4% na koncie Prestige

Data: 2015-02-03 18:46:41
Autor: xbartx
4% na koncie Prestige
W dniu 02.02.2015 o 22:34, gral pisze:
w Eurobanku. Dla osób przelewających pensje. do 3000 PLN (kwota powyżej
0,75%). Od dziś do końca roku. Napisali w regulaminie, że będą
weryfikować wpłaty. Nie napisali jak :)

http://www.eurobank.pl/produkty,konta-osobiste,promocja-dla-posiadaczy-kont,209,9.html

Tak rzuciłem okiem na to konto i nawet ciekawie wygląd w nim sprawa wypłat gotówki zagranicą.
Dla karty Visa Electron wszystkie bankomaty zagranicÄ… sÄ… darmowe, przewalutowanie idzie po kursie VISA a bank nalicza "1% kwoty
transakcji" i nie ma żadnego nie mniej niż. Reasumując do małych wypłat idealne. A mając jeszcze na uwadze te 4% do 3k pln, to można śmiało zaryzykować tezę, że kurs wychodzi lepszy niż kantorach internetowych.
Cóż trzeba chyba konto założyć i sprawdzić.

Xenocide

Data: 2015-02-03 21:09:53
Autor: gral
4% na koncie Prestige
W dniu 2015-02-03 o 18:46, xbartx pisze:

[...]

Tu jest małe zamieszanie. Na stronie konta piszą "0 zł za wypłaty gotówki za granicą dla posiadaczy kart MasterCard". A z TOIP wynika, że dla kart Visa również... nie wiem jak to rozumieć.
Również z TOIP wynika 0% za przewalutowanie dla MC (i 1% dla Visy jak piszesz).
Kursy według regulaminu faktycznie Visa po kursie Visy prosto do PLN, MC po kursie MC do Euro a dalej po kursie banku.

Data: 2015-02-04 19:54:39
Autor: xbartx
4% na koncie Prestige
W dniu 03.02.2015 o 21:09, gral pisze:

Tu jest małe zamieszanie. Na stronie konta piszą "0 zł za wypłaty
gotówki za granicą dla posiadaczy kart MasterCard". A z TOIP wynika, że
dla kart Visa również... nie wiem jak to rozumieć.

TOiP jest tutaj ważniejsze, bo przy podpisaniu umowy Pani Ci strony nie drukuje czy tam pokazuje i nie każe się z nią zapoznać ale z TOiP już tak ;)

Xenocide

Data: 2015-02-04 23:31:37
Autor: gral
4% na koncie Prestige
W dniu 2015-02-04 o 19:54, xbartx pisze:
[...]

Spytałem pocztą wewnętrzną. Odpowiadają szybko i konkretnie. Oto odpowiedź:

"W nawiązaniu do Pana korespondencji informuję, że w przypadku konta w pakiecie Prestige opłata za wybranie środków z bankomatu na terenie całego świata jest bezpłatna, niezależnie od posiadanego rodzaju karty. Natomiast za przewalutowanie transakcji z waluty obcej na złotówki polskie, jest pobierana prowizja w wysokości 1% wartości transakcji jeżeli korzysta Pan z karty Visa Electron. Jeżeli używa Pan karty MasterCard Debit opłata za przewalutowanie również nie jest pobierana."

Czyli w reklamie pewnie chodzi im o to, że przy MC nie ma ani prowizji za bankomat, ani za przewalutowanie. To że ostatecznie wyjdzie jednak więcej, z powodu innego sposobu rozliczania, to już szczegół ważny tylko dla takich jak my :)

Data: 2015-02-05 09:51:32
Autor: 666
4% na koncie Prestige
Da się tą kartą płacić przez internet?

-- -- -
Jeżeli używa Pan karty MasterCard Debit opłata za przewalutowanie również nie jest pobierana.

Data: 2015-02-03 21:12:51
Autor: gral
4% na koncie Prestige
[...]

Uwaga! VE nie działa w necie! MC działa.

Data: 2015-02-03 23:08:33
Autor: gral
4% na koncie Prestige
W dniu 2015-02-03 o 21:12, gral pisze:

Uwaga! VE nie działa w necie! MC działa.

I jeszcze dla porządku. VE nie jest zbliżeniowa. MC jest.

Z ostatniej chwili - przyszła dzisiaj poczta wewnętrzna, że od 5.04.2015 konta bieżące nie będą oprocentowane. Czyli zniknie obecne 0,75% dla konta Prestige (nadwyżki ponad 3k). Oczywiście promocja 4% zostaje do końca roku.

Data: 2015-02-04 08:37:42
Autor: S
4% na koncie Prestige
W dniu 2015-02-03 o 23:08, gral pisze:
[...]

Cenna informacja. Dzięki - za to lubię tę grupę.

4% jest, ale przy przelewaniu pensji. Nie każdemu to odpowiada. Ciekawe jak będą to weryfikować. W tym miesiącu do Getina puściłem przelew z "Wynagrodzenie" w tytule. Ciekawe czy automat spowoduje, iż Getin uzna, że wynagrodzenie wpływa czy nie... No i ciekawe jak będzie z EB.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2015-02-04 19:51:33
Autor: xbartx
4% na koncie Prestige
W dniu 03.02.2015 o 21:12, gral pisze:

Uwaga! VE nie działa w necie! MC działa.

To akurat najmniej potrzebne aczkolwiek Pani coś mi dzisiaj wspominała, że jest jakiś zwrot 5% za opłacanie biletów lotniczych, pkp więc trochę szkoda ale bankomaty ważniejsze ;)

Xenocide

Data: 2015-02-04 19:58:57
Autor: S
4% na koncie Prestige
W dniu 2015-02-04 o 19:51, xbartx pisze:
To akurat najmniej potrzebne aczkolwiek Pani coś mi dzisiaj wspominała,
że jest jakiś zwrot 5% za opłacanie biletów lotniczych, pkp więc trochę
szkoda ale bankomaty ważniejsze ;)

Tak, mają 5% zwrotu za przyjemności ;-) I 1% za wszystko. Ciekawe tylko jak długo. Natomiast co do bankomatów zagranicznych to wydaje mi się, iż ta funkcja jest coraz mniej istotna. Popularyzują się kantory internetowe, gdzie kursy są o wiele korzystniejsze, a w połączeniu z możliwością otrzymania karty (np. Alior Kantor, Cinkciarz bodaj też)... często karty darmowej lub prawie darmowej, myślę, że wyciąganie z bankomatu pieniędzy za granicą kartą rozliczaną w PLN jakoś nie bardzo ma sens.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2015-02-04 20:13:37
Autor: xbartx
4% na koncie Prestige
W dniu 04.02.2015 o 19:58, S pisze:

Natomiast co do bankomatów zagranicznych to wydaje mi się, iż
ta funkcja jest coraz mniej istotna. PopularyzujÄ… siÄ™ kantory
[...]

Taaa powiedz to osobą, które lecą np. do Tajlandii albo Indonezji tudzież do Argentyny albo Gwatemali :)
Nie zawsze i wszędzie zapłacisz kartą i gotówka zawsze się przydaje. Prosty przykład: jakieś pół roku temu na dworcu Ostbanhoff (czy jak to tam się pisze) w Berlinie, kupowałem kilka pierdółek w Lidlu, który jest zlokalizowany na dworcu. I co? KK Rajfiego (dawny Polbank tmobile) nie akceptowany mimo, że MC i w ogóle - całe szczęście miałem trochę w kieszeni EUR.

Xenocide

Data: 2015-02-04 20:22:11
Autor: S
4% na koncie Prestige
W dniu 2015-02-04 o 20:13, xbartx pisze:
Taaa powiedz to osobą, które lecą np. do Tajlandii albo Indonezji
tudzież do Argentyny albo Gwatemali :)

Powiem, że mogą wziąć USD i wymienić w lokalnym kantorze, skoro nie da się pozyskać egzotycznych walut w PL.

Nie zawsze i wszędzie zapłacisz kartą i gotówka zawsze się przydaje.

Można wziąć stąd. Liczysz na bankomat na miejscu, a ten też może nie zadziałać.

[...]

Nie jestem przeciwnikiem gotówki. Po prostu mówię tylko, że możesz kupić trochę taniej waluty przez kantor niż bazując na karcie rozliczanej w PLN. W pewnych okolicznościach nawet to 9zł/wypłata za 2 i kolejną w bankomacie za granicą w przypadku kantoru Aliora może wyjść taniej niż zastosowanie karty z darmowymi wypłatami, ale liczonymi po chorych kursach banku.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2015-02-05 18:08:47
Autor: xbartx
4% na koncie Prestige
W dniu 04.02.2015 o 20:22, S pisze:

Powiem, że mogą wziąć USD i wymienić w lokalnym kantorze, skoro nie da
się pozyskać egzotycznych walut w PL.

Można wziąć stąd. Liczysz na bankomat na miejscu, a ten też może nie
zadziałać.

No to inny przykład. Kolega był ostatnio w Indonezji (nie wiem na jakiej wyspie albo wyspach a jest ich tam 17,5k więc mówię ogólnie) i powiedział że kantory to tam średnio działają góra na lotnisku a kurs mocno taki sobie. USD jeszcze jako tak ale EUR to zapomnij. Kartą płacić da się ale też szału nie ma ale bankomatów było całkiem sporo.

Xenocide

Data: 2015-02-06 08:04:29
Autor: S
4% na koncie Prestige
W dniu 2015-02-05 o 18:08, xbartx pisze:
[...]

Twoje potrzeby w tej materii... a raczej Twoich znajomych... są dość nietypowe. Indonezja, Tajlandia to nie są standardowe kierunki podróży Polaków. Rozwiązań zatem standardowych pewnie też nie będzie. Ot - przelicz sobie czy lepsza karta w PLN z darmowymi wypłatami czy lepsza w USD po kursie, który sobie sam ustalisz kupując wtedy, gdy Ci pasuje z 1 darmową wypłatą, a każdą kolejną 9zł. Ja śmiem twierdzić, że jednak drugie rozwiązanie powinno być tańsze, ale to też zależy od potrzeb danego klienta.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2015-02-06 21:55:16
Autor: xbartx
4% na koncie Prestige
W dniu 06.02.2015 o 08:04, S pisze:

[...]

Właśnie masz teraz bardzo dobry przykład. USD poszybował do góry razem z EUR. EUR już wróciło na swój, powiedzmy, standardowy poziom z ostatniego czasu czyli okolice 4,2 a dolar jakoś nie chce. Moim zdaniem teraz lepiej się przeliczą bezpośrednio z danej walut na PLN niż na dolara. Oczywiście to też zależy od wielu czynników ale nie chce już mi się rozwodzić.

Xenocide

Data: 2015-02-06 22:42:14
Autor: S
4% na koncie Prestige
W dniu 2015-02-06 o 21:55, xbartx pisze:
Właśnie masz teraz bardzo dobry przykład. USD poszybował do góry razem z
EUR. EUR już wróciło na swój, powiedzmy, standardowy poziom z ostatniego
czasu czyli okolice 4,2 a dolar jakoÅ› nie chce.

Właśnie. Więc odpowiednio szybko kupując dolara można było mieć z ceny wakacyjnej po 3zł. Ew. zimowej po 3,30. Albo przeczekać górkę 3,7, by kupić po 3,6 itd.

Moim zdaniem teraz
lepiej się przeliczą bezpośrednio z danej walut na PLN niż na dolara.

Wyobraź sobie, że kupiłeś towar 14.01 w CHF licząc po 3,55. Zanim blokada zeszła to rozliczyli Ci po 4,3. Można się lekko zdziwić ;-) Tak samo EUR czy USD wtedy poszło, a to jeszcze nie koniec gwałtownych zmian.

Oczywiście to też zależy od wielu czynników ale nie chce już mi się
rozwodzić.

Szukasz zysku na kilka złotych, zakładasz konta, rozważasz różne karty, a może Ci wyjść strata w kilkaset zł, jak nie więcej. No ale Twoja sprawa ;-)

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2015-02-07 21:17:32
Autor: xbartx
4% na koncie Prestige
W dniu 06.02.2015 o 22:42, S pisze:

Właśnie. Więc odpowiednio szybko kupując dolara można było mieć z ceny
wakacyjnej po 3zł. Ew. zimowej po 3,30. Albo przeczekać górkę 3,7, by
kupić po 3,6 itd.

Taaa nie pojadę na urlop, bo muszę przeczekać górkę na dolarze? No bądźmy poważni.

Wyobraź sobie, że kupiłeś towar 14.01 w CHF licząc po 3,55. Zanim
blokada zeszła to rozliczyli Ci po 4,3. Można się lekko zdziwić ;-) Tak
samo EUR czy USD wtedy poszło, a to jeszcze nie koniec gwałtownych zmian.

Mogę Ci taki sam przykład wymyślić tylko w przeciwny kierunku, pytanie zasadnicze - co to dowodzi?

Szukasz zysku na kilka złotych, zakładasz konta, rozważasz różne karty,
a może Ci wyjść strata w kilkaset zł, jak nie więcej. No ale Twoja
sprawa ;-)

Nie szukam żadnego zysku. Po prostu zarabiam w PLN i szukam karty z przyzwoitym przelicznikiem obca waluta > PLN, żeby w razie jakiegoś wyjazdu poza PL, nie martwić się o wypłatę gotówki z bankomatu lub ewentualne płacenie kartą. Nie mam czasu ani ochoty na pół roku przed wyjazdem śledzić kursu dolara i robić co miesięczne jego zakupy aby uśrednić sobie kurs, po czym, być może, przesuwać wyjazd, bo dolar jest na górce ;)

Xenocide

Data: 2015-02-07 21:33:33
Autor: S
4% na koncie Prestige
W dniu 2015-02-07 o 21:17, xbartx pisze:
Taaa nie pojadę na urlop, bo muszę przeczekać górkę na dolarze? No
bądźmy poważni.

Dziwnie zinterpretowałeś moje słowa.

Mogę Ci taki sam przykład wymyślić tylko w przeciwny kierunku, pytanie
zasadnicze - co to dowodzi?

Dowodzi, iż wydając znaczne kwoty za granicą można duża zyska/stracić. Wydając niewielkie kwoty nie przejmowałbym się drobnymi prowizjami banków.

[...]

Sądziłem, że skoro tak wyliczasz i przeliczasz, zakładasz specjalnie konto w tym celu itp. itd. to operujesz znacznymi kwotami. Stąd propozycja dużych oszczędności. Jeśli jednak potrzebne Ci drobne na miejscu to faktycznie nie ma sensu kombinować z walutami... pewnie dla mnie też nie byłoby z zakładaniem konta specjalnie pod cel "w razie jakiegoś wyjazdu". No ale każdy ma swoje potrzeby.

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2015-02-08 08:51:59
Autor: xbartx
4% na koncie Prestige
W dniu 07.02.2015 o 21:33, S pisze:

Sądziłem, że skoro tak wyliczasz i przeliczasz, zakładasz specjalnie
konto w tym celu itp. itd. to operujesz znacznymi kwotami. StÄ…d
[...]

No ale to konto świetnie może się spisywać również w PL. Wszystkie bankomaty darmowe, www znośne, warunki do zwolnienia z opłaty za kartę raczej niewygórowane, tylko ten wpływ ponad 3k może być kłopotliwy i warto jak się uda założyć z polecenia to konto.

Xenocide

Data: 2015-02-04 23:28:56
Autor: gral
4% na koncie Prestige
W dniu 2015-02-04 o 19:58, S pisze:
[...]

1% za wszystko skończyło się z końcem roku. a 5% za "przyjemności" działa dla obu kart!

Data: 2015-02-06 07:54:47
Autor: S
4% na koncie Prestige
W dniu 2015-02-04 o 23:28, gral pisze:
1% za wszystko skończyło się z końcem roku. a 5% za "przyjemności"
działa dla obu kart!

Dzięki za uściślenie. Pamiętam, że był czas, iż dawali i to, i to. W ogóle mam wrażenie, iż wprowadzając zmiany dokonują tego dość ostrożnie. Podobnie jak teraz 4% do 3000 dotychczasowy procent od całości, ale jest ten poślizg kilku miesięcy na przyzwyczajenie klienta ;-)

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2015-02-19 12:15:47
Autor: yossarian
4% na koncie Prestige
[...]

Czy ten 1% na wszystko nadal działa? Jak to się teraz nazywa, bo nie mogę nic znaleźć na ich stronie.

pozdrawiam
yossarian

Data: 2015-02-19 12:23:02
Autor: yossarian
4% na koncie Prestige
W dniu 2015-02-19 o 12:15, yossarian pisze:
[...]

Już sam sobie odpowiedziałem, program 1% działał do końca roku, przepraszam za zaśmiecanie

yossarian

Data: 2015-02-20 09:12:55
Autor: Waldek
4% na koncie Prestige

Użytkownik "yossarian" <yoss@fake.com> napisał w wiadomości news:54e5c793$0$2192$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ten caÅ‚y prestige z jego 4% od salda 3kzl - to siakies ~7zl  miesiÄ™cznie
czyli powiedzmy równowartośc 1 kebaba studenckiego :)

Co do wypłat zagranicznych z bankomatów IMO istotny jest kurs
po jakim bank sprzedaje walute - zwykle mniej korzystny niz ceny "rynkowe"

Konto nie jest złe, ale zysk w stosunku do innych prawie_darmowych
nie jest na tyle znaczący aby sie opłacało przeprowadzac migracje
Chyba lepiej poczekac na aż jakies nowe "wiÅ›nie zakwitna"  ;)

Pozdro

4% na koncie Prestige