40 kkm Fabią 1,2 HTP

Data: 2014-10-20 21:20:43
Autor: Poldek
40 kkm Fabią 1,2 HTP
Lisciasty wrote:
Zwykle na liście o takich niepozornych padakach się nie dyskutuje,
w zasadzie nie dziwiłem się temu do momentu, kiedy usiadłem
za kółkiem blaszaka jak w temacie. Taki większy kaszlak, wykonany
dosyć topornie i pozbawiony wypasów. Pierwsze 10 kkm było nijakie
i bezbarwne, powiedzmy że pojazd się docierał. Niby teraz nowych
samochodów się nie dociera, ale ja wiem swoje :>
Z biegiem czasu zaczynało mi się coraz fajniej jeździć tym
półproduktem, a wręcz, o zgrozo, wolałem wsiąść w fabiaka
zamiast wozić dupę czymś większym. Ten trzycylindrowiec, choć brzmi
jak kosiarka, okazuje się maszynką całkiem do rzeczy.
Trzeci bieg mnie zauroczył, jego elastyczność pozwala na poruszanie
się od 50 do 120 km/h, normalnie jakbym motocyklem jechał :>
Niska masa budy pozwala objechać większe i bardziej niemrawe
padaki, generalnie w mieście mało kiedy ktoś mnie dogania
po starcie spod świateł. Dziwne, ale prawdziwe :>
Na zakrętach trzyma się nieźle, hamulce bez zarzutu,
w zasadzie nie ma się do czego przyczepić. Spalanie na poziomie
7 litrów też jest do przyjęcia (jazda miejska, bez oszczędzania
się). Do baku wchodzi ponad 57 litrów, więc wizyty na tanksztelu
nie są zbyt częste. Cóż więcej napisać, padaka prawie nowa (2011),
więc psuć się specjalnie nie ma co. Jakby ktoś szukał
przyjemnego jeździdła na miasto i w okolice, to polecam,
można kupić żonie a potem po cichu zawłaszczyć i samemu
dupsko wozić ;)

HTP nie jechałem, ale jeździłem kilka dni Fabią 1,2 TSI i bardzo przyjemnie się jeździło. Potem poszła do kogoś w firmie i wszystko ok, tylko, że tuż po gwarancji okazało się, że rozrząd do wymiany...

Data: 2014-10-20 21:31:47
Autor: Michał Jankowski
40 kkm Fabią 1,2 HTP
W dniu 2014-10-20 21:20, Poldek pisze:

HTP nie jechałem, ale jeździłem kilka dni Fabią 1,2 TSI i bardzo
przyjemnie się jeździło. Potem poszła do kogoś w firmie i wszystko ok,
tylko, że tuż po gwarancji okazało się, że rozrząd do wymiany...

Bo przed końcem gwarancji trzeba sprzedać. :)

   MJ

Data: 2014-11-10 15:58:32
Autor: Poldek
40 kkm Fabią 1,2 HTP
Michał Jankowski wrote:
[...]

No niestety, nie było takiej naklejki pod klapką wlewu paliwa i trzeba było zapłacić za wymianę łańcucha rozrządu itd. przy 60 tys. km.
_Podobno_ ten nowy łańcuch ma zmodyfikowaną budowę.
Skodziawa cały czas jest w firmie, więc zobaczymy za następne 60 tys. czy znów będzie łańcuch do wymiany.

40 kkm Fabią 1,2 HTP