Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   4x4 fakty i mity

4x4 fakty i mity

Data: 2012-01-24 13:28:54
Autor: DoQ
4x4 fakty i mity
W dniu 24-01-2012 11:18, lux pisze:
Nieopodal w zaspach stały też Hummer H2 (mielił bezradnie jednym kołem
na osi) oraz Merc G i tu ładnie się sprawował, bo równo cztery koła się
obracały od najmniejszych prędko¶ci.(ale tu wiadomo pełne blokady
przyciskami na desce można zał±czyć)

Na PMS dowiedziałem się że w takich przypadkach najważniejsza jest wkładka pomiędzy kierownic± a pedałami. Gdyby tam był kto¶ z PMSu to by pokazał tym sierotom jak się wjeżdża i to RWD.


--
Paweł

Data: 2012-01-24 13:21:28
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin DoQ
Na PMS dowiedziałem się że w takich przypadkach najważniejsza jest
wkładka pomiędzy kierownicą a pedałami. Gdyby tam był ktoś z PMSu to by
pokazał tym sierotom jak się wjeżdża i to RWD.

Dokładnie, ważne są też dobre opony (najlepsze to Dębica Frigo, a kto uważa inaczej, ten debil) i wyłączenie ABS-u oraz innych trzyliterowych bożków.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-24 14:30:23
Autor: J.F
4x4 fakty i mity
UĹĽytkownik "to"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
Na PMS dowiedziałem się że w takich przypadkach najważniejsza jest
wkładka pomiędzy kierownicą a pedałami. Gdyby tam był ktoś z PMSu to by
pokazał tym sierotom jak się wjeżdża i to RWD.

Dokładnie, ważne są też dobre opony (najlepsze to Dębica Frigo, a kto
uważa inaczej, ten debil) i wyłączenie ABS-u oraz innych trzyliterowych
boĹĽkĂłw.

No widzisz, ty sie nasmiewasz, a ja kiedys bylem na imprezie z ktorej trzeba bylo wyjechac pod gore w glebokim sniegu i jedyny ktorego nie pchalismy mial wlasnie Frigo. Nawet tego na lancuchach pchac musielismy.

Aczkolwiek musze przyznac ze raz ASR docenilem. Nie wiem jakie mial gosc opony, ale tam gdzie ja wysilalem wkladke zeby sie nie osmieszyc - on po prostu wyjechal.

J.

Data: 2012-01-24 14:46:10
Autor: DoQ
4x4 fakty i mity
W dniu 24-01-2012 14:30, J.F pisze:
No widzisz, ty sie nasmiewasz, a ja kiedys bylem na imprezie z ktorej
trzeba bylo wyjechac pod gore w glebokim sniegu i jedyny ktorego nie
pchalismy mial wlasnie Frigo. Nawet tego na lancuchach pchac musielismy.

Rozumiem że wszyscy na imprezę przyjechali identycznymi samochodami?


--
Paweł

Data: 2012-01-24 14:54:58
Autor: RoMan Mandziejewicz
4x4 fakty i mity
Hello DoQ,

Tuesday, January 24, 2012, 2:46:10 PM, you wrote:

W dniu 24-01-2012 14:30, J.F pisze:
No widzisz, ty sie nasmiewasz, a ja kiedys bylem na imprezie z ktorej
trzeba bylo wyjechac pod gore w glebokim sniegu i jedyny ktorego nie
pchalismy mial wlasnie Frigo. Nawet tego na lancuchach pchac musielismy.
Rozumiem że wszyscy na imprezę przyjechali identycznymi samochodami?

Się nabijaj... Naprawdę stare, klockowate Kormoran Winter czy Dębica
Frigo w pewnych warunkach s± lepsze od Krisalpów i innych
współczesnych badziewii nadaj±cych się jedynie na czarny asfalt.

Spod domu do drogi mam 80 metrów. I wiem, jak się wyjeżdżało w ¶niegu
na Kormoran Winter i jak wyjeżdża się obecnie na Kleberach Krisalp.
Tym samym samochodem.

Na Winterach nigdy się nie zakopałem. Krisalpy się po prostu ¶lizgaj±.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-01-24 15:07:52
Autor: DoQ
4x4 fakty i mity
W dniu 24-01-2012 14:54, RoMan Mandziejewicz pisze:
Spod domu do drogi mam 80 metrów. I wiem, jak się wyjeżdżało w ¶niegu
na Kormoran Winter i jak wyjeżdża się obecnie na Kleberach Krisalp.
Tym samym samochodem.
Na Winterach nigdy się nie zakopałem. Krisalpy się po prostu ¶lizgaj±.

W zeszłym roku miałem w służbowym samochodzie nowiutkie Krisalpy i szczerze mówi±c były mocno przeciętne, zachowywały się tak jakby bieżnik momentalnie zapychał się ¶niegiem. Tak że raczej nie traktowałbym tych opon jako wykładnika.


--
Paweł

Data: 2012-01-24 15:22:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
4x4 fakty i mity
Hello DoQ,

Tuesday, January 24, 2012, 3:07:52 PM, you wrote:

Spod domu do drogi mam 80 metrów. I wiem, jak się wyjeżdżało w ¶niegu
na Kormoran Winter i jak wyjeżdża się obecnie na Kleberach Krisalp.
Tym samym samochodem.
Na Winterach nigdy się nie zakopałem. Krisalpy się po prostu ¶lizgaj±.
W zeszłym roku miałem w służbowym samochodzie nowiutkie Krisalpy i
szczerze mówi±c były mocno przeciętne, zachowywały się tak jakby bieżnik
momentalnie zapychał się ¶niegiem.

Dokładnie tak. One nawet nie sa w stanie się za bardzo zakopać. Po
prostu zaklej± się i zero trakcji. Ale takie wła¶nie s± obecne zimówki
- bieżnik jak w letniej, tylko guma miększa i lamelki ponacinane.

Tak że raczej nie traktowałbym tych
opon jako wykładnika.

Miałem różne opony zimowe i na przejechanie zasp na mojej dróżce
zawsze najlepsze okazywały się stare Wintery. Żona wyjeżdżała
kaszlakiem na Frigo równiez bez większych problemów - raz się zakopała
ale to raczej z powodu braku umiejętno¶ci niż opon.

Tak, że - pomijaj±c węże ogrodowe - na ¶nieg stare, klockowate
bieżniki jednak sa najlepsze. Ale na asflacie sa gło¶ne strasznie.

Jak wykończę Klebery, to ze wstydem chyba kupię te nieszczęsne Frigo -
na Nokiany mnie nie stać, poza tym trochę głupio potrajać warto¶ć
samochodu oponami. Wężem nie owinę bo wstyd jeszcze większy niż Frigo.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-01-24 15:17:53
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin RoMan Mandziejewicz
Dokładnie tak. One nawet nie sa w stanie się za bardzo zakopać. Po
prostu zakleją się i zero trakcji. Ale takie właśnie są obecne zimówki -
bieżnik jak w letniej, tylko guma miększa i lamelki ponacinane.

Nie trollu, takie są obecnie najtańsze zimówki. Kup kiedyś porządne opony, to przestaniesz pieprzyć głupoty.

Tak, że - pomijając węże ogrodowe - na śnieg stare, klockowate bieżniki
jednak sa najlepsze. Ale na asflacie sa głośne strasznie.

O w mordÄ™...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-24 17:03:21
Autor: J.F
4x4 fakty i mity
UĹĽytkownik "to"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
begin RoMan Mandziejewicz
Dokładnie tak. One nawet nie sa w stanie się za bardzo zakopać. Po
prostu zakleją się i zero trakcji. Ale takie właśnie są obecne zimówki -
bieżnik jak w letniej, tylko guma miększa i lamelki ponacinane.

