Data: 2018-12-13 20:02:44 | |
Autor: sirapacz | |
450kW szybka ładowarka | |
to ma jakiś sens (pomijając żywotność baterii to w końcu idzie to w sensownym kierunku) Tak, ale 450kW to taka moc, że musiałoby to być zasilane bezpośrednio z sieci SN... Nie mniej jednak 3m/100km to bardzo przyjemna wartość. Ciekawe jak to znoszą ogniwa. |
|
Data: 2018-12-14 01:57:05 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
450kW szybka ładowarka | |
Dnia Thu, 13 Dec 2018 20:02:44 +0100, sirapacz napisał(a):
to ma jakiś sens (pomijając żywotność baterii to w końcu idzie to w sensownym kierunku) Pod warunkiem że miałoby być w ciągłym użyciu. W praktyce nie będzie potrzebne aż tak duże przyłącze, bo stacja ładowania może mieć własny akumulator który to będzie buforował. ;) Nie mniej jednak 3m/100km to bardzo przyjemna wartość. Ciekawe jak to znoszą ogniwa. Tesle mają już spore przebiegi, ludzie ładują z superchargerów i nic złego się nie dzieje. Tam są tylko pewne ograniczenia szybkiego ładowania - nie można w ten sposób ładować akumulatorów do pełnego naładowania i więcej niż ileś tam kWh za jednym razem. |
|
Data: 2018-12-14 10:29:59 | |
Autor: sirapacz | |
450kW szybka ładowarka | |
Tak, ale 450kW to taka moc, że musiałoby to być zasilane bezpośrednio z przecież nie będzie jednego stanowiska. Spójrz na stacje paliw płynnych. Kilka dystrybutorów nawet w Pipidówku Dolnym i zwykle minimum połowa zajęta a na ruchliwych trasach kolejki. W praktyce nie będzie potrzebne aż tak duże przyłącze, bo stacja ładowania który może nie mieć się kiedy naładować - nie takie hop. Nie mniej jednak 3m/100km to bardzo przyjemna wartość. Ciekawe jak to Czyli jednak "złe dzieje się" :) |
|
Data: 2018-12-15 01:35:54 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
450kW szybka ładowarka | |
Dnia Fri, 14 Dec 2018 10:29:59 +0100, sirapacz napisał(a):
Tak, ale 450kW to taka moc, że musiałoby to być zasilane bezpośrednio z To nie do końca tak. Baterie litowe żeby długo żyły nie mogą być ani przeładowywane, ani rozładowywane zbyt głęboko. A im szybsze ładowanie (lub rozładowywanie), tym trudniej panować nad tym zjawiskiem. Żeby z całą pewnością nie przeładować baterii przy szybkim ładowaniu po prostu nie należy jej ładować bardziej niż do 75-80%. Wtedy szybkie ładowanie nie szkodzi. Do tego dochodzi kwestia chłodzenia - przy szybkim ładowaniu podzespoły się grzeją, a mają pewien swój zakres temperatury pracy. W związku z czym po prostu mogą działać tylko pewien, ograniczony czas po którym się przegrzeją. |
|
Data: 2018-12-14 10:32:50 | |
Autor: T. | |
450kW szybka ładowarka | |
W dniu 2018-12-13 o 20:02, sirapacz pisze:
Jak to jak? Dymią... :-) T. |