42" - co kupić ?

Data: 2009-03-26 23:40:37
Autor: VSS
42" - co kupić ?
Witam.

Musiałbym do sypialni kupic jakiś telewizor. Oszacowałem wielkość na 42". Teraz tylko nie wiem co kupić.
Założenia sa takie:

- 42"
- plazma (żadnych LCDków)
- full HD
- wejście VGA  lub DVI

inne fiuczery mnie nie intersują. koszt tv musiałby się zamknąć w 3000. tv ma słuzyc tylko do oglądania "na wspolnej" przez małzonke, nieraz jakies DVD i do podłaczenia jakiegoś kompa typu asus eee.
jakie propozycje ?

--
VSS
http://vss.pl

Data: 2009-03-27 07:12:17
Autor: pawell32
42" - co kupić ?
VSS pisze:
[...]

opłaca Ci się kupować 42 cale na jeden serial, który niebawem zdejmą
z anteny?
dlaczego nie lcd?
jak plazma to polecam Panasonic

pawell

Data: 2009-03-27 09:03:15
Autor: *piotr'ek*
42" - co kupić ?
ma słuzyc tylko do oglądania "na wspolnej" przez małzonke

Kup rybackie krzesełko, dogadaj się ze sprzedawcą w markecie i niech żona codziennie o godz.20 tam idzie. Będzie dużo taniej.

*

Data: 2009-03-27 09:15:40
Autor: VSS
42" - co kupić ?
pawell32 wrote:
opłaca Ci się kupować 42 cale na jeden serial, który niebawem zdejmą
z anteny?

nie zdejmą, nie bój się. a jak zdejma to sobie żona inny znajdzie.

dlaczego nie lcd?

nie podoba mi się obraz

jak plazma to polecam Panasonic

ale jaki ??

--
VSS      http://vss.pl

Data: 2009-03-27 12:27:00
Autor: Sergiusz Rozanski
42" - co kupić ?
Dnia 27.03.2009 VSS <vss@vss.pl> napisał/a:

nie zdejmą, nie bój się. a jak zdejma to sobie żona inny znajdzie.

dlaczego nie lcd?

nie podoba mi się obraz

A logo tvn Ci się podoba? Bo jak żona je wyjara na matrycy to się
musisz do niego przyzwyczaić :)

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-03-27 13:29:20
Autor: VSS
42" - co kupić ?
Sergiusz Rozanski wrote:

A logo tvn Ci się podoba? Bo jak żona je wyjara na matrycy to się
musisz do niego przyzwyczaić :)

przesadzasz, historie o wypalonych plazmach mozna wsadzić między bajki. poza tym po 4o minutach pracy nie ma szans na wypalebie loga. prawdę mówiąc widziałem kilkanaście LCDków które wypalily się po pół roku pracy non stop. i wygladało to naprawdę makabrycznie. lcdeki pracowały w elektroni i nadzorowały procesy tecnologiczne. po wyłączniu źródła obrazu nadal mozna było kontrolować proces :)

--
VSS      http://vss.pl

Data: 2009-03-27 15:30:43
Autor: gacek
42" - co kupić ?
VSS wrote:
Sergiusz Rozanski wrote:

[...]

Ehh, a monitory herculesy z wypalonym nortonem.... ehhh

Ale fakt faktem, że z wypalania na plazmie (LG42PT81) boli mnie tylko chwila po przejsciu z 4/3 (lub 2.1/1) na inny ksztalt - bo wtedy wyraznie widac gdzie poprzednio byly czarne pasy.

gacek

Data: 2009-03-27 16:01:05
Autor: Big Jack
42" - co kupić ?
W wiadomości:
użytkownik *gacek* napisał(a):

Ehh, a monitory herculesy z wypalonym nortonem.... ehhh

hehe, ciekawe kto to jeszcze pamięta  :)

--
 Big Jack
         //////

Data: 2009-03-27 18:51:12
Autor: Kamikazee
42" - co kupić ?
Big Jack pisze:
Ehh, a monitory herculesy z wypalonym nortonem.... ehhh

hehe, ciekawe kto to jeszcze pamięta  :)

Ja w robocie miałem kilka takich monitorów.

Data: 2009-03-27 22:17:16
Autor: Padre
42" - co kupić ?

Ale fakt faktem, że z wypalania na plazmie (LG42PT81) boli mnie tylko chwila po przejsciu z 4/3 (lub 2.1/1) na inny ksztalt - bo wtedy wyraznie widac gdzie poprzednio byly czarne pasy.

W moim Panasonicu pasy są domyślnie szare (oczywiście można ustawić na czarne), wbrew pozorom szybko sie do tego przyzwyczaiłem a ekran zużywa sie równomiernie i nie widać tego efektu co u Ciebie. W LG tak nie można?

Data: 2009-03-28 15:01:38
Autor: gacek
42" - co kupić ?
Padre wrote:

[...]

w TV bez zooma czy rozciągania - są szare. Ale jak wyświetlam obraz z kompa to są czarne.

gacek

Data: 2009-03-30 07:56:08
Autor: Sławek Maculewicz
42" - co kupić ?"
Dnia 27-03-2009 o 15:30:43 gacek <gaceknews@wp.pl> napisał(a):

Ehh, a monitory herculesy z wypalonym nortonem.... ehhh

Ja na swoim starym, dziesięcioletnim  CRT LG 21" wyraźnie widziałem (na  jasnym tle) wypalone w prawym górnym rogu logo TVP...

--
Brak sygnaturki.

Data: 2009-03-30 07:57:42
Autor: pawell32
42" - co kupić ?
VSS pisze:
Sergiusz Rozanski wrote:

[...]

między bajki?? w ostatnim miesiącu widziałem 3 plazmy z wypalonymi znaczkami w tym jedna lg, gdzie po 2 godzinach wyświetlania planszy
dekodera cyfry, a przez następne 3 była dalej widoczna.
Nie było w nich Panasonica, a w lcd-kach z czymś takim się nie spotkałem, nie wliczam w to starych monitorów z sprzed dekady.

pawell

Data: 2009-03-31 03:17:07
Autor: Padre
42" - co kupić ?

[...]

Tyle że to akurat to nie wypalanie tylko tzw. zmęczenie luminoforu. W przeciwieństwie do wypalenia znika po kilku/kilkunastu godzinach.
W przypadku użytkowania telewizora zgodnie z przeznaczeniem efekt zmęczenia luminoforu bywa ledwie dostrzegalny i to tylko w przypadku dużych idealnie gładkich powierzchni białych lub rzadziej czarnych podczas oglądania w ciemnym pomieszczeniu przy mocno zredukowanej jasności kiedy daje sie zauważyć szczątkowa poświata ekranu słabsza w miejscach "zmęczonych".

Data: 2009-03-31 15:26:31
Autor: Sergiusz Rozanski
42" - co kupić ?
Dnia 31.03.2009 Padre <Padre@no.net> napisał/a:

[...]

Bullshit, od miesiąca widzę "wiwę" na tle mtv w jednej z kaliskich
knajp w której dość często bywam. Wyjarane tak że ciężko wyczuć jaki
kanał się ogląda - a nie leci tam tylko wiwa.
Wolę już szarość czerni - do której i tak się oko przyzwyczai, niż
wszystkie stacje kółeczka i trójkąty i scrolle we wszystkich możliwych
rogach ekranu.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-03-31 19:15:15
Autor: Padre
42" - co kupić ?
Bullshit, od miesiąca widzę "wiwę" na tle mtv w jednej z kaliskich
knajp w której dość często bywam. Wyjarane tak że ciężko wyczuć jaki
kanał się ogląda - a nie leci tam tylko wiwa.

No to wniosek, że leci tam na okrągło po kilkanaście godzin na dobę na zmianę viva i mtv, prawdopodobnie zazwyczaj z maksymalną jasnością jak wszystkie egzemplarze w sklepach na wystawie. Akurat do takiego celu telewizor plazmowy nie służy tak jak np. Renault Kangoo nie służy do wożenia cegieł na budowę. Wypalone logo w plazmie to efekt identyczny jak naderwane zawieszenia w głośnikach miłośników umcyk-umcyk posiadających sprzęt za 1000zł czyli niedopasowania sprzętu do potrzeb.

Data: 2009-03-31 17:36:59
Autor: Sergiusz Rozanski
42" - co kupić ?
[...]

Ziew. Do czego jeszcze mam nie używać tv? Bo że do oglądania kanału
muzycznego non stop to już wiem, więc jak ktoś ma nastoletnią siksę w domu,
to plazma odpada. A filmy z trójkątem mogę? mogę? Aha raz z trójkątem,
raz z kółeczkiem ;) ekstra. A tvn24/24h? - no tak trudno, scroli nie
lubi. Pulpit windows - ech ten guzik start stale w tym samym miejscu.
Aha broń boże nie na full jasność!

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-03-31 22:58:50
Autor: Padre
42" - co kupić ?
[...]

Właśnie tak, dla przeciętnych ludzi oglądających w przeciętny sposób telewizję. Wtedy przy stosunkowo niewielkiej cenie zapewni jasność nieosiągalną dla telewizorów LCD z tej samej półki cenowej. Dla pół mózgowców oglądających po 12 godzin na dobę MTV albo Eurosport są telewizory LCD.

Pewne ograniczenia wynikające z technologii plazmowej są znane od lat i wymagają świadomej decyzji przy zakupie. Poza tym podejrzewam że jedynym telewizorem z wypalonym logo jaki widziałeś jest ten w pubie a liczba mnoga w Twoim poście to łagodnie określając licentia poetica. Ja jakoś do tej pory nigdy nie widziałem wypalonych plazm a jedyne wypalone ekrany widziałem w banku w którym pracowałem.

Twoja krytyka jest równie celna jak krytyka projektora, że przy oglądaniu telewizji jedynie przez 10 godzin dziennie lampa wartości połowy ceny sprzętu wystarcza na niecały rok. A przecież projektor telewizyjny służy do oglądania telewizji - no bo niby do czego innego?

Co do paska Start w Windowsie pozwalam sobie zauważyć że nie ma w handlu monitorów plazmowych do zastosowań domowych więc przykład nie trafiony.

Data: 2009-03-27 07:32:30
Autor: Jacek Osiecki
42" - co kupić ?
Dnia Thu, 26 Mar 2009 23:40:37 +0100, VSS napisał(a):
[...]

A po co fullHD? Będziesz 1m od tych 42" żeby dostrzec różnicę między FullHD
a HD-ready? :) Tym bardziej jak to ma być do oglądania "na wspólnej" - zdaje
się że nawet TVN HD ma daaaleko do FullHD. A, i jeszcze jedno - puszczając
obraz z eee i tak nie wykorzystasz fullHD - Asus raczej zdechnie niż obsłuży
taką rozdzielczość :)

Jak plazma to Panasonica - ale w tej chwili bym się na Twoim miejscu
wstrzymał, bo ten wypuścił serię telewizorów (X10) ze starym dekoderem
DVB-T, bezużytecznym u nas. Za parę miesięcy powinno wyjść coś z MPEG4.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-27 08:15:14
Autor: Sergiusz Rozanski
42" - co kupić ?
Dnia 27.03.2009 Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> napisał/a:

się że nawet TVN HD ma daaaleko do FullHD. A, i jeszcze jedno - puszczając
obraz z eee i tak nie wykorzystasz fullHD - Asus raczej zdechnie niż obsłuży
taką rozdzielczość :)

??? On ma i950 pójdzie fullhd spokojnie "display a resolution up to 2048x1536
at 75 Hz and up to 224MB of video"

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-03-28 01:30:01
Autor: Jacek Osiecki
42" - co kupić ?
Dnia Fri, 27 Mar 2009 08:15:14 +0000 (UTC), Sergiusz Rozanski napisał(a):
[...]

Obsłuży - w sensie wyświetli. Ale jest za słaby żeby cokolwiek przy takiej
rozdzielczości zrobić.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-27 09:14:31
Autor: VSS
42" - co kupić ?
Jacek Osiecki wrote:

A po co fullHD? Będziesz 1m od tych 42" żeby dostrzec różnicę między
FullHD a HD-ready? :) Tym bardziej jak to ma być do oglądania "na
wspólnej" - zdaje się że nawet TVN HD ma daaaleko do FullHD.

w przyszłości chcę podłączyć N albo coś innego z HD. lubie discovery poodglądąc więc chiałbym w dobrej jakości.

A, i
jeszcze jedno - puszczając obraz z eee i tak nie wykorzystasz fullHD
- Asus raczej zdechnie niż obsłuży taką rozdzielczość :)

asus pociagnie swobodnie tę rozdzielczość.

[...]

dekoder mpeg4 nie jest dla mnie warunkiem zakupu. mozesz polecić te z serii x10 ??

--
VSS      http://vss.pl

Data: 2009-03-28 01:41:07
Autor: Jacek Osiecki
42" - co kupić ?
Dnia Fri, 27 Mar 2009 09:14:31 +0100, VSS napisał(a):
Jacek Osiecki wrote:
[...]

Weźmy takiego 42-calowca hd-ready z rozdzielczością 1024x768.
Szerokość to jakieś 120cm, z tego 10cm na ramkę czyli mamy 110cm ekranu.
110/1024 =~ 0.11cm. Ta sama plazma full-HD daje nam ok. 0,06cm szerokości
pixela.
Leżysz sobie wygodnie w łóżku, które ma pewnie ze 2m długości. Łóżko nie
jest przystawione do ściany, pewnie jest jeszcze przynajmniej 1m na
przejście. pytanie za 100 punktów: rozróżnisz z 3m obraz zbudowany z pixeli
1.1mm od takiego zbudowanego z 0.6mm?

jeszcze jedno - puszczając obraz z eee i tak nie wykorzystasz fullHD
- Asus raczej zdechnie niż obsłuży taką rozdzielczość :)
asus pociagnie swobodnie tę rozdzielczość.

Wyświetli ją, gorzej z renderowaniem filmu w takiej rozdzielczości :)

[...]

Mam od kilku dni i jestem zadowolony - obraz SD wygląda bardzo dobrze (mam
tylko analogową kablówkę). Ale to mój pierwszy plaszczak, więc opinia
niezbyt miarodajna...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-30 01:07:41
Autor: VSS
42" - co kupić ?
Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrngsr01j.rdi.joshuatau.ceti.pl...
 rozróżnisz z 3m obraz zbudowany z pixeli
1.1mm od takiego zbudowanego z 0.6mm?

nie wiem, ale wiem, ze chce fullHD

Wyświetli ją, gorzej z renderowaniem filmu w takiej rozdzielczości :)

opera albo pasjans na pewno się wyerenderuje.

Mam od kilku dni i jestem zadowolony - obraz SD wygląda bardzo dobrze (mam
tylko analogową kablówkę). Ale to mój pierwszy plaszczak, więc opinia
niezbyt miarodajna...

ok, dzięki za info

--
VSS
http://vss.pl

Data: 2009-03-31 11:44:01
Autor: Jacek Osiecki
42" - co kupić ?
Dnia Mon, 30 Mar 2009 01:07:41 +0200, VSS napisał(a):
[...]

Cóż, jak lubisz przepłacać to czemu nie ;)

Wyświetli ją, gorzej z renderowaniem filmu w takiej rozdzielczości :)
opera albo pasjans na pewno się wyerenderuje.

Ano, natomiast już gorzej z byle filmem :)

Mam od kilku dni i jestem zadowolony - obraz SD wygląda bardzo dobrze (mam
tylko analogową kablówkę). Ale to mój pierwszy plaszczak, więc opinia
niezbyt miarodajna...
ok, dzięki za info

Dlatego polecam właśnie HDReady - same zalety, zwłaszcza jeśli byś próbował
rozważyć plazmę HDReady kontra LCD (błee) FullHD :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-04-04 12:54:53
Autor: Mrufek_MK
42" - co kupić ?

Jacek Osiecki wrote:
A po co fullHD? Będziesz 1m od tych 42" żeby dostrzec różnicę między
FullHD a HD-ready? :)

no tak, przeciez HDReady to prawie HD :)

z tym, ze to prawie robi wielka roznice... Pomiedzy jednym i drugim jest WIDOCZNA roznica w jakosci obrazu.

P.

Data: 2009-04-06 15:48:45
Autor: habek
42" - co kupić ?
no tak, przeciez HDReady to prawie HD :)

z tym, ze to prawie robi wielka roznice... Pomiedzy jednym i drugim jest WIDOCZNA roznica w jakosci obrazu.
To znaczy, że widziałeś gdzieś BlueRay z tym samym filmem podłączonym do dwóch TV (HD i HD Ready) tego samego producenta?

Data: 2009-03-27 14:55:49
Autor: marko1a
42" - co kupić ?

Użytkownik "VSS" <vss@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqh091$9e1$1inews.gazeta.pl...

i do podłaczenia jakiegoś kompa typu asus eee.

W sypialni gra się tylko w jedną grę.
A ty  z sypialni salon gier chcesz zrobić ?

Marek MTV

Data: 2009-03-30 01:08:47
Autor: VSS
42" - co kupić ?
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:gqim15$mii$1atlantis.news.neostrada.pl...

Użytkownik "VSS" <vss@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqh091$9e1$1inews.gazeta.pl...

i do podłaczenia jakiegoś kompa typu asus eee.

W sypialni gra się tylko w jedną grę.

wiadomo,, ale..

A ty  z sypialni salon gier chcesz zrobić ?

...nieraz warto pograć w dwójkę.

--
VSS
http://vss.pl

Data: 2009-03-30 10:29:38
Autor: marko1a
42" - co kupić ?

Użytkownik "VSS" <vss@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqov1q$5oc$1inews.gazeta.pl...
..nieraz warto pograć w dwójkę.

Też lubie trójkąty ale nie z komputerem na trzeciego(ą)
:)))

Marek

Data: 2009-03-30 14:20:45
Autor: marko1a
42" - co kupić ?

Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:gqq0em$p0j$1nemesis.news.neostrada.pl...
Też lubie trójkąty ale nie z komputerem na trzeciego(ą)

"lubię" miało być....

Marek

Data: 2009-03-27 21:14:35
Autor: Piotrek
42" - co kupić ?
Użytkownik "VSS" <vss@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gqh091$9e1$1inews.gazeta.pl...
jakie propozycje ?

sam mam podobny problem
Panasonic 42PV80 albo 42PX10 - spoko zmieścisz się do 3000zł i jeszcze zostanie na uchwyt ścienny
PV80 jest tańszy - chyba kończy się jego produkcja
PX10 jest nowszy i ok. 15% droższy. Jeśli jednak masz zamiar odbierać z kablówki lub satelity to ma całkowicie bezużyteczny dekoder cyfrowej naziemnej TV DVB-T.
PV80 ma ok. roku i mnóstwo pozytywnych recenzji - nie sądzę by wszystkie były "sponsorowane" przez producenta.

Piotrek

Data: 2009-03-28 08:50:36
Autor: Jacek Osiecki
42" - co kupić ?
Dnia Fri, 27 Mar 2009 21:14:35 +0100, Piotrek napisał(a):
Użytkownik "VSS" <vss@gazeta.pl> napisał w wiadomości
jakie propozycje ?
PV80 jest tańszy - chyba kończy się jego produkcja

Generalnie to trzeba walczyć jak lew by go gdziekolwiek zdobyć -
w stacjonarnych sklepach w ogóle nie ma, w internecie końcówki.

PX10 jest nowszy i ok. 15% droższy. Jeśli jednak masz zamiar odbierać z kablówki lub satelity to ma całkowicie bezużyteczny dekoder cyfrowej naziemnej TV DVB-T.

Jego dekoder jest generalnie bezużyteczny, bo nie obsługuje MPEG-4

PV80 ma ok. roku i mnóstwo pozytywnych recenzji - nie sądzę by wszystkie były "sponsorowane" przez producenta.

A P42X10 jest prawie taki sam - w każdym razie wszystkie parametry na to
wskazują.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-03-28 22:24:56
Autor: P
42" - co kupić ?

[...]

Troche mało kasy na 1080p.
W dodatku do zastosowan jakie opisałeś nie widze sensu 1080.
W tych pieniądzach to nowy Panasonic TX-P42X10 (720p). Nic chyba lepszego w tej cenie nie ma na rynku.
Po bardzo udanej serii PV i PY wypyuścili modele X G i niedługo V. Z testów wynika że jest jeszcze lepiej niz w starszych modelach.

Data: 2009-04-05 18:12:26
Autor: Wilczak
42" - co kupić ?

[...]

Na jeden serial to się jej bardziej opłaci chodzic do sąsiada.

42" - co kupić ?