Nie trollu, takie są obecnie najtańsze zimówki. Kup kiedyś porządne
opony, to przestaniesz pieprzyć głupoty.

A jak sie okaze ze sa rownie dobre albo nawet gorsze niz Frigo ?
Zal z powodu wlasnej glupoty do konca zycia zostanie :-)


J.

Data: 2012-01-24 16:53:48
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin J.F
A jak sie okaze ze sa rownie dobre albo nawet gorsze niz Frigo ? Zal z
powodu wlasnej glupoty do konca zycia zostanie :-)

Tak, tak, cała Europa ogłupiona, GY ogłupiony produkuje najlepsze zimówki pod najtańszą marką... oczywiście. :-)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-24 18:16:50
Autor: J.F
4x4 fakty i mity
UĹĽytkownik "to"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
begin J.F
A jak sie okaze ze sa rownie dobre albo nawet gorsze niz Frigo ? Zal z
powodu wlasnej glupoty do konca zycia zostanie :-)

Tak, tak, cała Europa ogłupiona, GY ogłupiony produkuje najlepsze zimówki
pod najtańszą marką... oczywiście. :-)

Cala Europa to sie przede wszystkim nie calkiem dala oglupic zimowkami w ogole, Niemcow trzeba bylo dopiero mandatami zachecac, choc w sumie to u nich w zasadzie potrzebne.
GY nie produkuje juz najlepszych zimowek, przynajmniej w/g ADAC. Nie wiem - moze za malo zaplacil.

A jak spojrzec w dane szczegolowe - to wrecz bardzo kiepskie sa na sniegu, nawet Barumy sa lepsze :-)

J.

Data: 2012-01-25 10:02:57
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin J.F
Cala Europa to sie przede wszystkim nie calkiem dala oglupic zimowkami w
ogole,

Jakbym mieszkał we Włoszech czy w Hiszpanii, to też bym nie dał się "ogłupić". :>

GY nie produkuje juz najlepszych zimowek, przynajmniej w/g ADAC. Nie
wiem - moze za malo zaplacil.

Jak patrzyłem w poprzednich latach to ustawienie liderów zmieniało się w zależności od rozmiaru opony (albo metodologii testu), generalnie wszystkie typowe opony były porównywalne. Ja akurat jeżdżę na Dunlopach 3D, a kolejne to pewnie będą 4D, bo byłem z nich bardzo zadowolony. Główne dlatego, że są bardzo uniwersalne i przewidywalne.

A jak spojrzec w dane szczegolowe - to wrecz bardzo kiepskie sa na
sniegu, nawet Barumy sa lepsze :-)

Tylko, że ten śnieg jest może przez kilka dni w ciągu zimy. W pozostałe dni jest sucho/mokro/mokro + błoto + śnieg. --
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-25 15:07:16
Autor: J.F
4x4 fakty i mity
UĹĽytkownik "to"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
begin J.F
Cala Europa to sie przede wszystkim nie calkiem dala oglupic zimowkami w
ogole,
Jakbym mieszkał we Włoszech czy w Hiszpanii, to też bym nie dał się
"ogłupić". :>

http://www.youtube.com/watch?v=A-lJ-_G5mkg

Ale najwyrazniej i w Niemczech daje sie cala zime przejezdzic i widziec tylko posolony asfalt ... choc nie kazdego roku :-)

A jak spojrzec w dane szczegolowe - to wrecz bardzo kiepskie sa na
sniegu, nawet Barumy sa lepsze :-)
Tylko, że ten śnieg jest może przez kilka dni w ciągu zimy. W pozostałe
dni jest sucho/mokro/mokro + błoto + śnieg.

No i teraz pytanie - potrzebujesz opony zeby zap* 150 po mokrej autostradzie, czy potrzebujesz opony zeby raz na miesiac podjechac pod osniezona gorke ? :-)

J.

Data: 2012-01-25 15:16:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
4x4 fakty i mity
Hello J.F,

Wednesday, January 25, 2012, 3:07:16 PM, you wrote:

Cala Europa to sie przede wszystkim nie calkiem dala oglupic
zimowkami w ogole,

[...]

No i teraz pytanie - potrzebujesz opony zeby zap* 150 po mokrej autostradzie, czy potrzebujesz opony zeby raz na miesiac podjechac pod
osniezona gorke ? :-)

Jesli od tego podjazdu będzie zależała moja wypłata, to wolę
zwolnić na mokrej autostradzie do tych powiedzmy 145 ale mieć
możliwo¶ć podjechania.

W tym roku będzie to raz w miesi±cu ale bywały i będa jeszcze zimy, w
których będzie to potrzeba częstsza.

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-01-26 12:24:18
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin RoMan Mandziejewicz
Jesli od tego podjazdu będzie zależała moja wypłata, to wolę zwolnić na
mokrej autostradzie do tych powiedzmy 145 ale mieć możliwość
podjechania.

Normalne opony pozwalają na jedno i drugie, nawet kilkuletnie. Nie wiem skąd Wy bierzecie gumy, na których się byle gdzie zakopujecie -- ze śmietnika?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-26 13:41:10
Autor: J.F
4x4 fakty i mity
UĹĽytkownik "to"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
begin RoMan Mandziejewicz
Jesli od tego podjazdu będzie zależała moja wypłata, to wolę zwolnić na
mokrej autostradzie do tych powiedzmy 145 ale mieć możliwość
podjechania.
Normalne opony pozwalajÄ… na jedno i drugie, nawet kilkuletnie. Nie wiem
skÄ…d Wy bierzecie gumy, na ktĂłrych siÄ™ byle gdzie zakopujecie -- ze
śmietnika?
A kto jezdzi na oponach w takim stanie ze boi sie na ustawke stawic ? :-P
Pewnie najlepszy  model, kupione raptem trzy lata temu w salonie :-)

Na mokrym ... pozwalaja, pozwalaja, a potem czlowiek sie w szpitalu budzi.

A w zimowych warunkach ... roznie bywa. Zdarzalo mi ze nie moglem z plaskiego parkingu ruszyc przy stosunkowo niewielkiej ilosci sniegu, a jednoczesnie po osniezonych gorach jezdzilem.  Dlatego chetnie bym jakies przeciaganie urzadzil.
Trzeba przyznac ze dobra zimowka ma to do siebie ze buksuje, buksuje, ale jednak po centymetrze do przodu jedzie.

J.

Data: 2012-01-26 15:19:21
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin J.F
A kto jezdzi na oponach w takim stanie ze boi sie na ustawke stawic ?
:-P
Pewnie najlepszy  model, kupione raptem trzy lata temu w salonie :-)

Bo jaki sens porównywać zużyte opony z nowymi?

A w zimowych warunkach ... roznie bywa. Zdarzalo mi ze nie moglem z
plaskiego parkingu ruszyc przy stosunkowo niewielkiej ilosci sniegu, a
jednoczesnie po osniezonych gorach jezdzilem.  Dlatego chetnie bym
jakies przeciaganie urzadzil.

I za co niby chcesz przeciągać? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-26 16:59:35
Autor: J.F
4x4 fakty i mity
UĹĽytkownik "to"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
begin J.F
A kto jezdzi na oponach w takim stanie ze boi sie na ustawke stawic ?
:-P
Pewnie najlepszy  model, kupione raptem trzy lata temu w salonie :-)
Bo jaki sens porównywać zużyte opony z nowymi?

Po pierwsze - nie pisalem ze bedzie sie porownywac z nowymi,
po drugie - czemu jezdzisz na oponach ze smietnika, a nie kupisz sobie nowych, dobrych ?
Wiem - pewnie wezem owinales :-P

A w zimowych warunkach ... roznie bywa. Zdarzalo mi ze nie moglem z
plaskiego parkingu ruszyc przy stosunkowo niewielkiej ilosci sniegu, a
jednoczesnie po osniezonych gorach jezdzilem.  Dlatego chetnie bym
jakies przeciaganie urzadzil.

I za co niby chcesz przeciągać? ;)

Za hak. Nie masz ? To to jest jeszcze zaczep do holowania, obowiazkowy :-)

J.

Data: 2012-01-26 23:21:52
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin J.F
Po pierwsze - nie pisalem ze bedzie sie porownywac z nowymi,

Stare z (inaczej) starymi w roĹĽnych autach -- jaki sens ma takie porĂłwnanie?

po drugie -
czemu jezdzisz na oponach ze smietnika, a nie kupisz sobie nowych,
dobrych ?

Bo to auto zrobi tej zimy może 3 tys. km, uznałem, że jeszcze dadzą rade. Poza tym 3 sezony i 6 mm to nie jest jeszcze śmietnik. Nie przesadzajmy.

Za hak. Nie masz ? To to jest jeszcze zaczep do holowania, obowiazkowy
:-)

Wątpię, żeby ten zaczep miał wystarczającą wytrzymałość... A w każdym razie nie chcę tego sprawdzać. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-27 00:39:36
Autor: J.F.
4x4 fakty i mity
Dnia 26 Jan 2012 23:21:52 GMT, to napisał(a):
begin J.F
Po pierwsze - nie pisalem ze bedzie sie porownywac z nowymi,
Stare z (inaczej) starymi w rożnych autach -- jaki sens ma takie porównanie?

Bedziesz wiedzial czy lepsze uzywane Frigo, czy uzywane takie jak masz :-)

po drugie -
czemu jezdzisz na oponach ze smietnika, a nie kupisz sobie nowych,
dobrych ?
Bo to auto zrobi tej zimy może 3 tys. km, uznałem, że jeszcze dadz± rade. Poza tym 3 sezony i 6 mm to nie jest jeszcze ¶mietnik. Nie przesadzajmy.

Ogrodnik. Ten od weza. Wiesz ze masz kiepskie opony, ale nie wymienisz :-P

Za hak. Nie masz ? To to jest jeszcze zaczep do holowania, obowiazkowy
:-)
W±tpię, żeby ten zaczep miał wystarczaj±c± wytrzymało¶ć... A w każdym razie nie chcę tego sprawdzać. ;)

Staniesz kiedys na podjezdzie 10%, sila potrzebna do jazdy pojazdem okaze
sie wieksza niz tarcie opon, podjedzie matiz, zaproponuje pomoc .. a ty co
- nie, dziekuje za checi, ale boje sie ze mi sie hak urwie, poczekam
spokojnie do wiosny ? ;-)

J.

P.S. Pie* Matiz bedzie oczywiscie na pie* Debicach :-)

Data: 2012-01-28 18:33:54
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin J.F.
Bedziesz wiedzial czy lepsze uzywane Frigo, czy uzywane takie jak masz
:-)

Ale one sÄ… przecieĹĽ inaczej uĹĽywane i w dodatku nie wiadomo jak inaczej.

Wiesz ze masz kiepskie opony, ale nie wymienisz :-P

Te opony przed zimą miały 2,5 sezonu i z 6-7 mm -- kto normalny by je wymieniał? :> Mnie w każdym razie na takie fanaberie nie stać. Natomiast za rok trzeba będzie już się nad tym zastanowić.

Staniesz kiedys na podjezdzie 10%, sila potrzebna do jazdy pojazdem
okaze sie wieksza niz tarcie opon, podjedzie matiz, zaproponuje pomoc ..
a ty co - nie, dziekuje za checi, ale boje sie ze mi sie hak urwie,
poczekam spokojnie do wiosny ? ;-)

Bardzo moĹĽliwe, traktor teĹĽ dalej zajedzie, ale co z tego? :-) --
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-28 19:44:37
Autor: J.F.
4x4 fakty i mity
Dnia 28 Jan 2012 18:33:54 GMT, to napisał(a):
begin J.F.
Bedziesz wiedzial czy lepsze uzywane Frigo, czy uzywane takie jak masz
:-)
Ale one s± przecież inaczej używane i w dodatku nie wiadomo jak inaczej.

Wiesz ze masz kiepskie opony, ale nie wymienisz :-P
Te opony przed zim± miały 2,5 sezonu i z 6-7 mm -- kto normalny by je wymieniał? :>

Czyli uwazasz ze calkiem dobre ? To czego sie boisz :-)

Staniesz kiedys na podjezdzie 10%, sila potrzebna do jazdy pojazdem
okaze sie wieksza niz tarcie opon, podjedzie matiz, zaproponuje pomoc ..
a ty co - nie, dziekuje za checi, ale boje sie ze mi sie hak urwie,
poczekam spokojnie do wiosny ? ;-)

Bardzo możliwe, traktor też dalej zajedzie, ale co z tego? :-)

Bedziesz czekal do wiosny ? J.

Data: 2012-02-01 16:33:49
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin J.F.
Wiesz ze masz kiepskie opony, ale nie wymienisz :-P
Te opony przed zimą miały 2,5 sezonu i z 6-7 mm -- kto normalny by je
wymieniał? :>

Czyli uwazasz ze calkiem dobre ? To czego sie boisz :-)

Od biedy nadają się jeszcze do jeżdżenia, a co do testów to już się wypowiedziałem. :>

Bardzo moĹĽliwe, traktor teĹĽ dalej zajedzie, ale co z tego? :-)

Bedziesz czekal do wiosny ?

Traktor mnie poholuje. :>

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-02-01 19:35:20
Autor: J.F.
4x4 fakty i mity
Dnia 01 Feb 2012 16:33:49 GMT, to napisał(a):
begin J.F.
Bardzo możliwe, traktor też dalej zajedzie, ale co z tego? :-)
Bedziesz czekal do wiosny ?
Traktor mnie poholuje. :>

Nie poholuje, tylko urwie ten hak, o ktory sie tak teraz boisz :-)

J.

Data: 2012-02-01 20:33:22
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin J.F.
Traktor mnie poholuje. :>

Nie poholuje, tylko urwie ten hak, o ktory sie tak teraz boisz :-)

To się wtedy będę martwił. :>

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-24 15:36:47
Autor: DoQ
4x4 fakty i mity
W dniu 24-01-2012 15:22, RoMan Mandziejewicz pisze:
Dokładnie tak. One nawet nie sa w stanie się za bardzo zakopać. Po
prostu zaklej± się i zero trakcji. Ale takie wła¶nie s± obecne zimówki
- bieżnik jak w letniej, tylko guma miększa i lamelki ponacinane.

Wstyd przyznać, ale w takim samym samochodzie lepiej mi się jechało na Polaris 2 ;)


Tak, że - pomijaj±c węże ogrodowe - na ¶nieg stare, klockowate
bieżniki jednak sa najlepsze. Ale na asflacie sa gło¶ne strasznie.
Jak wykończę Klebery, to ze wstydem chyba kupię te nieszczęsne Frigo -
na Nokiany mnie nie stać, poza tym trochę głupio potrajać warto¶ć
samochodu oponami. Wężem nie owinę bo wstyd jeszcze większy niż Frigo.

Ja mam teraz u siebie Nokiany WR G2 i jestem z nich b.zadowolony, tym bardziej że udało mi się kupić nówki w promocji za b. przyzwoite pieni±dze - tak więc czasem warto przejrzeć więcej ofert sprzedaży ;)


--
Paweł

Data: 2012-01-24 15:59:32
Autor: J.F
4x4 fakty i mity
Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomo¶ci grup
W dniu 24-01-2012 15:22, RoMan Mandziejewicz pisze:
Dokładnie tak. One nawet nie sa w stanie się za bardzo zakopać. Po
prostu zaklej± się i zero trakcji. Ale takie wła¶nie s± obecne zimówki
- bieżnik jak w letniej, tylko guma miększa i lamelki ponacinane.

Wstyd przyznać, ale w takim samym samochodzie lepiej mi się jechało na Polaris 2 ;)

Ja tam nie wiem, bo po doswiadczeniach z polarisem bez numerka przyrzeklem sobie ze Baruma dlugo jeszcze nie kupie :-)

J.

Data: 2012-01-24 16:38:04
Autor: DoQ
4x4 fakty i mity
W dniu 24-01-2012 15:59, J.F pisze:
Wstyd przyznać, ale w takim samym samochodzie lepiej mi się jechało na
Polaris 2 ;)
Ja tam nie wiem, bo po doswiadczeniach z polarisem bez numerka
przyrzeklem sobie ze Baruma dlugo jeszcze nie kupie :-)

Tak, te bez numerka były mega badziewne.


--
Paweł

Data: 2012-01-25 08:27:32
Autor: Andrzej Lawa
4x4 fakty i mity
W dniu 24.01.2012 16:38, DoQ pisze:
W dniu 24-01-2012 15:59, J.F pisze:
Wstyd przyznać, ale w takim samym samochodzie lepiej mi się jechało na
Polaris 2 ;)
Ja tam nie wiem, bo po doswiadczeniach z polarisem bez numerka
przyrzeklem sobie ze Baruma dlugo jeszcze nie kupie :-)

Tak, te bez numerka były mega badziewne.

Z ciekawostek...

2 zimy temu jeĽdziłem Pand± na zimowych oponach (w sumie nie pamiętam
jakich, bo to nie była moja Panda i jeĽdziłem niedużo, ale chyba Dębice,
w każdym razie wtedy miału już 4 lata) i było bardzo niepewnie i ¶lisko.

Zeszł± zimę przejeĽdziłem t± moj± star± Cors± na nowiutkich... letnich
(kupionych wiosn±) - też co¶ z Dębicy. W sumie jeĽdziło mi się nieco
lepiej niż tamt± Pand± na zimowych, a kłopoty miewałem w miejscach,
gdzie inni mieli kłopoty (jak było więcej ¶niegu to zakładałem łańcuchy
i było pięknie).

Teraz mam z przodu zimowe Barumy, a z tyłu wielosezonowe z Dębicy
(Nawigator 2 zdaje się) i jeĽdzi mi się pięknie, nawet na tej
wczorajszej "szklance" było zupełnie OK - nawet je¶li traciłem
przyczepno¶ć, to nie z zaskoczenia i kontrolę zawsze miałem.

Data: 2012-01-25 14:50:10
Autor: J.F
4x4 fakty i mity
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomo¶ci grup
Z ciekawostek...
Zeszł± zimę przejeĽdziłem t± moj± star± Cors± na nowiutkich... letnich
(kupionych wiosn±) - też co¶ z Dębicy. W sumie jeĽdziło mi się nieco
lepiej niż tamt± Pand± na zimowych, a kłopoty miewałem w miejscach,
gdzie inni mieli kłopoty (jak było więcej ¶niegu to zakładałem łańcuchy
i było pięknie).

No coz - dawniej nie bylo opon zimowych i wszystkie jakos dawaly rade na sniegu. Najgorzej jest jak doswiadczony kierowca trafi pierwszy raz na prawdziwie letnie opony, a jeszcze sobie pomysli ze teraz ma nowe i moze bardziej poszalec  :-)

Teraz mam z przodu zimowe Barumy, a z tyłu wielosezonowe z Dębicy
(Nawigator 2 zdaje się) i jeĽdzi mi się pięknie, nawet na tej
wczorajszej "szklance" było zupełnie OK - nawet je¶li traciłem
przyczepno¶ć, to nie z zaskoczenia i kontrolę zawsze miałem.

Uwazaj - bo ja mam pewne zastrzezenia co do Navigatorow na lodzie, i nie wiem - winny lod, zuzycie czy wiek.

J.

Data: 2012-01-26 08:56:10
Autor: Andrzej Lawa
4x4 fakty i mity
W dniu 25.01.2012 14:50, J.F pisze:

Teraz mam z przodu zimowe Barumy, a z tyłu wielosezonowe z Dębicy
(Nawigator 2 zdaje się) i jeĽdzi mi się pięknie, nawet na tej
wczorajszej "szklance" było zupełnie OK - nawet je¶li traciłem
przyczepno¶ć, to nie z zaskoczenia i kontrolę zawsze miałem.

Uwazaj - bo ja mam pewne zastrzezenia co do Navigatorow na lodzie, i nie
wiem - winny lod, zuzycie czy wiek.

A ile już miały lat i kilometrów?

Swoj± drog± podałem swój raport jako w sumie sugestię, że czynników jest
na tyle dużo, że ciężko porównywać opony je¶li nie porówna się ich w
identycznych warunkach z tym samym kierowc± za kierownic± w tym samym
samochodzie i z takim samym przebiegiem oraz wiekiem tych opon ;)

Bo ja w sumie nie wiem, czy u mnie to była zasługa opon, rozkładu masy
oraz charakterystyki napędu pojazdu czy... rosn±cej wprawy (w sumie za
kierownic± samochodu usiadłem te 2 lata temu po
dłuuuuuuuuuuuuuuuuuuugiej przerwie - kurs robiłem w okolicy roku 2000, a
potem tylko na 2 kołach lub zbiorkomem) czy też kombinacji tych czynników

Data: 2012-01-26 11:32:05
Autor: DoQ
4x4 fakty i mity
W dniu 26-01-2012 08:56, Andrzej Lawa pisze:
A ile już miały lat i kilometrów?

Znaj±c podej¶cie J.F do motoryzacji (np. wymiana amortyzatorów dopiero jak się urw±), to z jego opon wyłaziły już kordy :-)


--
Paweł

Data: 2012-01-26 13:01:44
Autor: Jakub Witkowski
4x4 fakty i mity
W dniu 2012-01-26 11:32, DoQ pisze:
W dniu 26-01-2012 08:56, Andrzej Lawa pisze:
A ile już miały lat i kilometrów?

Znaj±c podej¶cie J.F do motoryzacji (np. wymiana amortyzatorów dopiero jak się urw±)

Nie no bez przesady.
Jak wylej± to skrzypi±, i trochę obciach, więc się wymienia :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2012-01-26 13:52:27
Autor: J.F
4x4 fakty i mity
Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w wiadomo¶ci
W dniu 2012-01-26 11:32, DoQ pisze:
A ile już miały lat i kilometrów?
Znaj±c podej¶cie J.F do motoryzacji (np. wymiana amortyzatorów dopiero jak się urw±)

Nie no bez przesady.
Jak wylej± to skrzypi±, i trochę obciach, więc się wymienia :)

Amory sie urywaja bez skrzypienia :-)

Co do kordu, to nie wiem jak chcecie tego uniknac, bo wychodzi na dystansie rzedu 200 do 1 kilometra - zalezy jak liczyc :-)

Ale te navigatory to tak raptem 2-3 lata, przebieg musialbym odszukac, ale niezbyt duzy i bieznik polowicznie zuzyty.

J.

Data: 2012-01-26 14:50:15
Autor: Jakub Witkowski
4x4 fakty i mity
W dniu 2012-01-26 13:52, J.F pisze:
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomo¶ci
W dniu 2012-01-26 11:32, DoQ pisze:
A ile już miały lat i kilometrów?
Znaj±c podej¶cie J.F do motoryzacji (np. wymiana amortyzatorów dopiero jak się urw±)

Nie no bez przesady.
Jak wylej± to skrzypi±, i trochę obciach, więc się wymienia :)

Amory sie urywaja bez skrzypienia :-)

To że wymieniasz urwane już ustalili¶my ;)

Ja sugeruję że może również, ewentualnie, skrzypi±ce...?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2012-01-26 15:08:41
Autor: J.F
4x4 fakty i mity
Użytkownik "Jakub Witkowski"  napisał w
W dniu 2012-01-26 13:52, J.F pisze:
Znaj±c podej¶cie J.F do motoryzacji (np. wymiana amortyzatorów dopiero jak się urw±)
Nie no bez przesady.
Jak wylej± to skrzypi±, i trochę obciach, więc się wymienia :)
Amory sie urywaja bez skrzypienia :-)

To że wymieniasz urwane już ustalili¶my ;)
Ja sugeruję że może również, ewentualnie, skrzypi±ce...?

Ale nie skrzypia, to czemu wymieniac ? :-)

J.

Data: 2012-01-26 16:47:29
Autor: Jakub Witkowski
4x4 fakty i mity
W dniu 2012-01-26 15:08, J.F pisze:

To że wymieniasz urwane już ustalili¶my ;)
Ja sugeruję że może również, ewentualnie, skrzypi±ce...?

Ale nie skrzypia, to czemu wymieniac ? :-)

Jak nie skrzypi± to wszystko w porz±deczku :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2012-01-24 15:16:18
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin RoMan Mandziejewicz
Się nabijaj... Naprawdę stare, klockowate Kormoran Winter czy Dębica
Frigo w pewnych warunkach są lepsze od Krisalpów i innych współczesnych
badziewii nadajÄ…cych siÄ™ jedynie na czarny asfalt.

Ale przecież podobno Frigo to to samo co nowy Goodyear. Tego dowiedziałem się z tej grupy kilka miesięcy temu.

Spod domu do drogi mam 80 metrów. I wiem, jak się wyjeżdżało w śniegu na
Kormoran Winter i jak wyjeĹĽdĹĽa siÄ™ obecnie na Kleberach Krisalp. Tym
samym samochodem.

No fakt, Kleber Krisalp to rzeczywiście topowa opona. Szacun.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-24 20:10:42
Autor: Maciek
4x4 fakty i mity
Dnia Tue, 24 Jan 2012 14:54:58 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

(...)
Się nabijaj... Naprawdę stare, klockowate Kormoran Winter czy Dębica
Frigo w pewnych warunkach s± lepsze od Krisalpów i innych
współczesnych badziewii nadaj±cych się jedynie na czarny asfalt.

Spod domu do drogi mam 80 metrów. I wiem, jak się wyjeżdżało w ¶niegu
na Kormoran Winter i jak wyjeżdża się obecnie na Kleberach Krisalp.
Tym samym samochodem.

Ja mam tak samo - 100 metrow z gorki/pod gorke albo alernatywa - 250 m
polna droga z kopnym sniegiem. Mam zalozone Krisalpy i zaryzykowalbym
stwierdzenie, ze wlasnie w sniegu sprawuja sie najlepiej. Na blocie czy
lodzie sa takie sobie.

--
Maciek

Data: 2012-01-24 16:04:22
Autor: J.F
4x4 fakty i mity
Użytkownik "DoQ"  napisał w wiadomo¶ci grup
W dniu 24-01-2012 14:30, J.F pisze:
No widzisz, ty sie nasmiewasz, a ja kiedys bylem na imprezie z ktorej
trzeba bylo wyjechac pod gore w glebokim sniegu i jedyny ktorego nie
pchalismy mial wlasnie Frigo. Nawet tego na lancuchach pchac musielismy.

Rozumiem że wszyscy na imprezę przyjechali identycznymi samochodami?

Roznymi, ale wszystkie pchalismy. A to jedno to tez nie bylo Duparu czy Snowrover, ale zwykle przecietne FWD dla rodziny.

J.

Data: 2012-01-24 16:34:28
Autor: Jakub Witkowski
4x4 fakty i mity
W dniu 2012-01-24 16:04, J.F pisze:
Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomo¶ci grup
W dniu 24-01-2012 14:30, J.F pisze:
No widzisz, ty sie nasmiewasz, a ja kiedys bylem na imprezie z ktorej
trzeba bylo wyjechac pod gore w glebokim sniegu i jedyny ktorego nie
pchalismy mial wlasnie Frigo. Nawet tego na lancuchach pchac musielismy.

Rozumiem że wszyscy na imprezę przyjechali identycznymi samochodami?

Roznymi, ale wszystkie pchalismy. A to jedno to tez nie bylo Duparu czy Snowrover, ale zwykle przecietne FWD dla rodziny.

Stare frigo to jedyne opony zimowe jakie miałem, które na suchym ¶niegu, twardym czy
kopnym, dawały poczucie jakbym jechał po hmmm... piasku? Po prostu czuło się, że te klocki
gryz± ¶nieg a nie ¶lizgaj± się po nim. Inne (nie powiem że z wysokich półek, ale na pewno
droższe) jako¶ tak dobrze na ¶niegu nie działały, choć miały wiele innych przewag :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2012-01-24 15:37:18
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin Jakub Witkowski
Stare frigo to jedyne opony zimowe jakie miałem, które na suchym śniegu,
twardym czy kopnym, dawały poczucie jakbym jechał po hmmm... piasku? Po
prostu czuło się, że te klocki gryzą śnieg a nie ślizgają się po nim.
Inne (nie powiem że z wysokich półek, ale na pewno droższe) jakoś tak
dobrze na śniegu nie działały, choć miały wiele innych przewag :)

Powiedz jeszcze w jakim samochodzie miałeś te Frigo i jakie to są te nowsze opony i w jakich autach je testowałeś.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-24 16:51:11
Autor: Jakub Witkowski
4x4 fakty i mity
W dniu 2012-01-24 16:37, to pisze:
begin Jakub Witkowski

Stare frigo to jedyne opony zimowe jakie miałem, które na suchym śniegu,
twardym czy kopnym, dawały poczucie jakbym jechał po hmmm... piasku? Po
prostu czuło się, że te klocki gryzą śnieg a nie ślizgają się po nim.
Inne (nie powiem że z wysokich półek, ale na pewno droższe) jakoś tak
dobrze na śniegu nie działały, choć miały wiele innych przewag :)

Powiedz jeszcze w jakim samochodzie miałeś te Frigo i jakie to są te
nowsze opony i w jakich autach je testowałeś.

I cokolwiek napiszę, odpiszesz że to g... i żebym kupił dobre? Jaaasne :>

Ale niech tam: bezpośrednie porównanie na tym samym aucie mam pomiędzy
frigo "jedynkami" a fuldami montero, 2 a potem 3. O innych samochodach
nie napiszę bo na nich albo nie miałem frigo, albo tylko frigo :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-01-24 16:53:40
Autor: Jakub Witkowski
4x4 fakty i mity
W dniu 2012-01-24 16:51, Jakub Witkowski pisze:

Ale niech tam: bezpośrednie porównanie na tym samym aucie mam pomiędzy
frigo "jedynkami" a fuldami montero, 2 a potem 3.

nissan primera, rozmiar 185/65R14 - dla uzupełnienia.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-01-24 16:57:09
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin Jakub Witkowski
Ale niech tam: bezpośrednie porównanie na tym samym aucie mam pomiędzy
frigo "jedynkami" a fuldami montero, 2 a potem 3. O innych samochodach
nie napiszę bo na nich albo nie miałem frigo, albo tylko frigo :)

Te ostatnie Fuldy to ponoć całkiem niezłe opony -- z tych tańszych. Ale są to opony raczej uniwersalne. Porównywałeś też na mokrym? Jaką przyjąłeś metodologię badań? Czy czasem nie było to "pamiętam, że czy lata temu frigasy zapierdalały tutaj durzo lepiej!!!"? :>

No i ostatnie pytanie -- po co kupiłeś 3x z rzędu Fuldy, skoro niby Frigo były lepsze? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-25 12:18:51
Autor: Sebastian Kaliszewski
4x4 fakty i mity
to wrote:
begin Jakub Witkowski

Ale niech tam: bezpośrednie porównanie na tym samym aucie mam pomiędzy
frigo "jedynkami" a fuldami montero, 2 a potem 3. O innych samochodach
nie napiszę bo na nich albo nie miałem frigo, albo tylko frigo :)

Te ostatnie Fuldy to ponoć całkiem niezłe opony -- z tych tańszych. Ale są to opony raczej uniwersalne. Porównywałeś też na mokrym?


Klockowate bieżniki na mokrym są zwykle kiepskie a na śniegu zwykle radzą sobie dobrze. Na takich klasycznych klockach na śniegu często pojedziesz lepiej niż na o wiele droższych nowoczesnych zimówkach. Tylko potem na mokrym, posolonym czarnym asfalcie jest tego, no... :)

pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2012-01-25 12:18:28
Autor: RoMan Mandziejewicz
4x4 fakty i mity
Hello Sebastian,

Wednesday, January 25, 2012, 12:18:51 PM, you wrote:

Ale niech tam: bezpo¶rednie porównanie na tym samym aucie mam pomiędzy
frigo "jedynkami" a fuldami montero, 2 a potem 3. O innych samochodach
nie napiszę bo na nich albo nie miałem frigo, albo tylko frigo :)
Te ostatnie Fuldy to ponoć całkiem niezłe opony -- z tych tańszych. Ale
s± to opony raczej uniwersalne. Porównywałe¶ też na mokrym?
Klockowate bieżniki na mokrym s± zwykle kiepskie a na ¶niegu zwykle radz± sobie
dobrze. Na takich klasycznych klockach na ¶niegu często pojedziesz lepiej niż na
o wiele droższych nowoczesnych zimówkach. Tylko potem na mokrym, posolonym
czarnym asfalcie jest tego, no... :)

Jest głosno ale da się jechać. --
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-01-25 14:27:47
Autor: Sebastian Kaliszewski
4x4 fakty i mity
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello Sebastian,

Wednesday, January 25, 2012, 12:18:51 PM, you wrote:

Ale niech tam: bezpo¶rednie porównanie na tym samym aucie mam pomiędzy
frigo "jedynkami" a fuldami montero, 2 a potem 3. O innych samochodach
nie napiszę bo na nich albo nie miałem frigo, albo tylko frigo :)
Te ostatnie Fuldy to ponoć całkiem niezłe opony -- z tych tańszych. Ale
s± to opony raczej uniwersalne. Porównywałe¶ też na mokrym?
Klockowate bieżniki na mokrym s± zwykle kiepskie a na ¶niegu zwykle radz± sobie
dobrze. Na takich klasycznych klockach na ¶niegu często pojedziesz lepiej niż na
o wiele droższych nowoczesnych zimówkach. Tylko potem na mokrym, posolonym
czarnym asfalcie jest tego, no... :)

Jest głosno ale da się jechać.

Jechać da się. Z hamowaniem bywa zabawniej :)

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2012-01-26 12:27:40
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin Sebastian Kaliszewski
Na takich klasycznych klockach na śniegu często pojedziesz

Ale potem trzeba wycierać podeszwy. Nie lepiej zawczasu patrzeć gdzie się chodzi?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-25 12:26:11
Autor: Jakub Witkowski
4x4 fakty i mity
W dniu 2012-01-24 17:57, to pisze:

są to opony raczej uniwersalne. Porównywałeś też na mokrym? Jaką
przyjąłeś metodologię badań? Czy czasem nie było to "pamiętam, że czy
lata temu frigasy zapierdalały tutaj durzo lepiej!!!"? :>

Oczywiście, to po prostu moje wrażenia. Ale chętnie posłucham o Twojej metodologii :)

No i ostatnie pytanie -- po co kupiłeś 3x z rzędu Fuldy, skoro niby Frigo
były lepsze? ;)

Czy samodzielnie wyłuskanie tej informacji z fragmentu który wyciąłeś przekracza dzisiaj
Twoje siły? Może kawa, kefirek? ;) Dla ułatwienia uwypukliłem co trzeba wielkimi literami:

> gryzą ŚNIEG a nie ślizgają się po nim. Inne (nie powiem że z wysokich półek, ale na pewno
> droższe) jakoś tak dobrze NA ŚNIEGU nie działały, choć miały WIELE INNYCH PRZEWAG :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-01-24 17:55:11
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
4x4 fakty i mity
On 2012-01-24 16:37, to wrote:
begin Jakub Witkowski

Stare frigo to jedyne opony zimowe jakie miałem, które na suchym ¶niegu,
twardym czy kopnym, dawały poczucie jakbym jechał po hmmm... piasku? Po
prostu czuło się, że te klocki gryz± ¶nieg a nie ¶lizgaj± się po nim.
Inne (nie powiem że z wysokich półek, ale na pewno droższe) jako¶ tak
dobrze na ¶niegu nie działały, choć miały wiele innych przewag :)

Powiedz jeszcze w jakim samochodzie miałe¶ te Frigo i jakie to s± te
nowsze opony i w jakich autach je testowałe¶.

Akurat tak się składa, że Frigo JEST bardzo dobr± opona na ¶nieg. Natomiast kiepsk± na szczególnie na mokrej nawierzchni.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-01-24 18:02:04
Autor: DoQ
4x4 fakty i mity
W dniu 24-01-2012 17:55, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
Akurat tak się składa, że Frigo JEST bardzo dobr± opona na ¶nieg.
Natomiast kiepsk± na szczególnie na mokrej nawierzchni.

Jak ma być dobra tylko na ¶niegu, to zamiast frigo równie dobrze można założyć łańcuchy.


--
Paweł

Data: 2012-01-25 12:27:49
Autor: Sebastian Kaliszewski
4x4 fakty i mity
DoQ wrote:
W dniu 24-01-2012 17:55, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
Akurat tak się składa, że Frigo JEST bardzo dobr± opona na ¶nieg.
Natomiast kiepsk± na szczególnie na mokrej nawierzchni.

Jak ma być dobra tylko na ¶niegu, to zamiast frigo równie dobrze można założyć łańcuchy.

Ale upierdliwo¶ć zakładania i zdejmowania łańcuchów też się liczy :)

BTW. czasem takie maj± sens -- sam z rozmysłem założyłem parę lat opony które w te¶cie na ¶niegu wypadały najlepiej a na mokrej drodze słabo. Cóż samochód nietypowy -- z takim zawieszeniem, położeniem ¶rodka ciężko¶ci itp i tak do szaleństwa po drodze się nie nadaje -- trzeba jechać spokojnie ze znacznym zapasem -- jazda zaczyna się tam gdzie inne typowe pojazdy maj± w ogóle spore problemy :) i dobr± trakcję na ¶niegu można wykorzystać.

\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Data: 2012-01-26 12:09:32
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin Sebastian Kaliszewski
BTW. czasem takie mają sens -- sam z rozmysłem założyłem parę lat opony
które w teście na śniegu wypadały najlepiej a na mokrej drodze słabo.
Cóż samochód nietypowy -- z takim zawieszeniem, położeniem środka
ciężkości itp i tak do szaleństwa po drodze się nie nadaje -- trzeba
jechać spokojnie ze znacznym zapasem -- jazda zaczyna się tam gdzie inne
typowe pojazdy mają w ogóle spore problemy :) i dobrą trakcję na śniegu
można wykorzystać.

Ciekawa strategia... Auto źle się prowadziło na asfalcie, więc jeszcze to prowadzenie pogorszyłeś oponami. ;) Ciekawe, co byś zrobił gdybyś musiał coś ominąć czy zahamować.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-25 12:31:10
Autor: Jakub Witkowski
4x4 fakty i mity
W dniu 2012-01-24 18:02, DoQ pisze:
W dniu 24-01-2012 17:55, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
Akurat tak się składa, że Frigo JEST bardzo dobr± opona na ¶nieg.
Natomiast kiepsk± na szczególnie na mokrej nawierzchni.

Jak ma być dobra tylko na ¶niegu, to zamiast frigo równie dobrze można założyć łańcuchy.

a w bagażniku wozić służ±cego do ich zakładania ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2012-01-26 09:09:16
Autor: ACTA
4x4 fakty i mity
Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik"

Akurat tak się składa, że Frigo JEST bardzo dobr± opona na ¶nieg.

Zgadza się, choć w tym roku ciężko to sprawdzić :)

Natomiast kiepsk± na szczególnie na mokrej nawierzchni.

Nie zauważyłem żadnej różnicy na minus pomiędzy UG6 które miałem poprzednio, a Frigo, które załozyłem w tym roku.

Ten sam pojazd, żeby nie było w±tpliwo¶ci

Data: 2012-01-26 09:42:32
Autor: Chris
4x4 fakty i mity
ACTA nabazgrał(a):

Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik"
Akurat tak się składa, że Frigo JEST bardzo dobr± opona na ¶nieg.
Zgadza się, choć w tym roku ciężko to sprawdzić :)

Wpadnij do DC dzi¶ sypie :)

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2012-01-26 12:49:14
Autor: Jakub Witkowski
4x4 fakty i mity
W dniu 2012-01-26 09:09, ACTA pisze:

Natomiast kiepsk± na szczególnie na mokrej nawierzchni.

Nie zauważyłem żadnej różnicy na minus pomiędzy UG6 które miałem poprzednio, a Frigo, które załozyłem w tym roku.

Ja zauważyłem ogólnie kiepsk± trakcję na frigaskach na asfalcie. Trochę jak balonik,
ew. gumka-myszka. Ponadto frigo ma pewn± "zaletę": bardzo łatwo kręcić kierownic± bez
wspomagania. Co pasuje mi do tej kiepskiej trakcji: opona słabo "trzyma kierunek".
Na tych fuldach które obecnie ujeżdżam takiej różnicy letnia-zimówka nie ma,
(no ale jest wspomaganie, więc mam prawo mniej to czuć).

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2012-01-24 15:14:50
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin J.F
No widzisz, ty sie nasmiewasz, a ja kiedys bylem na imprezie z ktorej
trzeba bylo wyjechac pod gore w glebokim sniegu i jedyny ktorego nie
pchalismy mial wlasnie Frigo. Nawet tego na lancuchach pchac musielismy.

Zaraz jeszcze powiesz, że na tych Frigo wyciągałeś traktor z zaspy. :>

Aczkolwiek musze przyznac ze raz ASR docenilem. Nie wiem jakie mial gosc
opony, ale tam gdzie ja wysilalem wkladke zeby sie nie osmieszyc - on po
prostu wyjechal.

Te nowsze ASR-y potrafią trochę symulować szperę. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-24 16:38:58
Autor: Jakub Witkowski
4x4 fakty i mity
W dniu 2012-01-24 16:14, to pisze:
begin J.F

No widzisz, ty sie nasmiewasz, a ja kiedys bylem na imprezie z ktorej
trzeba bylo wyjechac pod gore w glebokim sniegu i jedyny ktorego nie
pchalismy mial wlasnie Frigo. Nawet tego na lancuchach pchac musielismy.

Zaraz jeszcze powiesz, że na tych Frigo wyciągałeś traktor z zaspy. :>

Trzeba zatem zorganizować identyczne pojazdy, jednemu założyć frigo, drugiemu
coś, co uważasz za dobre, poszukać zaśnieżonej drogi, i pobawić się w przeciąganie liny.
Oto postawa godna dĹĽentelmenĂłw. Innej opcji nie widzÄ™ ;>

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-01-24 16:59:56
Autor: J.F
4x4 fakty i mity
UĹĽytkownik "Jakub Witkowski"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
Zaraz jeszcze powiesz, że na tych Frigo wyciągałeś traktor z zaspy. :>
Trzeba zatem zorganizować identyczne pojazdy, jednemu założyć frigo, drugiemu
coś, co uważasz za dobre, poszukać zaśnieżonej drogi, i pobawić się w przeciąganie liny.
Oto postawa godna dĹĽentelmenĂłw. Innej opcji nie widzÄ™ ;>

Proponowalem rok temu i dwa lata temu, ale chetnych nie bylo.
A w tym roku sniegu nie dowiezli :-)

Ech, chyba sie kiedys zmobilizuje i zrobie sobie w koncu dynamometr.

J.

Data: 2012-01-24 17:09:10
Autor: Jakub Witkowski
4x4 fakty i mity
W dniu 2012-01-24 16:59, J.F pisze:
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości grup
Zaraz jeszcze powiesz, że na tych Frigo wyciągałeś traktor z zaspy. :>
Trzeba zatem zorganizować identyczne pojazdy, jednemu założyć frigo, drugiemu
coś, co uważasz za dobre, poszukać zaśnieżonej drogi, i pobawić się w przeciąganie liny.
Oto postawa godna dĹĽentelmenĂłw. Innej opcji nie widzÄ™ ;>

Proponowalem rok temu i dwa lata temu, ale chetnych nie bylo.
A w tym roku sniegu nie dowiezli :-)

Ech, chyba sie kiedys zmobilizuje i zrobie sobie w koncu dynamometr.

Trochę się namęczysz, ale satysfakcja z filmiku na jutubie pokazującego czarno
na białym Kto Tu Ma Rację - bezcenna ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-01-24 16:58:27
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin Jakub Witkowski
Trochę się namęczysz, ale satysfakcja z filmiku na jutubie pokazującego
czarno na białym Kto Tu Ma Rację - bezcenna ;)

Ale tego, że Frigo są przyzwoite NA ŚNIEGU nikt nie neguje (a w każdym razie nie ja). Tyle, że od opon zimowych wymaga się czegoś więcej.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-25 12:34:21
Autor: Jakub Witkowski
4x4 fakty i mity
W dniu 2012-01-24 17:58, to pisze:
begin Jakub Witkowski

Trochę się namęczysz, ale satysfakcja z filmiku na jutubie pokazującego
czarno na białym Kto Tu Ma Rację - bezcenna ;)

Ale tego, ĹĽe Frigo sÄ… przyzwoite NA ĹšNIEGU nikt nie neguje (a w kaĹĽdym
razie nie ja). Tyle, że od opon zimowych wymaga się czegoś więcej.

No ale tak się składa że tylko ten aspekt (wjazd gdzieś po śniegu) był przez J.F. poruszony ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowaĹĽne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caĹ‚oĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2012-01-25 14:31:26
Autor: J.F
4x4 fakty i mity
UĹĽytkownik "Jakub Witkowski"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
W dniu 2012-01-24 17:58, to pisze:
begin Jakub Witkowski
Trochę się namęczysz, ale satysfakcja z filmiku na jutubie pokazującego
czarno na białym Kto Tu Ma Rację - bezcenna ;)

Ale tego, ĹĽe Frigo sÄ… przyzwoite NA ĹšNIEGU nikt nie neguje (a w kaĹĽdym
razie nie ja). Tyle, że od opon zimowych wymaga się czegoś więcej.

No ale tak się składa że tylko ten aspekt (wjazd gdzieś po śniegu) był przez J.F. poruszony ;)

to ja uprzejmie To prosze, zeby nie zapomnial dodac stosownego znaczku, bo ja sie juz gubie czy on sie z Frigo nasmiewa czy powaznie pisze i docenia :-)

Dokładnie, ważne są też dobre opony (najlepsze to Dębica Frigo, a kto uważa inaczej, ten debil) i wyłączenie ABS-u oraz innych trzyliterowych bożków.

J.

Data: 2012-01-24 17:20:00
Autor: RoMan Mandziejewicz
4x4 fakty i mity
Hello Jakub,

Tuesday, January 24, 2012, 5:09:10 PM, you wrote:

[...]

Trochę się namęczysz, ale satysfakcja z filmiku na jutubie pokazuj±cego czarno
na białym Kto Tu Ma Rację - bezcenna ;)

Tfu! Pieprzone Frigo!

--
Best regards,
 RoMan                            mailto:roman@pik-net.pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2012-01-24 17:23:42
Autor: J.F
4x4 fakty i mity
UĹĽytkownik "Jakub Witkowski"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
W dniu 2012-01-24 16:59, J.F pisze:
Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości grup
Trzeba zatem zorganizować identyczne pojazdy, jednemu założyć frigo, drugiemu
coś, co uważasz za dobre, poszukać zaśnieżonej drogi, i pobawić się w przeciąganie liny.

Proponowalem rok temu i dwa lata temu, ale chetnych nie bylo.
A w tym roku sniegu nie dowiezli :-)
Ech, chyba sie kiedys zmobilizuje i zrobie sobie w koncu dynamometr.

Trochę się namęczysz, ale satysfakcja z filmiku na jutubie pokazującego czarno
na białym Kto Tu Ma Rację - bezcenna ;)

Nie na tyle bezcenna zeby mi sie chcialo kupowac dwa komplety opon, w tym jedne drogie :-)
Wiec to raczej tak dla wlasnej informacji.

Ale moze kolega to poda region i sasiedzi zorganizuja jakies zawody .... jak snieg spadnie.

J.

Data: 2012-01-24 17:02:16
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin J.F
Ale moze kolega to poda region i sasiedzi zorganizuja jakies zawody ...
jak snieg spadnie.

Moje zimówki są już zużyte (co prawda zostało jeszcze z 6 mm, ale to już ich 3 sezon) więc nie ma sensu ich testować, natomiast całoroczne mam nowe, można by sprawdzić jak sobie radzę w porównaniu z nowymi zimówkami. Tyle, że ktoś musiałby mieć takie samo auto, bo porównanie dwóch różnych jest lekko bez sensu...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-24 18:23:42
Autor: J.F
4x4 fakty i mity
UĹĽytkownik "to"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
begin J.F
Ale moze kolega to poda region i sasiedzi zorganizuja jakies zawody ...
jak snieg spadnie.
Moje zimówki są już zużyte (co prawda zostało jeszcze z 6 mm, ale to już
ich 3 sezon) więc nie ma sensu ich testować,

Nie pekaj - zawsze mozemy sprawdzic czy lepiej sie oplaca kupic Ultragripy na 3 lata, czy Frigo na 2 lata - co i tak taniej wychodzi :-)

natomiast całoroczne mam
nowe, można by sprawdzić jak sobie radzę w porównaniu z nowymi zimówkami.
Tyle, że ktoś musiałby mieć takie samo auto, bo porównanie dwóch różnych
jest lekko bez sensu...

No ale zaczac mozesz sam - a noz sie okaze  ze to lekkie miejskie toczydelko ciagnie duze auto z zaciagnietym recznym, a w druga strone nie :-)

J.

Data: 2012-01-26 12:26:06
Autor: to
4x4 fakty i mity
begin J.F
No ale zaczac mozesz sam - a noz sie okaze  ze to lekkie miejskie
toczydelko ciagnie duze auto z zaciagnietym recznym, a w druga strone
nie :-)

Zapewne tak będzie, bo tym większym ciężko płynnie ruszyć na śniegu.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2012-01-24 21:38:45
Autor: J.F
4x4 fakty i mity
Tak a propos zimowek i calorocznych

Ktos kto zna biegle niemiecki moze obejrzec video na zakladce Bilder & Videos ?
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2011_Ganzjahresreifen_Test_175_65_R14.aspx?tabid=tab2

Tam jest wszystko pomieszane - ale jesli sie nie myle to pod koniec porownuja hamowanie GY Vector 4S z zimowkami.
Wyglada to tragicznie ... albo GY nie umie dobrych opon robic, albo tam lod jest, albo ktos tu oszukuje.

No i te "4m" z ktorych sie tak "to" nasmiewa nabiera bardziej realnego wymiaru :-)

Szkoda ze ADAC nie publikuje juz zrodlowych wynikow testow - bo teraz to nie wiem czy gorsza ocena oznacza 50m zamiast 45, czy np 50 zamiast 10m drogi hamowania.

J.

Data: 2012-01-24 22:16:45
Autor: Tomasz Pyra
4x4 fakty i mity
On Tue, 24 Jan 2012 16:38:58 +0100, Jakub Witkowski wrote:

W dniu 2012-01-24 16:14, to pisze:
begin J.F

No widzisz, ty sie nasmiewasz, a ja kiedys bylem na imprezie z ktorej
trzeba bylo wyjechac pod gore w glebokim sniegu i jedyny ktorego nie
pchalismy mial wlasnie Frigo. Nawet tego na lancuchach pchac musielismy.

Zaraz jeszcze powiesz, że na tych Frigo wyci±gałe¶ traktor z zaspy. :>

Trzeba zatem zorganizować identyczne pojazdy, jednemu założyć frigo, drugiemu
co¶, co uważasz za dobre, poszukać za¶nieżonej drogi, i pobawić się w przeci±ganie liny.
Oto postawa godna dżentelmenów. Innej opcji nie widzę ;>

Ja się już parę razy ¶cigałem zim±.
Wyniki s± powtarzalne - najszybciej kolce, niewiele gorzej Frigo, potem
długo długo nic i cała reszta mniej-więcej od najdroższych do najtańszych.

Samochody najróżniejsze, kierowcy w przeważaj±cej większo¶ci kumaci.

4x4 fakty i mity

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona