4x4 fakty i mity

Data: 2012-01-24 14:05:09
Autor: kamil
4x4 fakty i mity
On 24/01/2012 10:18, lux wrote:
Witam,
na początek link http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html

Robi się to tak:

http://www.youtube.com/watch?v=lOdTCNRWrH4

Z mojego doświadczenia, quattro z torsenem jest nieco bardziej przewidywalne od sprzęgła wiskotycznego w subaru i przy okazji o wiele bardziej odporne na przegrzanie, rozmiary opon i inne cyrki, poza tym torsen nie wymaga dolewania stosowania oleju z jednorożców w skrzyni, żeby nie padł.

Podstawa to opony, piszesz że auta ześlizgiwały się po zatrzymaniu, więc nie wymagaj podjechania pod górę bez solidnego rozpędu..

Chcesz auto w teren, kup Range Rovera, Q7 i inne Lexusy mają dojechać do pracy i do domku nad jeziorem jak śniegu trochę napada, a nie wdrapywać się na stoki narciarskie..

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-01-24 15:44:51
Autor: DoQ
4x4 fakty i mity
W dniu 24-01-2012 15:05, kamil pisze:
Chcesz auto w teren, kup Range Rovera, Q7 i inne Lexusy mają dojechać do
pracy i do domku nad jeziorem jak śniegu trochę napada, a nie wdrapywać
się na stoki narciarskie..

http://www.youtube.com/watch?v=DQq33-RBNuo
To jest fajne autko, niepozorne (co prawda dość brzydkie) ale całkiem daje radę w śniegu. Zeszłej zimy miałem okazje pobawić się czymś takim na śniegu, pozytywne wrażenia.

--
Paweł

Data: 2012-01-24 17:16:48
Autor: Gabriel'wilk'
4x4 fakty i mity
W dniu 2012-01-24 15:44, DoQ pisze:
[...]

Auto OK, na śniegu i  błocie na podgórskich, wiejskich dróżkach w okolicach Wisły i B.Białej daje radę a do tego stosunkowo tanie w utrzymaniu i zakupie jak na autko 4x4 - minusem jest mikroskopijny bagażnik. Jednak znajoma pomimo napędu 4x4 zaliczyła bączka tamtej zimy na łuku leśnej drogi, zresztą podobnie jak pewien kierownik Nissana Qashqai :-(

   Oskar Wilde

Data: 2012-01-24 12:24:37
Autor: s_13
4x4 fakty i mity
> [...]

bagażnik. Jednak znajoma pomimo napędu 4x4 zaliczyła bączka tamtej zimy
na łuku leśnej drogi, zresztą podobnie jak pewien kierownik Nissana
pozdrawiam

testowałem sx4 i grand vitarę, ten pierwszy komfortem jazdy
przypominał matiza... choć to średniej wielkości autko, każdy wybój
było czuć na siedzeniu, ale jeśli chodzi o napęd, to sprawdzał się
nieźle, nawet bez blokowania ładnie radził sobie w błocie na wiejskiej
drodze, prześwit raptem 2 cm mniejszy niż w vitarze, ale ostatecznie
cena zbyt wysoka jak na takie autko... niewiele więcej dałem za grand
vitarę, a to już zupełnie inna klasa... tę testowałem codziennie na
drodze dojazdowej do domu, przez las, często po głębokim błocie, gdzie
osobówką nie odważyłbym się wjechać, dawała sobie rade doskonale, nie
zużywając specjalnie zawieszenia (kaszkaj sąsiada po jednym sezonie
miał przeguby do wymiany), jednak na asfalcie, przy śliskiej
nawierzchni, przy prędkościach około 100 już nosiło trochę, czuć było
jak elektronika "rozdziela" napęd na koła, bez przyzwyczajenia mogło
trochę tętno wzrastać...

pozdrawiam
s_13

Data: 2012-01-24 21:38:52
Autor: Cavallino
4x4 fakty i mity
Użytkownik "s_13" <s_13@interia.pl> napisał w wiadomości news:

testowałem sx4 i grand vitarę, ten pierwszy komfortem jazdy
przypominał matiza... choć to średniej wielkości autko,

Że co?
Przecież to takie mniej więcej Punto, tyle że wyższe, nawet kompakt toto nie jest.
Trochę większy od Matiza jest, ale to nadal gabarytami auto klasy B.

Data: 2012-01-24 17:46:34
Autor: DoQ
4x4 fakty i mity
W dniu 24-01-2012 17:16, Gabriel'wilk' pisze:
bagażnik. Jednak znajoma pomimo napędu 4x4 zaliczyła bączka tamtej zimy
na łuku leśnej drogi, zresztą podobnie jak pewien kierownik Nissana
Qashqai :-(

Bo AWD bączki się kręci bardzo łatwo :)

--
Paweł

Data: 2012-01-24 18:43:03
Autor: Gabriel'wilk'
4x4 fakty i mity
W dniu 2012-01-24 17:46, DoQ pisze:
[...]

Zwłaszcza jak to nie jest prawdziwy czyt. "stały-sztywny" napęd tylko dołączany w zależności od sytuacji, że tak powiem bez ostrzeżenia, znienacka i mamy pięknego althonen :-) Całe szczęście Fiacik Sidlici zrobił niecałe 360st i zatrzymał się w zaspie, zarówno kierowniczka jak i fiacik bez obrażeń - nie musiał już w tym dniu pić kawy w pracy na przebudzenie :-)

   Oskar Wilde

Data: 2012-01-24 18:51:09
Autor: DoQ
4x4 fakty i mity
W dniu 24-01-2012 18:43, Gabriel'wilk' pisze:
Zwłaszcza jak to nie jest prawdziwy czyt. "stały-sztywny" napęd tylko
dołączany w zależności od sytuacji, że tak powiem bez ostrzeżenia,
znienacka i mamy pięknego althonen :-) Całe szczęście Fiacik Sidlici

Dlatego jak jest ślisko i niepewnie wciska się guziczek na konsoli "AWD LOCK" :P

--
Paweł

Data: 2012-01-27 00:27:57
Autor: Irek N.
4x4 fakty i mity
Bo AWD bączki się kręci bardzo łatwo :)

No kiedy nie bardzo, ja swoim nie potrafię się pobawić. Zupełnie nie wyczuwam go i w razie poślizgu jestem bezbronny. Sunie głupol bokiem i nie słucha co do niego mówię :( Kurs by się jakiś przydał...

__
Irek.N.

4x4 fakty i mity