4 banki i 16 GB ???

Data: 2009-10-10 21:32:41
Autor: ADS
4 banki i 16 GB ???
4 banki i 16 GB ??? Na płytach w opisie piszą: do 16 GB. Sorry a kto sprzedaje
moduły 4 GB (DDR3) ? Przecież to rzadkość, ja chyba raz widziałem... Czy są
jakieś płyty które mają 8 banków DDR3 ? Widziałem z 6-cioma.

Dzieki Adaś

Data: 2009-10-10 12:57:06
Autor: Szymon von Ulezalka
4 banki i 16 GB ???
On 10 Paź, 20:32, "ADS" <adsflvasfdlvasfdWYTNI...@onet.pl> wrote:
[...]

moduly ddr3 sa rzadkoscia, ale sa dostepne.
oczywiscie sa 'nieco' drozsze niz zestawy o tej samej pojemnosci.
co do 8 bankow: nie wiem jak z ddr3, ale sa na fbdimmy: na pewno
najnowsze plyty glowne na xeony oparte na nehalemach maja po kilka(-
nascie) slotow na pamiec. oczywiscie cena takiej plyty tez jest
stosowna :~

pozdrawiam
szymon

Data: 2009-10-10 21:59:55
Autor: ADAS
4 banki i 16 GB ???
> [...]
>
> Dzieki
> Adaś
moduly ddr3 sa rzadkoscia, ale sa dostepne.

Tak ale cena :(

[...]

O serwerowych to wiem, ale ja "przecietny zjadacz chleba" ;)

Czyli kiszka, będe miał 8 GB, jak w dobrym laptopie...A zależało mi na 16 GB./

Adas

Data: 2009-10-10 22:18:34
Autor: Animka
4 banki i 16 GB ???
ADAS pisze:
[...]

Cena jeszcze nie jest taka tragiczna
http://www.agito.pl/?switch=offer&cmd=&pid=&phrase=modu%B3+ddr3&cid=66&x=15&y=8

--
animka

Data: 2009-10-10 22:34:11
Autor: ADS
4 banki i 16 GB ???
ADAS pisze:

Cena jeszcze nie jest taka tragiczna
http://www.agito.pl/?switch=offer&cmd=&pid=&phrase=modu%B3+ddr3&cid=66&x=15&y=8

No tak, ale gdzie ty widzisz moduły 4 GB (4 GB w jednym module) ?

Adas

Data: 2009-10-10 22:08:45
Autor: Radosław Sokół
4 banki i 16 GB ???
ADS pisze:
4 banki i 16 GB ??? Na płytach w opisie piszą: do 16 GB. Sorry a kto sprzedaje
moduły 4 GB (DDR3) ? Przecież to rzadkość, ja chyba raz widziałem... Czy są
jakieś płyty które mają 8 banków DDR3 ? Widziałem z 6-cioma.

Osiem gniazd i 16 GiB obsługiwanej pamięci już teraz mają
płyty dwuprocesorowe pod Opterona choćby (ale tylko przy
obsadzonych dwóch procesorach, bo mają po cztery gniazda
na jeden procesor).

Te 16 GiB pamięci w płytach desktopowych jest pewnie prze-
widziane na moment, gdy powszechnie w handlu pojawią się
moduły 4 GiB.

Skoro budujesz maszynę do poważnych zastosowań, to jednak
powinieneś się zwrócić w kierunku płyt i procesorów serwe-
rowych.

PS. Pomyśl trochę, zanim zaczniesz pisać na grupę, bo na
     razie zrobiłeś bajzel czterema postami w ciągu 20 minut.

Data: 2009-10-10 22:38:08
Autor: ADAS
4 banki i 16 GB ???
ADS pisze:
> [...]

płyty dwuprocesorowe pod Opterona choćby (ale tylko przy
obsadzonych dwóch procesorach, bo mają po cztery gniazda

O serwerowych to wiem, pisał już ktoś w tym watku.

Te 16 GiB pamięci w płytach desktopowych jest pewnie prze-
widziane na moment, gdy powszechnie w handlu pojawią się
moduły 4 GiB.

Są takie moduły, ale to wielka rzadkość i nie wiem dlaczego, ale ceny są spore.
A płyty z X bankami 4-GBtowymi są od pewengo czasu (2 lat ?). Teraz laptopy mogą
mieć nawet 8 GB, więc producenci płyt słabo się starają.

Skoro budujesz maszynę do poważnych zastosowań, to jednak
powinieneś się zwrócić w kierunku płyt i procesorów serwe-
rowych.

Zastosowania dość poważne, ale fundusze jakie posiadam - już mniej poważne.

PS. Pomyśl trochę, zanim zaczniesz pisać na grupę, bo na
     razie zrobiłeś bajzel czterema postami w ciągu 20 minut.

Bez przesady :)

ADAS

Data: 2009-10-11 12:33:15
Autor: Radosław Sokół
4 banki i 16 GB ???
ADAS pisze:
Są takie moduły, ale to wielka rzadkość i nie wiem dlaczego, ale ceny są spore.

Właśnie dlatego, że wielka rzadkość.

A płyty z X bankami 4-GBtowymi są od pewengo czasu (2 lat ?). Teraz laptopy mogą
mieć nawet 8 GB, więc producenci płyt słabo się starają.

Pytanie: po co? Typowemu użytkownikowi nie jest potrzebne
więcej niż 4 GiB, a często wystarcza nawet 2 GiB (pomijam
to, że powinno wystarczać 256 MiB, gdyby oprogramowanie
było dobrze pisane). To, że "da się" i że pamięć jest
tania nie oznacza przecież, że należy od razu pakować
jej dziesiątki gigabajtów.

Zastosowania dość poważne, ale fundusze jakie posiadam - już mniej poważne.

No zaraz, zarabiasz na tym czy się bawisz? Jeśli się bawisz,
to kup na 8 GiB i nie kombinuj, bo pewnie to wystarczy w zu-
pełności.

PS. Pomyśl trochę, zanim zaczniesz pisać na grupę, bo na
     razie zrobiłeś bajzel czterema postami w ciągu 20 minut.

Bez przesady :)

Nie bez przesady, tylko policz sobie, ile w tym wątku jest
Twoich postów. I ile mogłoby być, gdybyś pierwsze cztery
spisał w jednym, przemyślanym.

Data: 2009-10-11 17:25:19
Autor: Saiko Kila
4 banki i 16 GB ???
Proces ADS <adsflvasfdlvasfdWYTNIJTO@onet.pl> zwrócił błąd:
4 banki i 16 GB ??? Na płytach w opisie piszą: do 16 GB. Sorry a kto sprzedaje
moduły 4 GB (DDR3) ? Przecież to rzadkość, ja chyba raz widziałem... Czy są
jakieś płyty które mają 8 banków DDR3 ? Widziałem z 6-cioma.

Weź nie żartuj, już dwa lata są DDR3 4GiB, chociaż w sklepie dopiero od
2008 - ale już ponad rok łatwo dostępne. Nie widziałeś bo kto to będzie
trzymał, trzeba online kupować.

Czy cena jest taka wysoka? 4x4GB DDR2 może kosztować tyle samo co 4x4GB
DDR3.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2009-10-12 00:21:19
Autor: Adas
4 banki i 16 GB ???
> [...]

Weź nie żartuj, już dwa lata są DDR3 4GiB, chociaż w sklepie dopiero od
2008 - ale już ponad rok łatwo dostępne. Nie widziałeś bo kto to będzie

Szukam tylko w Internecie.

Poza Kingstonami (których nie chce) i Korsarzami (które sa OK, ale wolałbym
Patrioty czy OCZ) nic nie znalazłem. W dodatku dość wolne były...

Czy cena jest taka wysoka? 4x4GB DDR2 może kosztować tyle samo co 4x4GB
DDR3.

Mnie już DDR2 nie interesuje. Mnie interesuje porównanie ceny 1 GB, dla modułów
1, 2 i 4 GB !

Adam

Data: 2009-10-11 18:59:43
Autor: Saiko Kila
4 banki i 16 GB ???
Proces Adas <adsflvasfdlvasfdWYTNIJTO@onet.pl> zwrócił błąd:

Szukam tylko w Internecie.

Poza Kingstonami (których nie chce) i Korsarzami (które sa OK, ale wolałbym
Patrioty czy OCZ) nic nie znalazłem. W dodatku dość wolne były...

Można kupować poza Polską. Tam są i G.SKILLe, i Corsairy (które IMO są
lepszą marką niż OCZ) i Patrioty, i Cruciale. Nawet A-DATA ma takie. OCZ
chyba w tym miesiącu lub poprzednim wypuścili, oni są ciency :P Ale to
też nie w jednym sklepie. W hurtowni będzie to co ludzie kupują, na
takie droższe wynalazki nie możesz liczyć na małym rynku. Tu większość
będzie szła na taniochę, bo płacąc więcej poczują się jak głupki a
sąsiedzi będą się śmieli. Co innego gdyby można się z tym pokazać na
mieście ;)

Ja nie znam żadnego sklepu, polskiego czy niepolskiego, który miałby
wszystko co mnie interesuje z części komputerowych. Po prostu żadnemu
się to nie opłaca.

A tak w ogóle to kupić sobie teraz mniej (w modułach po 2 GiB), a kiedy
ceny spadną i części się rozpowszechnią w związku z tym - zamienić na
większe. Jeśli zależy Ci na ekonomii to w ogóle nie patrz na moduły 4
GiB.

Data: 2009-10-12 11:28:14
Autor: Adaś
4 banki i 16 GB ???
> [...]

będzie szła na taniochę, bo płacąc więcej poczują się jak głupki a
sąsiedzi będą się śmieli. Co innego gdyby można się z tym pokazać na

Hehe, racja :)

O G.Skill słyszałem że rzeczywiście są dobre. Crucial nie znam. A-Data to chyba
słabizna ? Poszukam na eBay-u.

[...]

Tak ale każda wymiana to horror - tak trudno sprzedać używany sprzęt...

Adaś

Data: 2009-10-12 00:12:20
Autor: tg
4 banki i 16 GB ???
"Adas" <adsflvasfdlvasfdWYTNIJTO@onet.pl> wrote in message news:10c5.00000343.4ad25a5fnewsgate.onet.pl...
Mnie już DDR2 nie interesuje. Mnie interesuje porównanie ceny 1 GB, dla modułów
1, 2 i 4 GB !

ale co tu porownywac?
topowe podzespoly zawsze byly drozsze niz wynikaloby to z proporcji
kowalski raczej nie kupi 3x4GB 1333MHz cruciala za ~1400pln bo za
tyle to ma caly komputer... a jak ktos musi miec takie a nie inne
czesci to cena nie gra glownej roli bo zazwyczaj albo spi na kasie
albo te czesci na siebie zarabiaja

a topowe czesci komputerowe drogie sa bo:

malo ludzi je kupuje - bo za znacznie mniejsze sumy mozna miec niewiele
im ustepujace podzespoly a na dodatek szybko traca na wartosci - zazwyczaj
po roku sa to juz 'normalne' czesci (a lezac na polce w sklepie tez
potrafia stracic kilka-kilkanascie % wartosci miesiecznie - wiec nie
oplaca sie ich miec fizycznie na stanie)

sa najbardziej skomplikowane - w zwiazku z iloscia odrzutow i koniecznoscia
wymian\napraw skomplikownych podzespolow producent tez ustala poprzeczke
cenowa bardzo wysoko

wystarczy spojrzec w procesory
i7 920 @2.66GHz - $284,
i7 965 @3.20GHz - $999

wg tych cen i7 965 musialby byc 4 razy wydajniejszy od tanszego, a jest
szybszy o jakies 20-25%

Data: 2009-10-12 00:44:37
Autor: Santana
4 banki i 16 GB ???

Użytkownik "Adas" <adsflvasfdlvasfdWYTNIJTO@onet.pl> napisał w wiadomości news:10c5.00000343.4ad25a5fnewsgate.onet.pl...
> [...]

Poza Kingstonami (których nie chce) i Korsarzami (które sa OK, ale wolałbym
Patrioty czy OCZ) nic nie znalazłem. W dodatku dość wolne były...

Sprawdziłem, i w tej chwili w jednej z większych hurtowni dostępne są faktycznie tylko Kingstony 1066MHz.

Data: 2009-10-12 03:06:44
Autor: maX
4 banki i 16 GB ???

Użytkownik "Santana" <santana@interia.pl> napisał w wiadomości

[...]

No i jaka jest różnica w wydajności względem 1333 ? 2% ? 3% ? Może nawet
jeszcze mniej bo wyższa częstotliwość to z reguły gorsze timingi.

Data: 2009-10-12 11:06:16
Autor: Santana
4 banki i 16 GB ???

Użytkownik "maX" <aver@wywaltointeria.pl> napisał w wiadomości news:hatvf3$rlt$1atena.e-wro.net...

[...]

Faktyczna różnica jest niewielka. A dlaczego mnie o to pytasz? Napisałem co jest fizycznie dostepne i tyle. Koleś szuka szybszych i to jego sprawa i jego pieniądze :)

Data: 2009-10-12 11:30:46
Autor: Adam
4 banki i 16 GB ???

> [...]

No i jaka jest różnica w wydajności względem 1333 ? 2% ? 3% ? Może nawet
jeszcze mniej bo wyższa częstotliwość to z reguły gorsze timingi.

Rzeczywiście jest tak słaby przyrost wydajności ? To musze powiedzieć że mnie
zaskoczyliście !!! Zupełnie nie wiedziałem, czyli co bardziej na timingi mam
patrzeć niż częstotliwość pracy ??

Które pamięci lepiej się nadają do OC ? Chce podkręcić CPU i RAM.

Dzięki
Adaś.

Data: 2009-10-12 11:24:58
Autor: Ad
4 banki i 16 GB ???

> [...]

Sprawdziłem, i w tej chwili w jednej z większych hurtowni dostępne są faktycznie tylko Kingstony 1066MHz.

Ja przeszukałem Skapca, Ceneo i Nokaut i były tylko Kingstony, a nie mam do nich
zaufania, bo mnie się dwa razy skiepściły (DDR2 Kingston 2 x 1 GB w MemTest
sypały błędami jak cholera, podobnie jakieś inne moduły na kościach Samsunga).

Adaś

Data: 2009-10-12 03:06:32
Autor: maX
4 banki i 16 GB ???

Użytkownik "ADS" <adsflvasfdlvasfdWYTNIJTO@onet.pl> napisał w wiadomości

kto sprzedaje moduły 4 GB (DDR3) ?

Ten sam co sprzedaje moduły 4GB DDR2. A te sa już od jakiegoś czasu w
sprzedaży. Nowsze płyty na DDR2 tez już obsługują moduły 4GB (starsze nie,
dla starszych max to 2GB).

4 banki i 16 GB ???