47" LCD czy 50" Plasma (LG)

Data: 2009-06-10 23:04:36
Autor: Piotr
47" LCD czy 50" Plasma (LG)
witam,
przymierzamy sie do kupna wiekszego TV. W grze pozostaly dwa modele LG:
lcd - 47LH4000 (lub 47LH3000) (80K:1 kontrast; 500cd/m2; pobor mocy 280W; stand by ponizej 1W) plazma - LG 50PS3000 (1500cd.m2; 2mln:1 kontrast; 600Hz; nie mam danych o poborze mocy)

Technologia inna; cena ta sama (4.5K); 1080p i 1920x1080 w obu;  wyposarzenie praktycznie takie samo. Obecnie mamy 29" lcd (tez LG) i jestesmy bardzo zadowoleni. Czy moge Was prosic o rade i ew. opinie - moze ktos posiada ktorys z tych modeli i moze sie podzielic spostrzezeniami.

Pozdrawiam,
Piotr

Data: 2009-06-10 23:55:07
Autor: Gatar
47" LCD czy 50" Plasma (LG)

Użytkownik "Piotr" <piotr_janickiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:6069.000009cd.4a301fe4newsgate.onet.pl...
[...]

Witaj.
Zawsze mozesz prosić ... o cokolwiek. :-)
Jednak, nikt nie wie, a może i ma podobnych warunków jak Ty.
Jaki sygnał, jakie oświetlenie w pokoju .... ?
Najlepiej jak Sam zobaczysz obraz z obu wybrańców.
..
pozdro
Gatar

Data: 2009-06-11 12:36:27
Autor: piotr janicki
47" LCD czy 50" Plasma (LG)
> [...]
Jaki sygnał, jakie oświetlenie w pokoju .... ?
Najlepiej jak Sam zobaczysz obraz z obu wybrańców.
.
pozdro
Gatar

witam,
sygnal cyfrowy (cyfra + virgine) ale bez programow HD.
Przy wymiarach pokoju 6x5m za TV jest okno balkonowe szerokosci 3m (sporo swiatla!). Sztuczne oswietlenie w wiekszosci zlokalizowane przy scianach; brak centralnego oswietlenia.

Widzialem obydwa (rowniez podobne przekotne ale innych marek) - zdecydowanie lepiej zaprezentowal sie 47" - nie mogleme jednak stwierdzic czy parametry byly takie same. Pozdrawiam,
Piotr

Data: 2009-06-11 13:59:32
Autor: Gatar
47" LCD czy 50" Plasma (LG)

Użytkownik <piotr_janicki@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:6069.00000a1a.4a30de2bnewsgate.onet.pl...
[...]

Jeśli dużo światała to (z reguły) lepiej poradzi sobie LCD.
Ja od kilku lat korzystam z LCD (Sharp a teraz JVC) i jestem zadowolony.
Pamietaj wybieraj obraz nie parametry.
Parametry to w wiekszości tylko cyferki najczęściej nijak mające się do rzeczywistości.

pozdrawiam
Gatar

Data: 2009-06-11 12:47:49
Autor: Kell a
47" LCD czy 50" Plasma (LG)
"Piotr" <piotr_janickiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał(a):

plazma - LG 50PS3000 (1500cd.m2; 2mln:1 kontrast; 600Hz; nie mam danych o poborze mocy)

Skoro to full HD, to spokojnie licz max 500watt (np. 46 calowy pobor 460watt) , srednio wyjdzie
pewnie okolo 400.

Data: 2009-06-11 21:01:04
Autor: nom
47" LCD czy 50" Plasma (LG)

Użytkownik "Kell a" <kella@niematakiejdomeny.com> napisał w wiadomości news:o4o135982sh8iqt626va6g3mvk62o6midu4ax.com...
[...]

W przypadku plazmy trudno powiedzieć ile będzie zuzywać mocy, średnio producent podaje 291W.
Moja plazma panasonic 42" PV8 zużyła przez 3 tygodnie średnio 137W mocy (w trybie kinowym, zbadane watomierzem elektronicznym).
Dla ciemnej sceny moc spada do 70W a dla jasnej wzrasta nawet do 280W.

Data: 2009-06-12 19:04:48
Autor: Pablo Puertorican
47" LCD czy 50" Plasma (LG)
Jeśli mogę coś doradzić to nie przesadź z wielkością.
My oddaliśmy nasz tv 50 cali bo nie dało się oglądać i wyglądało to zabawnie w zbyt małym pokoju. Rozśmieszają mnie tabelki producentów na których piszą, że 50 cali możesz oglądać spokojnie z 1,8 mt...

Maciek

Data: 2009-06-14 15:57:24
Autor: Gatar
47" LCD czy 50" Plasma (LG)
Rozśmieszają mnie tabelki producentów na których piszą, że 50 cali możesz oglądać spokojnie z 1,8 mt...

Maciek

Witam.

Nie w tym nic zabawnego. Jesli masz te 50 cali i full HD to z 1,5 ma jak najbardziej będziesz mógł
zobaczysz te szczegoły, które nam "daje" full HD. Oczywiście sam uważam, że z tej odległości to nie jest komfortowe.

pozdrawiam
Gatar

Data: 2009-06-15 21:02:00
Autor: Pablo Puertorican
47" LCD czy 50" Plasma (LG)

Nie w tym nic zabawnego. Jesli masz te 50 cali i full HD to z 1,5 ma jak najbardziej będziesz mógł
zobaczysz te szczegoły, które nam "daje" full HD. Oczywiście sam uważam, że z tej odległości to nie jest komfortowe.

No właśnie, jest na tyle niekomfortowe, że nie da się oglądać. A na stronach www o których pisałem, nie pisze że zobaczysz szczegóły, tylko że TAK ZALECA DOBRAĆ ROZMIAR TV PRODUCENT.

Data: 2009-06-15 22:38:56
Autor: Dariusz Zygmunt
47" LCD czy 50" Plasma (LG)
W poniedziałek 15 czerwiec 2009 21:02, Pablo Puertorican wyraził następujacą opinię:

[...]
 Przesadzacie  :-)  no OK, trochę mało miejsca na nogi ale oglądać się da  ;-)
stronach www o których pisałem, nie pisze że zobaczysz szczegóły, tylko że
TAK ZALECA DOBRAĆ ROZMIAR TV PRODUCENT.
 Nikt z góry nie powie z jakiej odległości _Ty_ zobaczysz szczegóły obrazu a z jakiej szczegóły budowy matrycy, więc producent nie może użyć takiej "definicji" ale zalecać zawsze coś tam może  :-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2009-06-16 21:03:58
Autor: r@v
47" LCD czy 50" Plasma (LG)
[...]

Zalecenia producenta czy kogokolwiek innego w tym względzie to pomyłka. Rozmiar wyświetlacza jest cechą odbieraną niezwykle subiektywnie - co człek to opinia. Tu chodzi tylko i wyłącznie o komfort oglądania. Jak lubisz 32 cale z 3 metrów to tak oglądaj, a jak ktoś inny lubi filmy w rozmiarze 100 cali z 3 metrów (np. ja) to też jego broszka.
Inna sprawa, że ze swojego doświadczenia wiem, iż na preferowany rozmiar wyświetlacza niebagatelny wpływ ma siła przyzwyczajenia. Duży ekran na początku może być szokiem, ale po czasie "aklimatyzacji" do takiego oglądania filmów, trudno sobie wyobrazić, że ktoś może się dobrowolnie skazywać na coś mniejszego.

r@v

Data: 2009-06-16 23:29:03
Autor: Pablo Puertorican
47" LCD czy 50" Plasma (LG)
[...]

Dokładnie to powiedziałem mojej narzeczonej na początku jak powiesiliśmy to 50 calowe bydle - nie kupiła tego.

Po pewnym czasie musiałem jednak się z nią zgodzić i opchnęliśmy to na allegro :-)

Jedyny plus to przeszedłem na tym gears of war 2 =)

pozdrawiam
M.

Data: 2009-06-18 23:30:25
Autor: EMPI
47" LCD czy 50" Plasma (LG)
Hej !

[...]

Moim zdaniem jak nie masz źródła full HD to lepiej wybrać Plazmę LG
42PS3000. Porównując obok siebie ten model 42 cale z 50 cali to mimo że
pięćdziesiątka ma rozdzielczość full HD a 42-ujka HD tylko Ready to
lepszy obraz SD był na 42. Zobacz poniższy wątek "Plazma - dlaczego
niższa rozdzielczość jest lepsza".

EMPI
http://www.empi.art.pl

47" LCD czy 50" Plasma (LG)