Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   42t sprocket

42t sprocket

Data: 2015-12-02 08:06:42
Autor: cytawa
42t sprocket
Marek pisze:

Ktoś tu niedawno pytał o możliwość zwiększenia redukcji w przełożeniach roweru, by się zanadto nie męczyć na górskich podjazdach. A ktoś inny odpowiedział, że to co jest w rynkowej ofercie osprzętu (22t z przodu, 34t z tyłu) ma sensowny limit, bo stabilność roweru słabnie z prędkością, a przy takim młynku rower ledwo się turla. Ale trafiłem właśnie na patent: http://tiny.pl/ggpdj w którym limit się przesuwa.
Przy prawie dwukrotnej redukcji i obwodzie koła tradycyjnego górala nieco ponad dwa metry, jeden ruch korbą byłby odpowiednikiem półmetrowego kroku. Temu wciąż daleko do dreptania tip-topami. Analogia nie do końca trafna, ale nieraz - jadąc na najmiększym - chciałbym mieć jeszcze bardziej miękko na korbach. Szczególnie przy ciężkich sakwach na długim, stromym asfalcie.
Próbowaliście takiej kombinacji lub macie jakieś oparte na praktyce informacje na ten temat?

Chcialem zauwazyc, ze zwiekszanie trybow z lylu ma swoje wytrzymalosciowe granice. Tak miekkie przelozenie kusi by wjezdzac pod bardzo strome podjazdy. Sily jakie wtedy przenosza pieski sa gigantyczne i naprawde tylko najlepsze bebenki to wytrzymuja.

Ale z drugiej strony, jesli sie uzywa wtesy wiekszych trybow z przodu to dobry pomysl.

Jan Cytawa

42t sprocket

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona