4x1GB i ma³y problem na Asus P5Q SE PLUS

Data: 2010-02-05 14:19:39
Autor: Rafa³
4x1GB i ma³y problem na Asus P5Q SE PLUS
Czy mo¿na na p³ycie Asus P5Q SE PLUS obsadziæ wszystkie
4 sloty pamiêciami  po  1 GB, tak aby mieæ w sumie 4 GB?

Bo w³a¶nie mam 4 ko¶ci Geil. Te same. Wg specyfikacji powinny
pracowaæ w czwórce.
W biosie widziane s± jako 4 GB, jednak gdy za³aduje windowsa
to ten widzi tylko 3.25 GB

Gdy odpalam z dyskietki Memtest 86 3.5  to ten zaraz
po rozpoczêciu testu siê wyk³ada (nastepuje reset komputera)
Dodam, ¿e pamiêci s± sprawne, to znaczy w parze 2x 1GB
chodz± bez problemu i  w/w test te¿ bez problemu przechodz±.

Kto¶ mia³ podobny przypadek?
Mo¿e lepiej od razu kupiæ 2x2 GB?

Data: 2010-02-05 14:41:00
Autor: Rafa³
4x1GB i ma³y problem na Asus P5Q SE PLUS
Przepraszam za pytanie. Mam 32 bit Windowsa i st±d ten problem.
Zapomnia³em, ¿e ten mo¿e tylko 3 GB zobaczyæ.

Data: 2010-02-05 15:24:09
Autor: Giecze
Rafa³ wrote:

Przepraszam za pytanie. Mam 32 bit Windowsa i st±d ten problem.
Zapomnia³em, ¿e ten mo¿e tylko 3 GB zobaczyæ.

Czasem przy 32 mo¿na wyczarowaæ wiêcej, ale ten ASUS jest odporny.
Nadwy¿kê mo¿a u¿yæ jako RAM dysk.

Grzegorz

Data: 2010-02-05 15:49:42
Autor: Rafa³

Giecze wrote:

Rafa³ wrote:

> Przepraszam za pytanie. Mam 32 bit Windowsa i st±d ten problem.
> Zapomnia³em, ¿e ten mo¿e tylko 3 GB zobaczyæ.

Czasem przy 32 mo¿na wyczarowaæ wiêcej, ale ten ASUS jest odporny.
Nadwy¿kê mo¿a u¿yæ jako RAM dysk.

Czy aby na pewno?
Bo je¶li 32 bitowa Winda mo¿e zaadresowaæ do 3 GB, to siê to te¿ tyczy
ramdysku, który jest zwyk³ym programem.
Co innego, gdy mamy Win98, wtedy w configu jakby wcze¶niej zabieramy
pamiêæ na ramdyski.
A mo¿e siê mylê?
Je¶li tak, to proszê o nazwê programu ramdysku, który wykorzysta
pamiêæ, t± powy¿ej 3 GB

Data: 2010-02-06 18:45:55
Autor: Giecze
Rafa³ wrote:

Giecze wrote:

> [...]

pamiêæ na ramdyski.
A mo¿e siê mylê?
Je¶li tak, to proszê o nazwê programu ramdysku, który wykorzysta

XP32 mo¿e widzieæ trochê > 3GB (keyword: PAE).

RAM dysk w XP dzia³a (z ograniczeniami, chyba sprawdza³em 8GB kostek
widzianych jako 3GB RAM + 3GB RAMdysk, ju¿ nie pamiêtam). Photoshop to
widzi i u¿ywa bez problemu jako pamiêæ dyskow± (efekt do przewidzenia).

Grzegorz

Data: 2010-02-06 23:12:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 5 Feb 2010, Rafa³ wrote:

Giecze wrote:

[...]

  Dobrze piszesz - *WINDA*.
  Ale nie znam architektury procesora, która mia³aby ograniczenie
takie, ¿e przy 32-bitowej architekturze i mo¿liwo¶ci pod³±czenia
4GB RAM procesor uniemo¿liwia³by skorzystanie z ca³ej
pamiêci, ba, taki manewr jest mo¿liwy w zakresie komputera
poza procesorem (w kontrolerze pamiêci, sterowanym "po¶rednio").
  I niewa¿ne, czy to by³y 32-bitowe VAXy (po prostu: by³y rejestry
steruj±ce "wystaj±ce" poza architekturê), czy mamy... no w³a¶nie,
64-bitowe AMD czy Intele.

to siê to te¿ tyczy ramdysku, który jest zwyk³ym programem.

  Nie, nie ma mowy :)
  Od kiedy driver jest "zwyk³ym programem"?

A mo¿e siê mylê?

  Uto¿samiasz zarz±dzanie pamiêci± *wy³±cznie* z ograniczeniem
architektury systemu operacyjnego :)
  ZA£O¯EÑ tej architektury.
  Przecie¿ modu³ na poziomie j±dra mo¿e sterowaæ (m.in. kontrolerem)
*poza* zakresem tego, co wykorzystuje (i narzuca) "normalnie"
architektura OS-a.
  W Windows 32-bit taki modu³ *jest*, trzeba go aktywowaæ.
  Na czym polega konstrukcja? - ano na tym, ¿e zamapowanej "poza
zakresem obs³ugi" pamiêci nie mo¿na *dowolnie* wykorzystaæ,
w szczególno¶ci "normalne" funkcje systemowe jej nie obs³u¿±.

Je¶li tak, to proszê o nazwê programu ramdysku, który wykorzysta
pamiêæ, t± powy¿ej 3 GB

  Aktualnie mam za³adowany Gavotte Ramdisk, link z opisem:
http://forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=77586
(jest tego wiêcej, ale akurat ten siê znalaz³ na górnej pozycji
gugla :))
  Byæ mo¿e to jest jedyny darmowy (bo komercyjnych parê widzia³em).

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-09 11:31:54
Autor: Rados³aw Sokó³
Rafa³ pisze:
Bo je¶li 32 bitowa Winda mo¿e zaadresowaæ do 3 GB, to siê to te¿ tyczy
ramdysku, który jest zwyk³ym programem.

Niekoniecznie. S± podobno pakiety, które obchodz± to ograni-
czenie. Ale osobi¶cie i tak nie wiem, po co tak kombinowaæ:
lepiej jednak wybraæ po prosto 64-bitowy system.

Je¶li tak, to proszê o nazwê programu ramdysku, który wykorzysta
pamiêæ, t± powy¿ej 3 GB

FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

| Rados³aw Sokó³  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

4x1GB i ma³y problem na Asus P5Q SE PLUS