4 lampki przednie do wyboru

Data: 2010-08-26 20:33:26
Autor: Piotr M
4 lampki przednie do wyboru
Witam.

Witam, którą lampkę mam wybrać z tych wymienionych, czy te Cateye są warte  tak dużo wyższej ceny w porównaniu do tej Sigmy TRILED. Zależy mi też aby  coś widzieć na ulicy i w dziurę nie wjechać.

A może jakąś inna?
Dziękuje za rady i myśli.
70zł to dla mnie duży wydatek na lampkę, pewnie Cateye droższe to lepsze..

Sigma Sport TRILED
42zł
http://www.sigmasport.com/en/produkte/beleuchtung/safety_lights/triled/?punkt=features

Sigma Sport QUADRO
62zł
http://www.sigmasport.com/en/produkte/beleuchtung/safety_lights/quadro/?punkt=features

Cateye HL-EL135
79zł
http://www.cateye.com/en/product_detail/343

Cateye HL-EL410
75zł

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-08-26 13:52:37
Autor: alteriks
4 lampki przednie do wyboru
Mam Sigmę Quadro i jej nie polecam. Jako tako potrafi oświetlać teren
przez godzinę, może dwie. Później służy już tylko do tego żeby być
widocznym. Mocowanie na gumkę jest kiepskim rozwiązaniem, już jedna mi
pękła, no ale załatwienie takiej gumki to nie problem. Większą wadą
jest dokręcanie na śrubkę, niedawno rozwaliłem no i nie świecę. Ta
druga sigma też służy raczej do tego, żeby być widocznym niż oświecać
sobie nią drogę. Jeśli ma być coś z sigmy, to za 65zł można wyhaczyć
Cubelight II (przynajmniej w Wawie). O tych cat-eyach co wymieniłeś
nic Ci nie powiem. Znajomy ma Cat-eye'a HL-EL530
http://www.ambike.pl/p/pl/79/lampa+przednia+cateye+hl-el530+1500+-+wys-+gratis.html,
właśnie mi powiedział, żebym powiedział, że nie poleca... ale ja
jestem innego zdania, świeci to przyzwoicie, no ale budżet
przekroczony ponad dwukrotnie, a w tej cenie to i tak można coś
lepszego znaleźć.

Data: 2010-08-26 22:30:01
Autor: Norbert
4 lampki przednie do wyboru
W dniu 2010-08-26 20:33, Piotr M pisze:
[...]

Zaraz mnie ktos zjedzie, ale w tej cenie najlepij bedzie swiecic allegrowa przerobka na diodzie cree r4 r5, zasilana 3aaa (niestety max moc to 1h swiecenia, ale w jakims trybie low da rade 3h i tez bedzie cos widac). Jesli bys chcial szukac lampki na ogniwo 18650 to niestety ceny zaczynaja sie od 80/90 zl i dochodzi koszt ladowarki i akumulatorka (50).
pozdrawiam

Data: 2010-08-26 23:24:52
Autor: Dominik Mirowski
4 lampki przednie do wyboru
Norbert wyklepał(a) :
[...]

Nie zjedzie, w tej kategorii, zabytków techniki, lampka za 36 pln :
http://allegro.pl/super-latarka-cree-r2-240lm-plynny-zoom-zobacz-i1201620554.html
da najwięcej światła w stosunku do ceny :)
Tylko nie ma uchwytu na rower, więc trzeba trochę przepłacić i kupić tu :
http://allegro.pl/latarka-cree-r2-240lm-zoom-kpl-zestaw-neolux-pl-i1192689180.html
Osobno przesyłki się nie kalkulują...
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-08-27 01:44:29
Autor: Norbert
4 lampki przednie do wyboru
da najwięcej światła w stosunku do ceny :)
Tylko nie ma uchwytu na rower, więc trzeba trochę przepłacić i kupić tu :
http://allegro.pl/latarka-cree-r2-240lm-zoom-kpl-zestaw-neolux-pl-i1192689180.html

No i z tego mysle ze bedzie zadowolony. W tej cenie nic lepszego nie bedzie. Troche drozdze sa wynalazki trustfire/ultrafire na 18650 i one juz swieca calkiem calkiem, na ale nawet jak by sie postarac to ladowarka i akusem wyjdzie min 130.

pozdrawiam

Data: 2010-08-27 00:43:22
Autor: Piotrpo
4 lampki przednie do wyboru
On 27 Sie, 01:44, Norbert <i...@hate.spam> wrote:
> [...]

bedzie. Troche drozdze sa wynalazki trustfire/ultrafire na 18650 i one
juz swieca calkiem calkiem, na ale nawet jak by sie postarac to

Ja się podłączę - o co chodzi z tą latarką:
http://allegro.pl/latarka-ultrafire-c308-xr-e-q5-3-x-aaa-1x-18650-i1188544959.html
Konkretnie o frakment "Typ baterii:  2 x CR123A/1 x 18650/3 x AAA"
Czy rodzaje zasilania są ze sobą zgodne, czy potrzeba dokupić jakieś
dodatkowe koszyki na baterie bo elektrycznie to chyba wychodzi tak jak
powinno:
3x NiMh = 3,6v
1x18650 = 3,7V
2xCR123A równolegle = 3,2v
Czy te ogniwa mają wbudowane zabezpieczenia odcinające zasilanie przy
niskim napięciu? Czy musi je mieć latarka (ew. użytkownik musi
uważać)?

Data: 2010-08-27 10:36:53
Autor: Dominik Mirowski
4 lampki przednie do wyboru
Piotrpo wrote:
[...]

Masz sterownik 2,5-9V - wszyskto jest ok, 2xCR ma prawie te same wymiary co
18650 - a na 3xaaa jest koszyczek w zestawie.

Czy te ogniwa mają wbudowane zabezpieczenia odcinające zasilanie przy
niskim napięciu? Czy musi je mieć latarka (ew. użytkownik musi
uważać)?

Można kupić Cr-ki i 18650 z wbudowanym zabezpieczeniem ale w innych
przypadkach lampka wyssie je do końca ;).
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-08-27 02:21:53
Autor: Piotrpo
4 lampki przednie do wyboru
On 27 Sie, 10:36, "Dominik Mirowski" <spam.t...@ipv4.pl> wrote:
Piotrpo wrote:
> [...]

> uważać)?

Można kupić Cr-ki i 18650 z wbudowanym zabezpieczeniem ale w innych
przypadkach lampka wyssie je do końca ;).
Dzięki
A czy standardowy koszyk 3xaaa stosowany w tych latarkach jest
mechanicznie c.a zgodny z 18650? AAA ~45mm + koszyk (?) vs. ~65mm dla
Li-Ion?
Chodzi mi o to czy (prawie) każdą latarkę zasilaną 3aaa w koszyku da
się zasilić 18650?
Elektrycznie napięcia się zgadzają, w przypadku najtańszych rozwiązań,
pewnie rezystencja własna baterii może robić pod górkę, ale wydaje się
to pomijalnym problemem, chyba, że się mylę :)
3x większa pojemność baterii litowej wydaje się dość kuszącą
propozycją, a zawsze można kupić dodatkowy akumulator.

Data: 2010-08-27 12:55:23
Autor: Dominik Mirowski
4 lampki przednie do wyboru
Użytkownik "Piotrpo" napisał :

[...]

Nie. 18650 Mają zbyt małą średnicę i są za długie - trzeba mieć przedłużkę i najlepiej stabilizator ogniwa.
--
Dominik

Data: 2010-08-27 08:40:49
Autor: Dominik Mirowski
4 lampki przednie do wyboru
Norbert wyklepał(a) :

[...]

Niecałe 100, jak zamówi bezpośrednio u chińczyka - ale tu trzeba mieć konto paypal. Za to dostajesz wtedy 250-300 lumenową latarkę na 18650 z uchwytem, ładowarką, aku.. - czyli 2x tyle światła co w *.pl za 30-40 zł więcej.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-08-27 09:44:31
Autor: Yogi\(n\)
4 lampki przednie do wyboru
Użytkownik "Dominik Mirowski" <spam.trap@ipv4.pl> napisał w wiadomości news:i56m3b$lfh$1opal.futuro.pl...
[...]

A to warto?
http://allegro.pl/latarka-na-rower-zoom-extra-efekt-25w-12m-c-i1188370913.html

--
Yogi(n)

Data: 2010-08-27 10:32:24
Autor: Dominik Mirowski
4 lampki przednie do wyboru
Yogi(n) wyklepał(a) :

A to warto?
http://allegro.pl/latarka-na-rower-zoom-extra-efekt-25w-12m-c-i1188370913.html

To ma jakiegoś nieznaego leda :
http://www.olajulka.republika.pl/DSC433.JPG

Raczej bym sobie odpuścił - nawet najtańsze ledy cree jak dostaną te 600-700mA dadzą 100 lumenów a tutaj kiej to wie :).
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-08-27 14:24:27
Autor: Yogi\(n\)
4 lampki przednie do wyboru
Użytkownik "Dominik Mirowski" <spam.trap@ipv4.pl> napisał w wiadomości news:i57tdb$nkq$1opal.futuro.pl...
Raczej bym sobie odpuścił - nawet najtańsze ledy cree jak dostaną te 600-700mA dadzą 100 lumenów a tutaj kiej to wie :).

OK, jasne, dzięki!
Latarkę, całkiem fajną i jak na moje potrzby wystarczającą już mam, szukam do niej odpowiedniego uchwytu. Znasz może jakiś uchwyt który pozwoliłby za zamocowanie lampki na mostku (czyli oś lampki równolegle do osi uchwytu) i pozwoliłby na pochylenie lampki w dół (czyli zbliżenie tych osi, "znierównoleglenie" ich ;-)?
Idealnie byłoby, żeby uchwyt lampki dał się zamocować na mostku (mostek ma ok 32 mm średnicy) a latarka była pod nim, tak, żeby świeciła spod mostka. Jakiś przegub kulowy czy coś podobnego. Wydziergałem własną kostrukcję, nawet dość mocno się trzyma (na trytkach), ale estetyczne toto nie jest, niestety.

