Data: 2015-12-02 18:16:45 | |
Autor: solar | |
42t sprocket | |
W dniu 2015-12-01 o 19:20, Marek pisze:
Ktoś tu niedawno pytał o możliwość zwiększenia redukcji w przełożeniach roweru, by się zanadto nie męczyć na górskich podjazdach. A ktoś inny odpowiedział, że to co jest w rynkowej ofercie osprzętu (22t z przodu, 34t z tyłu) ma sensowny limit, bo stabilność roweru słabnie z prędkością, a przy takim młynku rower ledwo się turla. Ale trafiłem właśnie na patent: http://tiny.pl/ggpdj w którym limit się przesuwa. To żadna nowość - minimum rok. :) Producentów wielu: polskie HCC/Hell'o MTB (190/110 zł), Wolf Tooth, OneUp, A2Z... Ja mam napęd 2x10 i najlżejsze przełożenie 22/36 i nie uważam, że przekroczyłem jakiś wydumany limit - w górach takie przełożenie bardzo mi odpowiada, choć 22/42 byłoby raczej przegięciem. Natomiast 42t z tyłu w napędzie 2x10/11 daje możliwość założenia większych zębatek z przodu. No i oczywiście trochę ułatwia jazdę w górach z napędem 1x10/11, choć osobiście uważam, że jednorzędowe napędy do jazdy (jazdy, a nie wpychu) w górach nadają się słabo. No chyba, że masz tytanową łydę. No i JC ma rację, co do bębenków. Mója piasta z 30 punktami zaczepu zaczęła szwankować po 2 latach - padły nie tylko pieski, ale i sam bębenek był do wymiany. -- Solar www.solar.blurp.org GG 1834424 "Wiara jest złem dlatego, że nie wymaga uzasadnienia i nie toleruje sprzeciwu." Richard Dawkins |
|
Data: 2015-12-06 10:17:12 | |
Autor: rzymo | |
42t sprocket | |
W dniu środa, 2 grudnia 2015 18:16:41 UTC+1 użytkownik solar napisał:
(...) Różnymi testami zepsułem już sporo piast, właściwie tylko DT się trzyma. Jeden z pierwszych wypustów DT340, kupiona dawno temu za sporo $, sprzęgło Star Ratchet nie robiło problemów także przy siłowym podjeżdżaniu (padało, z piachu zrobiło się błoto, podjeżdżałem na stojąco) w konfiguracji 20/36 'zombów' ;) |
|