Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   47% Polaków to naturalni wyborcy pistargowicy v, 38% (pełowcy) zaszczepi się nawet gównianą szczepionką na koszt własny! :-)

Data: 2020-11-06 10:28:50
Autor: A. Filip
47% Polaków to naturalni wyborcy pistargowicy v, 38% (pełowcy) zaszczepi się nawet gównianą szczepionką na koszt własny! :-)
japanizer@japanizer.org pisze:
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Polacy-boja-sie-szczepionki-na-Covid-19-7996333.html

  Według sondażu Instytutu Pollster dla "Super Expressu" 47
  proc. Polaków nie będzie chciała zaszczepić się przeciwko COVID-19,
  jeśli taka szczepionka będzie.

  Jak pisze w piątek "Super Express", na pytanie, czy zaszczepisz się
  przeciwko COVID-19, jeśli będzie szczepionka, 28 proc. odpowiedziało
  "zdecydowanie nie", a 19 proc. "raczej nie".

  Chęć zaszczepienia się zadeklarowało łącznie 38 proc. badanych: 20
  proc. mówi "zdecydowanie tak", a 18 proc. "raczej tak". 15
  proc. ankietowanych nie miało zdania.

  Badanie zrealizowano w dniach 27-28 października na próbie 1022
  dorosłych Polaków.

To jest gówniane pytanie w przełożeniu na real-politic.

1. Do końca tego sezonu grypowego nie będzie szczepionki na Covid-19
   *szeroko przetestowanej w praktyce* - czasu nie starczy. IMHO W
   praktyce w tym sezonie grypowym szczepionka powinna być "silnie
   promowana/refundowana" dla osób wysokiego ryzyka (inne choroby,
   starsze).  Zaszczepienie ponad 50% wszystkich Polaków w tym sezonie
   grypowym szczepionką dopiero testowaną w praktyce to mnie byłby
   "kryminalnie nieodpowiedzialny debilizm" w dodatku nie warty ryzyka
   bo "całe społeczeństwo" nie osiągnie odporności.
2, Są dość realne szanse że szczepionka będzie góra "jak na grypę"
   czyli będzie wymagać szczepienia "rok w rok" (lub częściej) i
   nie gwarantować odporności na wszystkie warianty wirusa.
3. Pytanie nie zawiera "detalu" ile będzie kosztować szczepionka, kto
   za nią zapłaci, jak będzie skuteczna (procent odporności i czas
   odporności). Jeśli zapłaci NFZ to jak bardzo upierdliwą procedurę
   zafunduje?

Lepiej być drugim mądrym niż pierwszym głupim. W praktyce realny przełom
*masowymi* szczepieniami to najwcześniej *następny* sezon grypowy,
Covid-19 to wredna choroba: za bardzo zabójcza by zignorować, za mało
zabójcza by "na zachodku" przeszły metody likwidujące ją "w miesiące".

--
A. Filip : Pij mleko!!

Data: 2020-11-06 14:28:52
Autor: Runt
47% Polaków to naturalni wyborcy pistargowicy w tym filip zaszczepi się nawet gównianą szczepionką na koszt własny! :-)
W dniu 2020-11-06 o 10:28, A. Filip pisze:

Lepiej być drugim mądrym niż pierwszym głupim.

zależy w jakiej sytuacji ;-)))

W praktyce realny przełom *masowymi* szczepieniami to najwcześniej *następny* sezon grypowy,

Skąd ta wiedza? Jesteś specjalistą w tej dziedzinie?

Covid-19 to wredna choroba: za bardzo zabójcza by zignorować, za mało
zabójcza by "na zachodku" przeszły metody likwidujące ją "w miesiące".

Co oznacza "na zachodku"?

--
Runt

Oculum pro oculo et dentem pro dente!

Data: 2020-11-06 05:48:22
Autor: japanizer
On Friday, November 6, 2020 at 2:28:54 PM UTC+1, Runt wrote:
> [...]

> Covid-19 to wredna choroba: za bardzo zabójcza by zignorować, za mało
> zabójcza by "na zachodku" przeszły metody likwidujące ją "w miesiące".

Andrzejek miał pełne gacie i myślał o wychodku, jak o tym pisał.

No i fascynujące jest czasem poczytać Andrzejka-oszołoma z pistargowicy, który - jak jego wielu kolegów, Rycerzy Chrystusa - myśli, że gdzieś tam na zachodzie można wyczarować lek na dowolną chorobę, bez robienia stosownych badań klinicznych.