--
Yogi(n)

Data: 2010-08-27 14:29:59
Autor: kml
4 lampki przednie do wyboru

Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4c77ae78$0$27041$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Led Lenser - alleprowizja.

kml
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-08-27 17:06:19
Autor: Yogi\(n\)
4 lampki przednie do wyboru
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomości news:i58b42$n5m$1inews.gazeta.pl...

Led Lenser - alleprowizja.

Nie nie, led lensera już mam (z odbiorem osobistym ;-) ale chodzi o coś innego, nie interesuje mnie regulacja na boki, ale w pionie. Innymi słowy - zamocowana na mostku lampka powinna świecić niżej, nie ponad głową, ale w dół. Nie chodzi zatem o regulację boczną i przekręcanie wokół osi pionowej (co zapewnie led lenser), a o poinową czyli przekręcanie wokół osi prostopadłej (równoległej do kierownicy) - możliwość regulacji góra dół po przykręceniu do mostka.

--
Yogi(n)

Data: 2010-08-27 08:19:56
Autor: kml
4 lampki przednie do wyboru

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.vh15t0ab13q3bqpiotr-komputer...
[...]

===

A do czego ona ma służyć? Do tego żeby po prostu była czy do jazdy nocą w terenie? Niestety to drugie rozwiązanie sprawia, że trzeba mieć przygotowane 250 PLN+ bo poniżej tego cieżko mówić o czymś co autentycznie świeci.

Data: 2010-08-27 08:46:52
Autor: Dominik Mirowski
4 lampki przednie do wyboru
kml wyklepał(a) :

[...]

Nie przesadzał bym w 150 pln można się zmieścić o ile nie chce się lampki specjalnie zestrojonej pod rower. Aurorka kosztuje około 17-18 usd a niektórzy chwalą ją bardziej od bociej, ale to kwestia gustu moim zdaniem.
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2010-08-27 09:29:41
Autor: kml
4 lampki przednie do wyboru

Użytkownik "Dominik Mirowski" <spam.trap@ipv4.pl> napisał w wiadomości news:i57o7n$ao7$1opal.futuro.pl...
kml wyklepał(a) :

[...]

Ja zawsze patrzę na to co mam dostępne od ręki na miejscu więc moja opinia jest bardzo mocno obciążona tą kwestią. Raz miałem okazję zobaczyć lampe z DE modowaną i jako czołówka do doświetlania zakrętów była naprawdę fajna, ale czas oczekiwania i ew. problemy z jakością - nie to nie dla mnie ;)

Data: 2010-08-27 14:46:01
Autor: Andrzej Ozieblo
4 lampki przednie do wyboru
Piotr M pisze:

A może jakąś inna?

Ja z powodzeniem od kilku lat uzywam Mactronic DIF-1W. Ciut drozsza, w aluminiowej obudowie, swiecaca podobnie jest Mactronic MLF-1W. Jednodiodowe lampki, ktore swieca latami. To juz moja druga DIF-1W. Poprzednia swiecila do konca... zycia baterii. Zapomnialem je wyjac i wylaly niszczac elektronike. Byc moze mam b. dobry wzrok, pomimo 60-ki na karku, ale lampka sluzyla mi takze do nocnych zjazdow po kamienistych sciezkach czy jazdy w lesie. Oczywiscie w granicach rozsadku. Swietnie sprawdza sie tez jako latarka podreczna. Koszt: 50-60 zl. Trzeba dodatkowo zabezpieczyc ja gumka po zamontowaniu, bo lubi wypadac.

Mojemu przyszlemu zieciowi kupilem duzo drozsza SIGME Smilux, zdaje sie tez 1-ledowa. Prawie dwa razy drozsza. Porownywalem obie. Sila swiatla podobna, Mactronic daje bardziej skupione i jednolity snop swiatla o troche innej, bardziej niebieskiej barwie. Osobiscie bardziej mi pasuje to z Mactronica.

Data: 2010-08-27 16:25:01
Autor: mmateusz
4 lampki przednie do wyboru
Witam.
to i ja się podepnę do wątku.
co sądzicie o czymś takim:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5379 - spot na kask
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15335 - kiera

+ ładowarka, 2 akku 18650 + 2 zapasowe, etui, mocowanie na kask i mocowanie na
kierę.
łącznie u chińczyków jakies 200PLN.

pozdr.
Mk.

Data: 2010-08-27 18:21:34
Autor: Rafał Grzelak
4 lampki przednie do wyboru
Piotr M wrote:

[...]

Trileda odpusc.
To zapiecie jest bez sensu chyba, ze nie miewasz potrzeby odpiecia
lampki.
Pozniej trzeba zapinac, ustawiac, czasem silowac sie zeby zapiac
mocniej, bo sie obraca na wybojach...
A jak raz zostawilem ja na sloncu na troche to plastik sie rozplynal i
zaczal sie lepic. Wtedy poszla do smietnika.

Potem kupilem MACTRONIC DIF-1W za ~50pln i dziala.
Na poczatku balem sie, ze lampka nie trzyma sie podstawki wystarczajaco
mocno, ale jakos nie chce spasc.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl