47/1000 - komornicy

Data: 2013-02-28 10:45:57
Autor: Mr. Misio
47/1000 - komornicy
Ciekawe dlaczego...

"Komornicy z premedytacją zajmują konta lub pensje osób, które nie mają długów, a tylko takie samo imię i nazwisko jak dłużnik – zaalarmowali "Gazetę Wyborczą" czytelnicy.

Komornicy zapewniają, że to tylko wypadki przy pracy, bo nie mogą weryfikować danych osobowych każdego obywatela Polski.

"GW" zbadała sprawę i okazało się, że jednak mają dostęp do takich informacji - przysługuje im bowiem prawo do uzyskania danych ze zbioru PESEL. Ale elektroniczny dostęp do niego wykupiło sobie zaledwie 47 na ok. 1000 działających w Polsce komorników."

http://tiny.pl/h28gr

Moze dlatrego, ze od Kowalskiego co ma kase na koncie mozna ta kase pobrac, a od dluznika co ma puste konto - juz nie tak latwo?

Teoria spiskowa (moja) czy moze jednak tak komornicy pracuja?

Data: 2013-02-28 04:11:18
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Niestety dziennikarze GW czesto nie maja zielonego pojecia o tym co pisza. Moze dlatega tak im maleje naklad. Co komu daje elektroniczny dostep do bazy PESEL? Nic!
Po pierwsze do danych PESEL wszyscy maja (niekoniecznie elektroniczny) dostep, po drugie pozyskane dane nic nie daja. Co z tego ze uzyskasz z BELu potwierdzenie ze osobnik o wskazanym przez wierzyciela imieniu i nazwisku ma taki jak wskazal wierzyciel nr PESEL - i tak nie wiesz czy to wlasciwa osoba. W tytule wykonawczym masz tylko imie i nazwisko. Sad najczesciej nie zna innych danych. PESEL i adres dostajesz od wierzyciela i musisz mu zaufac poniewaz nawet majac dostep do zbioru danych PESEL nie masz mozliwosci zweryfikowac czy wierzyciel wskazal wlasciwa osobe. Normalnie nie ma problemu poniewaz za wskazanie niewlasciwej osoby wierzycielowi grozi ze zaplaci odszkodowanie (problem zaczyna sie gdy wierzyciel sam juz niczego nie ma).
Rozwiazaniem byloby gdyby np. wyegzekwowana kwota (pierwsza) trafiala na 30 dni na rachunek sum depozytowych sadu, wtedy - o ile wskazany dluznik nie bylby tym wlasciwym - mialby on czas na wyjasnienie sytuacji. To jednak wymaga zmiany prawa a do tego politycy jakos sie nie spiesza.

Data: 2013-02-28 13:24:27
Autor: Mr. Misio
47/1000 - komornicy
Użytkownik Tomasz Myrdin napisał:
[...]

I to jest błąd. Oraz powod, dlaczego tylko 47 na 1000 komornikow korzysta z bazy. Bo nie jest im potrzebna.

Sad najczesciej nie zna innych danych. PESEL i adres dostajesz od wierzyciela i musisz mu zaufac

I to jest kolejny blad - opieranie sie na "ufam".

poniewaz nawet majac dostep do zbioru danych PESEL nie masz mozliwosci zweryfikowac czy wierzyciel wskazal wlasciwa osobe.

Natomiast mozna juz zweryfikowac który to Jan Kowalski ze 10 tysięcy Janów Kowalskich i 4 na jednej ulicy.

> [...]

>To jednak wymaga zmiany prawa a do tego politycy jakos sie nie spiesza.

Bo inaczej rozumiejÄ… dbanie o nasze dobra...

Data: 2013-02-28 04:41:05
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Skoro tyle wiesz o mozliwosci weryfikacji danych to napisz jak chcesz zidentyfikowac Jana Kowalskiego ktorego PESEL np. 12121203098 podal Ci wierzyciel?
Napiszesz do BELu lub elektronicznie sprawdzisz i dostaniesz informacje ze faktycznie jest taki ktos.
Dostajesz tez adres moze sie on zgadzac z tym ktory podal wierzyciel (to juz w ogole nie masz podstaw by cokolwiek podejrzewać), albo sie nie zgadza.. Jesli sie nie zgadza to nadal nic nie wiesz - poniewaz obowiazek meldunkowy jest praktycznie fikcja. Przepisy obliguja do niezwlocznego dokonania zajecia (inaczej grozi odpowiedzialnosc odszkodowawcza). Problemem sa idiotyczne przepisy tworzone przez ignorantow a ostatecznie ocenia to wszystko dziennikarz ktory nie ma o niczym podstawowej wiedzy i konsultuje sie z ministrem sprawiedliwosci ktory wie jeszcze mniej.

Data: 2013-02-28 12:48:42
Autor: dwr
47/1000 - komornicy
On 28/02/2013 12:41, Tomasz Myrdin wrote:
[...]

Moze i PESEL nic nie daje, jednak osobnik ktoremu kase zabrano a nie jest wierzycielem raczej takiego PESEL-u miec nie bedzie.
Zatem wzglednie szybko moglby to wyjasnic?
A sam komornik pod rygorem odpowiedzialnosci musialby to sprawdzic.

Data: 2013-02-28 04:58:59
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
problem w tym ze w ostatnio glosnej sprawie to wierzyciel podal bledny PESEL. Komornik nie mial w ogole mozliwosci weryfikacji. Mogl tylko sprawdzic ze pod podanym PESELem faktycznie jest osoba o imieniu i nazwisku z tytulu wykonawczego.

Data: 2013-02-28 17:01:36
Autor: dwr
47/1000 - komornicy
On 28/02/2013 12:58, Tomasz Myrdin wrote:
[...]

Tak racja. Na takie cos pozostaje problem innej natury, jak ma sie bronic "na szybko" wlasnie taka ofiara?
I z cala pewnoscia takie postepowanie wierzyciela winno byc przestepstwem, moze nawet sciganym z urzedu.

Data: 2013-02-28 11:11:58
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Szczerze, praktycznie nie ma jak. Oczywi¶cie, powództwo ekscydencyjne i ewentualnie zabezpieczenie ale zanim cokolwiek to pieni±dze będ± już na koncie wierzyciela a wtedy.... Tak się oczywi¶cie sprawa ma gdy wierzyciel jest niewypłacalny (gdy jest wypłacalny to nie ma problemu ale wtedy też takie "błędy" się nie zdarzaj±). Można byłoby oczywi¶cie wprowadzić rozwi±zania które zabezpieczyłyby osoby trzecie ale to by kosztowało. Musieliby za to zapłacić wierzyciele albo państwo. Państwo nie ma pieniędzy a ci którzy daj± pieni±dze na kampanie wyborcze polityków (i bywaj± wierzycielami) nie maj± interesu żeby dodatkowo płacić. Nie należy zatem oczekiwać zmian prawa które sprzyjałyby ogółowi. Pro¶ciej jest wskazać że winni s± komornicy, ciemny lud to kupi. ;)

Data: 2013-02-28 19:32:12
Autor: Andrzej Lawa
47/1000 - komornicy
W dniu 28.02.2013 18:01, dwr pisze:

Tak racja. Na takie cos pozostaje problem innej natury, jak ma sie
bronic "na szybko" wlasnie taka ofiara?

Trochę ciężko. Szukaj hasła "powództwo przeciwegzekucyjne".

I z cala pewnoscia takie postepowanie wierzyciela winno byc
przestepstwem, moze nawet sciganym z urzedu.

Teoretycznie tak. Ale nawet je¶li zajmie się tym prokuratura, ¶rodki s± zajęte, być może już na koncie "wierzyciela", który np. jest obywatelem Kajmanów czy innej podejrzanej speluny.

W sumie jedyne co mi przychodzi do głowy to jakie¶ ubezpieczenie... je¶li w ogóle jest taka oferta.

No, s± inne opcje - mieć konto puste ;)

--
¦wiadomie psuj±cy kodowanie i formatowanie wierszy
s± jak sraj±cy z lenistwa i głupoty na ¶rodku pokoju.

Data: 2013-03-07 08:02:52
Autor: ciekaw1
47/1000 - komornicy
On Thursday, February 28, 2013 6:01:36 PM UTC+1, dwr wrote:

... Na takie cos pozostaje problem innej natury, jak ma sie bronic "na szybko" wlasnie taka ofiara?

Siekier± :-)

http://www.wprost.pl/ar/329603/Rolnik-odpowie-za-atak-na-komornika/

WM

Data: 2013-02-28 13:50:51
Autor: Mr. Misio
47/1000 - komornicy
Użytkownik Tomasz Myrdin napisał:
Skoro tyle wiesz o mozliwosci weryfikacji danych to napisz jak chcesz zidentyfikowac Jana Kowalskiego ktorego PESEL np. 12121203098 podal Ci wierzyciel?

Nie zrozumiales :)

Dzieki peselowi wiem, ze to ten

jan kowalski 12121203098

a nie ci

jan kowalski 13121203098
jan kowalski 14121203098
jan kowalski 15121203098
jan kowalski 16121203098

s± wskazani przez wierzyciela.

Dlatego ci:

jan kowalski 13121203098
jan kowalski 14121203098
jan kowalski 15121203098
jan kowalski 16121203098

moga od razu reagowac:

"ja nie jestem jan kowalski 12121203098 "

i nikt im nie powie, ze s±, bo nie sa.

ale samo "jan kowalski" dotyczy

jan kowalski 12121203098
jan kowalski 13121203098
jan kowalski 14121203098
jan kowalski 15121203098
jan kowalski 16121203098

i zaden nei moze powiedziec "ja nie jestem jan kowalski"

Proste?

W ten sposob z automatu spada ilosc potencjalnych pomyłek.

A jeżeli wiezyciel Ľle podał z peselem? No to juz on Ľle podał (celowo, niecelowo).

wiec odpada opcja "wezcie teraz wylosujcie sobie jakiegos jana kowalskiego i mu zajmijcie srodki na koncie".

Napiszesz do BELu lub elektronicznie sprawdzisz i dostaniesz informacje ze faktycznie jest taki ktos.

Niezaprzeczalnie :)

> [...]
>Przepisy obliguja do niezwlocznego dokonania zajecia (inaczej grozi odpowiedzialnosc odszkodowawcza).

co powoduje, ze mozna zajac dowolnego jana kowalskiego.

Problemem sa idiotyczne przepisy tworzone przez ignorantow a ostatecznie ocenia to wszystko dziennikarz
>ktory nie ma o niczym podstawowej wiedzy i konsultuje sie z ministrem sprawiedliwosci ktory wie jeszcze mniej.

Z punktu widzienia jana kowalskiego nie ma to najmniejszego znaczenia ile wie dziennikarz i z czego wynika to, ze mu omylkowo zajeto konto,
wie zas jedno, ze pomylka w swietle prawa nie jest pomylka, co buduje w nim awerje do "panstwa prawa" i stwarza kolejnych obywateli, ktorzy beda "oko za oko, z±b za z±b" realizowac, zeby sobie odbic swoje straty.

Data: 2013-02-28 05:06:09
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Nie dowolnego Jana Kowalskiego tylko tego ktorego wskazal wierzyciel. A w ostatnio glosnej sprawie to (jak juz pisalem wyzej) wierzyciel podal PESEL niewlasciwego Jana Kowalskiego. Rozumiesz na czym polega problem? Komornik nie mial zadnej mozliwosci zweryfikowania tych informacji.

Data: 2013-02-28 14:43:55
Autor: Mr. Misio
47/1000 - komornicy
Użytkownik Tomasz Myrdin napisał:
Nie dowolnego Jana Kowalskiego tylko tego ktorego wskazal wierzyciel.

Ale jak "wskazal" skoro jest tylko imie i nazwisko? Palcem wskazal? :)

(pomijajac imie, nazwisko, pesel, bledny)

A w ostatnio glosnej sprawie to (jak juz pisalem wyzej) wierzyciel podal PESEL niewlasciwego Jana Kowalskiego.

Rozumiesz na czym polega problem? Komornik nie mial zadnej mozliwosci zweryfikowania tych informacji.

W tym przypadku nie miał.

Natomiast jak wszystko odkreca to ten co zle podal beknie za to.

Problem polega na tym, ze a) nie trzeba podawac numeru pesel oraz b) wierzyciel moze wskazac imie, nazwisko, pesel inne dane osoby ktora mu nic nie wisi i narobic jej problemow samemu cieszac sie kasÄ…...

czyli to co od poczatku - prawo jest zle, bo umozliwia takie "przekrety"

a skoro ad a) to 47/1000 nie jest zaskoczeniem.

Data: 2013-02-28 09:03:28
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Nie rozumiem co jest dla Ciebie niejasne. Wierzyciel we wniosku podal imie i nazwisko dluznika oraz PESEL osoby ktora nie byla dluznikiem ale tak samo sie nazywala i mieszkala w tym samym miescie. Tyle. Komornik co by nie zrobil nie mial mozliwosci (a nawet nie wolno mu bylo) zweryfikowania podanych przez wierzyciela danych.
Tak jest poniewaz o ile projekty aktow prawnych sa przygotowywane przez ludzi ktorzy sie na tym znaja to ostatecznie decyduje o nich zgraja ignorantow wybranych w wyborach. W tej chwili jest nagonka na komornikow (na zasadzie ze ich nikt nie lubi i dokopanie komornikom jest medialne). Za chwile moze sie okazac ze nie ma kto zajac sie egzekucja wiec wszyscy zaplaca odpowiednio wiecej na pomoc dla samotnych rodzicow (bo alimentow nie bedzie) a system finansowy padnie bo nikt nie bedzie niczego splacal. (Przesada zamierzona by uzmyslowic konsekwencje.) Tak czy inaczej bedzie wesolo.

Data: 2013-02-28 19:24:13
Autor: Robert Tomasik
47/1000 - komornicy
Uzytkownik "Tomasz Myrdin" <merlin@op.onet.pl> napisal w wiadomosci news:40fcfe9f-4eb0-4a43-8a8f-97a5bd6d88d8googlegroups.com...
[...]

Ale tu nie ma co sie komorników czepiac, tylko wyjsc od poczatku i zapytac skad wierzyciel wzial dane innej osoby i na jakiej podstawie je przetwarzal - mam ustawe o ochronie danych osobowych. Wszystko pózniej jest konsekwencja tego.

Data: 2013-02-28 11:13:34
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Wiele danych jest ogólnie dostępnych (w tym PESELe). Trzeba tylko wiedzieć gdzie szukać. ;)

Data: 2013-03-01 21:48:18
Autor: Gotfryd Smolik news
47/1000 - komornicy
On Thu, 28 Feb 2013, Robert Tomasik wrote:

Ale tu nie ma co sie komorników czepiac, tylko wyjsc od poczatku i zapytac
skad wierzyciel wzial dane innej osoby i na jakiej podstawie je przetwarzal

  Na podstawie "uzasadnionego interesu gospodarczego".
  Problem w tym, że przetwarzał dane nie tej osoby.
  Udowodnienie, że nie był to wynik błędu jest prawie niemożliwe, wła¶nie
*dlatego* że te dane nie s± łatwo dostępne.
  IMO z tego powodu nie da się go "ugryĽć" ustaw± o ochronie danych.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-02 00:53:31
Autor: Daniel Pyra
47/1000 - komornicy
W dniu 28.02.2013 19:24, Robert Tomasik pisze:
[...]

Ale tu nie ma co sie komornikĂłw czepiac, tylko wyjsc od poczatku i
zapytac skad wierzyciel wzial dane innej osoby i na jakiej podstawie je
przetwarzal - mam ustawe o ochronie danych osobowych. [...]

Np. z Centralnej Bazy Dany Ksiąg Wieczystych? Jak masz popularne nazwisko, możesz mieć przegwizdane...
Widzę, że dla piszących tutaj jest jak najzupełniej normalne, że komornik zajmuje konto osoby, której nakaz zapłaty nie dotyczy. Nie, to jest tak samo normalne, jakby lekarz uciął zdrową nogę, bo mu tak pielęgniarka powiedziała.

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-03-02 09:24:10
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
W dniu sobota, 2 marca 2013 00:53:31 UTC+1 użytkownik Daniel Pyra napisał:
Np. z Centralnej Bazy Dany Ksi±g Wieczystych? Jak masz popularne nazwisko, możesz mieć przegwizdane... Widzę, że dla pisz±cych tutaj jest jak najzupełniej normalne, że komornik zajmuje konto osoby, której nakaz zapłaty nie dotyczy. Nie, to jest tak samo normalne, jakby lekarz uci±ł zdrow± nogę, bo mu tak pielęgniarka powiedziała. Pozdr.! (D)

Komornicy aktualnie nie maj± dostępu do wyszukiwarki CBDKW (a to bł±d) a poza tym tam sprawdzane s± nie tylko dane dłużnika ale również imiona jego rodziców (no i PESEL je¶li jest). Co się za¶ tyczy Twojego twierdzenia że "dla pisz±cych tutaj jest jak najzupełniej normalne, że komornik zajmuje konto osoby, której nakaz zapłaty nie dotyczy" to nie masz racji. Dla nikogo to nie jest normalne!!! Należy jednak umieć odróżnić skutek od przyczyny. Przyczyn± s± beznadziejne przepisy, zupełnie niedostosowane do obecnej sytuacji. Przepisy można byłoby zmienić dodaj±c np. dodatkowe obowi±zki (i uprawnienia!) s±dom lub komornikom ale to by kosztowało i kto¶ musiałby za to zapłacić (a tymczasem chętnych do płacenia brak). W niektórych państwach UE np. komornicy zajmuj± się doręczaniem korespondencji s±dowej (nie ma tam fikcji doręczenia jak u nas - chociaż u nas chyba też wła¶nie się kończy), kosztuje to jednak od 50 do 100 euro za doręczenie (delikwenta trzeba szukać). Już widzę jak to się przyjmuje w Polsce. Jeżeli zleci się komornikom by coraz to nowe prace wykonywali za darmo to ostatecznie zostan± wył±cznie wielkie kancelarie z przeróbk± rzędu kilkuset tysięcy KMek rocznie w których efektywno¶ć będzie znikoma ale sama masa pozwoli im się utrzymać. Będzie to oznaczało że przeciętny Kowalski jak będzie potrzebował odzyskać swoje pieni±dze to na wstępie może o tym zapomnieć.

Data: 2013-03-02 21:15:47
Autor: Gotfryd Smolik news
47/1000 - komornicy
On Sat, 2 Mar 2013, Tomasz Myrdin wrote:

  wKF: post składa się z 4 linijek, nie wiem co Ci je tak "składa", ale
wymu¶ na tym czym¶ łamanie wierszy :)

Przyczyn± s± beznadziejne przepisy, zupełnie niedostosowane
do obecnej sytuacji.

  Tu się pewnie zgadzamy, wszyscy.

Przepisy można byłoby zmienić dodaj±c np. dodatkowe obowi±zki
(i uprawnienia!) s±dom lub komornikom

  A dlaczego nie zacz±ć od urzędowego adresu do doręczeń, z ew.
wpisem do KPA, iż każda instytucja państwowa i zaufania publicznego
ma obowi±zek zgłosić niezgodno¶ć adresu w razie jej stwierdzenia?

[...]

  Tylko jak się ukrywa/nie odbiera.
  Zgadza się?
  No to wierzyciel mógłby wybierać z opcji "nie poszukiwać
bez dyspozycji", "w razie niepodjęcia w terminie poszukiwać"
albo zlecań poszukiwanie na własny koszt (bez czekania
na żaden termin).

Już widzę jak to się przyjmuje w Polsce.

  A przepis, że egzekucja należno¶ci za doręczenie odbywa się niezwłocznie
i bez polecenia wierzyciela by się nie przyj±ł, z zastrzeżeniem
wezwania dłużnika do ponownego kontaktu w ci±gu 3-7 dni (znaczy
co najmniej raz w tym "okienku", aby unikn±ć przypadku iż dłużnik
płaci za kilkana¶cie "szukań" de facto wykonanych za jednym
zamachem), ale w zamian ograniczeniem opłaty do jednokrotnej,
o ile dłużnik tego terminu dochodowa?
  Znaczy na dzień dobry dłużnik złapany w samochodzie "ja nie
mam gotówki i *nic* wartego 200zł" albo podjeżdża do bankomatu
albo dalej idzie piechot± :>, tak żeby zaliczka wierzyciela
na szukanie nie czekała na "wła¶ciw±" egzekucję.

Jeżeli zleci się komornikom by coraz to nowe prace wykonywali za darmo

  Oczywi¶cie, tu 100% zgody, to nie jest metoda.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-02 22:41:56
Autor: Daniel Pyra
47/1000 - komornicy
W dniu 02.03.2013 18:24, Tomasz Myrdin pisze:
> [...]
> której nakaz zapłaty nie dotyczy" to nie masz racji.
Dla nikogo to nie jest normalne!!! [...]

System jest do bani. Mam nieodparte wrażenie, że s±d wydaj±cy nakaz zapłaty (zwłaszcza e-s±d) i komornik egzekwuj±cy go działaj± tak, jakby nakaz zapłaty był wydawany przeciwko *danym osobowym* "imię, nazwisko". Natomiast mnie wydaje się, że powinien być wydany i egzekwowany przeciwko *osobie* (dłużnikowi). Nie, nie mam pojęcia, jak taki stan osi±gn±ć. Aczkolwiek zastaniałbym się, czy komornik nie powinien posiadać polisy ubezpieczeniowej, z której wypłacane byłoby ¶wiadczenie poszkodowanemu. Ubezpieczyciel umiałby zadbać, żeby pomyłki i "pomyłki" komornika nie zdarzały się zbyt często.

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-03-03 07:00:19
Autor: dwr
47/1000 - komornicy
On 02/03/2013 21:41, Daniel Pyra wrote:
W dniu 02.03.2013 18:24, Tomasz Myrdin pisze:
Co siÄ™ zaĹ› tyczy Twojego twierdzenia ĹĽe "dla piszÄ…cych tutaj jest jak
najzupełniej normalne, że komornik zajmuje konto osoby,
 > ktĂłrej nakaz zapĹ‚aty nie dotyczy" to nie masz racji.
Dla nikogo to nie jest normalne!!! [...]

System jest do bani. Mam nieodparte wraĹĽenie, ĹĽe sÄ…d wydajÄ…cy nakaz
zapłaty (zwłaszcza e-sąd) i komornik egzekwujący go działają tak, jakby
nakaz zapłaty był wydawany przeciwko *danym osobowym* "imię, nazwisko".
Natomiast mnie wydaje się, że powinien być wydany i egzekwowany
przeciwko *osobie* (dłużnikowi). Nie, nie mam pojęcia, jak taki stan
osiągnąć. Aczkolwiek zastaniałbym się, czy komornik nie powinien
posiadać polisy ubezpieczeniowej, z której wypłacane byłoby świadczenie
poszkodowanemu. Ubezpieczyciel umiałby zadbać, żeby pomyłki i "pomyłki"
komornika nie zdarzały się zbyt często.

Pozdr.!
(D)

I to jest clue tego systemu. Dla systemu egzekucyjnego nie ma znaczenia jakiego Kowalskiego dopadł komornik. Jak nie tego to Kowalski ma pecha.
Pytanie ciągle to samo. Jak ulepszyć ten system bez wcześniej podanych wadliwych rozwiązań?
Teraz Państwo umywa ręce. Jest możliowość sprzeciwu od nakazu? Jest ;)

Data: 2013-03-08 21:33:19
Autor: Daniel Pyra
47/1000 - komornicy
W dniu 02.03.2013 22:41, Daniel Pyra pisze:
> [...]

posiadać polisy ubezpieczeniowej, z której wypłacane byłoby ¶wiadczenie
poszkodowanemu. Ubezpieczyciel umiałby zadbać, żeby pomyłki i "pomyłki"

Sam sobie odpowiem - chyba wła¶nie "wymy¶liłem" art. 24 Ustawy o Komornikach... Znaczy, w kwestii obowi±zkowego OC, bo ustawa co¶ enigmatycznie porusza temat wypłaty odszkodowania pokrzywdzonej przypadkowej osobie.

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-03-08 13:11:01
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Tylko dlaczego z ubezpieczenia komornika ma byc placone odzkodowanie za szkode za ktora nie odpowiada komornik (tylko inna, niezalezna od komornika osoba)?
To tak jakby ktos podpalil Ci samochod a od pozaru zapalilyby sie sasiednie samochody - czy w takiej sytuacji to z Twojego OC nalezy zaplacic wlascicielom innych samochodow?

Data: 2013-03-08 23:38:24
Autor: Daniel Pyra
47/1000 - komornicy
W dniu 08.03.2013 22:11, Tomasz Myrdin pisze:
[...]

Bo przeprowadził egzekucję wobec osoby, której nakaz zapłaty nie dotyczył. Wierzyciel podał złe dane i komornik wszedł na konto na tzw. "rympał"? Ryzyko zawodowe. Jak nie potrafi zweryfikować poprawności danych, niech nie bierze się za egzekucję. Podobnie jak nie gasisz pożaru bez sprawdzenia, czy w beczce jest na pewno woda.
BTW, analogia niezupełnie odpowiada sytuacji i statusowi komornika, jakoś pominąłeś w tym wszystkim czynny udział właściciela auta.

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-03-08 22:58:32
Autor: ciekaw1
47/1000 - komornicy
On Friday, March 8, 2013 11:38:24 PM UTC+1, Daniel Pyra wrote:

Bo przeprowadził egzekucję wobec osoby, której nakaz zapłaty nie dotyczył. Wierzyciel podał złe dane i komornik wszedł na konto na tzw. "rympał"? Ryzyko zawodowe. Jak nie potrafi zweryfikować poprawno¶ci danych, niech nie bierze się za egzekucję.

Co to za prawo, ktore skutkami pomylek prawnych obciaza osobe, ktora ta pomylka dotknela? Komornik, jako osoba zajmujaca konto powinien bezzwlocznie oddac pieniadze i dochodzic zwrotu kwoty od tego kto go wprowadzil w blad. Kazdy rozsadnie myslacy czlowiek tak uwaza, tylko nie wiedziec czemu prawnicy nie.

Czas najwyzszy na reforme prawa. Prawo to nie powinny byc kropki, przecinki i literki, tylko konkretne powody, obiekty. Trzeba siegnac do pojec z dziedziny sztucznej inteligencji. Teraz jest tak:
Mamy zbior tekstow prawa i dopasowujemy do nich dowolne obiekty, ktore sie da.

Powinno byc tak: Mamy obiekty i zaleznosci miedzy nimi, bedace intencja ustawodawcy. One powinny byc nadrzedne nad tekstem praw.
Obiekty, inne niz intencja ustawodawcy, ktore przypadkowo pasuja do tekstu prawa, odrzucamy.

WM

Data: 2013-03-09 09:54:58
Autor: Bydlę
47/1000 - komornicy
On 2013-03-09 06:58:32 +0000, ciekaw1@poczta.onet.pl said:

Komornik, jako osoba zajmujaca konto powinien
bezzwlocznie oddac pieniadze i dochodzic zwrotu
kwoty od tego kto go wprowadzil w blad.
Kazdy rozsadnie myslacy czlowiek tak uwaza,
tylko nie wiedziec czemu prawnicy nie.

Odnoszę się do ostatniej linii: mieliby kręcić bat na siebie?

--
Bydlę

Data: 2013-03-09 09:41:28
Autor: cef
47/1000 - komornicy
Daniel Pyra wrote:
[...]

danych, niech nie bierze siÄ™ za egzekucjÄ™.

I to jedyny sposób. Wprowadzenie odpowiedzialności.
Gdyby były jakiekolwiek sankcje, to nie byłoby pomyłek (aż tylu)
W jakiś sposób załatwiłiłyby to ubezpieczenia i wzajemna kontrola plus gradacja
kosztów ubezpieczenia. I to musiałoby działać od najniższego szczebla,
żeby przytoczony w przykładzie lekarz miał minimalne szanse podejść do
niewłaściwego pacjenta na stole.
Problemem jest bardziej zwykła ludzka przyzwoitość.
Gdyby była, to sprawy pomyłek rozwiązywałyby się niejako samoistnie.
Jednak w całej tej branży (prawniczej) nie wiedzą nawet co to takiego.

Data: 2013-03-09 09:56:02
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-09 09:41, cef pisze:
[...]

Zapodaj zatem jakąś propozycję, aby komornik mógł się zorientować i wywróżyć, że Jan Kowalski o numerze pesel XXXXXX, które to dane podaje wierzyciel, nie jest tym Janem Kowalskim, o którym wspomina tytuł wykonawczy.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-09 10:02:00
Autor: cef
47/1000 - komornicy
Liwiusz wrote:
[...]

A nie mógłby normalnie spytać? :-)

Data: 2013-03-09 12:24:20
Autor: cef
47/1000 - komornicy
Liwiusz wrote:

Zapodaj zatem jakąś propozycję, aby komornik mógł się zorientować i
wywróżyć, że Jan Kowalski o numerze pesel XXXXXX, które to dane
podaje wierzyciel, nie jest tym Janem Kowalskim, o ktĂłrym wspomina
tytuł wykonawczy.

A nie mógłby normalnie spytać? :-)

Kogo?

Jak na tym poziomie jest problem,
to ja nie mam więcej pytań ani propozycji.

Data: 2013-03-09 10:08:11
Autor: spp
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-09 09:56, Liwiusz pisze:

[...]

A sÄ…d skÄ…d o tym wie?

--
spp

Data: 2013-03-09 10:10:11
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-09 10:08, spp pisze:
[...]

SkÄ…d przypuszczenie, ĹĽe wie?

--
Liwiusz

Data: 2013-03-09 11:02:06
Autor: spp
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-09 10:10, Liwiusz pisze:

[...]

No tak, rzeczywiście. Wygląda na to że prawdę (tzn. prawdziwe dane) zna tylko wierzyciel. :(

--
spp

Data: 2013-03-09 15:13:30
Autor: Andrzej Lawa
47/1000 - komornicy
W dniu 09.03.2013 09:56, Liwiusz pisze:

Zapodaj zatem jak±¶ propozycję, aby komornik mógł się zorientować i
wywróżyć, że Jan Kowalski o numerze pesel XXXXXX, które to dane podaje
wierzyciel, nie jest tym Janem Kowalskim, o którym wspomina tytuł
wykonawczy.

Wysyłał korespondencję? Wysyłał.

Adres się zgadzał z danymi w banku?...

Data: 2013-03-09 15:32:39
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-09 15:13, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Chyba sobie nie wyobrażasz, że wystarczy sobie w banku ustawić jaki¶ lewy adres (w mbanku można to zrobić bez potwierdzania czymkolwiek) i unikać wszystkich egzekucji? :)

--
Liwiusz

Data: 2013-03-09 18:17:52
Autor: Andrzej Lawa
47/1000 - komornicy
W dniu 09.03.2013 15:32, Liwiusz pisze:

Adres się zgadzał z danymi w banku?...

Chyba sobie nie wyobrażasz, że wystarczy sobie w banku ustawić jaki¶
lewy adres (w mbanku można to zrobić bez potwierdzania czymkolwiek) i
unikać wszystkich egzekucji? :)

Lewy adres? I karty będ± tam przychodzić?

Zreszt± jak już modyfikujemy przepisy to co za problem dodać drobiazg w postaci konieczno¶ci weryfikacji adresu przez bank...

Data: 2013-03-09 19:53:34
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-09 18:17, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Raz na 3 lata można zmienić, albo ustanowić adres do doręczeń.

Zreszt± jak już modyfikujemy przepisy to co za problem dodać drobiazg w
postaci konieczno¶ci weryfikacji adresu przez bank...

Już pisałem - dan± jednoznacznie identyfikuj±c± jest pesel. Adresy można mieć co tydzień inne, nie jest to jaki¶ szczególny wyróżnik osoby fizycznej. Rozumiem, gdyby identyfikowało się po imieniu, nazwisku i adresie, wówczas trzeba zachować ostrożno¶ć, ale imię, nazwisko i pesel jest niepowtarzalny w skali kraju (¶wiata).

--
Liwiusz

Data: 2013-03-09 15:34:11
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
[...]

A tak w ogóle, to dla banku dłużnik był bardzo dobrze zidentyfikowany - po pesel.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-09 18:16:39
Autor: Andrzej Lawa
47/1000 - komornicy
W dniu 09.03.2013 15:34, Liwiusz pisze:

Wysyłał korespondencję? Wysyłał.

Adres się zgadzał z danymi w banku?...

A tak w ogóle, to dla banku dłużnik był bardzo dobrze zidentyfikowany -
po pesel.

Ale niby się nie zgadzał.

Data: 2013-03-09 19:51:06
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-09 18:16, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Zgadzał się, pismo z ż±daniem dokonania zajęcia zawierało pesel osoby, której zajęto konto.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-09 19:54:09
Autor: cef
47/1000 - komornicy
Liwiusz wrote:

[...]

I ta osoba potwierdziła, że jest dłużnikiem?
:-)

Data: 2013-03-09 20:56:20
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-09 19:54, cef pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

Nie przewiduje się, aby osoba windykowana przez komornika musiała wyrażać zgodę na dokonywane czynno¶ci.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-09 21:32:51
Autor: Andrzej Lawa
47/1000 - komornicy
W dniu 09.03.2013 20:56, Liwiusz pisze:

Nie przewiduje się, aby osoba windykowana przez komornika musiała
wyrażać zgodę na dokonywane czynno¶ci.

Ale powinna mieć możliwo¶ć wyrażenia sprzeciwu "ale to nie ja!" pod ewentualn± kar± analogiczn± jak fałszowanie dokumentów.

Data: 2013-03-09 21:35:59
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-09 21:32, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Ma, nazywa się to powództwo przeciwegzekucyjne.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-09 22:21:10
Autor: Andrzej Lawa
47/1000 - komornicy
W dniu 09.03.2013 21:35, Liwiusz pisze:

Ale powinna mieć możliwo¶ć wyrażenia sprzeciwu "ale to nie ja!" pod
ewentualn± kar± analogiczn± jak fałszowanie dokumentów.

Ma, nazywa się to powództwo przeciwegzekucyjne.

Mało efektywne dla ¶rodków zabranych z konta.

Dla ruchomo¶ci/nieruchomo¶ci faktycznie, można powiedzieć że działa.

Data: 2013-03-09 21:35:21
Autor: cef
47/1000 - komornicy
Liwiusz wrote:

[...]

Problem akurat w tym, że ta nieprawidłowo windykowana też nie musi
wyrażać zgody.

Data: 2013-03-09 21:37:34
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-09 21:35, cef pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

Można dyskutować jak temu zaradzić, umieszczanie nr pesel w tytule wykonawczym jest jakim¶ rozwi±zaniem, natomiast z pewno¶ci± rozwi±zaniem nie jest "sprawdzanie zgodno¶ci adresu" albo "wyrażanie zgody na windykowanie przez windykowanego".

--
Liwiusz

Data: 2013-03-09 12:57:30
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Niestety, PESEL w tytule wykonawczym to spory problem. Gdyby mial byc w tytule to kto mialby odpowiadac za to by sie tam znalazl? Sad nie bedzie szukal pozwanego.
Powod bardzo czesto nie zna PESELu. Jesli wprowadzisz obowiazek podawania w pozwie PESELu to natychmiast masz problem z konstytucyjnym prawem do sadu ktore w ten sposob bardzo ograniczasz.

Data: 2013-03-09 21:59:35
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-09 21:57, Tomasz Myrdin pisze:
Niestety, PESEL w tytule wykonawczym to spory problem. Gdyby mial byc w tytule to kto mialby odpowiadac za to by sie tam znalazl?

Mógłby o to zadbać powód.

Powod bardzo czesto nie zna PESELu. Jesli wprowadzisz obowiazek podawania w pozwie PESELu to natychmiast masz problem z konstytucyjnym prawem do sadu ktore w ten sposob bardzo ograniczasz.

Powód bardzo często nie zna adresu pozwanego. Co wówczas? Trzeba szukać. Skoro można wysłać zapytanie do urzędu po adres, to można i po pesel.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-09 13:17:00
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Pomysl dobry ale nie wierze by nasz ustawodawca zdecydowal sie na to. Wymagaloby to praktycznie nieograniczonego dostepu do bazy adresow i PESELi. To nie przejdzie.
A tak przy okazji bedzie jeszcze ciekawiej jak zniknie obowiazek meldunkowy. ;)

Data: 2013-03-09 13:17:00
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy

Data: 2013-03-09 22:24:30
Autor: Andrzej Lawa
47/1000 - komornicy
W dniu 09.03.2013 21:57, Tomasz Myrdin pisze:
Niestety, PESEL w tytule wykonawczym to spory problem.
Gdyby mial byc w tytule to kto mialby odpowiadac za
to by sie tam znalazl?

Powód.

I to powód powinien zadbać o dokładn± identyfikację  potencjalnego przyszłego dłużnika. Je¶li nie zadbał - jego problem.

Data: 2013-03-09 13:34:27
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Tak jak pisalem wyzej. Jesli powod bedzie musial podac PESEL pozwanego, najczesciej nie majac mozliwosci by go zdobyc, to na 200% przepis ktory wprowadzi taki obowiazek TK uzna za niezgodny z Konstytucja.Tak jak pisalem wyzej.. Jesli powod bedzie musial podac PESEL pozwanego, najczesciej nie majac mozliwosci by go zdobyc, to na 200% przepis ktory wprowadzi taki obowiazek TK uzna za niezgodny z Konstytucja.

Data: 2013-03-09 13:34:51
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy

Data: 2013-03-09 13:34:53
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy

Data: 2013-03-09 13:34:57
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy

Data: 2013-03-09 13:35:03
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy

Data: 2013-03-09 13:35:06
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy

Data: 2013-03-09 13:35:35
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy

Data: 2013-03-09 22:41:25
Autor: Andrzej Lawa
47/1000 - komornicy
W dniu 09.03.2013 22:35, Tomasz Myrdin pisze:
Tak jak pisalem wyzej.

1. zawijaj wiersze
2. dostałe¶ czkawki?

Data: 2013-03-09 13:44:42
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
upraszam wybaczenia
tak to jest jak sie pisze z komorki

Data: 2013-03-09 22:01:12
Autor: cef
47/1000 - komornicy
Liwiusz wrote:

[...]

Jak widać w praktyce umieszczanie pesel nic nie daje.
Zobaczysz jak umieszcz± Twój.  W sumie z Twoim nazwiskiem
masz  szansę statystycznie duż± ;-)

Rozwi±zanie jest praktyczne - podał je AL.
Ubezpieczenia i drastyczny wzrost składek w razie pomyłki.
Przy okazji fundusz mógłby "oddawać" bez zwłoki zwindykowane niesłusznie
¶rodki, a niefrasobliwych windykatorów golić z opóĽnieniem.
Ale komu to jest na rękę?

Data: 2013-03-09 22:02:54
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-09 22:01, cef pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

Po co by mieli podawać mój pesel już w pozwie?

Rozwi±zanie jest praktyczne - podał je AL.
Ubezpieczenia i drastyczny wzrost składek w razie pomyłki.

Czyli "kowal zawinił, cygana powiesili".

--
Liwiusz

Data: 2013-03-09 22:45:56
Autor: Daniel Pyra
47/1000 - komornicy
W dniu 09.03.2013 22:02, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-03-09 22:01, cef pisze:

Rozwi±zanie jest praktyczne - podał je AL.
Ubezpieczenia i drastyczny wzrost składek w razie pomyłki.

Czyli "kowal zawinił, cygana powiesili".

Ale wła¶nie o to chodzi - poszkodowanego niedłużnika w ogóle nie powinno interesować, kto zawinił. Je¶li wierzyciel, to przecież w pierwszej kolejno¶ci oszukał komornika - i to tylko on powinien być w tej sprawie poszkodowanym, czyż nie? Niech komornik szuka wierzyciela (albo ubezpieczyciel komornika), skoro to takie proste?
Prawnicy i lekarze na siebie bata kręcić nie chc±, ale tutaj jest wyj±tkowo drastyczny przykład umywania r±k od odpowiedzialno¶ci.

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-03-09 13:55:50
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Efekt bedzie taki ze komornicy beda skuteczni tylko przy egzekucji na rzecz bankow. Banki bowiem beda mialy wszystkie potrzebne dane.
Jesli Ty bedziesz potrzebowal pomocy komornika to egzekucja bedzie bezskuteczna poniewaz komornik nie podejmie ryzyka zaufania Ci.
Komornicy jakos to zniosa. Ci ktorzy beda chcieli odzyskac swoje, raczej nie.

Data: 2013-03-09 23:03:59
Autor: Daniel Pyra
47/1000 - komornicy
W dniu 09.03.2013 22:55, Tomasz Myrdin pisze:
[...]

Zniosą albo nie zniosą - z czegoś trzeba żyć, więc jednak stawiam na to drugie. Generalnie filozofia podobna w znaczeniu do tego, że "lepiej zamknąć 100 niewinnych niż jednego winnego wypuścić", mnie w wolnym kraju zupełnie nie odpowiada.
Każdy chciałby mieć maksimum przyjemności zupełnie bez ryzyka, no ale to tak chyba nie powinno być.

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-03-09 14:21:07
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Zniosa ;)
zyc bedzie mozna spokojnie z bankow (pewny klient).
Od biedy jeszcze kilka pewnych wierzycieli jak np. sieci GSM.

Zabawne jest to ze domagajac sie uderzenia w komornikow ludzie najczesciej nie zdaja sobie sprawy z konsekwencji.

Jest mozliwe ze za chwile pomimo pelnego otwarcia zawodu zacznie brakowac komornikow. Prosze teraz wytlumaczyc dzieciom ze niebawem maja przestac jesc poniewaz nikt juz nie sciagnie alimentow (do ktorych sie doplaca). Na dzien dzisiejszy bardzo ryzykowne jest otwarcie nowej kancelarii (znam coraz wiecej przypadkow komornikow ktorzy wrocili do swoich bylych kancelarii na asesorow). Juz dzis sporo aplikantow robi rownolegle druga aplikacje lub jest na studiach doktoranckich (tak by mozna bylo szybko sie przekwalifikowac). Jeszcze troche docisnie sie komornikow i wykonczy sie egzekucje.

Data: 2013-03-09 14:30:06
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
W uzupelnieniu.
Duze kancelarie spokojnie sie utrzymaja.  Ale one nie beda sie przejmowac jakims tam Kowalskim ktory cos tam bedzie chcial wyegzekwowac (juz dzis niezbyt sie przejmuja).
Z pozostalych czesc dolaczy do duzych a czesc poszuka innej pracy (znajda, albo jako asesorzy w duzych albo np. jako adwokaci - oczywiscie ci ktorzy beda mogli wpisa sie).
Tak wiec komornicy jak pisalem wyzej zniosa glupie zmiany prawa. Z obywatelami bedzie gorzej.

Data: 2013-03-09 23:46:45
Autor: Daniel Pyra
47/1000 - komornicy
W dniu 09.03.2013 23:30, Tomasz Myrdin pisze:
[...]

Rzeczywiście, to bardzo głupie, że poszkodowany dostanie od ręki odszkodowanie. Unikat na skalę świaową.
Bez większej nadziei spróbuje wytłumaczyć powoli - ofiarą wierzyciela-oszusta został komornik, więc nie ma żadnego powodu, żeby niedłużnik musiał chociaż palcem w bucie kiwnąć w tej sprawie.
Obecnie to już nawet omyłkowo aresztowany ma większe prawa w dochodzeniu roszczeń odszkodowawczych.

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-03-09 14:54:56
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
a czy omylkowo aresztowany dochodzi czegos od sedziego czy raczej od skarbu panstwa?
To dlaczego w tym wypadku odpowiadac ma komornik?

Data: 2013-03-10 00:18:04
Autor: Daniel Pyra
47/1000 - komornicy
W dniu 09.03.2013 23:54, Tomasz Myrdin pisze:
a czy omylkowo aresztowany dochodzi czegos od sedziego czy raczej od skarbu panstwa?

A dlaczego od skarbu państwa, a nie od świadków, którzy go fałszywie oskarżali? Niech sobie poszkodowany ich szuka po świecie i pozywa cywilnie...
BTW, tu też widać, że prawnicy uwili sobie cieplutkie gniazdko, bo usunąć z zawodu sędziego czy prokuratora, któremu co raz zdarzają się wpadki - praktycznie niepodobna.
A jak np. policjant przypałuje nie tego, kogo trzeba, to i firma odpowiada, i można pałkarza pociągnąć do odpowiedzialności.

To dlaczego w tym wypadku odpowiadac ma komornik?

Przecież nie odpowiadałby komornik, tylko z jego polisy byłoby wypłacane odszkodowanie, ja widzę różnicę.

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-03-10 06:44:06
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-09 22:45, Daniel Pyra pisze:
[...]

Ale co to za dziwaczna zasada? Szkody ż±da się od tego, kto zawinił.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-09 22:42:23
Autor: ciekaw1
47/1000 - komornicy
On Sunday, March 10, 2013 6:44:06 AM UTC+1, Liwiusz wrote:
Ale co to za dziwaczna zasada? Szkody ż±da się od tego, kto zawinił.

Egzekucje nalezy uznac za niebyla od poczatku, bo dokonano jej wobec niewinnej osoby.
W takim przypadku obowiazkiem komornika bedzie odkrecenie sprawy.

Wtedy dogadanie sie komornika z windykatorem i tzw. tralowanie bedzie nieoplacalne. Prawo, w tym przypadku, powinno dzialac zapobiegawczo.
http://tiny.pl/h2b2d

WM

Data: 2013-03-10 09:50:00
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-10 07:42, ciekaw1@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Komornik jest tylko pełnomocnikiem, zbrojnym ramieniem wierzyciela, i to wierzyciel ma odkręcać. Jak Ci policja wejdzie przez drzwi do domu i co¶ uszkodzi, po pozywasz państwo, a nie policjanta.

Wtedy dogadanie sie komornika z windykatorem i tzw. tralowanie bedzie nieoplacalne.
Prawo, w tym przypadku, powinno dzialac zapobiegawczo.
http://tiny.pl/h2b2d

Kiepski art., komornik "sam sobie" niczego robić nie może.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-10 03:18:08
Autor: ciekaw1
47/1000 - komornicy
On Sunday, March 10, 2013 9:50:00 AM UTC+1, Liwiusz wrote:

> [...]

Komornik jest tylko pełnomocnikiem, zbrojnym ramieniem wierzyciela, i to wierzyciel ma odkręcać. Jak Ci policja wejdzie przez drzwi do domu i co¶ uszkodzi, po pozywasz państwo, a nie policjanta.

To mnie trzeba udowodnic ewentualna wine, a jezeli blednie ja orzeczono, to naprawienie szkody powinno byc obligatoryjne.
Niewaznosc czynnosci prawnej.

Naprawa bledu powinna isc w odwrotnym kierunku do jego wyrzadzania; bez przeskakiwania przez lancuszek sprawcow wyrzadzania krzywd. *

To pelnomocnik, czy zbrojne ramie popelnil niesluszna (jak sie okazalo) egzekucje. On to powinien ze swojego ubezpieczenia w zabkach oddac kase.
Jak odda kase (naprawil krzywde, ktora bezposrednio wyrzadzil) to staje sie drugim pokrzywdzonym i ma prawo odebrac kase od tego kto go zatrudnil.
To go zmusi do starannej weryfikacji uprawnien wierzycieli i zapobiegnie przekretom.

> [...]

> http://tiny.pl/h2b2d

Kiepski art., komornik "sam sobie" niczego robić nie może.

Ale moze dzialac w zmowie, podpowiadac cos komus za korzysci majatkowe.

WM * To Ty sam masz oddac dlug panu Y, a nie powiedziec, aby (panu Y) oddal go pan X , ktory jest Tobie winien ta sama forse.

Data: 2013-03-10 11:43:48
Autor: Daniel Pyra
47/1000 - komornicy
W dniu 10.03.2013 09:50, Liwiusz pisze:
[...]

Odniesienia do Twojej analogii w nawiasach.
OK - niech poszkodowany dostaje to, co komornik zaj±ł (warto¶ć drzwi) + odszkodowanie od Izby Komorniczej (policja), żadna różnica.
I niech potem oni szukaj± i ¶cigaj± wierzyciela (¶wiadek, który wskazał moje mieszkanie) lub komornika (policjant).
Ten pomysł również nie jest zły.

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-03-10 05:00:01
Autor: ciekaw1
47/1000 - komornicy
On Sunday, March 10, 2013 11:43:48 AM UTC+1, Daniel Pyra wrote:

> [...]

I niech potem oni szukaj± i ¶cigaj± wierzyciela (¶wiadek, który wskazał moje mieszkanie) lub komornika (policjant).

Komornik tlumaczy sie glupio, ze nie mial obowiazku sprawdzania wierzyciela.. Nikt mu jednak nie bronil spawdzic w sadzie danych dluznika.
Nie sprawdzajac wierzyciela automatycznie przeniosl ryzyko na siebie.

Skoro komornik ryzykowal i dal sie wkrecic, to niech za to odpowiada.

WM

Data: 2013-03-10 14:39:33
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-10 13:00, ciekaw1@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Propozycja zupełnie nieżyciowa, po piersze - trudno oczekiwać, aby przed wszczęciem każdej egzekucji komornik sprawdzał w s±dzie dane każdej osoby-dłużnika (kilka tygodni w plecy i niepotrzebny zamęt), po drugie: w s±dzie s± tylko dane takie jak imię i nazwisko, i często już nieaktualny adres zamieszkania.

Nie sprawdzajac wierzyciela automatycznie przeniosl ryzyko na siebie.

Nie jest to prawda. Komornik ma 4 dni na dokonanie czynno¶ci zleconych przez wierzyciela i ich wykonanie nie jest uzależnione od "sprawdzenia w s±dzie".

--
Liwiusz

Data: 2013-03-10 08:10:06
Autor: ciekaw1
47/1000 - komornicy
W dniu niedziela, 10 marca 2013 14:39:33 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]

Propozycja zupełnie nieżyciowa, po piersze - trudno oczekiwać, aby przed wszczęciem każdej egzekucji komornik sprawdzał w s±dzie dane każdej osoby-dłużnika (kilka tygodni w plecy i niepotrzebny zamęt),

Okazuje sie, ze zamet jest potrzebny dla wyeliminowania ryzyka bledu.
Nie wolno narazac osob niewinnych, tlumaczac sie wygoda. Chcesz wygody?Prosze bardzo, ale na wlasne ryzyko, a nie niewinnego czlowieka.

w s±dzie s± tylko dane takie jak imię i nazwisko, i często już nieaktualny adres zamieszkania.

Rozprawa sadowa jest wobec konkretnego uzytkownika pesel, a nie wobec wszystkich ludzi o podobnym imieniu i nazwisku.
Jezeli sad tego nie rozumie to nalezy go natychmiast zmienic.
> [...]
 Nie jest to prawda. Komornik ma 4 dni na dokonanie czynno¶ci zleconych przez wierzyciela i ich wykonanie nie jest uzależnione od "sprawdzenia w s±dzie".

Nie jest uzaleznione, ale skoro jest ryzyko to nalezy je wyeliminowac, a juz na pewno nie wolno obciazac ryzykiem osoby niewinnej.
Przyjecie z gory, ze niewinny okradziony z konta, moze ponosic skutki blednej egzekucji jest pozbawione podstaw prawnych i niewazne.

Skoro praktyka dowodzi, ze bez sprawdzania moga byc pomylki, to trzeba sprawdzac, lub przynajmniej probowac.
Jak sad odmowi, to tym samym automatycznie bierze wine na siebie,  bo zaniechal kontroli na wlasne ryzyko. WM

Data: 2013-03-10 16:19:28
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-10 16:10, ciekaw1@poczta.onet.pl pisze:
Okazuje sie, ze zamet jest potrzebny dla wyeliminowania ryzyka bledu.
Nie wolno narazac osob niewinnych, tlumaczac sie wygoda.
Chcesz wygody?Prosze bardzo, ale na wlasne ryzyko, a nie niewinnego czlowieka.

Nigdy nie możesz wyeliminować ryzyka błędu, chyba że w ogóle zlikwidujemy postępowania egzekucyjne.

w s±dzie s± tylko dane takie jak imię i nazwisko, i często już

nieaktualny adres zamieszkania.

Rozprawa sadowa jest wobec konkretnego uzytkownika pesel,
a nie wobec wszystkich ludzi o podobnym imieniu i nazwisku.

To jest nieprawda.

Jezeli sad tego nie rozumie to nalezy go natychmiast zmienic.

Dlatego już pisałem - zmiana procedury cywilnej, aby oprócz podania imienia, nazwiska i adresu, należało podawać nr pesel jest warta rozważenia i wprowadzenia. Jest to jednak temat de lege ferenda.

Jak na razie s±d nie ma podstaw do uzależniania wydania wyroku lub nakazu zapłaty od podania pesel dłużnika. Kto tego nie rozumie, w zasadzie nie powinien się wypowiadać na takie tematy, bo się po prostu nie zna.

[...]

Dlatego przepisy nie uznaj±, że ryzyko obci±ża rzekomego dłużnika, tylko prowadz±cego tak± egzekucję wierzyciela.

Skoro praktyka dowodzi, ze bez sprawdzania moga byc pomylki,
to trzeba sprawdzac, lub przynajmniej probowac.
Jak sad odmowi, to tym samym automatycznie bierze wine na siebie,
bo zaniechal kontroli na wlasne ryzyko.

Już pisałem - s±d nie ma informacji, na których zależy komornikowi.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-10 08:36:11
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Obawiam sie ze pisanie w kolko ze sad nie ma informacji ktore pozwolilyby komornikowi na identyfikacje dluznika jest pozbawione sensu.
Niektorzy ludzie nie przyjmuja do wiadomosci faktow ktore im nie pasuja.
Za chwile przeczytasz "komornik ma wystapic z zapytaniem do sadu a jak ten nie odpowie to bedzie to wina sadu".

Data: 2013-03-10 16:41:31
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-10 16:36, Tomasz Myrdin pisze:
[...]

A nie, bo wina komornika :P

--
Liwiusz

Data: 2013-03-10 08:36:11
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy

Data: 2013-03-10 17:14:25
Autor: Daniel Pyra
47/1000 - komornicy
W dniu 10.03.2013 16:36, Tomasz Myrdin pisze:
[...]

Trochę irytuje mnie takie bolszewickie podejście do wymierzania sprawiedliwości. Tak samo dobrze jak i wiesz, że ściganie wierzyciela przez wskazanego przez niego "łże-dłużnika" może być niewykonalne.
Prawie są zadowoleni - wierzyciel wylatuje na Kajmany, komornik liczy prowizję, faktyczny dłużnik oddycha z ulgą. Tylko przypadkowa osoba, rzekomo majestacie prawa, zostaje bez środków do życia i szansy na dochodzenie roszczeń.
Nie wiem, czy to się kwalifikuje do skargi do ETPC, ale całkiem prawdopodobne wydaje się, że i owszem.

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-03-10 11:14:54
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Problem da sie rozwiazac na wiele sposobow.
Mozna np. do tytulow wykonawczych wprowadzic PESEL. Tu jednak pojawia sie nastepny problem skad sad ma ten PESEL wziac. Jesli od wierzyciela to albo narazimy sie na zarzut ograniczania prawa do sadu (bo skad wierzyciel ma wziac PESEL dluznika) albo bedzie trzeba wszystkim chetnym udostepnic baze PESELi i adresow (a zapewne tez zdjec do latwiejszej identyfikacji) i wtedy podniesie sie krzyk ze nie sa w ogole chronione dane osobowe.
Mozna tez wprowadzic zasade ze po pierwszym zajeciu srodkow na rachunku bankowym komornik przekazuje je np. na miesiac na rachunek sum depozytowych sadu by dac potencjalnemu niewlasciwemu dluznikowi czas na obronę. Tu jednak krzyk podniosa wierzyciele ze ich pieniadze leza gdzies i traca odsetki (a w ogromnej wiekszosci przypadkow beda lezec bezzasadnie).
Mozna wiele ale kazde rozwiazanie tworzy nowe problemy. Mozna tez przyjac ze ryzyko jest akceptowalne. W koncu jak kogos jakis zlodziej okradnie a nastepnie (po zlapaniu zlodzieja) okaze sie ze ten juz nic nie ma to okradziony tez nie dostaje pieniedzy od policjantow (a przeciez mogli sie pospieszyc i zlapac zlodzieja zanim wszystko wydal).

Data: 2013-03-10 20:32:12
Autor: Maruda
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-10 19:14, Tomasz Myrdin pisze:
[...]

A jak powstaje wierzytelno¶ć?
Najczę¶ciej wskutek umowy (np. kupna-sprzedaży, o usługę, czy-co).
Wierzyciel powinien więc zadbać, aby mieć w tym momencie dane umożliwiaj±ce egzekucję. Nie masz pesela - nie zlecisz komornikowi egzekucji.

Ale my tutaj, to chcieliby¶my, żeby prawo było dobre, spójne, zupełne, logiczne itd. bajeczki. Kafelki duperelki kraniki dywaniki.
Nie zapominajmy kto to prawo tworzy i w czyim interesie.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-03-10 12:52:20
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Wierzyciel rownie dobrze moglby zadbac o to zeby znac nr buta dluznika czy jego preferencje kulinarne. ;)
Dotychczas nr PESEL nie byl wymagany wiec wierzyciel nie musial dbac o to by go znac. Nieuczciwe byloby wprowadzenie obowiazku ktory jest skuteczny wzgledem czynnosci dokonanych przed jego wprowadzeniem. Niekonstytucyjne na 200 %.

Data: 2013-03-10 08:44:53
Autor: ciekaw1
47/1000 - komornicy
W dniu niedziela, 10 marca 2013 16:19:28 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> Nie wolno narazac osob niewinnych, tlumaczac sie wygoda.
> Chcesz wygody?Prosze bardzo, ale na wlasne ryzyko, a nie niewinnego  Nigdy nie możesz wyeliminować ryzyka błędu, chyba że w ogóle zlikwidujemy postępowania egzekucyjne.

Rzecz w tym, kto ma ponosic ryzyko bledu i w jakiej kolejnosci?

Okradziony z konta w asyscie prawa, moim zdaniem nie powinien ponosic zadnych skutkow cudzych bledow.
Jezeli zaklada sie z gory, ze w pewnych okolicznosciach moze ponosic konsekwencje, to z takim prawem jest cos nie tak. Jezeli ludzie maja szanowac prawo to takie sytuacje trzeba eliminowac, inaczej podwazaja zaufanie do wymiaru sprawiedliwosci.

WM

Data: 2013-03-10 15:59:34
Autor: Daniel Pyra
47/1000 - komornicy
W dniu 10.03.2013 14:39, Liwiusz pisze:
[...]

Chyba nie masz na my¶li art. 22 UoKSiE?

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-03-10 16:14:46
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-10 15:59, Daniel Pyra pisze:
[...]

Poprawka - 7 dni - art. 41.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-10 22:04:25
Autor: Daniel Pyra
47/1000 - komornicy
W dniu 10.03.2013 16:14, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-03-10 15:59, Daniel Pyra pisze:
W dniu 10.03.2013 14:39, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-03-10 13:00, ciekaw1@poczta.onet.pl pisze:

Nie sprawdzajac wierzyciela automatycznie przeniosl ryzyko na siebie.

Nie jest to prawda. Komornik ma 4 dni na dokonanie czynności zleconych
przez wierzyciela i ich wykonanie nie jest uzaleĹĽnione od "sprawdzenia w
sÄ…dzie".

Chyba nie masz na myśli art. 22 UoKSiE?

Poprawka - 7 dni - art. 41.

No chyba tym razem pojechałeś ostro po bandzie... a w zasadzie - wypadłeś na trawnik...
Znana mi wersja ustawy brzmi jakoś inaczej, a zwłaszcza ani słowem nie wspomina, że komornik *musi* bez refleksji zająć wskazane konto.
Rzekłbym nawet, że ust. 2 art. 41 dotyczy sytuacji, gdy dana czynność nie doszła do skutku. Na przykład z powodu "wskazane konto nie należy do dłużnika". Podobnież ust. 2 p. 7 art. 39 wspomina coś kosztach uzyskiwania informacji niezbędnych do prowadzenia postępowania egzekucyjnego, nieprawdaż? Na przykład, ustalenia czy "wskazane konto należy do dłużnika"...
Ale po co się wysilać, klient płaci, klient wymaga.

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-03-10 22:47:49
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-10 22:04, Daniel Pyra pisze:
[...]

A jaką refleksję masz na myśli? Jest tytuł wykonawczy na dane nazwisko, są dokładne dane dłużnika podane przez wierzyciela, nie ma żadnych podstaw, aby komornik nad tym dłużej medytował.

egzekucyjnego, nieprawdaż? Na przykład, ustalenia czy "wskazane konto
należy do dłużnika"...

Nie rozumiem. Jeśli wskazane konto nie należy do dłużnika, to bank nie zajmie. Komornik w poleceniu zajęcia podaje wszystkie dane dłużnika, łącznie z danymi typu pesel. Nie ma potrzeby wcześniej niczego ustalać.

Ale po co się wysilać, klient płaci, klient wymaga.

Wysil siÄ™ trochÄ™ w dyskusji, proszÄ™ :)

--
Liwiusz

Data: 2013-03-10 23:23:52
Autor: Daniel Pyra
47/1000 - komornicy
W dniu 10.03.2013 22:47, Liwiusz pisze:
[...]

Nie ma podstaw - bo dziś nie ma odpowiedzialności, przecież to właśnie jest błędne koło. Gdyby była odpowiedzialność (choćby w postaci polisy ubezpieczeniowej), to komornik nie byłby taki wyrywny, żeby czyścić przypadkowym ludziom konta.
Prawdziwy dłużnik raczej nie trzymałby kilkudziesięciu tysięcy w banku na rachunku na swoje nazwisko. Co dla myślącej osoby byłoby dość oczywistą przesłanką do pewnych wątpliwości. Ale nie dla komornika, on zgarnia dolę za wykonane czynności.
Wyjaśnij więc, po co jest komornik, bo pismo do banku identyczne w treści równie dobrze mógłby pisać wierzyciel. Ustawodawca jednak w swojej mądrości zorganizował ścieżkę egzekucyjną w inny sposób.

egzekucyjnego, nieprawdaż? Na przykład, ustalenia czy "wskazane konto
należy do dłużnika"...

Nie rozumiem. Jeśli wskazane konto nie należy do dłużnika, to bank nie
zajmie.

Te zdanie nie jest prawdziwe, jak widać, jak widać z omawianego tutaj przypadku... Konto nie należało do dłużnika, a zajęcie miało miejsce.

Doprawdy? A napisałem nieprawdę?

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-03-10 23:39:59
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-10 23:23, Daniel Pyra pisze:

[...]

Najpierw by trzeba było komornikowi dać ten narzędzia do sprawdzania poprawności danych dłużników. Wówczas dopiero można by mówić o ich (komorników)
  odpowiedzialnoĹ›ci.

[...]

LOL, czyli dla myślącej osoby wszczynanie egzekucji jest bezcelowe, bo i tak się nie uzyska :)

Wyjaśnij więc, po co jest komornik, bo pismo do banku identyczne w
treści równie dobrze mógłby pisać wierzyciel. Ustawodawca jednak w
swojej mądrości zorganizował ścieżkę egzekucyjną w inny sposób.

Bez zwiÄ…zku.

[...]

Ale dane dłużnika (w tym i pesel) podał wierzyciel. Hipotetyczne wcześniejsze sprawdzenie wykazałoby, że konto należy do dłużnika.

Wysil siÄ™ trochÄ™ w dyskusji, proszÄ™ :)

Doprawdy? A napisałem nieprawdę?

Wyciągasz błędne wnioski.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-10 05:03:54
Autor: ciekaw1
47/1000 - komornicy
[...]

Komornik tlumaczy sie, ze nie mial obowiazku sprawdzania wierzyciela. Nikt mu jednak nie bronil sprawdzic w sadzie danych dluznika.

Data: 2013-03-10 06:36:26
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Nie tylko nie mial obowiazku sprawdzic ale tez nie mial takiej mozliwosci.
Sad znal tylko imie i nazwisko (i adres).
Komornik nie mial mozliwosci, cokolwiek by zrobil, stwierdzic ze dane podane przez wierzyciela sa bledne.

Data: 2013-03-10 00:24:46
Autor: cef
47/1000 - komornicy
Liwiusz wrote:

Jak widać w praktyce umieszczanie pesel nic nie daje.
Zobaczysz jak umieszcz± Twój.  W sumie z Twoim nazwiskiem
masz  szansę statystycznie duż± ;-)

Po co by mieli podawać mój pesel już w pozwie?

Po co tak wcze¶nie czy po co akurat Twój?
Po prostu podadz± Twój, bo nazwisko i miejscowo¶ć będzie pasować.

Rozwi±zanie jest praktyczne - podał je AL.
Ubezpieczenia i drastyczny wzrost składek w razie pomyłki.

Czyli "kowal zawinił, cygana powiesili".

Nie o to chodzi. Nie obchodzi mnie kto zawnił.
Zwindykowany nienależnie ma mieć szybko zwrot,
a ubezpieczyciel sobie ustali kto winny i kogo r±bn±ć po kieszeni.

Data: 2013-03-10 06:48:12
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-10 00:24, cef pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

Po co mój.

Po prostu podadz± Twój, bo nazwisko i miejscowo¶ć będzie pasować.

Jak będzie trzeba podawać pesel, to będ± ż±dać peselu w momencie podpisywania umowy od potencjalnego dłużnika i taki wła¶nie pesel podawać w pozwie. Potem w razie egzekucji nie dojdzie do pomyłki, że w ferworze poszukiwania maj±tku, znajdzie się maj±tek innej osoby.

[...]

Czyli proponujesz, aby każdy wierzyciel przed wszczęciem egzekucji, wykupywał odpowiednie OC.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-10 10:28:38
Autor: cef
47/1000 - komornicy
Liwiusz wrote:

[...]

Ciekawe dlaczego się myl± teraz?

Rozwi±zanie jest praktyczne - podał je AL.
Ubezpieczenia i drastyczny wzrost składek w razie pomyłki.

Czyli proponujesz, aby każdy wierzyciel przed wszczęciem egzekucji,
wykupywał odpowiednie OC.

Niekoniecznie.
Zakładamy, że działaj± niestarannie?
To niech się ubezpieczaj±.
Trzeba się nauczyć być odpowiedzialnym.
Dlaczego tak się bronisz przed tym naturalnym dla uczciwych ludzi zachowaniem?

Data: 2013-03-10 14:36:42
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-10 10:28, cef pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

Bo zaczynaj±c prowadzić egzekucję nie maj± niczego innego jak imię, nazwisko, i nieaktualny adres. Na tej podstawie "łatwo" przez pomyłkę znaleĽć jak±¶ inn± osobę, i nawet w dobrej wierze skierować przeciwko niej egzekucję.

Czyli proponujesz, aby każdy wierzyciel przed wszczęciem egzekucji,
wykupywał odpowiednie OC.

Niekoniecznie.
Zakładamy, że działaj± niestarannie?
To niech się ubezpieczaj±.

Ale kto? Wierzyciele, czy komornicy?

Trzeba się nauczyć być odpowiedzialnym.
Dlaczego tak się bronisz przed tym naturalnym dla uczciwych ludzi
zachowaniem?

Odpowiedzialno¶ć jest ponoszona - przez sprawcę, czyli wierzyciela. Rozwi±zaniem nie jest kolejne obowi±zkowe ubezpieczenie, tylko naprawienie systemu w ten sposób, aby do pomyłek nie dochodziło, czyli np. poprzez lepsz± identyfikację dłużnika na tytule wykonawczym.

I aż się dziwię, że przestępstwa okradania czyich¶ kont przy użyciu komornika nie s± jeszcze popularne - a jest to dziecinnie proste. Wiedz±c, że mój kolega ma duż± bańkę na koncie, doprowadzam do uzyskania na jego imię i nazwisko tytułu wykonawczego (dziecinnie proste) i... szybko przeprowadzam egzekucję na jakiego¶ słupa. Przestępstwo idealne, o wiele prostsze niż włam do banku, czy do domu :)

--
Liwiusz

Data: 2013-03-10 16:59:32
Autor: cef
47/1000 - komornicy
Liwiusz wrote:

[...]

Jak kto¶ przez pomyłkę własn± doprowadza do szkody,
to chyba roszczenie jest naturalne.
Tylko jako¶ ze strony winnych nie widać chęci
pokrycia szkód. O zado¶ćuczynieniu nie wspomnę.

[...]

Mnie jest wszystko jedno kto - jak kto¶ jest nieomylny, to
nie musi się ubezpieczać, ale jak wyrz±dzi swoim niestarannym
 działaniem szkodę, to niech ma tę odrobinę przywoito¶ci
i niech nie umywa r±k.

[...]

Jak pisałem mnie jest wszystko jedno kto się pomylił
komornik czy wierzyciel - zwindykowali mnie, bo kto¶ się pomylił.
Nie wiem jak usprawnić system.
Je¶li uważasz, że finasowe restrykcje nie załatwi± sprawy, to
co to oznacza w zasadzie?

Data: 2013-03-10 17:10:33
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-10 16:59, cef pisze:
Liwiusz wrote:

[...]

Oczywi¶cie. Je¶li zatem przez swoj± pomyłkę wierzyciel wskaże komornikowi błędne dane osoby egzekwowanej, to wierzyciel ponosi tego odpowiedzialno¶ć.

Tylko jako¶ ze strony winnych nie widać chęci
pokrycia szkód. O zado¶ćuczynieniu nie wspomnę.

Można zas±dzić obowi±zek naprawienia szkody nawet wbrew woli winnego.

[...]

Ale nie dyskutujmy na poziomie tabloidów. Je¶li chcesz od kogo¶ odszkodowanie, to podstawow± czynno¶ci± jest okre¶lenie - od kogo - i wykazanie jego winy.

Jak pisałem mnie jest wszystko jedno kto się pomylił

Ale to nie jest wszystko jedno w kwestii zobowi±zania do naprawienia szkody. Je¶li chcesz, aby kto¶ Ci zapłacił, to musisz wykazać jego winę, a nie "BO TAK".

Je¶li uważasz, że finasowe restrykcje nie załatwi± sprawy, to
co to oznacza w zasadzie?

Nie rozumiem powyższego akapitu.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-10 17:17:55
Autor: Daniel Pyra
47/1000 - komornicy
W dniu 10.03.2013 17:10, Liwiusz pisze:
[...]

Odpowiedz najpierw na pytanie, kogo w pierwszej kolejno¶ci oszukał wierzyciel...

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-03-10 17:39:55
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-10 17:17, Daniel Pyra pisze:

Odpowiedz najpierw na pytanie, kogo w pierwszej kolejno¶ci oszukał
wierzyciel...

Komornika. Co tym bardziej dowodzi braku podstaw do kierowania roszczenia do komornika.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-10 10:34:30
Autor: ciekaw1
47/1000 - komornicy
W dniu niedziela, 10 marca 2013 17:39:55 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

> wierzyciel...

Komornika. Co tym bardziej dowodzi braku podstaw do kierowania roszczenia do komornika.

Jak to? Przecie wina komornika jest to, ze dal sie oszukac.
To on powinien kierowac roszczenia bezposrednio do oszusta.

Ten, ktoremu komornik zabral srodki nie byl niczemu winien, to dlaczego ma ponosic skutki bledu komornika? Kowal zawinil, Cygana ...

Wykonywanie kryminalnych rozkazow powinno byc nieskuteczne prawnie. Nikt nie moze sie zaslaniac wykonywaniem takich rozkazow.

WM

Data: 2013-03-10 11:17:58
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Jezeli komornik ma odpowiadac za to ze "dal sie oszukac" to prosze najpierw dac komornikom realna mozliwosc by nie dali sie oszukac.
Na dzien dzisiejszy komornik nie moze NIC zrobic by zweryfikowac dane podane przez wierzyciela!

Data: 2013-03-10 20:34:02
Autor: Maruda
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-10 19:17, Tomasz Myrdin pisze:
[...]

No to zadam idiotyczne pytanie: Po co jest komornik? Za co bierze pieniÄ…dze?
Bo takie "zajęcia", to może wierzyciel przecież przeprowadzić sam mając w garści nakaz sądowy czy wyrok.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-03-10 12:43:42
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Mozesz rozwinac watek odnosnie wierzyciela ktory sam przeprowadza czynnosci egzekucyjne?
A komornik z cala pewnoscia nie jest od tego by dokonywal ustalen czy wierzycielowi sluzy jakies prawo wzgledem wskazanego dluznika. Komornik nie jest sadem i nie wolno mu tego badac. Poza tym ze nie wolno to nie ma tez jak to zbadac.

Data: 2013-03-10 21:20:45
Autor: spp
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-10 20:43, Tomasz Myrdin pisze:

Mozesz rozwinac watek odnosnie wierzyciela ktory sam przeprowadza czynnosci egzekucyjne?

"Pan Tadeusz czyli ... "

--
spp

Data: 2013-03-10 13:30:59
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Moze to i jest jakis pomysl. ;)
Tylko co by wtedy robili prawnicy? ;)

Data: 2013-03-10 21:55:23
Autor: Daniel Pyra
47/1000 - komornicy
W dniu 10.03.2013 20:43, Tomasz Myrdin pisze:
Mozesz rozwinac watek odnosnie wierzyciela ktory sam przeprowadza czynnosci egzekucyjne?

A co robi komornik? Wysyła do banku pismo, tak?

[...]

Wzrusza mnie ciężka dola komornika, ale skoro dał się oszukać, niech ponosi konsekwencje.
Zwróć uwagę, że ofiara egzekucji tym bardziej nie ma szans na skuteczną obronę. A komornik to nie byle kto - egzekwuje sądowy nakaz *w imieniu Rzeczypospolitej*.

Pozdr.!
(D)

Data: 2013-03-10 14:05:10
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Zazwyczaj wpierw musi ustalic do ktorego banku ma wyslac. ;)

A co do faktu ze dziala w imieniu Rzeczypospolitej, skoro dziala w jej imieniu to niech Rzeczypospolita placi. ;)

Jesli zas nie Rzeczypospolita to proponuje bys to Ty osobiscie placil. Uzasadnienie podobne jak przy komorniku (tak samo niewinnym) z ta roznica ze najwyrazniej dla Ciebie nie ma znaczenia dlaczego ktos ma placic byle ostatecznie ktos zaplacil (wiec wszystko bedzie tak jak chcesz). ;)

Data: 2013-03-10 22:01:12
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-10 21:55, Daniel Pyra pisze:
[...]

Co za bzdurna teza.

"Wzrusza mnie ciężka dola rzekomego dłużnika, ale skoro dał się oszukać, niech ponosi konsekwencje".

Zwróć uwagę, że ofiara egzekucji tym bardziej nie ma szans na skuteczną
obronÄ™. A komornik to nie byle kto - egzekwuje sÄ…dowy nakaz *w imieniu
Rzeczypospolitej*.

W imieniu wierzyciela egzekwuje.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-11 10:29:30
Autor: Maruda
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-10 20:43, Tomasz Myrdin pisze:
Mozesz rozwinac watek odnosnie wierzyciela ktory sam przeprowadza czynnosci egzekucyjne?

A jak to robi komornik?

[...]

.... czyli nadal nie wiemy od czego jest komornik i za co bierze kasÄ™?

.... bo na moje oko, to jest to taka synekura dla adwokackich pociotków, którzy są zbyt głupi, żeby występować przed sądami. Ale ja się nie znam...

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   Ten Maruda.

Data: 2013-03-10 11:42:15
Autor: ciekaw1
47/1000 - komornicy
On Sunday, March 10, 2013 7:17:58 PM UTC+1, Tomasz Myrdin wrote:
[...]

''Minister Sprawiedliwo¶ci Jarosław Gowin zapowiedział, że Ministerstwo Sprawiedliwo¶ci zwróci pieni±dze mieszkance Sochaczewa, której komornik przez pomyłkę zaj±ł konto. Straciła ona prawie 30 tys. zł. Resort będzie potem dochodził tej sumy w s±dzie od komornika. ''

http://tiny.pl/h2b3f

WM

Data: 2013-03-10 19:46:32
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-10 19:42, ciekaw1@poczta.onet.pl pisze:

Resort będzie potem dochodził tej sumy w s±dzie od komornika. ''

I nie dojdzie.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-10 11:52:36
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Nie powoluj sie na Gowina bo to (tu kilka slow nienadajacych sie do upublicznienia).

Gowin nie za bardzo mial mozliwosc zwrocic tych pieniedzy. Nie siedze w temacie ale jakos tak odnosze wrazenie ze pachnie to naruszeniem dyscypliny finansow publicznych.
Na cale szczescie (dla Gowina) KRK sama zwrocila te pieniadze (chociaz nie musiala) ale o tym "obiektywne" media juz nie raczyly szeroko poinformowac.

Data: 2013-03-10 21:19:41
Autor: spp
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-03-10 19:52, Tomasz Myrdin pisze:

[...]

Informowały, informowały - i to szeroko.

--
spp

Data: 2013-03-10 13:29:00
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
Rownie szeroko jak o calej sprawie?
Bylo o tym np. w glownym wydaniu Faktow?
Jakos nie widzialem.

Data: 2013-03-11 06:16:09
Autor: spp
47/1000 - komornicy

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/komornicy-zwrocili-pieniadze-chorej-kobiecie-sprawa-nie-jest-zakonczona,302375.html

--
spp

Data: 2013-03-10 22:52:46
Autor: Tomasz Myrdin
47/1000 - komornicy
ok.Tyle tylko że tu masz notke w sieci a deklaracja Gowina byla w najlepszym czasie antenowym.

Data: 2013-03-10 11:53:02
Autor: Kris
47/1000 - komornicy

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/umorzyli-sprawe-pomylki-komornika-rada-komornicza-zadowolona,310026.html

Data: 2013-03-10 17:25:58
Autor: cef
47/1000 - komornicy
Liwiusz wrote:

[...]

To jest własnie ten brak przyzwoito¶ci.

Data: 2013-03-09 09:24:05
Autor: Gotfryd Smolik news
47/1000 - komornicy
On Fri, 8 Mar 2013, Tomasz Myrdin wrote:

Tylko dlaczego z ubezpieczenia komornika ma byc placone odzkodowanie
za szkode za ktora nie odpowiada komornik (tylko inna, niezalezna
od komornika osoba)?

  Sprowadzasz sprawę do literalnego braku odpowiedzialno¶ci?

To tak jakby ktos podpalil Ci samochod a od pozaru zapalilyby
sie sasiednie samochody

  Nie, to tak jakby¶ zawarł z kim¶ umowę na wyburzenie domu
a potem wyburzył nie ten dom, argumentuj±c że "przecież
nie wiedziałem który to dom ma być a na kartce miałem
taki adres" (z nieczytelnym "4" odczytanym jako "9").
  Mimo, że posiadacze tamtego domu krzyczeli że oni nie
zamawiali burzenia :>

- czy w takiej sytuacji to z Twojego OC nalezy zaplacic
wlascicielom innych samochodow?

  Ale nie chodzi o skutki uboczne oddziaływania na czyje¶ mienie,
lecz *wprost* wykonanie własnej czynno¶ci na niewła¶ciwym
mieniu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-03 10:52:45
Autor: Andrzej Kłos
47/1000 - komornicy
Daniel Pyra pisze:
Nie, to jest tak samo normalne, jakby lekarz uci±ł zdrow± nogę, bo mu tak pielęgniarka powiedziała.

A my¶lisz, że w sali chirurgicznej jak to działa? Jak jest pomylona dokumentacja - nie odpowiada osobie na stole operacyjnym, to ma ona przegwizdane. Chirurg wchodzi do sali do u¶pionego pacjenta i tnie przygotowan± do zabiegu lew± nogę.

andy_nek

Data: 2013-03-07 09:13:33
Autor: Zbynek Ltd.
47/1000 - komornicy
Andrzej Kłos napisał(a) :
Daniel Pyra pisze:
[...]

Ale o co chodzi? Przecież pacjent ma możliwo¶ć złożenia skargi.

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończ± mu się wszystkie możliwo¶ci.]

Data: 2013-02-28 14:51:01
Autor: Liwiusz
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-02-28 14:43, Mr. Misio pisze:
Użytkownik Tomasz Myrdin napisał:
Nie dowolnego Jana Kowalskiego tylko tego ktorego wskazal wierzyciel.

Ale jak "wskazal" skoro jest tylko imie i nazwisko? Palcem wskazal? :)

Wskazał imię, nazwisko, adres, pesel.

czyli to co od poczatku - prawo jest zle, bo umozliwia takie "przekrety"

Jak się wykryje możliwości fraudów w kartach płatniczych, to raban. A tu taki błąd w systemie i większość uważa, że tak ma być.

Tylko co zrobić z osobami, które peselu nie mają?

--
Liwiusz

Data: 2013-02-28 11:27:31
Autor: Stokrotka
47/1000 - komornicy

[...]

TeĹĽ tak myĹ›lÄ™, dalej myĹ›lÄ™, ĹĽe ludzie celowo zmieniajÄ… swoje imiÄ™  i nazwisko (lub sĹ‚uĹĽby  paĹ„stwowo-policyjne wyrabiajÄ… dowud) na cudze dane istniejÄ…ce, by komyĹ› popszez komornika ograbiajÄ…cego bezprawnie konto zrobić kszywdÄ™.
Najlepiej nie mieć konta.

--
(tekst w nowej ortografi: Ăł->u, ch->h, rz->ĹĽ lub sz, -ii -> -i)

Data: 2013-02-28 11:41:26
Autor: Piotrek
47/1000 - komornicy
Najlepiej nie mieć konta.

Jarek?

P.

Data: 2013-02-28 13:02:07
Autor: PesTYcyD
47/1000 - komornicy
W dniu 2013-02-28 11:41, Piotrek pisze:
Najlepiej nie mieć konta.

Jarek?

Ehhh on to nie ma konta bo jest opóĽniony intelektualnie. My¶lę że jest za głupi żeby nie zakładać go celowo.

Data: 2013-02-28 20:36:16
Autor: Alojzy Bomba
47/1000 - komornicy
On 28/02/13 13:02, PesTYcyD wrote:
[...]

W tych okoliczno¶ciach przyrody brak konta może jednak przemawiać
na korzy¶ć danej osoby. Ja wła¶nie zastanawiam się co zrobić z moim.

Data: 2013-02-28 16:31:26
Autor: qwerty
47/1000 - komornicy
UĹĽytkownik "Stokrotka"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:512f3117$0$1312$65785112@news.neostrada.pl...
Najlepiej nie mieć konta.

A co z kontem za granicÄ…?

Data: 2013-02-28 17:01:59
Autor: Stokrotka
47/1000 - komornicy

Najlepiej nie mieć konta.

A co z kontem za granicÄ…?
Ja bym nie uważała za bezpieczne.

--
(tekst bez: Ăł, ch, rz i -ii)
Na stronie http://ortografia.3-2-1.pl  , w zakĹ‚adce "inne"

Data: 2013-02-28 17:15:24
Autor: m
47/1000 - komornicy
On 28.02.2013 17:01, Stokrotka wrote:

Najlepiej nie mieć konta.

A co z kontem za granicÄ…?
Ja bym nie uważała za bezpieczne.

A jakby system transakcyjny był w nowej ortografii?

Data: 2013-02-28 17:21:39
Autor: Stokrotka
47/1000 - komornicy

Najlepiej nie mieć konta.

A co z kontem za granicÄ…?
Ja bym nie uważała za bezpieczne.

A jakby system transakcyjny był w nowej ortografii?

A nie jest w języku programowania?

Data: 2013-02-28 21:31:51
Autor: ikarek
47/1000 - komornicy
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:kgntap$o4k$1usenet.news.interia.pl...

A co z kontem za granicÄ…?

Hmm, na pewno trudniej takowe konto znaleźć (komornikowi).
Z tym, ĹĽe konto "osobiste" za granicÄ… nie daje zasadniczo
lepszej ochorny niĹĽ krajowe w momencie, gdy juĹĽ instytucje
państwa polskiego takie konto namierzą i zapragną wyczyścić
z pieniędzy. Umowy między państwami to gwarantują.

Dodatkowo, OIDP legalnie można mieć konta osobiste tylko
w krajach UE, natomiast konto, dajmy na to, w Kazachstanie,
wymaga już jakichś zezwoleń walutowych czy innych cudów.

Wracając do bezpieczeństwa, to o ile wiem, zapewnia je tylko
stworzenie zagraniczej osobowości prawnej, która będzie
właścicielem konta. Ale to niestety sporo kosztuje. Wówczas
państwo polskie nie może takiego konta zająć w prosty sposób
- musi uzyskać korzystny wyrok obcego sądu.

47/1000 - komornicy