Data: 2012-07-23 10:24:15 | |
Autor: Albercik | |
[OT] 4x4 UAZ | |
Tak lekko na marginesie...
sfiksowało mnie i chce sobie kupić zabawkę do dłubania... założenia: - tanie(zakup + naprawa) - proste - rzucające się w oczy - łatwo modyfikowalne - 4x4 - niekoniecznie niepsujące się - niekoniecznie ekonomiczne no i myślę że UAZ się w te kryteria idealnie wpasowuje... (konstruktywna krytyka mile widziana) szukał bym egzemplarza z dobrymi blachami i przeniesieniem napędu, w miarę oryginalnego, choć niekoniecznie musi mieć sprawny silnik, elektrykę - to i tak pójdzie na szrot. Wiek.. - pełnoletni. Kusi mnie wstawienie tam jakiejś V6. Na czasie mi nie zależy, chce się naczytać, może mi przejdzie.. Zakup planowany najwcześniej na zimę, za samochód chciałbym dać nie więcej niż 5k, na swap pewnie pójdzie drugie tyle. Na inne pierdoły trzecie tyle. Bawi się ktoś z Was czymś takim? Próbuję znaleźć jakieś ciekawe artykuły, aby się naczytać zanim kupie jakieś g*^$o. Jednak wszystko co google znajduje to kilka wzmianek na jakiś blogach + fpizdu filmików na youtube z ubłoconymi samochodami. Zapewne kopalnia wiedzy będzie na jakiś forach 4x4 gdzie trzeba się rejestrować, ale tych for jest trochę a zakładać konto na każdym mi się nie chce. Do rzeczy - możecie polecić jakieś konkretne, gdzie jest ciekawy zasób materiału na temat UAZ'ów, a szczególnie manuale dotyczące swapa, dodawanie bajerów w postaci wspomagania itp.. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2012-07-23 05:29:34 | |
Autor: Iguan_007 | |
[OT] 4x4 UAZ | |
Albecik,
sfiksowa³o mnie i chce sobie kupiæ zabawkê do d³ubania... kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w dluga trase da sie nim w razie potrzeby jechac (nie, nie jest wygodny ale raczej niezawodny). Jesli chcesz sie bawic w "dlubanie" to do Suzuki znajdziesz chyba kazda mozliwa czesc na ebayu. Mozliwosci modyfikacji nieograniczone. Chyba ze jakiegos innego powodu chcesz koniecznie akurat tego UAZa. Pozdrawiam, Iguan - Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2012-07-23 17:37:27 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
[OT] 4x4 UAZ | |
U¿ytkownik "Iguan_007" <iguan007@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:6dfd23d3-0ce5-4364-916a-cfbe8b47e3f7googlegroups.com...
Albecik, sfiksowa³o mnie i chce sobie kupiæ zabawkê do d³ubania... kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w dluga trase Popieram. Mam takiego kumpla w pracy, d³ubka i offroadowca. Sprzeda³ w zesz³ym roku GAZ (chyba to samo co UAZ) i kupi³ samuraja, zdaje siê nawet taniej. Wymieni³ silnik za nieca³e 2 kafle i ¶miga.To znaczy ¶miga³ jeszcze w maju, potem zmieni³ firmê ;-) -- Yogi(n) |
|
Data: 2012-07-24 14:19:27 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
[OT] 4x4 UAZ | |
Yogi(n) wrote:
U¿ytkownik "Iguan_007" <iguan007@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:6dfd23d3-0ce5-4364-916a-cfbe8b47e3f7googlegroups.com... Nie, nie to samo :) Choæ podobnie "zaawansowane" technologicznie pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2012-07-23 17:46:40 | |
Autor: BartekK | |
[OT] 4x4 UAZ | |
W dniu 2012-07-23 14:29, Iguan_007 pisze:
Albecik, Może samurajek za mały i mało rzucający się w oczy ;) A znów robienie z niego monstertrucka się szybko kończy, bo silniczek też ma mały... -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-07-23 12:45:32 | |
Autor: Iguan_007 | |
[OT] 4x4 UAZ | |
On Tuesday, July 24, 2012 1:46:40 AM UTC+10, BartekK wrote:
Mo¿e samurajek za ma³y i ma³o rzucaj±cy siê w oczy ;) Oj tam maly. Zalezy do czego porownamy ;) http://tinyurl.com/boxn3bp A znów robienie z niego monstertrucka siê szybko koñczy, bo silniczek te¿ ma ma³y.... Nie upieralbym sie tutaj nad wielkoscia silnika. Fakt, fabryczny silniczek 1.3 jest beznadziejny na autostradzie.Wiele ponad 100km/h nie pojedziemy a wyprzedzanie (jakie wyprzedzanie?) to koszmar. Ale to dotyczy tez tego UAZa.. A w terenie przy wlaczonym reduktorze? W "mojej" grupie terenowej jest wszystko, od 8 cylindrowych Land Roverow po male Suzuki. I wlasciwie to chyba jest wiecej korzysci z malej wagi, mniejszego zuzycia paliwa i zwinnosci malego samochodu niz z zalet duzego silnika. No, jedyny minus to taki ze bedziesz czesciej w blocie ladowal - "puscmy Suzuki pierwsze, bedzie latwiej wyciagnac jesli tamtedy jednak nie da sie przejechac" ;) Pozdrawiam, Iguan - Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2012-07-23 22:57:27 | |
Autor: BartekK | |
[OT] 4x4 UAZ | |
W dniu 2012-07-23 21:45, Iguan_007 pisze:
W UAZa wsadzone sensowne V6 - daje radę, mimo znacznie większej masy. Większy moment obrotowy na niskich obrotach - i lepiej się w kiepskiej przyczepności wyzbierać, niż gazowanie 1.3 benzynki jak z UNO, bo na małych obrotach zdycha, a na wysokich wyje i zaraz zrywa przyczepność. (pewnie to też dużo zależy od umiejętności, ale takie moje wrażenia po jakichś tam własnych przygodach terenowych)A znów robienie zNie upieralbym sie tutaj nad wielkoscia silnika. Fakt, fabryczny silniczek 1.3 jest beznadziejny na autostradzie.Wiele ponad 100km/h nie pojedziemy a wyprzedzanie (jakie wyprzedzanie?) to koszmar. Ale to dotyczy tez tego UAZa. A i do uaza większa szansa na znalezienie jakichś/odczegoś "poważnych" 100% blokowanych mostów (do samuraja są, ale drogie bo dla nawiedzonych). A w terenie przy wlaczonym reduktorze? W "mojej" grupie terenowej jest wszystko, od 8 cylindrowych Land Roverow po male Suzuki. I wlasciwie to chyba jest wiecej korzysci z malej wagi, mniejszego zuzycia paliwa i zwinnosci malego samochodu niz z zalet duzego silnika. No, jedyny minus to taki ze bedziesz czesciej w blocie ladowal - "puscmy Suzuki pierwsze, bedzie latwiej wyciagnac jesli tamtedy jednak nie da sie przejechac" ;)Kwestia tego, co chce się w tym terenie robić. Czy przejechać po polu, czy przez bagno. Przy sensownie terenowych gumach (znaczy duże grube kolczaste balony) - na oryginalnych mostach suzuki wymięka, bo ma zbyt duże przełożenie (nawet z reduktorem, bo duże opony dają prawie x2 prędkości i /2 mocy). A kupować takiego złomka http://allegro.pl/suzuki-samurai-1-3i-wtrysk-szeroki-most-okazja-i2480416005.html i robić takie ładne rzeczy: http://allegro.pl/suzuki-samurai-1-3-benzyna-off-road-4x4-i2480212168.html - można. Ale widać ile to kosztuje (i obawiam się że sprzedający więcej wsadził, niż chce za to auto, i to już nawet czasu nie licząc). I tak dokładając solidniejsze mosty, klatki, inne pierdoły - z "1.3 jakoś daje rade" robi się jednak "1.3 jest biedny" i trzeba by zrobić jakiś swap, popularne 1.6 z vitary jakoś wchodzi, ale coś innego - bywa ciężko, bo jednak nawet w UNO jest więcej miejsca pod maską niż w Samuraiu :) -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-07-23 14:55:48 | |
Autor: Iguan_007 | |
[OT] 4x4 UAZ | |
Bartek,
Piszesz o seryjnym Suzuki i porownujesz do "jakiegos sensownego v6" wlozonego w UAZie. Oba samochody seryjnie sa beznadziejne na autostradzie. To fakt. A nawet jak wlozysz wieksze silniki to nadal pozostaje wysoki srodek ciezkosci, terenowe zawieszenie czy takie sobie hamulce. Czy wsadzisz to v6 czy nie, na autostradzie pogromca szos nie bedziesz. Nie zgadzam sie z Toba co do slabych wlasciwosci terenowych Suzuki. Nawet seryjny 1.3 na reduktorze pozwala wszedzie wjechac. Naprawde nic nie trzeba "gazowac", chyba ze tak naprawde masz na mysli jakies rajdy na szutrowych drogach gdzie liczy sie przyspieszenie. Ja mam na mysli przeprawy. Niska masa pojazdu, krotkie zwisy nadwozia, wielkosc samochodu sprawiaja ze w niczym wiekszym pojazdom nie ustepuje (oczywiscie nie mowimy tutaj o komforcie). Raczej watpie zeby ten seryjny UAZ byl pod jakims wzgledem lepszy. Obie konstrukcje nowoczesnoscia nie grzesza ale nawet przy Suzuki ten UAZ to archaik. A jesli mowimy o modyfikowaniu pojazdow to jednak czesci do Suzuki sa wszedzie, latwo dostepne. Zestawy do podnoszenia zawieszenia, zderzaki pod wyciagarke czy tez czesci zamienne sa dostepne od reki, bez kombinacji. Piszesz o wkladaniu wiekszych silnikow, cieciu nadkoli itd. Moim zdaniem przy amatorskim zastosowaniu terenowki to troche nieporozumienie. Po co ladowac pieniadze w modyfikacje archaicznego UAZa jesli mozna je zaoszczedzic i kupic cos lepszego. Zanim zmienisz silnik, zawieszenie czy hamulce pewnie juz kosztowo bedziesz na poziomie wczesnego Wranglera czy Patrola. Pozdrawiam, Iguan - Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia |
|
Data: 2012-07-24 00:47:05 | |
Autor: BartekK | |
[OT] 4x4 UAZ | |
W dniu 2012-07-23 23:55, Iguan_007 pisze:
Piszesz o seryjnym Suzuki i porownujesz do "jakiegos sensownego v6" wlozonego w UAZie.Piszę o suzuki i uazie i możliwych jego modyfikacjach (bo to zakładał wątkotwórca, że chce coś modzić i swapować). Oba samochody seryjnie sa beznadziejne na autostradzie. To fakt.No chyba większość terenówek będzie beznadziejna na autostradzie, choćby z powodu ogumienia, to się prowadzi jak ponton. Nie zgadzam sie z Toba co do slabych wlasciwosci terenowych Suzuki.Nawet seryjny 1.3 na reduktorze pozwala wszedzie wjechac. Naprawde nicnie trzeba "gazowac", chyba ze tak naprawde masz na mysli jakies rajdy na szutrowych drogach gdzie liczy sie przyspieszenie. Ja mam na mysli przeprawy. Niska masa pojazdu, krotkie zwisy nadwozia, wielkosc samochodu sprawiaja ze w niczym wiekszym pojazdom nie ustepuje (oczywiscie nie mowimy tutaj o komforcie). Raczej watpie zeby ten seryjny UAZ byl pod jakims wzgledem lepszy. Obie konstrukcje nowoczesnoscia nie grzesza ale nawet przy Suzuki ten UAZ to archaik. No to znów się rozbijamy o to, co wątkotwórca chce z tym robić - lansować się, jeździć po polu, robić przeprawy albo długie wyprawy, czy szybkie i brutalne rajdy. Nie bez powodu prędzej czy później kończy się zmotą (albo kończy się kasa), bo nie ma auta uniwersalnego, którego by nie można ulepszyć w którąś stronę. A jesli mowimy o modyfikowaniu pojazdow to jednak czesci do Suzuki sa wszedzie, latwo dostepne. Zestawy do podnoszenia zawieszenia, zderzaki pod wyciagarke czy tez czesci zamienne sa dostepne od reki, bez kombinacji. Piszesz o wkladaniu wiekszych silnikow, cieciu nadkoli itd. Moim zdaniem przy amatorskim zastosowaniu terenowki to troche nieporozumienie. Po co ladowac pieniadze w modyfikacje archaicznego UAZa jesli mozna je zaoszczedzic i kupic cos lepszego. Zanim zmienisz silnik, zawieszenie czy hamulce pewnie juz kosztowo bedziesz na poziomie wczesnego Wranglera czy Patrola.Całkowicie się zgadzam co do dostępności części do suzuki, bo to bardzo popularne pudełeczko, a uaz to jednak tylko kraje historycznie z cccp związane. I wcale nie bronię tutaj UAZa jako idealnego dawcy ramy do budowy auta terenowego, UAZa to zaproponował wątkotwórca ;) Tylko że zrobić coś w UAZie, przy użyciu spawarki i tego co jest na najbliższym złomowisku - to nie problem, bo miejsca dużo, a wszystko toporne i solidne. A w suzuki to już troszkę trzeba się nagłówkować, jak wcisnąć, albo po prostu kupować gotowe kity (a tą metodą to się w założonym budżecie nie zmieścimy, zakup samych kółek w teren go szybko zamknie). A "kupić i jeździć" (bo się da) to chyba wątkotwórca nie zakładał ;) Bo prawda jest taka, że w terenie dają radę przedziwne auta, i to wcale nie terenowe ;) Widać to na wschodnich rajdach, gdzie całkiem poważnie ludzie potrafią przejechać trasę rajdu terenowego ładą samarą albo zaporożcem V4 itp, gdzie początkujący terenówką by mógł malowniczo utknąć. http://www.youtube.com/watch?v=nCM63zSbzxs http://www.youtube.com/watch?v=JsZELdNdGGw -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-07-23 17:11:08 | |
Autor: Iguan_007 | |
[OT] 4x4 UAZ | |
Bartek,
Piszesz o seryjnym Suzuki i porownujesz do "jakiegos sensownego v6" wlozonego w UAZie.Piszê o suzuki i uazie i mo¿liwych jego modyfikacjach Nie, porownujesz zmodyfikowanego UAZa do seryjnego Suzuki, cytuje: "W UAZa wsadzone sensowne V6 - daje radê, mimo znacznie wiêkszej masy. Wiêkszy moment obrotowy na niskich obrotach - i lepiej siê w kiepskiej przyczepno¶ci wyzbieraæ, ni¿ gazowanie 1.3 benzynki jak z UNO, bo na ma³ych obrotach zdycha, a na wysokich wyje i zaraz zrywa przyczepno¶æ.." z powodu ogumienia, to siê prowadzi jak ponton.Oba samochody seryjnie sa beznadziejne na autostradzie. To fakt.No chyba wiêkszo¶æ terenówek bêdzie beznadziejna na autostradzie, choæby Duzy LC czy Patrol idealnie sie jako autostradowe "cruisery" nadaja. UAZ czy Suzuki raczej sie nie nadaja. O to mi chodzilo. nie trzeba "gazowac", chyba ze tak naprawde masz na mysli jakies rajdyNie zgadzam sie z Toba co do slabych wlasciwosci terenowych Suzuki.Nawet seryjny 1.3 na reduktorze pozwala wszedzie wjechac. Naprawde nic na szutrowych drogach gdzie liczy sie przyspieszenie. No to znów siê rozbijamy o to, co w±tkotwórca chce z tym robiæ -lansowaæ siê, je¼dziæ po polu, robiæ przeprawy albo d³ugie wyprawy, czy szybkie i brutalne rajdy. Suzuki jest bardzo dobrym samochodem terenowym, pomimo mniejszego silnika. W niczym temu nieszczesnemu UAZowi nie ustepuje. Czesci do modyfikacji jest wiecej do Suzuki niz do UAZa. Wiec niezaleznie czy ktos bedzie chcial sie "lansowac" czy jezdzic na "szybkie I brutalne rajdy" moze obydwa samochody jako baze wykorzystac. Suzuki wcale nie jest rzadkoscia na rajdach wiec juz nie opowiadajmy bajek ze sie do tego nie nadaje. Nie bez powodu prêdzej czy pó¼niej koñczy siêzmot± (albo koñczy siê kasa), bo nie ma auta uniwersalnego, którego by nie mo¿na ulepszyæ w któr±¶ stronê. Oczywiscie ze nie ma. Mimo wszystko ja osobiscie wolalbym bawic sie w modyfikacje Suzuki niz UAZa. Rzecz gustu. najbli¿szym z³omowisku - to nie problem, bo miejsca du¿o, a wszystkoA jesli mowimy o modyfikowaniu pojazdow to jednak czesci do Suzuki sa wszedzie, latwo dostepne. Zestawy do podnoszenia zawieszenia, zderzaki pod wyciagarke czy tez czesciTylko ¿e zrobiæ co¶ w UAZie, przy u¿yciu spawarki i tego co jest na toporne i solidne. A w suzuki to ju¿ troszkê trzeba siê nag³ówkowaæ, jak wcisn±æ, Wiesz, nie obraz sie ale mysle ze troche fantazjujesz. Czesci ze zlomowiska i tak wiecej znajdziesz dla Suzuki niz UAZa. I czego to konkretnie nie mogles przyspawac do Suzuki a mogles do UAZa? Ludzie tak samo robia potwory z Suzuki jak I z UAZa. Nie ma z tym zadnego problemu jesli ktos chce sie bawic w modyfikacje. A to ze tego nieszczesnego duzego silnika pod maske nie wepchasz nie czyni z niego gorszej terenowki. Naprawde, przy reduktorze silnik to nie wszystko. Pozdrawiam, Iguan - Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia |
|
Data: 2012-07-24 03:31:10 | |
Autor: BartekK | |
[OT] 4x4 UAZ | |
W dniu 2012-07-24 02:11, Iguan_007 pisze:
Przemawia przeze mnie dawne doświadczenie z udziału w modzeniu właśnie UAZa (skrócona rama, różne silniki, głównie mercedes diesel bo dostępny i niezniszczalny, różne mosty itd ), Tarpana, Patrola...Tylko że zrobić coś w UAZie, przy użyciu spawarki i tego co jest nanajbliższym złomowisku - to nie problem, bo miejsca dużo, a wszystko I części które znajdowałem (w śmiesznych cenach, bo "z czegoś innego", a nie "do tuningu") to było raczej duże - np UAZie mosty miałem z Unimoga (do dużych kół idealne, bo mają dodatkową przekładnię w samych kołach, choć dzisiaj już troszkę w cenę idą). Dużo części (np wspomaganie) z sprzętów wojskowo-demobilowych (brm, star itp). -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-07-23 19:09:40 | |
Autor: Iguan_007 | |
[OT] 4x4 UAZ | |
Bartek,
> Wiesz, nie obraz sie ale mysle ze troche fantazjujesz. Czesci ze zlomowiska i tak wiecej znajdziesz dla Suzuki niz UAZa. I czego to konkretnie nie mogles przyspawac do Suzuki a mogles do UAZa? Ludzie tak samo robia potwory z Suzuki jak I z UAZa. Nie ma z tym zadnego problemu jesli ktos chce sie bawic w modyfikacje. A to ze tego nieszczesnego duzego silnika pod maske nie wepchasz nie czyni z niego gorszej terenowki. Naprawde, przy reduktorze silnik to nie wszystko. Przemawia przeze mnie dawne do¶wiadczenie z udzia³u w modzeniu w³a¶nieUAZa (skrócona rama, ró¿ne silniki, g³ównie mercedes diesel bo dostêpny i niezniszczalny, ró¿ne mosty itd ), Tarpana, Patrola... I czê¶ci które znajdowa³em (w ¶miesznych cenach, bo "z czego¶ innego", a nie "do tuningu") to by³o raczej du¿e - np UAZie mosty mia³em z Unimoga Ja absolutnie nie neguje Twojego doswiadczenia. Wydaje mi sie jednak ze Twoje dyskredytwoanie Suzuki bierze sie stad ze nie miales z nim do czynienia. Pieknie ze do UAZa pakowales mosty z Unimoga. Czy naprawde nie dalo sie ich do Suzuki dosztukowac? Pewnie sie dalo, skoro w UAZie mogles rame przerabiac to rownie dobrze mogles to zrobic w Suzuki. Inna sprawa ze to zwyczajnie nie ma sensu - w Suzuki wazacym tone nie potrzebujesz mostow z Unimoga.. Jeszcze raz powtorze to co wczesniej napisalem - Suzuki sa czesto modyfikowane I biora udzial w rajdach. To ze Ty przerabiales akurat UAZa nie znaczy ze Suzuki sie nie da przerobic. A seryjne Suzuki wcale nie bedzie gorsze od seryjnego UAZa. Pozdrawiam, Iguan - Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia |
|
Data: 2012-07-24 03:22:27 | |
Autor: Iguan_007 | |
[OT] 4x4 UAZ | |
W dniu 2012-07-23 23:55, Iguan_007 pisze: A to specjalnie dla tych ktorzy uwazaja ze Suzuki sie do przeprawowego 4x4 nie nadaje :) http://pultusk4x4.org.pl/wp-content/uploads/2012/06/przeprawa.pdf > A jesli mowimy o modyfikowaniu pojazdow to jednak czesci do Suzuki sa wszedzie, latwo dostepne. Zestawy do podnoszenia zawieszenia, zderzaki pod wyciagarke czy tez czesci zamienne sa dostepne od reki, bez kombinacji. No i specjalnie dla milosnikow wiekszych silnikow: http://www.suzukiconversion.com/ Pozdrawiam, Iguan - Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia -- |
|
Data: 2012-07-24 11:08:59 | |
Autor: PK | |
[OT] 4x4 UAZ | |
On 2012-07-24, Iguan_007 <iguan007@gmail.com> wrote:
A to specjalnie dla tych ktorzy uwazaja ze Suzuki sie do Generalnie wystarczy wpisać w youtube "suzuki samurai". Filmów jest na pęczki - część z jazdy, a część pokazująca modyfikacje. Poza tym pytający w wątku tak naprawdę nie napisał jaki ma cel (poza samym grzebaniem). Czy chce samochód do takiego roztrzepytania błota na gotowych torach czy po prostu do jazdy w terenie naturalnym. W obu zastosowaniach Jimny da radę, ale w pierwszym rzeczywiście skończy się to kompletną przebudową na buggy. Przy normalnym korzystaniu (tzn. po prostu jako transport tam, gdzie nie ma drogi) już seryjny model wioski nie robi. "Fanbase" rzeczywiście ogromny. Dużo większy niż wspomnianej już Nivy, która poza krajami byłego ZSRR i "zaprzyjaźnionymi" jest raczej nieznana. No i jeśli kogoś interesuje zasięg, to Suzuki pali zauważalnie mniej :). pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-07-24 13:38:14 | |
Autor: Albercik | |
[OT] 4x4 UAZ | |
W dniu 24.07.2012 13:08, PK pisze:
Poza tym pytający w wątku tak naprawdę nie napisał jaki ma cel (poza Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji, której się cały czas przysłuchuje.. Już odpowiadam na pytania jakie się pojawiają, a mianowicie cel.. Jeżeli chodzi o 4x4 to była by to moja pierwsza styczność z tym sportem, nie mogę powiedzieć czy złapię bagcyla, bo ani nie obracam się w takich kręgach, ani nigdy nie miałem 4x4. Jak by samochód był to i pewnie z jakimś lokalnym klubem nawiązał bym kontakt, co dalej nie wiem, na pewno jakiś wypad na wieś do rodzinki(wiem że komfort średniawy, ale to 50km tylko), czy przejechać się przez miasto bez dachu nad głową.. Co do samochodu. Faktycznie bardziej rajcowało by mnie dłubanie w/pod samochodem niż samo posiadanie go. Zdecydowanie wolał bym wersje z rzeźbieniem i tworzeniem niż kupowaniem gotowych kitów. To tak tyle odnośnie pojawiających się pytań. |
|
Data: 2012-07-24 12:31:12 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
[OT] 4x4 UAZ | |
Iguan_007 wrote:
Bartek, To generalnie prawda z jedną uwagą o czym niżej Naprawde nic nie trzeba Lekkim niepozornym autkiem typu Samuraj czy już zupełnie niepozorna i też lekka Niva (torchę większa i bardziej komfortowa ale trudniejsza w przeróbkach) często bez problemu wjeżdża (i przejeżdża!) się tam gdzie duże i ciężkie grzęzną natychmiast. Ale duży wygrywa gdy są koleiny / rowy. Po prostu gdy na kołach 31" (nie mówiąc o fabrycznych 27-28") stoi się na "gruchach" to większy na kapciach 35" czy 37" po prostu przejedzie, nie mówiąc już o "zmotach-potworach" na zwolnicach i kółkach 40". Raczej watpie zeby ten seryjny UAZ byl pod jakims wzgledem lepszy. Obie Eeee, ale tu głównym celem OP, jak rozumiem, jest sama zabawa w przerabianie. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2012-07-24 12:25:49 | |
Autor: to | |
[OT] 4x4 UAZ | |
begin Sebastian Kaliszewski
Ale duży wygrywa gdy są koleiny / rowy. Po prostu gdy na kołach 31" (nie A po chuj taplać się w błocie jakimś cuchnącym rzęchem w rodzaju UAZ-a, że tak nieśmiało i kulturalnie zapytam? -- ignorance is bliss |
|
Data: 2012-07-31 12:38:01 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
[OT] 4x4 UAZ | |
to wrote:
begin Sebastian Kaliszewski A po chuj np. grać w szachy? Albo latać wisząc na sznurkach pod kawałkiem szmaty? Albo moczyć dupę siedząc na jakiejś łupinie ze szmatą na patyku? Albo żeby pasowało do tematu grupy... Na jaki chuj zapieprzać z nikąd do nikąd w hałasie, w celowo rozregulowanym i popsutym (zamiast normalnego mamy pojazd z wyprutą sporą cześcią wnętrza za to ponabijany jakimis rurami a w dodatku bardzo awaryjny) samochodzie? \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2012-07-23 23:08:20 | |
Autor: BartekK | |
[OT] 4x4 UAZ | |
W dniu 2012-07-23 22:57, BartekK pisze:
dokładając solidniejsze mosty, klatki, inne pierdoły - z "1.3 jakoś dajeJeszcze dodam, że podstawową przeróbką uterenowiającą jest rozsunięcie mostów (wycięcie nadkoli itd) Potem danie szerszych mostów. Potem zmiana wysokości i wzmocnienie ramy... Ludzie robią swapy na np 2.0 z Opla, i inne wynalazki, ale nadal na szerokość pod maską jest ciasno. Więc (skoro i tak jest rama, i jeszcze klatka pewnie dołożona która to wzmacnia) wywala się nadkola i robi konstrukcję z rur. I tą metodą z początkowego samuraja nie zostaje nic poza nr VIN i papierami ;) i tak powstaje zmota, którą w zasadzie można by zrobić bez zakupu początkowego samuraja, bo nic z niego nie zostało :) tzw zupa z gwoździa. -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2012-07-23 17:47:34 | |
Autor: BAREK | |
[OT] 4x4 UAZ | |
kup sobie suzuki samurai. Samochod swietny w terenie ale i do miasta czy w dluga trase da sie nim w razie potrzeby jechac (nie, nie jest wygodny ale raczej niezawodny). Jesli chcesz sie bawic w "dlubanie" to do Suzuki znajdziesz chyba kazda mozliwa czesc na ebayu. Mozliwosci modyfikacji nieograniczone. Chyba ze jakiegos innego powodu chcesz koniecznie akurat tego UAZa. Też o Samuraju pomyślałem, żeby podpowiedzieć jak pytanie autora wątku przeczytałem; -mały budget; Samuraj, Frontiera, Niva, -trochę większy; Patrol, Pajero i LandCruiser ale krótnie, -najlepsze LandRover Discovery i Defender, -sam top to Mercedes G Każdy stopień już pewnie w granicach 10-20tyś do kupienia i tylko naprawy/modyfikacje coraz droższe i mniej popularne. UAZ może być mało popularny więc i niezbyt wdzięczny do takiej zabawy. |
|
Data: 2012-07-24 14:37:52 | |
Autor: Sebastian Kaliszewski | |
[OT] 4x4 UAZ | |
BAREK wrote:
Frontera Samuraj jest popularny w motaniu i stosunkowo łatwy. Niva będzie dość słaba do przeróbek. Wiem bo mam. Tuning robić można i się daje -- ale w zakresie nie zmieniającym formy pojazdu. Ale zrobienie potwora zmoty "żeby wyglądał" będzie trudne -- i sprowadziło by się zapewne do założenia budy Nivy na ramę UAZa -- tak jest oficjalna niemal fabryczna przeróbka Niva Marsz robiona. -trochę większy; Patrol, Pajero i LandCruiser ale krótnie, Pajero jest tańsze i w przeróbkach i w zakupie od dwu pozostałych. LandCruiser chyba najdroższy. -najlepsze LandRover Discovery i Defender, Przezwisko "Defektor" mówi wiele. :) Różnicy półki w stosunku do LC i Patrola to tu nie widzę -- podobnej klasy i wielkości pojazdy. -sam top to Mercedes G Mercedes G to chyba trup kompletny w takiej cenie. LC, Patrol to już bardzo mocno "przepracowane" (albo namotane czyli wymagające "odwszenia" po poprzednim motaczu). Chyba, że będzie okazja (trafiają się -- np. znajomy kupił z jakiejś wyprzedaży z "demobilu" z dużego zakładu (bodaj stoczni) za praktyucznie pół ceny. Ale to się trzeba naszukać i nechodzić/jeżdzić (on 600km po to jechał). Pajero jeszcze OK w tej cenie. i tylko naprawy/modyfikacje coraz droższe i mniej popularne. pzdr \SK -- "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang -- http://www.tajga.org -- (some photos from my travels) |
|
Data: 2012-07-24 15:07:28 | |
Autor: KiloSierra | |
[OT] 4x4 UAZ | |
W dniu 12/07/23 17:47, BAREK pisze:
a Vitara gdzie ? |
|
Data: 2012-07-23 12:00:05 | |
Autor: Arkadiusz Dymek | |
[OT] 4x4 UAZ | |
W dniu 7/23/2012 10:24 AM, Albercik wrote:
Bawi się ktoś z Was czymś takim? Próbuję znaleźć jakieś ciekawe Spróbuj tutaj: http://www.forum4x4.pl/ Moim zdaniem forum nr 1, no i o ile gotowych manuali tam może nie znajdziesz (choć nie wiem, nie grzebałem), to na pewno znajdziesz praktyków, którzy pokierują co i jak. Pozdrawiam, Arkadesh |
|
Data: 2012-07-23 13:35:06 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
[OT] 4x4 UAZ | |
Albercik, Mon, 23 Jul 2012 10:24:15 +0200, pl.misc.samochody:
no i my¶lê ¿e UAZ siê w te kryteria idealnie wpasowuje... To pozwolê sobie na offtopa do offtopa: Widzia³em kiedy¶-tam na Allegro UAZa z silnikiem marki Caterpillar V6 3,0l (diesel), now± skrzyni± biegów i reduktorem, zmienionymi hamulcami (na tarczowe), wspomaganiem kierownicy i tak dalej. Generalnie: z UAZa zosta³a rama i blachy, ca³a reszta zmieniona. Piêkny by³. 20k PLN go¶æ chcia³... -- Pozdrowienia, Marek 'marcus075' Karweta | Dwa kieliszki wystarcz±. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Najpierw jeden Tuwima c(z)ytujê z przyjemno¶ci± | A potem kilkana¶cie drugich. |
|
Data: 2012-07-24 15:40:08 | |
Autor: GR001 | |
[OT] 4x4 UAZ | |
U¿ytkownik "Albercik" <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:juj1nf$c6a$1node1.news.atman.pl... Tak lekko na marginesie... polecam Suzuki Samurai... gr |