Data: 2012-10-19 12:40:13 | |
Autor: Ariusz | |
4e romet | |
http://moto.onet.pl/1669521,1,romet-4e-nowe-auto-z-polski-pierwsza-jazda,artykul.html?node=20
Pseudo ekologiczny polskie samochód. Produkcja prądu powoduje największe zanieczyszczenie środowiska - przynajmniej na razie i zwłaszcza w Polsce - dlatego nie może być mowy, że to ekologiczny pojazd. Na dodatek Waga 824 kg z akumulatorami - no to się nie dziwię, że pokonywanie wzniesień nie więcej niż 20% (choć to i tak sporo - ale czasem może nie dać rady) Wyczytałem, że może być prowadzony z uprawnieniami B1, a te niestety uprawniają tylko do pojazdów, których masa nie przekracza 400 kg Aakumulatory 400 ładowań, moc w zimie do 50%, można oszacować, że przeciętnie będzie robione nim dziennie około 30 km. co daje ładowanie co 3 dni. 100 ładowań rocznie (to optymistyczne założenie) więc po 4 latach akumulatory do wymiany. Nie wiem jaki będzie koszt akumulatorów ale przypuszczam, że 1350 AH będzie kosztować koło 10 tys. Dzienny koszt akumulatorów to 6 zł. Cykl ładowań co 3 dni - 18zł + 6 zł (100 km) koszt deklarowany przez producenta wychodzi jakieś 0,24 zł mimo to całkiem nieźle. Bo na gazie wyjdzie koło 0,30 (nie licząc instalacji). Więc już tak rewelacyjnie nie wypada. Jak do tego dołożymy cenę min. 30 tys. ... Ani to ekologiczne, ani to samochód, ani to ekonomiczne... Po co robić coś takiego. Ariusz |
|
Data: 2012-10-19 04:09:41 | |
Autor: kogutek44 | |
4e romet | |
W dniu pitek, 19 padziernika 2012 12:42:06 UTC+2 uytkownik Ariusz napisa:
http://moto.onet.pl/1669521,1,romet-4e-nowe-auto-z-polski-pierwsza-jazda,artykul.html?node=20 Po co robi co takiego. Dla kasy. Pewno jest jaki program unijny dotyczcy samochodu elektrycznego. Zoyli si podatnicy w caej Unii po prawie nic i kto to przej w caoci. Zrobi kulka prototypw po 15 milionw za sztuk i to koczy spraw. Czasami scyzoryk w kieszeni si otwiera jak marnowane s pienidze. Prosty przykad. Modne w wojsku s mae samolociki z kamerami. W Polsce to kilka instytutw i politechnik nad tym pracuj. Trwa to lata. Za uamek kwoty wydanej w ten sposb modelarze zrobili by im takie samolociki. Z grzecznoci nie wspomn e samolocikw i helikopterw z kamerami jest do oporu w sklepach z zabawkami. Moe by wystarczyo sygna sterujcy troch zakodowa, a moe i nie trzeba by byo. Ale co to byby za interes? Osigi samochodu z Rometu miay samochody elektryczne produkowane ma pocztku XX wieku. Masowy samochd elektryczny to SF. Prdu jest w Europie w tej chwili na styku. Nie byo by czym adowa akumulatorw. |
|
Data: 2012-10-19 11:48:28 | |
Autor: kogutek44 | |
4e romet | |
W dniu pitek, 19 padziernika 2012 12:42:06 UTC+2 uytkownik Ariusz napisa:
http://moto.onet.pl/1669521,1,romet-4e-nowe-auto-z-polski-pierwsza-jazda,artykul.html?node=20 Ten te jest elektryczny http://www.auto-blog.pl/tesla-model-s/ |
|
Data: 2012-10-19 13:31:16 | |
Autor: Filip | |
4e romet | |
W dniu 2012-10-19 12:40, Ariusz pisze:
Aakumulatory 400 ładowań, moc w zimie do 50%, można oszacować, że 20 tys zł powinno wystarczyć w przypadku żelowych. Dzienny koszt akumulatorów to 6 zł. Cykl ładowań co 3 dni - 18zł + 6 zł Skąd te wartości? |
|
Data: 2012-10-19 13:49:18 | |
Autor: Ariusz | |
4e romet | |
W dniu 2012-10-19 13:31, Filip pisze:
W dniu 2012-10-19 12:40, Ariusz pisze: Mocno szacowana 400 cykli ładowań. 30 km dziennie, zasięg na pełnym ładowaniu 100 km. Czyli ładowanie co 3 dni około 100 razy na rok. Po 4 latach akumulatory do zmiany. Koszt akumulatorów - też mocno szacowany bo nie wiem jakie tam są - 10 tys. to dzielone przez 4 lata wychodzi jakieś 6 zł dziennie - ładowanie co 3 dni 18 zł + koszt prądu deklarowany przez producenta 6 zł na 100 km. 3 dni to około 100 km. Wychodzi 24 zł na 100 km czyli 0,24zł/km. A jak piszesz, że koszt aku będzie 2x większy to całkiem się nie opłaci. Oczywiście jest to mocno szacowane - bo jak ktoś robi dziennie 50 km, albo mniej. Ja zakładam 30 km bo tyle mi zazwyczaj wychodzi na dojazd do pracy i powrót po drodze zakupy i odebranie dzieci ze szkoły. Ups dzieci odpadną bo tylko 2 miejsca :) Ariusz |
|
Data: 2012-10-19 14:00:14 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
4e romet | |
Hello Ariusz,
Friday, October 19, 2012, 1:49:18 PM, you wrote: Mocno szacowana 400 cykli adowa. 30 km dziennie, zasig na penymAakumulatory 400 adowa, moc w zimie do 50%, mona oszacowa, e20 tys z powinno wystarczy w przypadku elowych. 400 cykli adowania dotyczy adowania od cakowitego wyczerpania. Akumulatory oowiowe przy niedopuszczaniu do gebokiego rozadowania maja znacznie duszy czas eksploatacji i wytrzymuj znacznie wicej cykli. Po 4 latach akumulatory do zmiany. Mysl, e przy codziennym adowaniu i zuywaniu dziennie 1/3 pojemnoci czas ycia akumulatorw wzronie co najmniej do 6 lat. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-10-19 14:48:18 | |
Autor: Filip | |
4e romet | |
W dniu 2012-10-19 14:00, RoMan Mandziejewicz pisze:
Mysl, e przy codziennym adowaniu i zuywaniu dziennie 1/3Znajc Polakw zaczn montowa alternatory... :) |
|
Data: 2012-10-19 14:47:09 | |
Autor: Filip | |
4e romet | |
W dniu 2012-10-19 13:49, Ariusz pisze:
Mocno szacowana 400 cykli ładowań. 30 km dziennie, zasięg na pełnymJa bym chciał aby producent podał jaki jest pobór prądu. Każdy może mieć przecież inną taryfę i inaczej płacić dostawcy za 1kwh. Jeden zapłaci 50 groszy inny 80 groszy. A jak piszesz, że koszt aku będzie 2x większy to całkiem się nie opłaci.Pisałem o żelowych... Jeszcze pod znakiem zapytania stoi te 100 km na jednym ładowaniu. Każdy kto siedzi za kierownicą przekracza nadmiernie prędkość i ma ciężką nogę, więc inne będą obliczenia dla 70 km na pełnym ładowaniu... Pozdrawiam F |
|
Data: 2012-10-19 14:53:43 | |
Autor: Michal Jankowski | |
4e romet | |
Filip <bmw@m5.pl> writes:
Ja bym chcia aby producent poda jaki jest pobr prdu. Kady moe Przecie podaje. :) Pene naadowanie to jakie 15 kWh. MJ |
|
Data: 2012-10-19 15:10:53 | |
Autor: Filip | |
4e romet | |
W dniu 2012-10-19 14:53, Michal Jankowski pisze:
Filip <bmw@m5.pl> writes:No to mamy haczyk. Przy 0,59 z to jest 8,85 z. a nie 6 z. |
|
