Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   4x4 fakty i mity

4x4 fakty i mity

Data: 2012-01-24 13:10:56
Autor: J.F
4x4 fakty i mity
U偶ytkownik "lux"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup
na pocz膮tek link http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html

Nawet tam masz cala mase tych napedow.
Ja po paru przemysleniach dochodze do wniosku ze tego sie nie da dobrze zrobic - trzeba poczekac na elektryczne samochody :-)

podczas zimowego weekendu na stoku narciarskim mog艂em obserwowa膰 jak samochody 4x4 podje偶d偶aj膮 pod pewn膮 g贸reczk臋 i jak wygl膮da strach w oczach kierowcy.

Ot贸偶 niejaki Lexus RX300 nie wyjecha艂 po 艣niegu pod g贸reczk臋. Stacza艂 si臋 ty艂em na zablokowanych ko艂ach i cudem przed spadni臋ciem ze skarpy si臋 zatrzyma艂.

Jesli cie dobrze rozumiem - to i bez napedu po wcisnieciu hamulcow sie zsuwal.
No coz - pretensje do gospodarza terenu, albo do producenta opon.
Bo to ten przypadek co na "ale urwal" - skoro nie moze sie utrzymac, to i nie ma szans podjechac, chyba ze rozpedem. I zaden naped tu nie pomoze.

Co ciekawe wszystkie auta podczas podjazdu mieli艂y ko艂ami ale z r贸偶nym pr臋dko艣ciami, czasem nawet jedno z k贸艂 stawa艂o. W ka偶dym razie nie by艂o takiej sytuacji, 偶e wszystkie 4 ci膮gn臋艂y r贸wno.

Ze stawalo, to nie znaczy ze nie ciagnelo.
Problem jest raczej taki ze jedno kolo na lodzie lub w powietrzu potrafi sie krecic i przy okazji "zdejmuje" naped z pozostalych kol. Z tym sie walczy roznymi  dyframi LSD lub systemami TCS/ASR - same otwarte dyfry nei wystarcza.

Rozczytuj膮c temat stwierdzam, ze to quattro to jest 艣ciema bo przy ma艂ych pr臋dko艣ciach mamy normalny nap臋d na 2 ko艂a i co najwy偶ej blokuje si臋 centralny dyfer (ale musz膮 by膰 obroty), do tego elektroniczna blokada przedniego i tylnego co najmniej si臋 nie sprawdza.

Mysle ze sie troche mylisz - po prostu warunki byly ekstremalne. Przy nieco lzejszych quatro by przejechalo, a wszelkie inne jednooski nie.
Ale .. ja, stary narciarz, to znaczy pod rozne strome i oblodzone gory sie podjezdzalo, a lancuchy uzylem raz, w praktyce oska wystarczy  :-)

Nieopodal w zaspach sta艂y te偶 Hummer H2 (mieli艂 bezradnie jednym ko艂em

H2 to chyba "miejska terenowka" ? Z otwartymi dyframi ?
Tym niemniej wydajnosc torsena jest ograniczona.

na osi) oraz Merc G i tu 艂adnie si臋 sprawowa艂, bo r贸wno cztery ko艂a si臋 obraca艂y od najmniejszych pr臋dko艣ci.(ale tu wiadomo pe艂ne blokady przyciskami na desce mo偶na za艂膮czy膰)

Ale podjechal ten merc czy tez nie ?

Mam pytanie czy BMW xDrive, albo nap臋d Subaru te偶 jest taki bezw艂adny jak quattro?
Z filmik贸w na YT widz臋, 偶e kr贸lem jest SHAWD Hondy.

Tu masz pewne porownanie
http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw

Ale wydaje mi sie ze kiedys widzialem lepszy film z tego samego stanowiska.

http://www.youtube.com/watch?v=kRniF4JQN2U

J.

4x4 fakty i mity

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona