Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   42t sprocket

42t sprocket

Data: 2015-12-02 18:16:45
Autor: solar
42t sprocket
W dniu 2015-12-01 o 19:20, Marek pisze:
Ktoś tu niedawno pytał o możliwość zwiększenia redukcji w przełożeniach roweru, by się zanadto nie męczyć na górskich podjazdach. A ktoś inny odpowiedział, że to co jest w rynkowej ofercie osprzętu (22t z przodu, 34t z tyłu) ma sensowny limit, bo stabilność roweru słabnie z prędkością, a przy takim młynku rower ledwo się turla. Ale trafiłem właśnie na patent: http://tiny.pl/ggpdj w którym limit się przesuwa.
Przy prawie dwukrotnej redukcji i obwodzie koła tradycyjnego górala nieco ponad dwa metry, jeden ruch korbą byłby odpowiednikiem półmetrowego kroku. Temu wciąż daleko do dreptania tip-topami. Analogia nie do końca trafna, ale nieraz - jadąc na najmiększym - chciałbym mieć jeszcze bardziej miękko na korbach. Szczególnie przy ciężkich sakwach na długim, stromym asfalcie.
Próbowaliście takiej kombinacji lub macie jakieś oparte na praktyce informacje na ten temat?

To żadna nowość - minimum rok. :)
Producentów wielu: polskie HCC/Hell'o MTB (190/110 zł), Wolf Tooth, OneUp, A2Z...
Ja mam napęd 2x10 i najlżejsze przełożenie 22/36 i nie uważam, że przekroczyłem jakiś wydumany limit - w górach takie przełożenie bardzo mi odpowiada, choć 22/42 byłoby raczej przegięciem. Natomiast 42t z tyłu w napędzie 2x10/11 daje możliwość założenia większych zębatek z przodu. No i oczywiście trochę ułatwia jazdę w górach z napędem 1x10/11, choć osobiście uważam, że jednorzędowe napędy do jazdy (jazdy, a nie wpychu) w górach nadają się słabo. No chyba, że masz tytanową łydę.
No i JC ma rację, co do bębenków. Mója piasta z 30 punktami zaczepu zaczęła szwankować po 2 latach - padły nie tylko pieski, ale i sam bębenek był do wymiany.


--
Solar             www.solar.blurp.org              GG 1834424

"Wiara jest złem dlatego, że nie wymaga uzasadnienia i nie toleruje sprzeciwu."
                                     Richard Dawkins

Data: 2015-12-06 10:17:12
Autor: rzymo
42t sprocket
W dniu środa, 2 grudnia 2015 18:16:41 UTC+1 użytkownik solar napisał:
(...)
No i JC ma rację, co do bębenków. Moja piasta z 30 punktami zaczepu zaczęła szwankować po 2 latach - padły nie tylko pieski, ale i sam bębenek był do wymiany.

Różnymi testami zepsułem już sporo piast, właściwie tylko DT się trzyma. Jeden z pierwszych wypustów DT340, kupiona dawno temu za sporo $, sprzęgło Star Ratchet nie robiło problemów także przy siłowym podjeżdżaniu (padało, z piachu zrobiło się błoto, podjeżdżałem na stojąco) w konfiguracji 20/36 'zombów' ;)

42t sprocket

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona