Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [OT] 4x4 UAZ

[OT] 4x4 UAZ

Data: 2012-07-23 10:24:15
Autor: Albercik
[OT] 4x4 UAZ
Tak lekko na marginesie...

sfiksowało mnie i chce sobie kupić zabawkę do dłubania...

założenia:
- tanie(zakup + naprawa)
- proste
- rzucajÄ…ce siÄ™ w oczy
- Å‚atwo modyfikowalne
- 4x4
- niekoniecznie niepsujÄ…ce siÄ™
- niekoniecznie ekonomiczne

no i myślę że UAZ się w te kryteria idealnie wpasowuje...
(konstruktywna krytyka mile widziana)

szukał bym egzemplarza z dobrymi blachami i przeniesieniem napędu, w miarę oryginalnego, choć niekoniecznie musi mieć sprawny silnik, elektrykę - to i tak pójdzie na szrot. Wiek.. - pełnoletni.
Kusi mnie wstawienie tam jakiejÅ› V6.

Na czasie mi nie zależy, chce się naczytać, może mi przejdzie..
Zakup planowany najwcześniej na zimę, za samochód chciałbym dać nie więcej niż 5k, na swap pewnie pójdzie drugie tyle. Na inne pierdoły trzecie tyle.

Bawi się ktoś z Was czymś takim? Próbuję znaleźć jakieś ciekawe artykuły, aby się naczytać zanim kupie jakieś g*^$o. Jednak wszystko co google znajduje to kilka wzmianek na jakiś blogach + fpizdu filmików na youtube z ubłoconymi samochodami. Zapewne kopalnia wiedzy będzie na jakiś forach 4x4 gdzie trzeba się rejestrować, ale tych for jest trochę a zakładać konto na każdym mi się nie chce. Do rzeczy - możecie polecić jakieś konkretne, gdzie jest ciekawy zasób materiału na temat UAZ'ów, a szczególnie manuale dotyczące swapa, dodawanie bajerów w postaci wspomagania itp..

Pozdrawiam
Rafał

Data: 2012-07-23 05:29:34
Autor: Iguan_007
[OT] 4x4 UAZ
Albecik,

sfiksowa³o mnie i chce sobie kupiæ zabawkê do d³ubania...

kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w dluga trase da sie nim w razie potrzeby jechac (nie, nie jest wygodny ale raczej niezawodny). Jesli chcesz sie bawic w "dlubanie" to do Suzuki znajdziesz chyba kazda mozliwa czesc na ebayu. Mozliwosci modyfikacji nieograniczone. Chyba ze jakiegos innego powodu chcesz koniecznie  akurat tego UAZa.

Pozdrawiam,  

Iguan  

-
Iguan007  
Sezon caly rok:  
http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia  
--  

Data: 2012-07-23 17:37:27
Autor: Yogi\(n\)
[OT] 4x4 UAZ
U¿ytkownik "Iguan_007" <iguan007@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:6dfd23d3-0ce5-4364-916a-cfbe8b47e3f7googlegroups.com...
Albecik,

sfiksowa³o mnie i chce sobie kupiæ zabawkê do d³ubania...

kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w dluga trase

Popieram. Mam takiego kumpla w pracy, d³ubka i offroadowca. Sprzeda³ w zesz³ym roku GAZ (chyba to samo co UAZ) i kupi³ samuraja, zdaje siê nawet taniej. Wymieni³ silnik za nieca³e 2 kafle i ¶miga.To znaczy ¶miga³ jeszcze w maju, potem zmieni³ firmê ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2012-07-24 14:19:27
Autor: Sebastian Kaliszewski
[OT] 4x4 UAZ
Yogi(n) wrote:
U¿ytkownik "Iguan_007" <iguan007@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:6dfd23d3-0ce5-4364-916a-cfbe8b47e3f7googlegroups.com...
Albecik,

sfiksowa³o mnie i chce sobie kupiæ zabawkê do d³ubania...

kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w dluga trase

Popieram. Mam takiego kumpla w pracy, d³ubka i offroadowca. Sprzeda³ w zesz³ym roku GAZ (chyba to samo co UAZ)

Nie, nie to samo :) Choæ podobnie "zaawansowane" technologicznie

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2012-07-23 17:46:40
Autor: BartekK
[OT] 4x4 UAZ
W dniu 2012-07-23 14:29, Iguan_007 pisze:
Albecik,

sfiksowało mnie i chce sobie kupić zabawkę do dłubania...

kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w dluga trase da sie nim w razie potrzeby jechac (nie, nie jest wygodny ale raczej niezawodny). Jesli chcesz sie bawic w "dlubanie" to do Suzuki znajdziesz chyba kazda mozliwa czesc na ebayu. Mozliwosci modyfikacji nieograniczone. Chyba ze jakiegos innego powodu chcesz koniecznie  akurat tego UAZa.

Może samurajek za mały i mało rzucający się w oczy ;) A znów robienie z niego monstertrucka się szybko kończy, bo silniczek też ma mały...

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2012-07-23 12:45:32
Autor: Iguan_007
[OT] 4x4 UAZ
On Tuesday, July 24, 2012 1:46:40 AM UTC+10, BartekK wrote:

Mo¿e samurajek za ma³y i ma³o rzucaj±cy siê w oczy ;)

Oj tam maly. Zalezy do czego porownamy ;)
http://tinyurl.com/boxn3bp

A znów robienie z niego monstertrucka siê szybko koñczy, bo silniczek te¿ ma ma³y....

Nie upieralbym sie tutaj nad wielkoscia silnika. Fakt, fabryczny silniczek 1.3 jest beznadziejny na autostradzie.Wiele ponad 100km/h nie pojedziemy a wyprzedzanie (jakie wyprzedzanie?) to koszmar. Ale to dotyczy tez tego UAZa.. A w terenie przy wlaczonym reduktorze? W "mojej" grupie terenowej jest wszystko, od 8 cylindrowych Land Roverow po male Suzuki. I wlasciwie to chyba jest wiecej korzysci z malej wagi, mniejszego zuzycia paliwa i zwinnosci malego samochodu niz z zalet duzego silnika. No, jedyny minus to taki ze bedziesz czesciej w blocie ladowal - "puscmy Suzuki pierwsze, bedzie latwiej wyciagnac jesli tamtedy jednak nie da sie przejechac" ;)

Pozdrawiam,   Iguan   - Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia   --

Data: 2012-07-23 22:57:27
Autor: BartekK
[OT] 4x4 UAZ
W dniu 2012-07-23 21:45, Iguan_007 pisze:
A znów robienie z
niego monstertrucka się szybko kończy, bo silniczek też ma mały...
Nie upieralbym sie tutaj nad wielkoscia silnika. Fakt, fabryczny silniczek 1.3 jest beznadziejny na autostradzie.Wiele ponad 100km/h nie pojedziemy a wyprzedzanie (jakie wyprzedzanie?) to koszmar. Ale to dotyczy tez tego UAZa.
W UAZa wsadzone sensowne V6 - daje radę, mimo znacznie większej masy. Większy moment obrotowy na niskich obrotach - i lepiej się w kiepskiej przyczepności wyzbierać, niż gazowanie 1.3 benzynki jak z UNO, bo na małych obrotach zdycha, a na wysokich wyje i zaraz zrywa przyczepność. (pewnie to też dużo zależy od umiejętności, ale takie moje wrażenia po jakichś tam własnych przygodach terenowych)
  A i do uaza wiÄ™ksza szansa na znalezienie jakichÅ›/odczegoÅ› "poważnych" 100% blokowanych mostów (do samuraja sÄ…, ale drogie bo dla nawiedzonych).

A w terenie przy wlaczonym reduktorze? W "mojej" grupie terenowej jest wszystko, od 8 cylindrowych Land Roverow po male Suzuki. I wlasciwie to chyba jest wiecej korzysci z malej wagi, mniejszego zuzycia paliwa i zwinnosci malego samochodu niz z zalet duzego silnika. No, jedyny minus to taki ze bedziesz czesciej w blocie ladowal - "puscmy Suzuki pierwsze, bedzie latwiej wyciagnac jesli tamtedy jednak nie da sie przejechac" ;)
Kwestia tego, co chce się w tym terenie robić. Czy przejechać po polu, czy przez bagno. Przy sensownie terenowych gumach (znaczy duże grube kolczaste balony) - na oryginalnych mostach suzuki wymięka, bo ma zbyt duże przełożenie (nawet z reduktorem, bo duże opony dają prawie x2 prędkości i /2 mocy).
A kupować  takiego zÅ‚omka http://allegro.pl/suzuki-samurai-1-3i-wtrysk-szeroki-most-okazja-i2480416005.html i robić takie Å‚adne rzeczy: http://allegro.pl/suzuki-samurai-1-3-benzyna-off-road-4x4-i2480212168.html - można. Ale widać ile to kosztuje (i obawiam siÄ™ że sprzedajÄ…cy wiÄ™cej wsadziÅ‚, niż chce za to auto, i to już nawet czasu nie liczÄ…c). I tak dokÅ‚adajÄ…c solidniejsze mosty, klatki, inne pierdoÅ‚y - z "1.3 jakoÅ› daje rade" robi siÄ™ jednak "1.3 jest biedny" i trzeba by zrobić jakiÅ› swap, popularne 1.6 z vitary jakoÅ› wchodzi, ale coÅ› innego - bywa ciężko, bo jednak nawet w UNO jest wiÄ™cej miejsca pod maskÄ… niż w Samuraiu :)


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2012-07-23 14:55:48
Autor: Iguan_007
[OT] 4x4 UAZ
Bartek,

Piszesz o seryjnym Suzuki i porownujesz do "jakiegos sensownego v6" wlozonego w UAZie. Oba samochody seryjnie sa beznadziejne na autostradzie. To fakt. A nawet jak wlozysz wieksze silniki to nadal pozostaje wysoki srodek ciezkosci, terenowe zawieszenie czy takie sobie hamulce. Czy wsadzisz to v6 czy nie, na autostradzie pogromca szos nie bedziesz.

Nie zgadzam sie z Toba co do slabych wlasciwosci terenowych Suzuki. Nawet seryjny 1.3 na reduktorze pozwala wszedzie wjechac. Naprawde nic nie trzeba "gazowac", chyba ze tak naprawde masz na mysli jakies rajdy na szutrowych drogach gdzie liczy sie przyspieszenie. Ja mam na mysli przeprawy. Niska masa pojazdu, krotkie zwisy nadwozia, wielkosc samochodu sprawiaja ze w niczym wiekszym pojazdom nie ustepuje (oczywiscie nie mowimy tutaj o komforcie). Raczej watpie zeby ten seryjny UAZ byl pod jakims wzgledem lepszy. Obie konstrukcje nowoczesnoscia nie grzesza ale nawet przy Suzuki ten UAZ to archaik. A jesli mowimy o modyfikowaniu pojazdow to jednak czesci do Suzuki sa wszedzie, latwo dostepne. Zestawy do podnoszenia zawieszenia, zderzaki pod wyciagarke czy tez czesci zamienne sa dostepne od reki, bez kombinacji. Piszesz o wkladaniu wiekszych silnikow, cieciu nadkoli itd. Moim zdaniem przy amatorskim zastosowaniu terenowki to troche nieporozumienie. Po co ladowac pieniadze w modyfikacje  archaicznego UAZa jesli mozna je zaoszczedzic i kupic cos lepszego. Zanim zmienisz silnik, zawieszenie czy hamulce pewnie juz kosztowo bedziesz na poziomie wczesnego Wranglera czy Patrola.

Pozdrawiam, 
Iguan 


Iguan007   
Sezon caly rok:   
http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia

Data: 2012-07-24 00:47:05
Autor: BartekK
[OT] 4x4 UAZ
W dniu 2012-07-23 23:55, Iguan_007 pisze:
Piszesz o seryjnym Suzuki i porownujesz do "jakiegos sensownego v6" wlozonego w UAZie.
Piszę o suzuki i uazie i możliwych jego modyfikacjach (bo to zakładał wątkotwórca, że chce coś modzić i swapować).

Oba samochody seryjnie sa beznadziejne na autostradzie. To fakt.
No chyba większość terenówek będzie beznadziejna na autostradzie, choćby z powodu ogumienia, to się prowadzi jak ponton.


Nie zgadzam sie z Toba co do slabych wlasciwosci terenowych Suzuki.Nawet seryjny 1.3 na reduktorze pozwala wszedzie wjechac. Naprawde nic
nie trzeba "gazowac", chyba ze tak naprawde masz na mysli jakies rajdy na szutrowych drogach gdzie liczy sie przyspieszenie. Ja mam na mysli przeprawy. Niska masa pojazdu, krotkie zwisy nadwozia, wielkosc samochodu sprawiaja ze w niczym wiekszym pojazdom nie ustepuje (oczywiscie nie mowimy tutaj o komforcie). Raczej watpie zeby ten seryjny UAZ byl pod jakims wzgledem lepszy. Obie konstrukcje nowoczesnoscia nie grzesza ale nawet przy Suzuki ten UAZ to archaik.
No to znów się rozbijamy o to, co wątkotwórca chce z tym robić - lansować się, jeździć po polu, robić przeprawy albo długie wyprawy, czy szybkie i brutalne rajdy. Nie bez powodu prędzej czy później kończy się zmotą (albo kończy się kasa), bo nie ma auta uniwersalnego, którego by nie można ulepszyć w którąś stronę.

A jesli mowimy o modyfikowaniu pojazdow to jednak czesci do Suzuki sa wszedzie, latwo dostepne. Zestawy do podnoszenia zawieszenia, zderzaki pod wyciagarke czy tez czesci zamienne sa dostepne od reki, bez kombinacji. Piszesz o wkladaniu wiekszych silnikow, cieciu nadkoli itd. Moim zdaniem przy amatorskim zastosowaniu terenowki to troche nieporozumienie. Po co ladowac pieniadze w modyfikacje  archaicznego UAZa jesli mozna je zaoszczedzic i kupic cos lepszego. Zanim zmienisz silnik, zawieszenie czy hamulce pewnie juz kosztowo bedziesz na poziomie wczesnego Wranglera czy Patrola.
Całkowicie się zgadzam co do dostępności części do suzuki, bo to bardzo popularne pudełeczko, a uaz to jednak tylko kraje historycznie z cccp związane. I wcale nie bronię tutaj UAZa jako idealnego dawcy ramy do budowy auta terenowego, UAZa to zaproponował wątkotwórca ;)

Tylko że zrobić coś w UAZie, przy użyciu spawarki i tego co jest na najbliższym złomowisku - to nie problem, bo miejsca dużo, a wszystko toporne i solidne. A w suzuki to już troszkę trzeba się nagłówkować, jak wcisnąć, albo po prostu kupować gotowe kity (a tą metodą to się w założonym budżecie nie zmieścimy, zakup samych kółek w teren go szybko zamknie).
A "kupić i jeździć" (bo się da) to chyba wątkotwórca nie zakładał ;)
Bo prawda jest taka, że w terenie dają radę przedziwne auta, i to wcale nie terenowe ;) Widać to na wschodnich rajdach, gdzie całkiem poważnie ludzie potrafią przejechać trasę rajdu terenowego ładą samarą albo zaporożcem V4 itp, gdzie początkujący terenówką by mógł malowniczo utknąć.
http://www.youtube.com/watch?v=nCM63zSbzxs
http://www.youtube.com/watch?v=JsZELdNdGGw



--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2012-07-23 17:11:08
Autor: Iguan_007
[OT] 4x4 UAZ
Bartek, 

Piszesz o seryjnym Suzuki i porownujesz do "jakiegos sensownego v6" wlozonego w UAZie. 
Piszê o suzuki i uazie i mo¿liwych jego modyfikacjach

Nie, porownujesz zmodyfikowanego UAZa do seryjnego Suzuki, cytuje:
"W UAZa wsadzone sensowne V6 - daje radê, mimo znacznie wiêkszej masy. 
Wiêkszy moment obrotowy na niskich obrotach - i lepiej siê w kiepskiej 
przyczepno¶ci wyzbieraæ, ni¿ gazowanie 1.3 benzynki jak z UNO, bo na 
ma³ych obrotach zdycha, a na wysokich wyje i zaraz zrywa przyczepno¶æ.."

Oba samochody seryjnie sa beznadziejne na autostradzie. To fakt. 
No chyba wiêkszo¶æ terenówek bêdzie beznadziejna na autostradzie, choæby 
z powodu ogumienia, to siê prowadzi jak ponton. 

Duzy LC czy Patrol idealnie sie jako autostradowe "cruisery" nadaja. UAZ czy Suzuki raczej sie nie nadaja. O to mi chodzilo.

Nie zgadzam sie z Toba co do slabych wlasciwosci terenowych Suzuki.Nawet seryjny 1.3 na reduktorze pozwala wszedzie wjechac. Naprawde nic 
nie trzeba "gazowac", chyba ze tak naprawde masz na mysli jakies rajdy 
na szutrowych drogach gdzie liczy sie przyspieszenie. 

No to znów siê rozbijamy o to, co w±tkotwórca chce z tym robiæ - 
lansowaæ siê, je¼dziæ po polu, robiæ przeprawy albo d³ugie wyprawy, czy 
szybkie i brutalne rajdy. 

Suzuki jest bardzo dobrym samochodem terenowym, pomimo mniejszego silnika. W niczym temu nieszczesnemu UAZowi nie ustepuje. Czesci do modyfikacji jest wiecej do Suzuki niz do UAZa. Wiec niezaleznie czy ktos bedzie chcial sie "lansowac" czy jezdzic na "szybkie I brutalne rajdy" moze obydwa samochody jako baze wykorzystac. Suzuki wcale nie jest rzadkoscia na rajdach wiec juz nie opowiadajmy bajek ze sie do tego nie nadaje.

Nie bez powodu prêdzej czy pó¼niej koñczy siê 
zmot± (albo koñczy siê kasa), bo nie ma auta uniwersalnego, którego by 
nie mo¿na ulepszyæ w któr±¶ stronê. 

Oczywiscie ze nie ma. Mimo wszystko ja osobiscie wolalbym bawic sie w modyfikacje Suzuki niz UAZa. Rzecz gustu. 

A jesli mowimy o modyfikowaniu pojazdow to jednak czesci do Suzuki sa wszedzie, latwo dostepne. Zestawy do podnoszenia zawieszenia, zderzaki pod wyciagarke czy tez czesci 
Tylko ¿e zrobiæ co¶ w UAZie, przy u¿yciu spawarki i tego co jest na 
najbli¿szym z³omowisku - to nie problem, bo miejsca du¿o, a wszystko 
toporne i solidne. A w suzuki to ju¿ troszkê trzeba siê nag³ówkowaæ, jak 
wcisn±æ, 

Wiesz, nie obraz sie ale mysle ze troche fantazjujesz. Czesci ze zlomowiska i tak wiecej znajdziesz dla Suzuki niz UAZa. I czego to konkretnie nie mogles przyspawac do Suzuki a mogles do UAZa? Ludzie tak samo robia potwory z Suzuki jak I z UAZa. Nie ma z tym zadnego problemu jesli ktos chce sie bawic w modyfikacje. A to ze tego nieszczesnego duzego silnika pod maske nie wepchasz nie czyni z niego gorszej terenowki. Naprawde, przy reduktorze silnik to nie wszystko.

Pozdrawiam,
Iguan 


Iguan007   
Sezon caly rok:   
http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia

Data: 2012-07-24 03:31:10
Autor: BartekK
[OT] 4x4 UAZ
W dniu 2012-07-24 02:11, Iguan_007 pisze:
Tylko że zrobić coś w UAZie, przy użyciu spawarki i tego co jest na
najbliższym złomowisku - to nie problem, bo miejsca dużo, a wszystko
toporne i solidne. A w suzuki to już troszkę trzeba się nagłówkować, jak
wcisnąć,

Wiesz, nie obraz sie ale mysle ze troche fantazjujesz. Czesci ze zlomowiska i tak wiecej znajdziesz dla Suzuki niz UAZa. I czego to konkretnie nie mogles przyspawac do Suzuki a mogles do UAZa? Ludzie tak samo robia potwory z Suzuki jak I z UAZa. Nie ma z tym zadnego problemu jesli ktos chce sie bawic w modyfikacje. A to ze tego nieszczesnego duzego silnika pod maske nie wepchasz nie czyni z niego gorszej terenowki. Naprawde, przy reduktorze silnik to nie wszystko.
Przemawia przeze mnie dawne doświadczenie z udziału w modzeniu właśnie UAZa (skrócona rama, różne silniki, głównie mercedes diesel bo dostępny i niezniszczalny, różne mosty itd ), Tarpana, Patrola...
I części które znajdowałem (w śmiesznych cenach, bo "z czegoś innego", a nie "do tuningu") to było raczej duże - np UAZie mosty miałem z Unimoga (do dużych kół idealne, bo mają dodatkową przekładnię w samych kołach, choć dzisiaj już troszkę w cenę idą). Dużo części (np wspomaganie) z sprzętów wojskowo-demobilowych (brm, star itp).

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2012-07-23 19:09:40
Autor: Iguan_007
[OT] 4x4 UAZ
Bartek, 

> Wiesz, nie obraz sie ale mysle ze troche fantazjujesz. Czesci ze zlomowiska i tak wiecej znajdziesz dla Suzuki niz UAZa. I czego to konkretnie nie mogles przyspawac do Suzuki a mogles do UAZa? Ludzie tak samo robia potwory z Suzuki jak I z UAZa. Nie ma z tym zadnego problemu jesli ktos chce sie bawic w modyfikacje. A to ze tego nieszczesnego duzego silnika pod maske nie wepchasz nie czyni z niego gorszej terenowki. Naprawde, przy reduktorze silnik to nie wszystko. 

Przemawia przeze mnie dawne do¶wiadczenie z udzia³u w modzeniu w³a¶nie 
UAZa (skrócona rama, ró¿ne silniki, g³ównie mercedes diesel bo dostêpny 
i niezniszczalny, ró¿ne mosty itd ), Tarpana, Patrola... 
I czê¶ci które znajdowa³em (w ¶miesznych cenach, bo "z czego¶ innego", a 
nie "do tuningu") to by³o raczej du¿e - np UAZie mosty mia³em z Unimoga 

Ja absolutnie nie neguje Twojego doswiadczenia. Wydaje mi sie jednak ze Twoje dyskredytwoanie Suzuki bierze sie stad ze nie miales z nim do czynienia. Pieknie ze do UAZa pakowales mosty z Unimoga. Czy naprawde nie dalo sie ich do Suzuki dosztukowac? Pewnie sie dalo, skoro w UAZie mogles rame przerabiac to rownie dobrze mogles to zrobic w Suzuki. Inna sprawa ze to zwyczajnie nie ma sensu -  w Suzuki wazacym tone nie potrzebujesz mostow z Unimoga.. Jeszcze raz powtorze to co wczesniej napisalem - Suzuki sa czesto modyfikowane I biora udzial w rajdach. To ze Ty przerabiales akurat UAZa nie znaczy ze Suzuki sie nie da przerobic. A seryjne Suzuki wcale nie bedzie gorsze od seryjnego UAZa. 


Pozdrawiam,
Iguan 


Iguan007   
Sezon caly rok:   
http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia

Data: 2012-07-24 03:22:27
Autor: Iguan_007
[OT] 4x4 UAZ
W dniu 2012-07-23 23:55, Iguan_007 pisze:
na szutrowych drogach gdzie liczy sie przyspieszenie. Ja mam na mysli przeprawy. Niska masa pojazdu, krotkie zwisy nadwozia, wielkosc samochodu sprawiaja ze w niczym wiekszym pojazdom nie ustepuje

A to specjalnie dla tych ktorzy uwazaja ze Suzuki sie do przeprawowego 4x4 nie nadaje :)

http://pultusk4x4.org.pl/wp-content/uploads/2012/06/przeprawa.pdf

&gt; A jesli mowimy o modyfikowaniu pojazdow to jednak czesci do Suzuki sa wszedzie, latwo dostepne. Zestawy do podnoszenia zawieszenia, zderzaki pod wyciagarke czy tez czesci zamienne sa dostepne od reki, bez kombinacji.

No i specjalnie dla milosnikow wiekszych silnikow:
http://www.suzukiconversion.com/

Pozdrawiam,   Iguan   - Iguan007   Sezon caly rok:   http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia   --

Data: 2012-07-24 11:08:59
Autor: PK
[OT] 4x4 UAZ
On 2012-07-24, Iguan_007 <iguan007@gmail.com> wrote:
A to specjalnie dla tych ktorzy uwazaja ze Suzuki sie do
przeprawowego 4x4 nie nadaje :)

http://pultusk4x4.org.pl/wp-content/uploads/2012/06/przeprawa.pdf

Generalnie wystarczy wpisać w youtube "suzuki samurai". Filmów jest
na pęczki - część z jazdy, a część pokazująca modyfikacje.

Poza tym pytający w wątku tak naprawdę nie napisał jaki ma cel (poza
samym grzebaniem). Czy chce samochód do takiego roztrzepytania błota
na gotowych torach czy po prostu do jazdy w terenie naturalnym.
W obu zastosowaniach Jimny da radę, ale w pierwszym rzeczywiście
skończy się to kompletną przebudową na buggy.
Przy normalnym korzystaniu (tzn. po prostu jako transport tam, gdzie
nie ma drogi) już seryjny model wioski nie robi.

"Fanbase" rzeczywiście ogromny. Dużo większy niż wspomnianej już Nivy,
która poza krajami byłego ZSRR i "zaprzyjaźnionymi" jest raczej
nieznana. No i jeśli kogoś interesuje zasięg, to Suzuki pali zauważalnie
mniej :).

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-24 13:38:14
Autor: Albercik
[OT] 4x4 UAZ
W dniu 24.07.2012 13:08, PK pisze:
Poza tym pytający w wątku tak naprawdę nie napisał jaki ma cel (poza
samym grzebaniem). Czy chce samochód do takiego roztrzepytania błota
na gotowych torach czy po prostu do jazdy w terenie naturalnym.

Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji, której się cały czas przysłuchuje..
Już odpowiadam na pytania jakie się pojawiają, a mianowicie cel..
Jeżeli chodzi o 4x4 to była by to moja pierwsza styczność z tym sportem, nie mogę powiedzieć czy złapię bagcyla, bo ani nie obracam się w takich kręgach, ani nigdy nie miałem 4x4. Jak by samochód był to i pewnie z jakimś lokalnym klubem nawiązał bym kontakt, co dalej nie wiem, na pewno jakiś wypad na wieś do rodzinki(wiem że komfort średniawy, ale to 50km tylko), czy przejechać się przez miasto bez dachu nad głową..

Co do samochodu. Faktycznie bardziej rajcowało by mnie dłubanie w/pod samochodem niż samo posiadanie go. Zdecydowanie wolał bym wersje z rzeźbieniem i tworzeniem niż kupowaniem gotowych kitów.

To tak tyle odnośnie pojawiających się pytań.

Data: 2012-07-24 12:31:12
Autor: Sebastian Kaliszewski
[OT] 4x4 UAZ
Iguan_007 wrote:
Bartek,

Piszesz o seryjnym Suzuki i porownujesz do "jakiegos sensownego v6" wlozonego
w UAZie.

Oba samochody seryjnie sa beznadziejne na autostradzie. To fakt. A nawet jak
wlozysz wieksze silniki to nadal pozostaje wysoki srodek ciezkosci, terenowe
zawieszenie czy takie sobie hamulce. Czy wsadzisz to v6 czy nie, na
autostradzie pogromca szos nie bedziesz.

Nie zgadzam sie z Toba co do slabych wlasciwosci terenowych Suzuki. Nawet
seryjny 1.3 na reduktorze pozwala wszedzie wjechac.

To generalnie prawda z jedną uwagą o czym niżej

Naprawde nic nie trzeba
"gazowac", chyba ze tak naprawde masz na mysli jakies rajdy na szutrowych
drogach gdzie liczy sie przyspieszenie. Ja mam na mysli przeprawy. Niska masa
pojazdu, krotkie zwisy nadwozia, wielkosc samochodu sprawiaja ze w niczym
wiekszym pojazdom nie ustepuje (oczywiscie nie mowimy tutaj o komforcie).

Lekkim niepozornym autkiem typu Samuraj czy już zupełnie niepozorna i też lekka Niva (torchę większa i bardziej komfortowa ale trudniejsza w przeróbkach) często bez problemu wjeżdża (i przejeżdża!) się tam gdzie duże i ciężkie grzęzną natychmiast.

Ale duży wygrywa gdy są koleiny / rowy. Po prostu gdy na kołach 31" (nie mówiąc o fabrycznych 27-28") stoi się na "gruchach" to większy na kapciach 35" czy 37" po prostu przejedzie, nie mówiąc już o "zmotach-potworach" na zwolnicach i kółkach 40".

Raczej watpie zeby ten seryjny UAZ byl pod jakims wzgledem lepszy. Obie
konstrukcje nowoczesnoscia nie grzesza ale nawet przy Suzuki ten UAZ to
archaik.

A jesli mowimy o modyfikowaniu pojazdow to jednak czesci do Suzuki sa
wszedzie, latwo dostepne. Zestawy do podnoszenia zawieszenia, zderzaki pod
wyciagarke czy tez czesci zamienne sa dostepne od reki, bez kombinacji.
Piszesz o wkladaniu wiekszych silnikow, cieciu nadkoli itd. Moim zdaniem przy
amatorskim zastosowaniu terenowki to troche nieporozumienie. Po co ladowac
pieniadze w modyfikacje  archaicznego UAZa jesli mozna je zaoszczedzic i
kupic cos lepszego. Zanim zmienisz silnik, zawieszenie czy hamulce pewnie juz
kosztowo bedziesz na poziomie wczesnego Wranglera czy Patrola.


Eeee, ale tu głównym celem OP, jak rozumiem, jest sama zabawa w przerabianie.

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2012-07-24 12:25:49
Autor: to
[OT] 4x4 UAZ
begin Sebastian Kaliszewski
Ale duży wygrywa gdy są koleiny / rowy. Po prostu gdy na kołach 31" (nie
mówiąc o fabrycznych 27-28") stoi się na "gruchach" to większy na
kapciach 35" czy 37" po prostu przejedzie, nie mówiąc już o
"zmotach-potworach" na zwolnicach i kółkach 40".

A po chuj taplać się w błocie jakimś cuchnącym rzęchem w rodzaju UAZ-a, że tak nieśmiało i kulturalnie zapytam?

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-31 12:38:01
Autor: Sebastian Kaliszewski
[OT] 4x4 UAZ
to wrote:
begin Sebastian Kaliszewski

Ale duży wygrywa gdy są koleiny / rowy. Po prostu gdy na kołach 31" (nie
mówiąc o fabrycznych 27-28") stoi się na "gruchach" to większy na
kapciach 35" czy 37" po prostu przejedzie, nie mówiąc już o
"zmotach-potworach" na zwolnicach i kółkach 40".

A po chuj taplać się w błocie jakimś cuchnącym rzęchem w rodzaju UAZ-a, że tak nieśmiało i kulturalnie zapytam?


A po chuj np. grać w szachy? Albo latać wisząc na sznurkach pod kawałkiem szmaty? Albo moczyć dupę siedząc na jakiejś łupinie ze szmatą na patyku?

Albo żeby pasowało do tematu grupy... Na jaki chuj zapieprzać z nikąd do nikąd w hałasie, w celowo rozregulowanym i popsutym (zamiast normalnego mamy pojazd z wyprutą sporą cześcią wnętrza za to ponabijany jakimis rurami a w dodatku bardzo awaryjny) samochodzie?

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2012-07-23 23:08:20
Autor: BartekK
[OT] 4x4 UAZ
W dniu 2012-07-23 22:57, BartekK pisze:
dokładając solidniejsze mosty, klatki, inne pierdoły - z "1.3 jakoś daje
rade" robi się jednak "1.3 jest biedny" i trzeba by zrobić jakiś swap,
popularne 1.6 z vitary jakoś wchodzi, ale coś innego - bywa ciężko, bo
jednak nawet w UNO jest więcej miejsca pod maską niż w Samuraiu :)
Jeszcze dodam, że podstawową przeróbką uterenowiającą jest rozsunięcie mostów (wycięcie nadkoli itd)
Potem danie szerszych mostów.
Potem zmiana wysokości i wzmocnienie ramy...
Ludzie robią swapy na np 2.0 z Opla, i inne wynalazki, ale nadal na szerokość pod maską jest ciasno.
Więc (skoro i tak jest rama, i jeszcze klatka pewnie dołożona która to wzmacnia) wywala się nadkola i robi konstrukcję z rur.
I tą metodą z początkowego samuraja nie zostaje nic poza nr VIN i papierami ;) i tak powstaje zmota, którą w zasadzie można by zrobić bez zakupu początkowego samuraja, bo nic z niego nie zostało :) tzw zupa z gwoździa.


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2012-07-23 17:47:34
Autor: BAREK
[OT] 4x4 UAZ

kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w dluga trase da sie nim w razie potrzeby jechac (nie, nie jest wygodny ale raczej niezawodny). Jesli chcesz sie bawic w "dlubanie" to do Suzuki znajdziesz chyba kazda mozliwa czesc na ebayu. Mozliwosci modyfikacji nieograniczone. Chyba ze jakiegos innego powodu chcesz koniecznie  akurat tego UAZa.


Też o Samuraju pomyślałem, żeby podpowiedzieć jak pytanie autora wątku przeczytałem;
-mały budget; Samuraj, Frontiera, Niva,
-trochę większy; Patrol, Pajero i LandCruiser ale krótnie,
-najlepsze LandRover Discovery i Defender,
-sam top to Mercedes G

Każdy stopień już pewnie w granicach 10-20tyś do kupienia i tylko naprawy/modyfikacje coraz droższe i mniej popularne.
UAZ może być mało popularny więc i niezbyt wdzięczny do takiej zabawy.

Data: 2012-07-24 14:37:52
Autor: Sebastian Kaliszewski
[OT] 4x4 UAZ
BAREK wrote:

kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w dluga trase da sie nim w razie potrzeby jechac (nie, nie jest wygodny ale raczej niezawodny). Jesli chcesz sie bawic w "dlubanie" to do Suzuki znajdziesz chyba kazda mozliwa czesc na ebayu. Mozliwosci modyfikacji nieograniczone. Chyba ze jakiegos innego powodu chcesz koniecznie  akurat tego UAZa.


Też o Samuraju pomyślałem, żeby podpowiedzieć jak pytanie autora wątku przeczytałem;
-mały budget; Samuraj, Frontiera, Niva,

Frontera

Samuraj jest popularny w motaniu i stosunkowo Å‚atwy.

Niva będzie dość słaba do przeróbek. Wiem bo mam. Tuning robić można i się daje -- ale w zakresie nie zmieniającym formy pojazdu. Ale zrobienie potwora zmoty "żeby wyglądał" będzie trudne -- i sprowadziło by się zapewne do założenia budy Nivy na ramę UAZa -- tak jest oficjalna niemal fabryczna przeróbka Niva Marsz robiona.

-trochę większy; Patrol, Pajero i LandCruiser ale krótnie,

Pajero jest tańsze i w przeróbkach i w zakupie od dwu pozostałych. LandCruiser chyba najdroższy.

-najlepsze LandRover Discovery i Defender,

Przezwisko "Defektor" mówi wiele. :) Różnicy półki w stosunku do LC i Patrola to tu nie widzę -- podobnej klasy i wielkości pojazdy.

-sam top to Mercedes G

Każdy stopień już pewnie w granicach 10-20tyś do kupienia

Mercedes G to chyba trup kompletny w takiej cenie. LC, Patrol to już bardzo mocno "przepracowane" (albo namotane czyli wymagające "odwszenia" po poprzednim motaczu). Chyba, że będzie okazja (trafiają się -- np. znajomy kupił z jakiejś wyprzedaży z "demobilu" z dużego zakładu (bodaj stoczni) za praktyucznie pół ceny. Ale to się trzeba naszukać i nechodzić/jeżdzić (on 600km po to jechał).

Pajero jeszcze OK w tej cenie.

i tylko naprawy/modyfikacje coraz droższe i mniej popularne.
UAZ może być mało popularny więc i niezbyt wdzięczny do takiej zabawy.

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2012-07-24 15:07:28
Autor: KiloSierra
[OT] 4x4 UAZ
W dniu 12/07/23 17:47, BAREK pisze:

kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w dluga trase da sie nim w razie potrzeby jechac (nie, nie jest wygodny ale raczej niezawodny). Jesli chcesz sie bawic w "dlubanie" to do Suzuki znajdziesz chyba kazda mozliwa czesc na ebayu. Mozliwosci modyfikacji nieograniczone. Chyba ze jakiegos innego powodu chcesz koniecznie  akurat tego UAZa.


Też o Samuraju pomyślałem, żeby podpowiedzieć jak pytanie autora wątku
przeczytałem;
-mały budget; Samuraj, Frontiera, Niva,
-trochę większy; Patrol, Pajero i LandCruiser ale krótnie,
-najlepsze LandRover Discovery i Defender,
-sam top to Mercedes G

Każdy stopień już pewnie w granicach 10-20tyś do kupienia i tylko
naprawy/modyfikacje coraz droższe i mniej popularne.
UAZ może być mało popularny więc i niezbyt wdzięczny do takiej zabawy.

a Vitara gdzie ?

Data: 2012-07-23 12:00:05
Autor: Arkadiusz Dymek
[OT] 4x4 UAZ
W dniu 7/23/2012 10:24 AM, Albercik wrote:

Bawi się ktoś z Was czymś takim? Próbuję znaleźć jakieś ciekawe
artykuły, aby się naczytać zanim kupie jakieś g*^$o. Jednak wszystko co
google znajduje to kilka wzmianek na jakiś blogach + fpizdu filmików na
youtube z ubłoconymi samochodami. Zapewne kopalnia wiedzy będzie na
jakiś forach 4x4 gdzie trzeba się rejestrować, ale tych for jest trochę
a zakładać konto na każdym mi się nie chce. Do rzeczy - możecie polecić
jakieś konkretne, gdzie jest ciekawy zasób materiału na temat UAZ'ów, a
szczególnie manuale dotyczące swapa, dodawanie bajerów w postaci
wspomagania itp..


Spróbuj tutaj:
http://www.forum4x4.pl/

Moim zdaniem forum nr 1, no i o ile gotowych manuali tam może nie znajdziesz (choć nie wiem, nie grzebałem), to na pewno znajdziesz praktyków, którzy pokierują co i jak.

Pozdrawiam,
Arkadesh

Data: 2012-07-23 13:35:06
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[OT] 4x4 UAZ
Albercik, Mon, 23 Jul 2012 10:24:15 +0200, pl.misc.samochody:
no i my¶lê ¿e UAZ siê w te kryteria idealnie wpasowuje...

To pozwolê sobie na offtopa do offtopa:
Widzia³em kiedy¶-tam na Allegro UAZa z silnikiem marki Caterpillar V6 3,0l
(diesel), now± skrzyni± biegów i reduktorem, zmienionymi hamulcami (na
tarczowe), wspomaganiem kierownicy i tak dalej. Generalnie: z UAZa zosta³a
rama i blachy, ca³a reszta zmieniona. Piêkny by³. 20k PLN go¶æ chcia³...

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Najpierw jeden
Tuwima c(z)ytujê z przyjemno¶ci±         | A potem kilkana¶cie drugich.

Data: 2012-07-24 15:40:08
Autor: GR001
[OT] 4x4 UAZ

U¿ytkownik "Albercik" <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:juj1nf$c6a$1node1.news.atman.pl...
Tak lekko na marginesie...

sfiksowa³o mnie i chce sobie kupiæ zabawkê do d³ubania...

za³o¿enia:
- tanie(zakup + naprawa)
- proste
- rzucaj±ce siê w oczy
- ³atwo modyfikowalne
- 4x4
- niekoniecznie niepsuj±ce siê
- niekoniecznie ekonomiczne

no i my¶lê ¿e UAZ siê w te kryteria idealnie wpasowuje...
(konstruktywna krytyka mile widziana)


polecam Suzuki Samurai...
gr

[OT] 4x4 UAZ

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona