4e romet

Data: 2012-10-19 13:31:16
Autor: Filip
4e romet
W dniu 2012-10-19 12:40, Ariusz pisze:

Aakumulatory 400 ładowań, moc w zimie do 50%, można oszacować, że
przeciętnie będzie robione nim dziennie około 30 km. co daje ładowanie
co 3 dni. 100 ładowań rocznie (to optymistyczne założenie) więc po 4
latach akumulatory do wymiany. Nie wiem jaki będzie koszt akumulatorów
ale przypuszczam, że 1350 AH będzie kosztować koło 10 tys.

20 tys zł powinno wystarczyć w przypadku żelowych.

Dzienny koszt akumulatorów to 6 zł. Cykl ładowań co 3 dni - 18zł + 6 zł

Skąd te wartości?

Data: 2012-10-19 13:49:18
Autor: Ariusz
4e romet
W dniu 2012-10-19 13:31, Filip pisze:
[...]

Mocno szacowana 400 cykli Ĺ‚adowaĹ„. 30 km dziennie, zasiÄ™g na peĹ‚nym Ĺ‚adowaniu 100 km. Czyli Ĺ‚adowanie co 3 dni okoĹ‚o 100 razy na rok. Po 4 latach akumulatory do zmiany. Koszt akumulatorĂłw - teĹĽ mocno szacowany bo nie wiem jakie tam sÄ… - 10 tys.  to dzielone przez 4 lata wychodzi jakieĹ› 6 zĹ‚ dziennie - Ĺ‚adowanie co 3 dni 18 zĹ‚ + koszt prÄ…du deklarowany przez producenta 6 zĹ‚ na 100 km. 3 dni to okoĹ‚o 100 km.
Wychodzi 24 zł na 100 km czyli 0,24zł/km.

A jak piszesz, że koszt aku będzie 2x większy to całkiem się nie opłaci.

Oczywiście jest to mocno szacowane - bo jak ktoś robi dziennie 50 km, albo mniej. Ja zakładam 30 km bo tyle mi zazwyczaj wychodzi na dojazd do pracy i powrót po drodze zakupy i odebranie dzieci ze szkoły.

Ups dzieci odpadnÄ… bo tylko 2 miejsca :)

Ariusz

Data: 2012-10-19 14:00:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
4e romet
Hello Ariusz,

Friday, October 19, 2012, 1:49:18 PM, you wrote:

[...]
Sk±d te warto¶ci?
Mocno szacowana 400 cykli ładowań. 30 km dziennie, zasięg na pełnym
ładowaniu 100 km. Czyli ładowanie co 3 dni około 100 razy na rok.

400 cykli ładowania dotyczy ładowania od całkowitego wyczerpania.
Akumulatory ołowiowe przy niedopuszczaniu do głebokiego rozładowania
maja znacznie dłuższy czas eksploatacji i wytrzymuj± znacznie więcej
cykli.

Po 4 latach akumulatory do zmiany.

Myslę, że przy codziennym ładowaniu i zużywaniu dziennie 1/3
pojemno¶ci czas życia akumulatorów wzro¶nie co najmniej do 6 lat.

[...]

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-19 14:48:18
Autor: Filip
4e romet

Myslę, że przy codziennym ładowaniu i zużywaniu dziennie 1/3
pojemno¶ci czas życia akumulatorów wzro¶nie co najmniej do 6 lat.

Znaj±c Polaków zaczn± montować alternatory... :)

Data: 2012-10-19 14:47:09
Autor: Filip
4e romet
W dniu 2012-10-19 13:49, Ariusz pisze:

Mocno szacowana 400 cykli ładowań. 30 km dziennie, zasięg na pełnym
ładowaniu 100 km. Czyli ładowanie co 3 dni około 100 razy na rok. Po 4
latach akumulatory do zmiany. Koszt akumulatorĂłw - teĹĽ mocno szacowany
bo nie wiem jakie tam sÄ… - 10 tys.  to dzielone przez 4 lata wychodzi
jakieś 6 zł dziennie - ładowanie co 3 dni 18 zł + koszt prądu
deklarowany przez producenta 6 zł na 100 km. 3 dni to około 100 km.
Wychodzi 24 zł na 100 km czyli 0,24zł/km.

Ja bym chciał aby producent podał jaki jest pobór prądu. Każdy może mieć przecież inną taryfę i inaczej płacić dostawcy za 1kwh. Jeden zapłaci 50 groszy inny 80 groszy.

A jak piszesz, że koszt aku będzie 2x większy to całkiem się nie opłaci.

Pisałem o żelowych... Jeszcze pod znakiem zapytania stoi te 100 km na jednym ładowaniu. Każdy kto siedzi za kierownicą przekracza nadmiernie prędkość i ma ciężką nogę, więc inne będą obliczenia dla 70 km na pełnym ładowaniu...

Data: 2012-10-19 14:53:43
Autor: Michal Jankowski
4e romet
Filip <bmw@m5.pl> writes:

Ja bym chciał aby producent podał jaki jest pobór pr±du. Każdy może

Przecież podaje. :)

Pełne naładowanie to jakie¶ 15 kWh.

  MJ

Data: 2012-10-19 15:10:53
Autor: Filip
4e romet
W dniu 2012-10-19 14:53, Michal Jankowski pisze:
Filip <bmw@m5.pl> writes:

Ja bym chciał aby producent podał jaki jest pobór pr±du. Każdy może

Przecież podaje. :)

Pełne naładowanie to jakie¶ 15 kWh.

No to mamy haczyk.
Przy 0,59 zł to jest 8,85 zł. a nie 6 zł.

Data: 2012-10-19 08:25:17
Autor: kogutek44
4e romet
W dniu pi±tek, 19 paĽdziernika 2012 15:11:02 UTC+2 użytkownik Filip napisał:

> Przecież podaje. :)

> Pełne naładowanie to jakie¶ 15 kWh.

No to mamy haczyk.

Przy 0,59 zł to jest 8,85 zł. a nie 6 zł.

Na szczę¶cie prawdopodobieństwo że ten wynalazek wejdzie do seryjnej produkcji wynosi zero. Wszystkie wyliczenia s± mało realne bo nie uwzględniaj± drobnej korekty. Je¶li pr±d byłby masowo wykorzystywany do ładowania akumulatorów w samochodach elektrycznych to natychmiast zostanie obłożony akcyz± od paliwa. Okazało by się również że 30 tysięcy to cena netto. cała informacja ma charakter informacji z Moskwy że na jakim¶ placu rozdaj± Wołgi. A w rzeczywisto¶ci to nie na tym placu tylko innym. Nie samochody tylko rowery i nie rozdaj± a kradn±.

Data: 2012-10-19 17:39:03
Autor: J.F
4e romet
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup
[...]

Nie przesadzaj kogutku, nawet jak wejdzie do masowej produkcji, to zanim sie sprzeda masowa ilosc to pare lat minie. Przez ktore budzet jeszcze nie zauwazy problemu.

J.

Data: 2012-10-19 19:02:04
Autor: Andrzej Kubiak
4e romet
Dnia Fri, 19 Oct 2012 08:25:17 -0700 (PDT), kogutek44@vp.pl napisał(a):

Na szczę¶cie prawdopodobieństwo że ten wynalazek wejdzie do seryjnej produkcji wynosi zero.

W artykule pisz±, że to ustrojstwo jest już do kupienia - czyli już jest w
seryjnej (choćby i małoseryjnej) produkcji. S± już egzemplarze testowe,
kr±ż±ce po dealerach Rometa, w przyszłym tygodniu mamy z kumplem (dealerem)
jechać po odbiór tego wynalazku.

AK

Data: 2012-10-19 15:39:55
Autor: Michal Jankowski
4e romet

Filip <bmw@m5.pl> writes:

Ja bym chciał aby producent podał jaki jest pobór pr±du. Każdy może

Przecież podaje. :)

Pełne naładowanie to jakie¶ 15 kWh.

No to mamy haczyk.
Przy 0,59 zł to jest 8,85 zł. a nie 6 zł.

Ale za jednym naładowaniem przejedziesz do 180 km, nie 100 km.

  MJ

Data: 2012-10-19 16:29:59
Autor: Filip
4e romet

Filip <bmw@m5.pl> writes:

[...]

Wiesz jak producenci podaj± "zasięg" .. SprawdĽ w swojej ksi±żce ile powiniene¶ przejeżdżać na baku i porównaj to ze spalaniem "rzeczywistym".

Data: 2012-10-19 16:56:42
Autor: Tom N
4e romet

Filip <bmw@m5.pl> writes:
[...]

Ciężka noga trochę kosztuje, ale na 4 metrach każde auto zahamuje...

--
'Tom N'

Data: 2012-10-19 17:00:51
Autor: RoMan Mandziejewicz
4e romet
Hello Tom,

Friday, October 19, 2012, 4:56:42 PM, you wrote:

[...]

Ale tylko w ¶niegu i przy hamowaniu hamulcem awaryjnym jednym kołem.

--
Best regards,
 RoMan

4e romet