Data: 2015-12-01 10:20:57 | |
Autor: Marek | |
42t sprocket | |
Ktoś tu niedawno pytał o możliwość zwiększenia redukcji w przełożeniach roweru, by się zanadto nie męczyć na górskich podjazdach. A ktoś inny odpowiedział, że to co jest w rynkowej ofercie osprzętu (22t z przodu, 34t z tyłu) ma sensowny limit, bo stabilność roweru słabnie z prędkością, a przy takim młynku rower ledwo się turla. Ale trafiłem właśnie na patent: http://tiny.pl/ggpdj w którym limit się przesuwa.
Przy prawie dwukrotnej redukcji i obwodzie koła tradycyjnego górala nieco ponad dwa metry, jeden ruch korbą byłby odpowiednikiem półmetrowego kroku. Temu wciąż daleko do dreptania tip-topami. Analogia nie do końca trafna, ale nieraz - jadąc na najmiększym - chciałbym mieć jeszcze bardziej miękko na korbach. Szczególnie przy ciężkich sakwach na długim, stromym asfalcie. Próbowaliście takiej kombinacji lub macie jakieś oparte na praktyce informacje na ten temat? -- Marek |
|
Data: 2015-12-01 12:22:29 | |
Autor: rmikke | |
42t sprocket | |
W dniu wtorek, 1 grudnia 2015 19:21:00 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
Ktoś tu niedawno pytał o możliwość zwiększenia redukcji w przełożeniach roweru, by się zanadto nie męczyć na górskich podjazdach. A ktoś inny odpowiedział, że to co jest w rynkowej ofercie osprzętu (22t z przodu, 34t z tyłu) ma sensowny limit, bo stabilność roweru słabnie z prędkością, a przy takim młynku rower ledwo się turla. Ale trafiłem właśnie na patent: http://tiny.pl/ggpdj w którym limit się przesuwa. "The OneUp 42t sprocket is available in black or green with the MSRP set at $100" Że ile? |
|
Data: 2015-12-02 07:39:23 | |
Autor: Marek | |
42t sprocket | |
rmikke napisał:
"The OneUp 42t sprocket is available in black or green with the MSRP set at $100" Cena, jak za kawałek struganego CNC duralu, napompowana. Ale widać, że mają zbyt. Przynajmniej na "zgniłym Zachodzie". Trafiłem na taką tarczę przypadkiem, przeglądając ofertę rowerową jednego z outletów. Handlują już takimi dinksami do kaset 10 i 11 rzędowych, oferując nawet 45t i liczą sobie trochę taniej. W artykule jest link do strony dystrybutora http://int.oneupcomponents.com/collections/all-products . Przy okazji wpadają tam w oko tarcze owalne, kompensujące różnice momentu obrotowego, związane z położeniem korby względem stopy w cyklu pedałowania. Pod marką Shimano nazywało się to BioPace, ale firma dawno zarzuciła pomysł. -- Marek |
|
Data: 2015-12-01 21:48:14 | |
Autor: ToMasz | |
42t sprocket | |
Próbowaliście takiej kombinacji lub macie jakieś oparte na praktyce informacje na ten temat?nie wiem czy Ciebie dobrze rozumiem, chcesz mieć 42 ząbki z tyłu? ToMasz |
|
Data: 2015-12-02 07:54:02 | |
Autor: Marek | |
42t sprocket | |
ToMasz napisał:
nie wiem czy Ciebie dobrze rozumiem, chcesz mieć 42 ząbki z tyłu? Nie potwierdzam ani nie zaprzeczam. Mam opcję 22t z przodu i 34t z tyłu na 26'' kole, ale trafiają się sytuacje, kiedy chciałbym sobie kręcić bardziej miękko, kontemplując przy tym bez pośpiechu urodę okolicy. Jednak niekoniecznie od razu 42t i zdecydowanie nie za sto dolarów.. Chyba, że Mikołaj, dziadek Mróz, gwiazdorek czy inny zajączek mieliby taką fanaberię. Choć na szczęście są bardziej racjonalni :). -- Marek |
|
Data: 2015-12-02 08:32:00 | |
Autor: Marek | |
42t sprocket | |
Marek napisał:
niekoniecznie od razu 42t i zdecydowanie nie za sto dolarów. Pobuszowałem trochę w sieci i okazuje się, że jest na rynku polski producent, który robi podobne rzeczy za mniejszą kasę. Ale tylko do kaset 10 i 11 rzędowych. Bardziej ażurowa jest w wersji 40 i 42t za 169 złotych brutto. Masywniejsza jest o sześć dych tańsza. -- Marek |
|
Data: 2015-12-01 22:49:16 | |
Autor: atm | |
42t sprocket | |
Próbowaliście takiej kombinacji lub macie jakieś oparte na praktyce informacje na ten temat? Teraz to juz nie wyczyn, od kilku miesiecy nowa grupa XT ma to w pakiecie: http://allegro.pl/kaseta-shimano-xt-1-11-cs-m8000-11-42-waw-i5821773422.html Niby do jednorzedowej korby, jest tez kaseta do 2 lub 3 rzedowej: http://allegro.pl/kaseta-shimano-deore-xt-cs-m8000-11-40z-11rz-i5794723537.html Wie ktos moze czemu Shimano 42 rezerwuje dla jednego rzedu na korbie? |
|
Data: 2015-12-02 08:06:42 | |
Autor: cytawa | |
42t sprocket | |
Marek pisze:
Ktoś tu niedawno pytał o możliwość zwiększenia redukcji w przełożeniach roweru, by się zanadto nie męczyć na górskich podjazdach. A ktoś inny odpowiedział, że to co jest w rynkowej ofercie osprzętu (22t z przodu, 34t z tyłu) ma sensowny limit, bo stabilność roweru słabnie z prędkością, a przy takim młynku rower ledwo się turla. Ale trafiłem właśnie na patent: http://tiny.pl/ggpdj w którym limit się przesuwa. Chcialem zauwazyc, ze zwiekszanie trybow z lylu ma swoje wytrzymalosciowe granice. Tak miekkie przelozenie kusi by wjezdzac pod bardzo strome podjazdy. Sily jakie wtedy przenosza pieski sa gigantyczne i naprawde tylko najlepsze bebenki to wytrzymuja. Ale z drugiej strony, jesli sie uzywa wtesy wiekszych trybow z przodu to dobry pomysl. Jan Cytawa |
|
Data: 2015-12-02 18:16:45 | |
Autor: solar | |
42t sprocket | |
W dniu 2015-12-01 o 19:20, Marek pisze:
Ktoś tu niedawno pytał o możliwość zwiększenia redukcji w przełożeniach roweru, by się zanadto nie męczyć na górskich podjazdach. A ktoś inny odpowiedział, że to co jest w rynkowej ofercie osprzętu (22t z przodu, 34t z tyłu) ma sensowny limit, bo stabilność roweru słabnie z prędkością, a przy takim młynku rower ledwo się turla. Ale trafiłem właśnie na patent: http://tiny.pl/ggpdj w którym limit się przesuwa. To żadna nowość - minimum rok. :) Producentów wielu: polskie HCC/Hell'o MTB (190/110 zł), Wolf Tooth, OneUp, A2Z... Ja mam napęd 2x10 i najlżejsze przełożenie 22/36 i nie uważam, że przekroczyłem jakiś wydumany limit - w górach takie przełożenie bardzo mi odpowiada, choć 22/42 byłoby raczej przegięciem. Natomiast 42t z tyłu w napędzie 2x10/11 daje możliwość założenia większych zębatek z przodu. No i oczywiście trochę ułatwia jazdę w górach z napędem 1x10/11, choć osobiście uważam, że jednorzędowe napędy do jazdy (jazdy, a nie wpychu) w górach nadają się słabo. No chyba, że masz tytanową łydę. No i JC ma rację, co do bębenków. Mója piasta z 30 punktami zaczepu zaczęła szwankować po 2 latach - padły nie tylko pieski, ale i sam bębenek był do wymiany. -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Wiara jest złem dlatego, że nie wymaga uzasadnienia i nie toleruje sprzeciwu." Richard Dawkins |
|
Data: 2015-12-06 10:17:12 | |
Autor: rzymo | |
42t sprocket | |
W dniu środa, 2 grudnia 2015 18:16:41 UTC+1 użytkownik solar napisał:
(...) Różnymi testami zepsułem już sporo piast, właściwie tylko DT się trzyma. Jeden z pierwszych wypustów DT340, kupiona dawno temu za sporo $, sprzęgło Star Ratchet nie robiło problemów także przy siłowym podjeżdżaniu (padało, z piachu zrobiło się błoto, podjeżdżałem na stojąco) w konfiguracji 20/36 'zombów' ;) |
|
Data: 2015-12-03 11:17:44 | |
Autor: Rowerex | |
42t sprocket | |
W dniu wtorek, 1 grudnia 2015 19:21:00 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
(...) Ja niecierpliwie czekam na zębatkę 53z w kasecie - mam nadzieję, że niedługo! Pozdr- -Rowerex |