Data: 2012-10-19 08:25:17 | |
Autor: kogutek44 | |
4e romet | |
W dniu pitek, 19 padziernika 2012 15:11:02 UTC+2 uytkownik Filip napisa:
W dniu 2012-10-19 14:53, Michal Jankowski pisze: Na szczcie prawdopodobiestwo e ten wynalazek wejdzie do seryjnej produkcji wynosi zero. Wszystkie wyliczenia s mao realne bo nie uwzgldniaj drobnej korekty. Jeli prd byby masowo wykorzystywany do adowania akumulatorw w samochodach elektrycznych to natychmiast zostanie oboony akcyz od paliwa. Okazao by si rwnie e 30 tysicy to cena netto. caa informacja ma charakter informacji z Moskwy e na jakim placu rozdaj Wogi. A w rzeczywistoci to nie na tym placu tylko innym. Nie samochody tylko rowery i nie rozdaj a kradn. |
|
Data: 2012-10-19 17:39:03 | |
Autor: J.F | |
4e romet | |
Uytkownik napisa w wiadomoci grup
Na szczcie prawdopodobiestwo e ten wynalazek wejdzie do seryjnej produkcji wynosi zero. Wszystkie wyliczenia s mao realne bo nie uwzgldniaj drobnej korekty. Jeli prd byby masowo wykorzystywany do adowania akumulatorw w samochodach elektrycznych to natychmiast zostanie oboony akcyz od paliwa. Nie przesadzaj kogutku, nawet jak wejdzie do masowej produkcji, to zanim sie sprzeda masowa ilosc to pare lat minie. Przez ktore budzet jeszcze nie zauwazy problemu. J. |
|
Data: 2012-10-19 19:02:04 | |
Autor: Andrzej Kubiak | |
4e romet | |
Dnia Fri, 19 Oct 2012 08:25:17 -0700 (PDT), kogutek44@vp.pl napisa(a):
Na szczcie prawdopodobiestwo e ten wynalazek wejdzie do seryjnej produkcji wynosi zero. W artykule pisz, e to ustrojstwo jest ju do kupienia - czyli ju jest w seryjnej (choby i maoseryjnej) produkcji. S ju egzemplarze testowe, krce po dealerach Rometa, w przyszym tygodniu mamy z kumplem (dealerem) jecha po odbir tego wynalazku. AK |
|
Data: 2012-10-19 15:39:55 | |
Autor: Michal Jankowski | |
4e romet | |
Filip <bmw@m5.pl> writes:
W dniu 2012-10-19 14:53, Michal Jankowski pisze: Ale za jednym naadowaniem przejedziesz do 180 km, nie 100 km. MJ |
|
Data: 2012-10-19 16:29:59 | |
Autor: Filip | |
4e romet | |
W dniu 2012-10-19 15:39, Michal Jankowski pisze:
Filip <bmw@m5.pl> writes:Wiesz jak producenci podaj "zasig" .. Sprawd w swojej ksice ile powiniene przejeda na baku i porwnaj to ze spalaniem "rzeczywistym". |
|
Data: 2012-10-19 16:56:42 | |
Autor: Tom N | |
4e romet | |
Filip w <news:k5ro5b$9kr$1news.task.gda.pl>:
W dniu 2012-10-19 15:39, Michal Jankowski pisze: Cika noga troch kosztuje, ale na 4 metrach kade auto zahamuje... -- 'Tom N' |
|
Data: 2012-10-19 17:00:51 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
4e romet | |
Hello Tom,
Friday, October 19, 2012, 4:56:42 PM, you wrote: Cika noga troch kosztuje, ale na 4 metrach kade auto zahamuje...Wiesz jak producenci podaj "zasig" .. Sprawd w swojej ksice ile powiniene przejeda na baku i porwnaj to ze spalaniem "rzeczywistym".Przy 0,59 z to jest 8,85 z. a nie 6 z.Ale za jednym naadowaniem przejedziesz do 180 km, nie 100 km. Ale tylko w niegu i przy hamowaniu hamulcem awaryjnym jednym koem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-10-19 13:37:13 | |
Autor: J.F | |
4e romet | |
Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup
http://moto.onet.pl/1669521,1,romet-4e-nowe-auto-z-polski-pierwsza-jazda,artykul.html?node=20 Na dodatek Waga 824 kg z akumulatorami - no to się nie dziwię, że pokonywanie wzniesień nie więcej niż 20% (choć to i tak sporo - ale czasem może nie dać rady) Bodajze najwieksze dopuszczalne nachylenie drogi u nas to 12%. I to sa nieliczne odcinki - wiekszosc "gorskich" ma ponizej 10%, raczej blizej 5%. Ale jeszcze musi z garazu wyjechac :-) Ani to ekologiczne, ani to samochód, ani to ekonomiczne... Jesli da sie na tym zarobic, to juz jest dobry powod. Gorzej jesli sie daje zarobic dzieki doplatom unijnym :-) J. |
|
Data: 2012-10-19 14:21:07 | |
Autor: Ergie | |
4e romet | |
Użytkownik "Ariusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k5ramc$1hd$1@usenet.news.interia.pl...
http://moto.onet.pl/1669521,1,romet-4e-nowe-auto-z-polski-pierwsza-jazda,artykul.html?node=20 Po co robić coś takiego. Jako drugie auto obok rodzinnego vana. Na codzienne dojazdy do pracy i na zakupy jak znalazł. Ot taki całoroczny skuter. Do pracy mam poniżej 10 km, więc chętnie zrezygnuję z połowy akumulatorów dzięki czemu znacznie obniży się masa co da lepsze przyspieszenie. IMO za 20 tys. to byłby hit sprzedaży, ale za 30 to może być kiepsko. Pozdrawiam Ergie |
|
Data: 2012-10-19 14:37:34 | |
Autor: T. | |
4e romet | |
W dniu 2012-10-19 12:40, Ariusz pisze:
http://moto.onet.pl/1669521,1,romet-4e-nowe-auto-z-polski-pierwsza-jazda,artykul.html?node=20 Jest napisane, że zasięg to 180 km, a koszt akumulatorów - 7,5 tys. Można wszystko policzyć, o ile za rok. np. unia wymyśli, że nie wolno dawać akumulatorów kwasowych tylko Li_Jon za 50 tys. do takiego autka. Można zostać z ręką w nocniku... T. |
|
Data: 2012-10-19 14:50:04 | |
Autor: Filip | |
4e romet | |
W dniu 2012-10-19 14:37, T. pisze:
Jest napisane, że zasięg to 180 km, a koszt akumulatorów - 7,5 tys. Bez przesady! Akumulator kosztuje tylko 2 tys zł. A nie 5,5 tys. |
|
Data: 2012-10-19 15:18:39 | |
Autor: J.F | |
4e romet | |
Użytkownik "Filip" napisał w wiadomości grup
W dniu 2012-10-19 14:37, T. pisze: Jest napisane, że zasięg to 180 km, a koszt akumulatorów - 7,5 tys. Bez przesady! Akumulator kosztuje tylko 2 tys zł. A nie 5,5 tys. 9 aku rozruchowych po 150Ah to tak raczej 4000, a "lepsze" musza byc drozsze :-) Chyba ze to jakies 6V, ale watpie, bo mi te 12V pasuje. Moc 5.5kW ... nie, tym sie nie da jezdzic, nawet w korkach :-) J. |
|
Data: 2012-10-19 15:41:52 | |
Autor: Michal Jankowski | |
4e romet | |
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes:
9 aku rozruchowych po 150Ah to tak raczej 4000, a "lepsze" musza byc 8V. Wszystko jest w sieci... Moc 5.5kW ... nie, tym sie nie da jezdzic, nawet w korkach :-) No co, jak na motorower, to chyba moe by? MJ |
|
Data: 2012-10-19 15:56:40 | |
Autor: J.F | |
4e romet | |
Uytkownik "Michal Jankowski" napisa w wiadomoci
"J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> writes: 9 aku rozruchowych po 150Ah to tak raczej 4000, a "lepsze" musza byc 8V. Wszystko jest w sieci... Moc 5.5kW ... nie, tym sie nie da jezdzic, nawet w korkach :-)No co, jak na motorower, to chyba moe by? Jak na motorower o masie 100kg z kierowca to moze i tak, ale jak na samochod o masie 900kg, to bardzo zle. Maluchowi juz dynamiki po miescie brakuje, a przeciez ma dwa razy wiecej mocy i jest lzejszy. J. |
|
Data: 2012-10-19 15:59:50 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
4e romet | |
Hello J.F,
Friday, October 19, 2012, 3:56:40 PM, you wrote: 8V. Wszystko jest w sieci...9 aku rozruchowych po 150Ah to tak raczej 4000, a "lepsze" musza S "motorowery" z karoseri niewiele mniejsz od Cieniasa, pdzone silniczkiem spalinowym 49ccm i jako jed. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-10-19 16:20:33 | |
Autor: Marcin N | |
4e romet | |
W dniu 2012-10-19 15:59, RoMan Mandziejewicz pisze:
S "motorowery" z karoseri niewiele mniejsz od Cieniasa, pdzone Podaj ze dwa przykady i bdziemy kwita. -- MN |
|
Data: 2012-10-19 16:45:43 | |
Autor: T. | |
4e romet | |
W dniu 2012-10-19 16:20, Marcin N pisze:
W dniu 2012-10-19 15:59, RoMan Mandziejewicz pisze:Np. Ligier. Mona go kupi i u nas. T. |
|
Data: 2012-10-19 17:40:05 | |
Autor: J.F | |
4e romet | |
Uytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisa w
Hello J.F, Jak na motorower o masie 100kg z kierowca to moze i tak, ale jak na S "motorowery" z karoseri niewiele mniejsz od Cieniasa, pdzone A jezdziles takim ? I co powiesz ? J. |
|
Data: 2012-10-19 18:03:40 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
4e romet | |
Hello J.F,
Friday, October 19, 2012, 5:40:05 PM, you wrote: A jezdziles takim ? I co powiesz ?Jak na motorower o masie 100kg z kierowca to moze i tak, ale jak naS "motorowery" z karoseri niewiele mniejsz od Cieniasa, pdzone Jechaem kiedy ZA takim. Niektre drogowe cipy ruszaj znacznie wolniej swoimi mocnymi samochodami. Kiedy si przymierzaem dla ony - z powodw ekonomicznych - ale z maym dieselkiem. Cena odstrasza :( -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-10-20 13:04:17 | |
Autor: tο | |
4e romet | |
RoMan Mandziejewicz wrote:
Kiedyś się przymierzałem dla żony - z powodów ekonomicznych - ale z To co jej kupiłeś? Rower? -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2012-10-22 13:10:21 | |
Autor: Filip | |
4e romet | |
W dniu 2012-10-19 18:03, RoMan Mandziejewicz pisze:
Kiedy si przymierzaem dla ony - z powodw ekonomicznych - ale zTo id do pracy biedaku. Bdzie Ci sta na "maego dizelka dla ony" hehe |
|
Data: 2012-10-22 13:32:37 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
4e romet | |
Hello Filip,
Monday, October 22, 2012, 1:10:21 PM, you wrote: Kiedy si przymierzaem dla ony - z powodw ekonomicznych - ale zTo id do pracy biedaku. Bdzie Ci sta na "maego dizelka dla ony" hehe *PLONK!* biedaku. Hehe -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-10-19 17:37:15 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
4e romet | |
Powitanko, Po co robić coś takiego. Bylem na pokazie i jazdach testowych. Tez sie zastanawiam kto to za tyle kupi. Silnik 5kW AC 3 fazowy, spodziewalem sie, ze bedzie wol, ale jakos sie rozkreca. Do 60 da sie dojsc, do 65 nie udalo sie. Zwrotny jest calkiem. Wyposazenie, komfort, jakosc wykonania jak wczesny maluch. Sa tylko siedzenia z przodu, ale tylne drzwi sa. To ze wzgledu na trudnosci z homologacja. Nie robili crash testow, ale drzwi cieniutkie, z przodu 5 akumulatorow na solidnych rurach, a za nimi kabina, nie wrozy to dobrze. Przyciskany do muru dyrektor nie chcial powiedziec ile z tego jest polskie, a ile sklada Chinczyk. Falownik/sterownik jest angielski, tyle wiem. Cieplo z falownika i z silnika jest wydmuchiwane na zewnatrz, a do ogrzewania kabiny sluzy osobna grzalka, chyba ich przekonalem, ze to nie jest szczyt inzynierskiego zmyslu;-) Akumulatory trakcyjne 8v 9szt. Wkrotce beda montowali nowe polskie o 1200 cyklach. Jak juz ktos zauwazyl akumulatory (nawet trakcyjne) nie lubia glebokiego rozladowania, wiec codzienne ladowanie z pewnoscia ich zywotnosc poprawi. Te 400 cykli obecnie, wkrotce 1200 jest liczone od pelnego naladowania do calkowitego zdechniecia, rozladowanie w ilus % i ladowanie da lata bezproblemowej pracy. Z minusow jeszcze - brak odzyskiwania energii podczas hamowania. Toz to sredniowiecze. Widocznosc do tylu bardzo kiepska - idiotycznie przyciemniana szyba. Well, za cene takiego lepszego skuterka moglby sie sprzedawac, za 34kzl moze ktos sie zlituje i kupi, ale chyba kolejek nie bedzie;-) Jako, ze to elektryk mozna nim wjechac w miejsca niedostepne dla spalinowych (np. Stare Miasto) no i w korku nic nie spala. Moja srednia predkosc (normalnym samochodem) to 28-30km/h po miescie, wiec do miasteczka 4e jest w zupelnosci wystarczajacy, zasieg, predkosc, przyspieszenie, zwrotnosc itd. Jakby kosztowal polowe tego co teraz i przeszedl jakies crash testy, to bym sie zastanawial. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2012-10-19 17:44:08 | |
Autor: J.F | |
4e romet | |
Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości grup
Jako, ze to elektryk mozna nim wjechac w miejsca niedostepne dla spalinowych (np. Stare Miasto) A jaki tam znak stoi ? no i w korku nic nie spala. Moja srednia predkosc (normalnym samochodem) to 28-30km/h po miescie, wiec do miasteczka 4e jest w zupelnosci wystarczajacy, zasieg, predkosc, przyspieszenie, zwrotnosc itd. Ale porownania w ruchu ulicznym nie miales ? Bo mnie sie cos widzi ze na swiatlach "ja mu w gaz, a z tylu klaksony" :-) J. |
|
Data: 2012-10-19 20:26:22 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
4e romet | |
Powitanko, A jaki tam znak stoi ? Nie wiem, prezentacja byla w BlueCity, zrobilismy rundke po okolicznych uliczkach, wjechalismy do parku na zdjecia i tyle. Ponoc w Krakowie mozna na rynek wjezdzac elektrycznym. Ale porownania w ruchu ulicznym nie miales ? No wiec o dziwo wcale nie. Przy tej masie i mocy silniczka z 2 osobami spodziewalem sie rozpedzania do 60 w 3,2 tygodnia;-). Tymczasem ruszalo sie zwawiej od wiekszosci innych samochodow. Nie mierzylem "osiagow", ale takie mam odczucia. Silnik elektrryczny ma max moment obrotowy praktycznie od 0 rpm. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2012-10-19 18:28:41 | |
Autor: ToMasz | |
4e romet | |
Bylem na pokazie i jazdach testowych. Tez sie zastanawiam kto to za tyle5kW i to jeszcze na prąd przemienny - całkiem fajny silnik! Pozatym, ta elektronika -to kawał dobrej roboty. Dlaczego niema odzysku energii? To powinno być karalne. Z drugiej strony, tak się dzieje jak niema konkurencji. Czy jest w nim jakakolwiek skrzynia biegów? gdzie jest slinik? Wyposazenie, komfort, jakosc wykonania jak wczesny maluch. Sa tylkobrak dodatków - rozumiem. drzwi z tyłu - nie. Akumulatory trakcyjne 8v 9szt.dlaczego nie dali 6x12V? za tanio by było? > Jakby kosztowal polowe tego co teraz i przeszedl jakies crash testy, to bym sie zastanawial. Czyli pole do popisu dla kolejnej firmy. Sprzedamy wam podróbkę E4, ale za to ze zwykłymi akumulatorami - więc tańszą i odzyskiem energii ToMasz Ps ręce załamuję nad polską myślą techniczną. Jak to jest że mamy tylu uzdolnionych inżynierów (nawet tu na grupie) i zero wsparcia ze strony biznesu. Za to "Biznes" wymyśla takie pseudo-ekologiczne elektryczne niewiadomo co |
|
Data: 2012-10-19 19:33:02 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
4e romet | |
Hello ToMasz,
Friday, October 19, 2012, 6:28:41 PM, you wrote: [...] Akumulatory trakcyjne 8v 9szt.dlaczego nie dali 6x12V? za tanio by byo? Akumulatory trakcyjne 8V 150Ah to standard. Tani standard, powszechnie dostpny. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2012-10-19 20:51:24 | |
Autor: Pawel O'Pajak | |
4e romet | |
Powitanko, 5kW i to jeszcze na prąd przemienny - całkiem fajny silnik! No wlasnie sie zastanawiam, czemu stosuje sie AC? W koncu stalym znacznie prosciej sterowac. Ten w 4E jest bezszczotkowy. Z drugiej strony, tak się dzieje jak niema Oj jest, od firm przerabiajacych klasyczne samochody na elektryczne, po budowe od poczatku. http://www.samochodyelektryczne.org/kategorie/display_left_samochody.htm W Polsce tez sie sporo dzieje, jest calkiem zgrabny quad na litowo-jonowych aku, co ciekawe temperatura stabilizowana ciecza, jest tez 3-kolowiec (nie sadzilem, ze moze byc cos brzydszego od 2CV, a jednak): http://lepszeauta.pl/page19.php i cos wiekszego tez powstaje (moze bedzie ladniejsze). Odwiedzilem tez firme, ktora przerabia na ev zwykle samochody, wlasnie przerabiali... Lublina. Czy jest w nim jakakolwiek skrzynia biegów? A po co? gdzie jest slinik? Kawaleczek przed tylna osia. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2012-10-19 20:56:40 | |
Autor: J.F. | |
4e romet | |
Dnia Fri, 19 Oct 2012 20:51:24 +0200, Pawel O'Pajak napisa(a):
Powitanko, No to juz wiesz czemu sie stosuje AC. A sterowanie ... przy 5kW nawet i DC nie jest takie proste. J. |
|
Data: 2012-10-20 12:30:01 | |
Autor: BartekK | |
4e romet | |
W dniu 2012-10-19 20:56, J.F. pisze:
Dnia Fri, 19 Oct 2012 20:51:24 +0200, Pawel O'Pajak napisał(a):Powiedz to komuś z kolei od elektrowozów :> -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-10-20 15:18:14 | |
Autor: J.F. | |
4e romet | |
Dnia Sat, 20 Oct 2012 12:30:01 +0200, BartekK napisa(a):
W dniu 2012-10-19 20:56, J.F. pisze: Powiedz to komu z kolei od elektrowozw :> Wystarczy spojrzec na schemat elektrowozu, na cene, a potem spytac czemu to takie drogie :-) Bo mimo pozornej prostoty starych konstrukcji - to mechaniczne przelaczanie 3kV DC nie jest proste. Bo nowe konstrukcje ... kolej tez juz przeszla AC. Bezszczotkowe silniki lepsze, a i elektronicznie latwiej kontrolowac 600A w kazdej z trzech faz, niz 2000 w jednej. J. |
|
Data: 2012-10-20 08:23:28 | |
Autor: kogutek44 | |
4e romet | |
W dniu sobota, 20 padziernika 2012 15:18:04 UTC+2 uytkownik J.F. napisa:
Dnia Sat, 20 Oct 2012 12:30:01 +0200, BartekK napisa�(a): Elektrowozy drogie bo due i cikie a nie dlatego e jakie cuda s potrzebne do zaczania i sterowania silnika. Jak duy prd to wikszy wcznik. Jak by sterowanie w elektrowozie byo skomplikowane to by nie byo na Ziemi adnego elektrowozu. |
|
Data: 2012-10-20 13:27:40 | |
Autor: tο | |
4e romet | |
J.F. wrote:
Bezszczotkowe silniki lepsze, a i elektronicznie latwiej kontrolowac Ja w moim Polonezie Trucku Royu bez problemu kontroluję elektronicznie 2000A w każdej z trzech faz! -- ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ |
|
Data: 2012-10-19 21:49:18 | |
Autor: ToMasz | |
4e romet | |
W dniu 19.10.2012 20:51, Pawel O'Pajak pisze:
wbrew pozorom, w AC łatwiej jest zrobić płaską charakterystykę. Właśnie w wielu konstrukcjach z DC wymagana jest skrzynia biegów. JEdnak, gdyby jakaś firma zdecydowała się na hurtowy zakup/montaż silników, sterowania, akumulatorów - ceny spadłyby mocno. JA bym sobie życzył silnik w piaście. wystarczyłoby 1kW w tylne koło w normalnej osobówce i masz hybrydę za parę tyś.Z drugiej strony, tak się dzieje jak niema ToMasz |
|
Data: 2012-10-20 23:31:37 | |
Autor: LEPEK | |
4e romet | |
W dniu 2012-10-19 17:37, Pawel O'Pajak pisze:> Sa tylko > siedzenia z przodu, ale tylne drzwi sa. To ze wzgledu na trudnosci z > homologacja. Suuuper :) > Nie robili crash testow, ale drzwi cieniutkie, z przodu 5 > akumulatorow na solidnych rurach, a za nimi kabina, nie wrozy to dobrze. Suuuper :) > Przyciskany do muru dyrektor nie chcial powiedziec ile z tego jest > polskie, a ile sklada Chinczyk. Znając romet, to jest gorzej, niż w LPP: chińska myśl techniczna w kompletacji wg. polskiego zamawiającego. Tylko i aż tyle. Za dwa lata wszyscy przedstawią ten sam prototyp w kolejce po dotacje. Pozdr,-- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2012-10-21 18:54:11 | |
Autor: PiteR | |
4e romet | |
na ** p.m.s ** Ariusz pisze tak:
Ani to ekologiczne, ani to samochd, ani to ekonomiczne... kto kiedy musi zacz :) reaktory kieszonkowe nie s jeszcze dostpne. Wygra ten kto kupi pierwszy i ma moliwo kradziey prdu w pracy. Przydaa by si te funkcja ograniczania prdu adowania dla starych instalacji ;) -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |