450kW szybka ładowarka

Data: 2018-12-13 18:44:19
Autor: ddddddddddddd
450kW szybka ładowarka
chyba nie było:

https://elektrowoz.pl/ladowarki/jest-ladowarka-450-kw-sa-tez-dwa-prototypy-ktore-wykorzystaja-wysoka-moc-bmw-i3-160-ah-175-kw-i-zmodyfikowana-panamera-400-kw/

http://tnijurl.com/c314e44dac62/

Dziś portal Electrive.net poinformował (źródło), że uczestniczył w eksperymencie BMW, Porsche, Siemensa, Allego i Phoenix Contact, w ramach którego na ładowarce 450 kW udało się osiągnąć moc ładowania przekraczającą 400 kW. Prototypowe urządzenie działa z maksymalnym napięciem 920 V i, co ciekawe, jest dostępne publicznie przy autostradzie A8 między Ulm a Augsburgiem (Niemcy).

(...)Panamera z baterią 90 kWh - prototyp bez homologacji drogowej - osiągnęła moc ładowania wynoszącą ponad 400 kW. Po zaledwie trzech minutach postoju przy ładowarce samochód zyskał +100 kilometrów zasięgu!

to ma jakiś sens (pomijając żywotność baterii to w końcu idzie to w sensownym kierunku)

Łukasz

Data: 2018-12-13 20:02:44
Autor: sirapacz
450kW szybka ładowarka

to ma jakiś sens (pomijając żywotność baterii to w końcu idzie to w sensownym kierunku)

Tak, ale 450kW to taka moc, że musiałoby to być zasilane bezpośrednio z sieci SN...
Nie mniej jednak 3m/100km to bardzo przyjemna wartość. Ciekawe jak to znoszą ogniwa.

Data: 2018-12-14 01:57:05
Autor: Tomasz Pyra
450kW szybka ładowarka
Dnia Thu, 13 Dec 2018 20:02:44 +0100, sirapacz napisał(a):

to ma jakiś sens (pomijając żywotność baterii to w końcu idzie to w sensownym kierunku)

Tak, ale 450kW to taka moc, że musiałoby to być zasilane bezpośrednio z sieci SN...

Pod warunkiem że miałoby być w ciągłym użyciu.

W praktyce nie będzie potrzebne aż tak duże przyłącze, bo stacja ładowania
może mieć własny akumulator który to będzie buforował. ;)

Nie mniej jednak 3m/100km to bardzo przyjemna wartość. Ciekawe jak to znoszą ogniwa.

Tesle mają już spore przebiegi, ludzie ładują z superchargerów i nic złego
się nie dzieje.

Tam są tylko pewne ograniczenia szybkiego ładowania - nie można w ten
sposób ładować akumulatorów do pełnego naładowania i więcej niż ileś tam
kWh za jednym razem.

Data: 2018-12-14 10:29:59
Autor: sirapacz
450kW szybka ładowarka

Tak, ale 450kW to taka moc, że musiałoby to być zasilane bezpośrednio z
sieci SN...

Pod warunkiem że miałoby być w ciągłym użyciu.

przecież nie będzie jednego stanowiska. Spójrz na stacje paliw płynnych. Kilka dystrybutorów nawet w Pipidówku Dolnym i zwykle minimum połowa zajęta a na ruchliwych trasach kolejki.

W praktyce nie będzie potrzebne aż tak duże przyłącze, bo stacja ładowania
może mieć własny akumulator który to będzie buforował. ;)

który może nie mieć się kiedy naładować - nie takie hop.

Czyli jednak "złe dzieje się" :)

Data: 2018-12-15 01:35:54
Autor: Tomasz Pyra
450kW szybka ładowarka
Dnia Fri, 14 Dec 2018 10:29:59 +0100, sirapacz napisał(a):

[...]

To nie do końca tak.
Baterie litowe żeby długo żyły nie mogą być ani przeładowywane, ani
rozładowywane zbyt głęboko.
A im szybsze ładowanie (lub rozładowywanie), tym trudniej panować nad tym
zjawiskiem.

Żeby z całą pewnością nie przeładować baterii przy szybkim ładowaniu po
prostu nie należy jej ładować bardziej niż do 75-80%.

Wtedy szybkie ładowanie nie szkodzi.

Do tego dochodzi kwestia chłodzenia - przy szybkim ładowaniu podzespoły się
grzeją, a mają pewien swój zakres temperatury pracy. W związku z czym po
prostu mogą działać tylko pewien, ograniczony czas po którym się
przegrzeją.

Data: 2018-12-14 10:32:50
Autor: T.
450kW szybka ładowarka
W dniu 2018-12-13 o 20:02, sirapacz pisze:

[...]

Jak to jak? Dymią... :-)
T.

Data: 2018-12-13 20:14:04
Autor: J.F.
450kW szybka ładowarka
Użytkownik "ddddddddddddd"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:puu9a8$j3t$1@dont-email.me...
[...]

Ma, jesli baterie to wytrzymaja.
Choc wolalbym poczekac 6 minut i miec 200km zasiegu ... tylko znow - czy baterie to wytrzymaja ... a 200km troche malo.

J.

Data: 2018-12-13 11:59:48
Autor: sczygiel
450kW szybka ładowarka
W dniu czwartek, 13 grudnia 2018 13:15:23 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Choc wolalbym poczekac 6 minut i miec 200km zasiegu ... tylko znow - czy baterie to wytrzymaja ... a 200km troche malo.

Jakby to bylo 15 minut polowy zasiegu to bylo by calkiem uzyteczne. Co w praktyce juz jest. Czyli mozna zaczac myslec o dlugich podrozach.

Ale 400kW to sporo. To daje na myslenie jaka pojemnosc energetyczna ma paliwo ciekle i ile nam moze brakowac infrastruktury aby to bylo powszechne.

Warto inwestowac w kopalnie miedzi i aluminium. Bedzie nam wiecej sieci potrzebne.

Data: 2018-12-13 20:36:48
Autor: PiteR
450kW szybka ładowarka
na  ** p.m.s **  ddddddddddddd pisze tak:

[...]

"the systems can charge both 400 V and 800 V battery systems via cooled HPC charging cables from Phoenix Contact. A water-glycol mixture serves as cooling liquid. The vehicle charge port is also cooled during energy transmission."

hahaha

To jeszcze asysta Straży Pożarnej potrzebna ;)

Z 800v to prąd wychodzi 560 amperów. Kabel podczepiał Pudzian po schabowym w rękawicach kuchennych.

- Dziń Dobry chciałem zatankować
- Sory Jestem sam. We dwóch nie podniesiemy kabla. Ale zaraz wróci Zenek z KFC. Polecę dobawić glikolu do zbiorniczka i załącze pompy.

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2018-12-14 00:51:39
Autor: Lisciasty
450kW szybka ładowarka
W dniu czwartek, 13 grudnia 2018 21:36:50 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
Z 800v to prąd wychodzi 560 amperów. Kabel podczepiał Pudzian po schabowym w rękawicach kuchennych.

Bez przesady, kabel o przekroju 120mm2 uciągnie to spokojnie przez kwadrans zanim się przegrzeje. A taki kabelek to parówka o średnicy 2cm,
ze 12kg waży metr. Nie trzeba do tego Pudziana :>

L.

Data: 2018-12-14 10:25:44
Autor: Jacek Maciejewski
450kW szybka ładowarka
Dnia Thu, 13 Dec 2018 20:36:48 GMT, PiteR napisał(a):

Z 800v to prąd wychodzi 560 amperów

Dla traf przyjmuje się przekroje rzędu 3 A/mm^2 a dla przewodów na
wolnym powietrzu rzędu 10 A/mm^2. Więc  przyłącze powinno mieć 2
przewody po 60 mm^2 czli średnicy  17 mm. Da się unieść, spoko :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-12-14 10:34:49
Autor: T.
450kW szybka ładowarka
[...]

Mało tego - kabel może wisieć na obrotowym wysięgniku - wystarczy nieco obrócić i już.
T.

Data: 2018-12-14 06:43:00
Autor: Jacek
450kW szybka ładowarka
W dniu 13.12.2018 o 19:44, ddddddddddddd pisze:
chyba nie było:

https://elektrowoz.pl/ladowarki/jest-ladowarka-450-kw-sa-tez-dwa-prototypy-ktore-wykorzystaja-wysoka-moc-bmw-i3-160-ah-175-kw-i-zmodyfikowana-panamera-400-kw/
Patrząc z innego punktu widzenia, to obserwuję u naszych Miłościwych Przywódców połączenie sraczki z zatwardzeniem.
Z jednej strony UE zakazała żarówek i odkurzaczy większej mocy, a z drugiej szaleństwo elektromobilności.
Nie wiem, co oni tam biorą, ale powinni zmienić towar.
Jacek

Data: 2018-12-14 07:05:39
Autor: Mateusz Bogusz
450kW szybka ładowarka
[...]

Ja tylko do logiki się odniosę, bo patrząc z jeszcze innego punktu widzenia, to szedłbyś tylko albo w lewo albo w prawo :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-12-14 10:14:50
Autor: Jacek Maciejewski
450kW szybka ładowarka
Dnia Fri, 14 Dec 2018 06:43:00 +0100, Jacek napisał(a):

[...]

Ta wypowiedź dowodzi że brałeś za długo i mózg ci się zlasował :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-12-14 12:31:32
Autor: Adam
450kW szybka ładowarka
W dniu 2018-12-13 o 19:44, ddddddddddddd pisze:
[...]

A po co szybko ładować baterie?
Brać prąd do super-kondensatrorów, a one powoli będą ładować (już w ruchu) akumulatory.
Tylko jeden mały problem: takie super-kondensatory są dostępne tanio w galaktyce Andromedy. Problem z transportem.

Natomiast jak już będą u nas, to odpadnie kolejny problem: akumulatory już raczej nie będą potrzebne.
Przykładowo: rysik w Galaxy Note 9 ma zasilanie wyłącznie kondensatorem, jednak póki co dość długo się ładuje.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-12-14 12:55:16
Autor: Myjk
450kW szybka ładowarka
Fri, 14 Dec 2018 12:31:32 +0100, Adam
[...]

Jak cenowo wychodzą takie SK? No i jak się mają do tego zwykłe K?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-12-14 22:52:06
Autor: Adam
450kW szybka ładowarka
W dniu 2018-12-14 o 12:55, Myjk pisze:
[...]

Nie wiem, nie potrzebowałem.

Pierwszy-lepszy link:
https://www.conrad.pl/o/supercaps-0245960

Tyle, że Conrad oprócz w miarę dobrego sprzętu ma bardzo dobre ( == wysokie) ceny.

Jeszcze w międzyczasie przypomniałem sobie:
Coraz więcej samochodowych rejestratorów ma podtrzymanie zasilania kondensatorami.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-12-15 14:24:19
Autor: Janusz
450kW szybka ładowarka
W dniu 2018-12-14 o 12:31, Adam pisze:
[...]

To ci się tylko tak wydaje, SK są dobre na szybkie ładowanie/rozładowanie ale
całościowo przy tej samej objętości mają znacznie mniejszą energię od aku
i są wielokrotnie droższe.

--
Pozdr
Janusz