usługa telekomunikacyjna jest związana z tym aparatem na który ulge udzielił ci sprzedawca.

A jakbys kupił jakiegoś prepeida w zestawie z aparatem, i tel by się zepsuł, to tez byś domagał się zamrożenia konta na czas naprawy aparatu?

A... o ile sobie przypominam to w umowie jest wymóg (na który się zgodziłeś podpisując umowe) trzymania numeru aktywnego przez cały czas trwania umowy. Czyli nawet gdy popsuje się aparat ty masz obowiązek zdobycia innego telefonu by móc trzymać numer aktywny. Nie mam teraz żadnej umowy przy sobie i nie chce mi się tego sprawdzac, ale coś mi się tak wydaje że taki punkt był... Prosze mnie poprawić o ile się myle.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-03-05 00:36:12
Autor: JoteR
"Adramelech" napisał:

[...]

Nie zapędziłeś się aby?
A tak przy okazji - co oznacza zapis:
"Abonent przyjmuje na siebie:
[...] zobowiązanie niepieniężne do utrzymania aktywnej karty SIM"
Że niby samo becelowanie co miesiąc nie wystarczy do utrzymania aktywnej karty SIM? Jest jakiś obowiązek wykonania lub odebrania określonej liczby rozmów? ;->

JoteR

Data: 2010-03-05 08:43:19
Autor: Adramelech
3manie w serwisie fonu na abo a raty
"JoteR" <joter@pf.pl> Odpowiedz na news:hmpg5d$6vh$1inews.gazeta.pl:

"Adramelech" napisał:

[...]

Chyba pisałem wlasnie o czymś takim jak poniżej.
(Ostatni aparat od operatora brałem jakiś 5 lat temu wiec nie mam najświeższych informacji.)

[...]

Aktywna karta sim, czyli zalogowana do sieci. Czyli jak pisałem wyżej. Podpisując umowe zoobowiązujesz się to trzymania karty aktywnej(zalogowanej do sieci). Wiec załatwienie sprawnego aparatu jest twoim obowiązkiem.

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-03-05 10:30:11
Autor: Flo
Adramelech pisze:

Aktywna karta sim, czyli zalogowana do sieci.

Chodzi tutaj o konieczność wyrobienia duplikatu w przypadku uszkodzenia lub zagubienia karty.

Data: 2010-03-05 09:37:56
Autor: Adramelech
3manie w serwisie fonu na abo a raty
Flo <florian6@gazeta.pl> Odpowiedz na news:hmqiv8$rvl$1news.task.gda.pl:

Adramelech pisze:

Aktywna karta sim, czyli zalogowana do sieci.

Chodzi tutaj o konieczność wyrobienia duplikatu w przypadku uszkodzenia lub zagubienia karty.

To na pewno oznacza _aktywna_ karta sim?

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-03-05 11:02:14
Autor: Flo
Adramelech pisze:

Aktywna karta sim, czyli zalogowana do sieci.

Chodzi tutaj o konieczność wyrobienia duplikatu w przypadku uszkodzenia lub zagubienia karty.

To na pewno oznacza _aktywna_ karta sim?

Tak.
Karta duplikat jest automatycznie aktywowana przy czym nie ma konieczności logowania do sieci.

Niestety tutaj rządzi statystyka czyli zestawienie aktywnych kart SIM u danego operatora.

Data: 2010-03-05 19:32:19
Autor: JoteR
"Adramelech" napisał:

Aktywna karta sim, czyli zalogowana do sieci. Czyli jak pisałem wyżej.
Podpisując umowe zoobowiązujesz się to trzymania karty aktywnej(zalogowanej
do sieci). Wiec załatwienie sprawnego aparatu jest twoim obowiązkiem.

Aha. A jak zgubię zasięg to mam obowiązek jak najszybciej zameldować się na najbliższym posterunku operatora celem wyjaśnienia nieobecności w sieci. Jako biedny abonamenciarz nie mogę też wyłączyć telefonu na noc, bo załomoczą do drzwi o szóstej rano. Po powrocie z zagranicy z pewnością mam się stawić w centrali operatora aby wyjaśnić cel wyjazdu, wytłumaczyć się z samowolnego oddalenia z miejsca zalogowania i ponieść karę za logowanie się do obcych nam klasowo sieci?
Bardzo Cię proszę, nie brnij już dalej.

JoteR

Data: 2010-03-03 14:21:48
Autor: Flo
yendy pisze:

[...]

Mylisz się.
To jest tylko zależność przedstawionej (wybranej) oferty od (wybranego) zakupionego terminala, a nie związek oferty z terminalem.

Można wybrać rozwiązanie z telefonem lub bez natomiast zakup telefonu nie ma nic wspólnego z zakresem świadczenia usług i wynikającymi z tego obowiązkami obu stron (jednej do świadczenia usług, a drugiej do płacenia za nie).

Data: 2010-03-04 04:26:01
Autor: Xian Mi Mao
3manie w serwisie fonu na abo a raty
On Mar 3, 2:25 pm, Adramelech <adr...@tu.nie.ma> wrote:
Ja moze pojade przykładem dla tych którzy tego nie rozumieja.
Kupiłes samochód, skonczyło się paliwo. Będziesz wymagał od sprzedawcy by
palał ci do pełna na swój koszt? Przeciez brak paliwa uniemożliwia ci jazde
nim, a ty kupiłes auto i nie możesz nim jezdzić.

A u której kompanii dystrybycyjnej paliw jest tak, że umożliwiają ci
zakup samochodu po niższej cenie pod warunkiem, że będziesz tankował
tylko w ich sieci i to po cenie półtora raza wyższej, a samochód jest
tak przerobiony, że jak zatankujesz na stacji benzynowej innej sieci
to nie będzie jeździł?

Jak używasz tak odległych paraleli to chociaż rób to z większą
konsekwencją.

Data: 2010-03-04 13:10:16
Autor: Adramelech
3manie w serwisie fonu na abo a raty
Xian Mi Mao <xian.mi.mao@gmail.com> Odpowiedz na
On Mar 3, 2:25 pm, Adramelech <adr...@tu.nie.ma> wrote:
Ja moze pojade przykładem dla tych którzy tego nie rozumieja.

Jak używasz tak odległych paraleli to chociaż rób to z większą
konsekwencją.

Czepiasz się szczegółów;)

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2010-03-03 09:46:49
Autor: Flo
news.icm.edu.pl pisze:

[...]

Jakby nie patrzeć ma rację.
Umowa składa się z kilku części. Jedna mówi o świadczeniu usług telekomunikacyjnych, a inna o *zakupie* telefonu (np w promocyjnej cenie) przy czym w umowie nie ma zależności pomiędzy tymi częściami.

Analogiczny przykład może podam.
Podpisujesz umowę z TP, Netią czy innym operatorem na linie abonencką. W związku z podpisaniem umowy dostajesz aparat telefoniczny. Można przyjąć, że otrzymujesz go za złotówkę. Po 3 miesiącach aparat się sypie i jedzie do naprawy.
Czy w związku z tym przestajesz operatorowi płacić za świadczoną usługę?

Zarówno w jednym jak i w drugim przypadku operator chce i świadczy usługi. To, że nie możesz z nich korzystać to niestety już Twój problem.   Operator może ewentualnie odpowiadać za terminal jako gwarant lub na podstawie ustawy o sprzedaży konsumenckiej.
Jeśli chodzi zaś o świadczenie usług telekomunikacyjnych to jest kryty bo takowe świadczy.

Poczytaj sobie regulaminy świadczenia usług. Nie ma tam ani słowa o terminalu.

* używam słowa terminal bo nie tylko telefony są sprzedawane

Data: 2010-02-28 10:43:15
Autor: Piotr M
Dnia 28-02-2010 o 09:10:16 ...:::WISKOLER:::...  <ROT13_jvfxbyre@vagrevn.cy> napisał(a):

[...]

Ustawowo masz rację :) Ale coś w tym jest do zastanowienia. Bo powinna być  różnica między podpisaniem cyro samego i w pakiecie z fonem. Bo w tym  drugim przypadku operator wyposaża Cię w komplet czegoś co umożliwi  dzwonienie. Gdy ten komplet się dekompletuje i uniemożliwia korzystanie z  to klient jest pokrzywdzony. Nie jest to wina ani jego ani operatora, ale  jedna ze stron umowy nie ma tego co jej zapewniono. Z tego co piszesz(cie)  umowa tego nie zapewnia (ja już 100lat nie miałem abonamentu to nie wiem  jakie są warunki), ale tak na chłopski rozum i pro klient, tak powinno  być. Operator Cię wyposaża i Ty mu za to płacisz aby mieć te wyposażenie,  nie tylko na początku ale przez cały okres obowiązywania umowy.

Data: 2010-02-28 11:33:05
Autor: J.F.
On Sun, 28 Feb 2010 10:43:15 +0100,  Piotr M wrote:
[...]

I trudno powiedziec czy nie ma - KC bywa zawily.

no coz:
a) oddac telefon _operatorowi/sprzedawcy_ do reklamacji, a nie
"serwisu gwarancyjnego",
b) pisac reklamacje i domagac sie obnizenia abonamentu proporcjonalnie
do czasu niesprawnosci,

c) a jak uznaja, to przypomniec ze nalezy sie zwrot w podwojnej
wysokosci :-)

J.

Data: 2010-02-28 17:54:01
Autor: news.icm.edu.pl

[...]