47" LCD czy 50" Plasma (LG)

Data: 2009-06-12 19:04:48
Autor: Pablo Puertorican
47" LCD czy 50" Plasma (LG)
Jeśli mogę coś doradzić to nie przesadź z wielkością.
My oddaliśmy nasz tv 50 cali bo nie dało się oglądać i wyglądało to zabawnie w zbyt małym pokoju. Rozśmieszają mnie tabelki producentów na których piszą, że 50 cali możesz oglądać spokojnie z 1,8 mt...

Maciek

Data: 2009-06-14 15:57:24
Autor: Gatar
47" LCD czy 50" Plasma (LG)
Rozśmieszają mnie tabelki producentów na których piszą, że 50 cali możesz oglądać spokojnie z 1,8 mt...

Maciek

Witam.

Nie w tym nic zabawnego. Jesli masz te 50 cali i full HD to z 1,5 ma jak najbardziej będziesz mógł
zobaczysz te szczegoły, które nam "daje" full HD. Oczywiście sam uważam, że z tej odległości to nie jest komfortowe.

pozdrawiam
Gatar

Data: 2009-06-15 21:02:00
Autor: Pablo Puertorican
47" LCD czy 50" Plasma (LG)

Nie w tym nic zabawnego. Jesli masz te 50 cali i full HD to z 1,5 ma jak najbardziej będziesz mógł
zobaczysz te szczegoły, które nam "daje" full HD. Oczywiście sam uważam, że z tej odległości to nie jest komfortowe.

No właśnie, jest na tyle niekomfortowe, że nie da się oglądać. A na stronach www o których pisałem, nie pisze że zobaczysz szczegóły, tylko że TAK ZALECA DOBRAĆ ROZMIAR TV PRODUCENT.

Data: 2009-06-15 22:38:56
Autor: Dariusz Zygmunt
47" LCD czy 50" Plasma (LG)
W poniedziałek 15 czerwiec 2009 21:02, Pablo Puertorican wyraził następujacą opinię:

[...]
 Przesadzacie  :-)  no OK, trochę mało miejsca na nogi ale oglądać się da  ;-)
stronach www o których pisałem, nie pisze że zobaczysz szczegóły, tylko że
TAK ZALECA DOBRAĆ ROZMIAR TV PRODUCENT.
 Nikt z góry nie powie z jakiej odległości _Ty_ zobaczysz szczegóły obrazu a z jakiej szczegóły budowy matrycy, więc producent nie może użyć takiej "definicji" ale zalecać zawsze coś tam może  :-)  Z pozdrowieniami Dariusz Zygmunt  --
53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

Data: 2009-06-16 21:03:58
Autor: r@v
47" LCD czy 50" Plasma (LG)
[...]

Zalecenia producenta czy kogokolwiek innego w tym względzie to pomyłka. Rozmiar wyświetlacza jest cechą odbieraną niezwykle subiektywnie - co człek to opinia. Tu chodzi tylko i wyłącznie o komfort oglądania. Jak lubisz 32 cale z 3 metrów to tak oglądaj, a jak ktoś inny lubi filmy w rozmiarze 100 cali z 3 metrów (np. ja) to też jego broszka.
Inna sprawa, że ze swojego doświadczenia wiem, iż na preferowany rozmiar wyświetlacza niebagatelny wpływ ma siła przyzwyczajenia. Duży ekran na początku może być szokiem, ale po czasie "aklimatyzacji" do takiego oglądania filmów, trudno sobie wyobrazić, że ktoś może się dobrowolnie skazywać na coś mniejszego.

r@v

Data: 2009-06-16 23:29:03
Autor: Pablo Puertorican
47" LCD czy 50" Plasma (LG)
[...]

Dokładnie to powiedziałem mojej narzeczonej na początku jak powiesiliśmy to 50 calowe bydle - nie kupiła tego.

Po pewnym czasie musiałem jednak się z nią zgodzić i opchnęliśmy to na allegro :-)

Jedyny plus to przeszedłem na tym gears of war 2 =)

pozdrawiam
M.

47" LCD czy 50" Plasma (LG)