40-latek

Data: 2013-06-09 13:30:50
Autor: boukun
40-latek
Na TVP Kultura czy Historia, już sam nie wiem, leci kolejna odsłona kultowego serialu 40-latek.

Możemy w nim zobaczyć, jak Polskę budowano, jak planowano, jak ludzie pracowali godnie w laboratoriach i na wielkich budowach, jak za czasów Gierka wybudowano całą Polskę, infrastrukturę i całą sieć dróg krajowych, które wówczas był bardzo dobrej klasy, a które zaniedbane przez bandę okrągłostołową ostatnich 30 lat, są wszystkie zniszczone i podziurawione. To te wszystkie drogi i ulice Gierka, gdyby ich nie było, nie byłoby nic dzisiaj w Polsce. A Przemysł i tak zaorany...
Polska Gierka rosła w siłę, a ludziom żyło się dostatnio...
Film 40-latek pokazuje świadectwo dokumentalne, jak Polskę budowano za Gierka, jak ludzie współżyli ze sobą na poziomie kulturalnym i społecznym, jak Polacy się szanowali i wspomagali na każdym kroku. Za Gierka można było pić, jeść, pierdolić, żyć nie umierać... i polować...

boukun

Data: 2013-06-09 14:38:27
Autor: Anatol
40-latek
W dniu 2013-06-09 13:30, boukun pisze:
[...]

Położenie płynącego w lecie asfaltu na starym bruku albo glinie wymieszanej ze żwirem to nie jest budowa nowej drogi tylko kiepskiej jakości modernizacja nawierzchni.

[...]

To tak jak w biednych krajach Afryki i Ameryki Południowej - przynajmniej dopóki były nowe kredyty a starych jeszcze nie trzeba było spłacać.

Siła nabywcza płacy Boukuna z 1978 = 3104 zł(63,51% średniej płacy = 0,6351 x 4887,00 zł)  - równowartość w towarach i usługach PRL :

1 dolar USA 126 zł = 24,6 USD (= 1 para spodni z Pewexu)

wódka żytnia 142 zł = 21 flaszek
wino owocowe 54 zł = 57 flaszek
piwo eksportowe 8,40 za 0,33 l= 12,72 za 0,5 l = 244

kawa Extra Select 120 zł za 200 g = 25 paczek
czekolada mleczna 25 zł = 124 tabliczki

kurczak 54 zł = 57 kg
kiełbasa starowiejska po cenie komercyjnej 120 zł = 25,8 kg
masło 10 zł = 310 kostek
jaja 3,50 za 1 szt = 886 szt
cukier bez kartek 26 zł = 119 kg
cytryny 30 zł = 103 kg
banany 45 zł = 69 kg

papier toaletowy 3,50 =  886 rolek

abonament telefoniczny 100 zł = 31
rozmowa międzymiastowa 9 zł za 3 minuty = 344 minut

długopis Zenith 70 zł = 44 szt
taśma magnetofonowa 166 zł za szpulę = 18,69 szt
zegarek 17 kamieni 750 zł = 4 szt
rower Flaming 2400 zł = 1,29 szt
TV cz-b 6500 zł = 0,47 szt

benzyna etylina 94 13 zł = 238 l
Fiat 126p w sprzedaży ekspresowej 132000 zł= 0,0245 szt

Anatol

Data: 2013-06-09 08:57:10
Autor: Stachu Chebel
40-latek
On 9 Cze, 14:38, Anatol <c...@usuntowp.pl> wrote:
> [...]

TV cz-b 6500 zł = 0,47 szt

benzyna etylina 94 13 zł = 238 l
Fiat 126p w sprzedaży ekspresowej 132000 zł= 0,0245 szt

=======================
Totalne bzdury:

1) Tu masz średnie zarobkówi nie pleć głupot:

http://www.stat.gov.pl/gus/5840_1630_PLK_HTML.htm

2) Kolejną głupotą są podawane ceny różnych towarów z dupy chyba
wzięte. Dam przykład: jak nam się w akademiku gorzała kończyła daleko
po północy, to się leciało na melinę po uzupełnienie i trzeba było
przepłacać. 110 zł/0.5l żytniej. Akademik - 100 zł/miesiąc, stołówka
(śniadanie,obiad,kolacja) - 350 zł/miesiąc (chleb, herbata,,zupy i
kompot bez ograniczeń ilościowych).

3) A teraz weź sobie policz same rachunki ile kosztują dzisiaj:
energia elektryczna, gaz, woda. Jak ktoś mieszka w blokowisku, to
policz jeszcze ile kosztuje czynsz, CO i takie tam. W 1978 w/w koszty
były wręcz pomijalne w budżecie domowym, dzisiaj wręcz przeciwnie. I z
tego dopiero po odliczeniu kosztów "nieuniknionych" można robić
przeliczanki siły nabywczejna ilość kartofli bądź flaszek. Owszem,
takie pierdle jak TV, AGD są zdecydowanie dzisiaj tańsze, ale jak
często zmieniasz TV? Do gara go wrzucisz? A zresztą i tak gówno jest
do oglądania...

Data: 2013-06-09 18:47:08
Autor: Anatol
40-latek

========================

Totalne bzdury:

1) Tu masz średnie zarobkówi nie pleć głupot:

http://www.stat.gov.pl/gus/5840_1630_PLK_HTML.htm

Boukun zarabiał za Gierka 63% średniej płacy.

2) Kolejną głupotą są podawane ceny różnych towarów z dupy chyba
wzięte.

Tą dupą są oficjalne roczniki GUS z PRL :

http://c355.w.interia.pl/R_1981_str456-457.jpg
http://c355.w.interia.pl/R_1981_str456-457.jpg
http://c355.w.interia.pl/R_1981_str460-461.jpg
http://c355.w.interia.pl/R_1981_str462-463.jpg
http://c355.w.interia.pl/R_1981_str464-465.jpg
http://c355.w.interia.pl/R_1981_str466-467.jpg

Dam przykład: jak nam się w akademiku gorzała kończyła daleko
po północy, to się leciało na melinę po uzupełnienie i trzeba było
przepłacać. 110 zł/0.5l żytniej.

To mogło być do 1977 gdy żytnia kosztowała 100 zł. Od 1978 była juz po 142 zł.

  Akademik - 100 zł/miesiąc, stołówka
(śniadanie,obiad,kolacja) - 350 zł/miesiąc (chleb, herbata,,zupy i
kompot bez ograniczeń ilościowych).

Studentów było 200-300 tys  w całej Polsce. Teraz masz całkowicie bezpłatne w ogólnodostępnych stołówkach :

http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/7187

3) A teraz weź sobie policz same rachunki ile kosztują dzisiaj:
energia elektryczna, gaz, woda. Jak ktoś mieszka w blokowisku, to
policz jeszcze ile kosztuje czynsz, CO i takie tam.

W 1978 czynsz 3,00 zł  za 1m2, CO 2,40 za 1m2, energia 0,90 zł za 1 kWh.

W moim bloku czynsz 1,80 PLN z 1 m2, CO 2,35 PLN za 1m2,

+ woda i ścieki za ok 2 PLN za 1m2

+ fundusz remontowy w zależności od woli mieszkańców (w nowych blokach praktycznie go ma).

energia 0,42 PLN za 1 kWh + kilkanaście PLN opłaty stałej

  W 1978 w/w koszty
były wręcz pomijalne w budżecie domowym, dzisiaj wręcz przeciwnie.

W 1978 : czynsz 3,00 zł  za 1m2, CO 2,40 zł za 1m2, energia 0,90 zł za 1 kWh.

[...]

Odzież, buty, RTV i AGD, alkohol, czekolada, wędliny, cukier, kawa owoce, kosmetyki, meble, rozmowy telefoniczne, samochody, benzyna, wczasy w zachodnich kurortach - wszystko jest teraz dla Polaków znacznie tańsze niż za Gierka poza tym w nieporównywalnej dostępności i asortymencie - nawet pod odjęciu kosztów czynszu od analogicznych - względem średnich - dochodów. To zresztą widać na ulicach i w mieszkaniach.

Anatol

Data: 2013-06-09 19:15:08
Autor: boukun
40-latek
Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:kp2bih$rfo$1node1.news.atman.pl...
[...]

Według tych "roczników" nas chyba dzisiaj jebią, dopasowując nowe roczniki, byleby tylko mogli nas jebać...

boukun

Data: 2013-06-09 14:44:17
Autor: u2
40-latek
W dniu 2013-06-09 14:38, Anatol pisze:
Położenie płynącego w lecie asfaltu na starym bruku albo glinie
wymieszanej ze żwirem to nie jest budowa nowej drogi tylko kiepskiej
jakości modernizacja nawierzchni.

Transport byl lepiej zorganizowany niz obecnie. Obecnie miliony tirow rozjezdza czecia ubecka i nic z tego nie maja Polacy. Ma ruska mafia paliwowa.

--
Istnieją trzy etapy ujawniania prawdy :
najpierw jest ona wyszydzana,

http://telewizjarepublika.pl/
http://www.tv-trwam.pl/index.php?section=live

Data: 2013-06-09 15:02:42
Autor: LeonKame
40-latek
W dniu 2013-06-09 14:44, u2 pisze:
[...]

Bo np w takiej UK czy szk0plandii rzadza ELITY a unas qrwa zlodziej i macierewicz co powinien dawac dupy w mamrze za to co wyprawia.

Data: 2013-06-09 15:23:28
Autor: boukun
40-latek
Użytkownik "LeonKame" <kameleon@leon.com> napisał w wiadomości news:kp1ud5$qp5$1speranza.aioe.org...
[...]

A u nas SBeki czy Postsbeki...

Jednym słowem potomkowie UBeków, przeszkolonych przez NKWD...

boukun

Data: 2013-06-09 15:06:07
Autor: Anatol
40-latek
[...]

TIRy umożliwiają eksport produkowanych w Polsce towarów oraz import komponentów do produkcji, zaopatrzenie hurtowni, magazynów i dużych sklepów.
W PRL nie było za bardzo co transportować oprócz węgla, stali, cementu i czołgów do czego TIRy się nie nadają.

Wpływy z opłat drogowych to 1,2 mld PLN w w tym roku.
Dochodzi sprzedaż paliw, części, usług gastronomicznych oraz remontowych.

Anatol

Data: 2013-06-09 15:17:55
Autor: LeonKame
40-latek
W dniu 2013-06-09 15:06, Anatol pisze:
[...]

Wisz ze w zachodniej EU do tego uzywa sie transportu kolejowe ?

TIR to transport ostatniej mili .

Data: 2013-06-09 15:25:54
Autor: boukun
40-latek
Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:kp1uk1$e2u$1node1.news.atman.pl...
[...]

W PRL, te same kurwy co dzisiaj rządzą eksportowali mięso na wschód i zachód tajnymi kanałami. Stąd były braki towarów, pomimo 100% większej produkcji i istniejących jeszcze zakładów mięsnych...

Dzisiaj już tylko sprowadzają ochłapy z zachodu, bo Polska zaorana...

boukun

Data: 2013-06-09 15:21:14
Autor: boukun
40-latek
Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:kp1t04$cct$1node1.news.atman.pl...
[...]

Bzdura, kompletna bzdura...
To dzięki epoce Gierka, mamy jeszcze te wszystkie drogi i ulice, co prawda już tylko dziurawe, bo banda okrągłostołowych oprawców tylko kradnie...

boukun

Data: 2013-06-09 20:39:02
Autor: the_foe
40-latek
[...]

główny bohater: debil, a jego zona w pracy głownie plotkuje.
Tak, tacy ludzie budowali PRL. I dlatego sie rozj..alo

--
@foe_pl

Data: 2013-06-09 20:48:55
Autor: boukun
40-latek
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:kp2i44$8dj$1news.dialog.net.pl...
[...]

Nic się nie rozj..ało, tylko syjoniści Polskę sprzedali i rozkradli...

Na filmie w sumie dokumentalnym widać wyraźnie, jakie wspaniałe życie towarzyskie prowadzili w epoce Gierka Polacy. Wówczas w bardzo przyzwoity sposób dyrekcja i zrzeszenie zabiegało o wpływy ministrów, powiedzmy sobie szczerze, polskich ministrów z prawdziwego zdarzenia. Nie jakaś tam kurewska korupcja jak dzisiaj i milionowe łapówki, żeby zakład pracy Polakom ukraść. W PRLu Gierka Polskę się budowało, w dzisiejszym PRLu się Polskę rozkrada i rujnuje, to co My żeśmy naszą krwawicą wybudowali...

boukun

Data: 2013-06-09 22:39:47
Autor: Marek Czaplicki
40-latek
boukun pisze na pl.soc.polityka w dniu niedziela, 9 czerwca 2013 13:30:

[...]

No patrz pan. Całą Polskę? Przedteme to był tylko lej po bombie, jak mniemam? :)

Data: 2013-06-09 22:41:56
Autor: boukun
40-latek
Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:kp2p6k$c79$1node2.news.atman.pl...
[...]

Dosłownie, od podstaw budowano gospodarkę...

boukun

Data: 2013-06-10 13:20:25
Autor: the_foe
40-latek
W dniu 2013-06-09 22:41, boukun pisze:
[...]

tak... zbudowali np. GOP, tylko COP gdzies zniknął.....

--
@foe_pl

Data: 2013-06-10 18:37:52
Autor: boukun
40-latek
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:kp4cpq$22s$1news.dialog.net.pl...
[...]

Nie zbudowali, tylko myśmy, Polacy, cały naród zbudował Polskę, a bandziory okrągłostołowe nas zniewolili i okradli i Polskę teraz orają...

boukun

40-latek