|
Data: 2018-12-14 12:31:32 |
Autor: Adam |
450kW szybka ładowarka |
W dniu 2018-12-13 o 19:44, ddddddddddddd pisze:
chyba nie było:
https://elektrowoz.pl/ladowarki/jest-ladowarka-450-kw-sa-tez-dwa-prototypy-ktore-wykorzystaja-wysoka-moc-bmw-i3-160-ah-175-kw-i-zmodyfikowana-panamera-400-kw/ http://tnijurl.com/c314e44dac62/
Dziś portal Electrive.net poinformował (źródło), że uczestniczył w eksperymencie BMW, Porsche, Siemensa, Allego i Phoenix Contact, w ramach którego na ładowarce 450 kW udało się osiągnąć moc ładowania przekraczającą 400 kW. Prototypowe urządzenie działa z maksymalnym napięciem 920 V i, co ciekawe, jest dostępne publicznie przy autostradzie A8 między Ulm a Augsburgiem (Niemcy).
(...)Panamera z baterią 90 kWh - prototyp bez homologacji drogowej - osiągnęła moc ładowania wynoszącą ponad 400 kW. Po zaledwie trzech minutach postoju przy ładowarce samochód zyskał +100 kilometrów zasięgu!
to ma jakiś sens (pomijając żywotność baterii to w końcu idzie to w sensownym kierunku)
A po co szybko ładować baterie?
Brać prąd do super-kondensatrorów, a one powoli będą ładować (już w ruchu) akumulatory.
Tylko jeden mały problem: takie super-kondensatory są dostępne tanio w galaktyce Andromedy. Problem z transportem.
Natomiast jak już będą u nas, to odpadnie kolejny problem: akumulatory już raczej nie będą potrzebne.
Przykładowo: rysik w Galaxy Note 9 ma zasilanie wyłącznie kondensatorem, jednak póki co dość długo się ładuje.
--
Pozdrawiam.
Adam
|
|
|
Data: 2018-12-14 12:55:16 |
Autor: Myjk |
450kW szybka ładowarka |
Fri, 14 Dec 2018 12:31:32 +0100, Adam
A po co szybko ładować baterie?
Brać prąd do super-kondensatrorów, a one powoli będą ładować (już w ruchu) akumulatory.
Tylko jeden mały problem: takie super-kondensatory są dostępne tanio w galaktyce Andromedy. Problem z transportem.
Jak cenowo wychodzą takie SK? No i jak się mają do tego zwykłe K?
--
Pozdor
Myjk
|
|
|
Data: 2018-12-14 22:52:06 |
Autor: Adam |
450kW szybka ładowarka |
W dniu 2018-12-14 o 12:55, Myjk pisze:
Fri, 14 Dec 2018 12:31:32 +0100, Adam
A po co szybko ładować baterie?
Brać prąd do super-kondensatrorów, a one powoli będą ładować (już w
ruchu) akumulatory.
Tylko jeden mały problem: takie super-kondensatory są dostępne tanio w
galaktyce Andromedy. Problem z transportem.
Jak cenowo wychodzą takie SK? No i jak się mają do tego zwykłe K?
Nie wiem, nie potrzebowałem.
Pierwszy-lepszy link:
https:// www.conrad.pl/o/supercaps-0245960
Tyle, że Conrad oprócz w miarę dobrego sprzętu ma bardzo dobre ( == wysokie) ceny.
Jeszcze w międzyczasie przypomniałem sobie:
Coraz więcej samochodowych rejestratorów ma podtrzymanie zasilania kondensatorami.
--
Pozdrawiam.
Adam
|
|
|
Data: 2018-12-15 14:24:19 |
Autor: Janusz |
450kW szybka ładowarka |
W dniu 2018-12-14 o 12:31, Adam pisze:
W dniu 2018-12-13 o 19:44, ddddddddddddd pisze:
chyba nie było:
https://elektrowoz.pl/ladowarki/jest-ladowarka-450-kw-sa-tez-dwa-prototypy-ktore-wykorzystaja-wysoka-moc-bmw-i3-160-ah-175-kw-i-zmodyfikowana-panamera-400-kw/ http://tnijurl.com/c314e44dac62/
Dziś portal Electrive.net poinformował (źródło), że uczestniczył w eksperymencie BMW, Porsche, Siemensa, Allego i Phoenix Contact, w ramach którego na ładowarce 450 kW udało się osiągnąć moc ładowania przekraczającą 400 kW. Prototypowe urządzenie działa z maksymalnym napięciem 920 V i, co ciekawe, jest dostępne publicznie przy autostradzie A8 między Ulm a Augsburgiem (Niemcy).
(...)Panamera z baterią 90 kWh - prototyp bez homologacji drogowej - osiągnęła moc ładowania wynoszącą ponad 400 kW. Po zaledwie trzech minutach postoju przy ładowarce samochód zyskał +100 kilometrów zasięgu!
to ma jakiś sens (pomijając żywotność baterii to w końcu idzie to w sensownym kierunku)
A po co szybko ładować baterie?
Brać prąd do super-kondensatrorów, a one powoli będą ładować (już w ruchu) akumulatory.
Tylko jeden mały problem: takie super-kondensatory są dostępne tanio w galaktyce Andromedy. Problem z transportem.
Natomiast jak już będą u nas, to odpadnie kolejny problem: akumulatory już raczej nie będą potrzebne.
To ci się tylko tak wydaje, SK są dobre na szybkie ładowanie/rozładowanie ale
całościowo przy tej samej objętości mają znacznie mniejszą energię od aku
i są wielokrotnie droższe.
--
Pozdr
Janusz
|