5 lat za cofanie licznika

Data: 2018-09-19 08:50:05
Autor: tck
5 lat za cofanie licznika
Ziobro ogłosił, że wprowadzą karalność cofania/wymiany licznika- od 3 m-cy do 5 lat.
https://dziennikzachodni.pl/cofanie-licznikow-samochodow-bedzie-karalne-od-trzech-miesiecy-do-5-lat-czy-to-powstrzyma-handlarzy/ar/13502719
ciekawe jak to im wyjdzie w praktyce;)
Teraz pewnie zaraz za granicą będą punkty 'korygujące'...

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-09-20 00:41:37
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-19 o 08:50, tck pisze:
[...]

To irytujące. Licznik jest właściciela pojazdu a nie do jego inwigilowania.

Data: 2018-09-19 19:26:46
Autor: Zenek Kapelinder
5 lat za cofanie licznika
Wlasciciel jest panstwowy to i licznik jest panstwowy. Wlasciciel wlasciciela licznika zabrania cofania swojego licznika. Wlasciciel licznika nie ma nic do gadania.

Data: 2018-09-20 08:59:41
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
Wlasciciel jest panstwowy to i licznik jest panstwowy. Wlasciciel wlasciciela licznika zabrania cofania swojego licznika. Wlasciciel licznika nie ma nic do gadania.

Pierd..sz :-)

Istotą własności jest nieograniczone prawo do rozporządzania swoją własnością. Osoba nie może być czyjąś własnością bo trzebaby wrócić do niewolnictwa najpierw.

Data: 2018-09-20 01:04:40
Autor: Zenek Kapelinder
5 lat za cofanie licznika
Daj pare klapsow na posterunku policji swojemu dziecku to zobaczysz jakie ono Twoje a jakie panstwowe. Albo nie idz z nim na obowiazkowe szczepienia. Mozesz dostac wezwanie zebys w czasie pokoju podstawil swoj samochod do cwiczen wojska. O skrajnym wypadku ze sie zrobi wojna, dostaniesz wezwanie do wojska i nie pojdziesz nie wspominam bo oczywiste ze cie swoi o leb skroca. Jestes taki sam panstwowy jak sygnalizator na skrzyzowaniu albo asfalt na drodze.

Data: 2018-09-20 11:06:25
Autor: Mateusz Viste
5 lat za cofanie licznika
On Thu, 20 Sep 2018 01:04:40 -0700, Zenek Kapelinder wrote:
Jestes taki sam panstwowy jak sygnalizator na skrzyzowaniu albo asfalt
na drodze.

W USA ponoć ci są już całkiem wolni. Nie mam na myśli sygnalizatorów.

Mateusz

Data: 2018-09-22 08:52:51
Autor: Pszemol
5 lat za cofanie licznika
"Mateusz Viste" <mateusz@nie.pamietam> wrote in message news:5ba37f31$0$20319$426a34ccnews.free.fr...
[...]

To miało być coś śmiesznego? Wstyd.

Data: 2018-09-22 14:17:40
Autor: Mateusz Viste
5 lat za cofanie licznika
On Sat, 22 Sep 2018 08:52:51 -0500, Pszemol wrote:
[...]

Też mnie zdziwiło że Zenek o tym nie słyszał.

Mateusz

Data: 2018-09-22 08:02:32
Autor: Zenek Kapelinder
5 lat za cofanie licznika
Niby o czym nie slyszalem? Usa pod wzgledem wolnosci to syf z gilem. W miare wolni ludzie zyja w bardzo niewielu krajach na Ziemi. Polska jest jednym z tych krajow w ktorym wolnosc jednostki jest na bardzo wysokim poziomie. Jak wyslalem film  znajomemu w Kanadzie, czyli kraju uwazanym za w miare rozsadny jesli idzie o wolnosc jednostki, na ktorym facet drze sie na policjanta i go popycha. To jak pokazal w pracy to powiedzieli ze to z jakiegos filmu, znaczy sie wyrezyserowane. Im bardziej przekonywal ze w Polsce tak ostatnio jest na demonstracjach przeciwko rzadowi tym bardziej nie wierzyli. Korekta licznika w dowolna strone jest nielegalna tylko w jednej sytuacji. Jak przy sprzedazy samochodu nabywca nie zostanie o tym poinformowany. Jak sie komus podobaja same zera na liczniku i w wyjatkiem zlomu nie zamierza samochodu nikomu sprzedac to moze sobie licznik odlaczyc. Sprawny ma miec szybkosciomierz. Jesli ktos zaraz po korekcie licznika w dol pojedzie na stacje diagnostyczna to diagnosta w bazie danych odnotuje ze licznik zostal skrecony o 172 tysiace kilometrow z 499 tysiecy kilometrow. Ani wlascicielowi ani temu co cofnal nikt nic w takiej sytuacji nie zrobi.

Data: 2018-09-20 09:20:14
Autor: Tadeusz
5 lat za cofanie licznika

Osoba nie może być czyjąś własnością bo trzebaby wrócić do niewolnictwa najpierw.

Powiedz to ZUS-owi lub Urzędowi Skarbowemu ;-)

Data: 2018-09-20 14:34:25
Autor: J.F.
5 lat za cofanie licznika
Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pnvggt$4i0$1@news.icm.edu.pl...
[...]

A gdzie takie kompletnie nieograczone masz ...

Osoba nie może być czyjąś własnością bo trzebaby wrócić do niewolnictwa najpierw.

A jak przywroca zasadnicza sluzbe wojskowa ?

Albo taki chocby obowiazek szkolny ...

J.

Data: 2018-09-20 06:39:56
Autor: sczygiel
5 lat za cofanie licznika
W dniu czwartek, 20 września 2018 07:35:11 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

Albo taki chocby obowiazek szkolny ...

Ale koledzy wy macie swiadomosc ze ten obowiazek szkolny czy zakaz klapsowania to w sumie mozna z innych przepisow wywiesc?

Brak klapsowania - nietykalnosc osobista. Niepuszczanie do szkoly - nierozsadne rozporzadzanie majatkiem.

O ile nietykalnosc mozna zastosowac wprost (jak kowalski leje nowaka to malinowski moze policje zawiadomic i pobicie bedzie scigane z urzedu) o tyle z szczepieniem czy szkola jest troche bardziej kreatywnie i dlatego aby nie trzeba bylo za kazdym razem cyrku odtwarzac mamy przepisy o obowiazku edukacji dzieci.

Ale w ogolnosci tak, niektore przepisy nijak sie wywiesc nie daja z niczego rozsadnego. Np. obowiazek emerytalny w zus, obowiazek odbioru smieci czy podobne.

Data: 2018-09-21 10:59:22
Autor: SW3
5 lat za cofanie licznika
W dniu 20.09.2018 o 15:39 <sczygiel@gmail.com> pisze:

Niepuszczanie do szkoly - nierozsadne rozporzadzanie majatkiem.

A co państwu do czyjegoś majątku?
Czy to rzeczywiście własny majątek skoro nie można nim rozporządzać  nierozsądnie?

--
SW3
-- --

Data: 2018-09-21 06:29:21
Autor: sczygiel
5 lat za cofanie licznika
W dniu piątek, 21 września 2018 03:59:24 UTC-5 użytkownik SW3 napisał:
> [...]

A co państwu do czyjegoś majątku?
Czy to rzeczywiście własny majątek skoro nie można nim rozporządzać  nierozsądnie?

Dzieci to nie majatek rodzica. W tym przypadku majatkiem jest wyksztalcenie dziecka i jego wlascicielem jest dziecko.
I prawny opiekun ma za zadanie zadbac o ten majatek. Jesli swoim dzialaniem powoduje ze ten majatek sie marnuje to podpada pod ten paragraf.

Panstwo tutaj stoi na strazy tego aby rodzic dbal o dziecko. Abstrahuje tu od tego ze czasem ta straz jest patologiczna.

Data: 2018-09-22 08:52:09
Autor: Pszemol
5 lat za cofanie licznika
"kk" <kk@op.pl> wrote in message news:pnvggt$4i0$1news.icm.edu.pl...
[...]

Twoje prawo do wolności jest zawsze ograniczone prawem do wolności
innych osób. Jedyny powód jaki właściciel samochodu ma do cofania
stanu licznika jest manipulowanie widocznym stanem pojazdu aby
miał on większą wartość w oczach osoby odkupującej go od niego...
Stąd właśnie pochodzi zakaz manipulacji stanu licznika i w wielu
cywilizowanych państwach licznik ten jest urzędowo stosowany do
monitorowania przebiegu (a w rezultacie ogólnego zużycia) pojazdu.

Że też trzeba niektórym ludziom takie rzeczy tłumaczyć.... przedszkole.

Data: 2018-09-26 18:04:42
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-22 o 15:52, Pszemol pisze:
[...]

Nonsens. On pochodzi z tego, że jakiś głupek po stanie licznika chce oceniać cudzy samochód a inne głupki chcą kontrolować właściciela samochodu a jeszcze inne będą chciały go inwigilować.

Że też trzeba niektórym ludziom takie rzeczy tłumaczyć.... przedszkole.

Tak, twój poziom jest przedszkolny

Data: 2018-09-23 16:51:20
Autor: Marek
5 lat za cofanie licznika
On Thu, 20 Sep 2018 08:59:41 +0200, kk <kk@op.pl> wrote:
Istotą własności jest nieograniczone prawo do rozporządzania swoją własnością.

 W pl nie ma czegoś takiego, jest jedynie  rozszerzone  prawo użytkowania.

--
Marek

Data: 2018-09-23 08:44:24
Autor: Zenek Kapelinder
5 lat za cofanie licznika
Nie tylko w Polsce czlowiek nie ma pelnego prawa wlasnosci. Nigdzie w odniesieniu do ludzi takiego prawa nie ma.

Data: 2018-09-20 08:17:56
Autor: Miroo
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-20 o 00:41, kk pisze:
[...]

Jakby ludzie byli uczciwi, to zamordyzm nie byłby potrzebny.
W zasadzie to w ogóle władza byłaby zbędna.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-20 01:09:41
Autor: Zenek Kapelinder
5 lat za cofanie licznika
To jeszcze ludzie uczciwi, prawi musieli by rzadzic. Historia Swiata pokazuje ze do wladzy zawsze dochodzily najwieksze kreatury, skurwysyny i bandziory z okolicy. To ze teraz zakladaja garnitury i krawaty znaczy ze moda sie zmienila a nie ludzie.

Data: 2018-09-20 02:26:02
Autor: zbigniewgotkiewicz
5 lat za cofanie licznika
Jeśli ktoś cofnie licznik auta aby zawyżyć jego wartość to można to nazwać oszustwem i wyłudzeniem. A tego w społeczeństwievrobić nie wolno i po to powstało prawo i wymiar sprawiedliwości żeby bronić obywateli przed takimi praktykami. To nie to samo co kobieta ujmująca sobie parę lat i paru facetów z życiorysu.

Data: 2018-09-20 06:43:35
Autor: sczygiel
5 lat za cofanie licznika
W dniu czwartek, 20 września 2018 04:26:04 UTC-5 użytkownik zbigniewg...@gmail.com napisał:
[...]

Heh, akurat to to samo :)
Identyczny mechanizm tyle ze zamiast pieniedzy marnuje sie czas i nerwy na taka "podkrecona" czy moze raczej skrecona narzeczona....

Data: 2018-09-20 14:51:10
Autor: Smok Eustachy
5 lat za cofanie licznika
W dniu 20.09.2018 o 11:26, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
[...]

Sprawa ma drugie dno: kupujący też tego oczekuje bo się lubi łudzić, że na okazję trafił. I chwalic.

Data: 2018-09-20 06:21:03
Autor: Zenek Kapelinder
5 lat za cofanie licznika
Wiekszosc sprowadzanych uzywanych samochodow jest pochodzenia germanskiego. Nie wiem ale w porannym moczu czuje ze u nich na przegladach wpisuja przebieg do jakiejs panstwowej bazy danych. Jesli mam racje to znaczy ze dane z ich bazy beda na zasadzie unijnej wymiany dostepne w Polsce. Jesli tak by bylo to sprawdzenie czy licznik byl cofniety i gdzie byl cofniety bedzie banalnie proste.

Data: 2018-09-20 06:47:54
Autor: sczygiel
5 lat za cofanie licznika
W dniu czwartek, 20 września 2018 08:21:04 UTC-5 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Ten aspekt sie omija nastepujaco:
Auto jest przegladane i przez pierwsze lata leasingu ma przebiegi znosne, w okolicy 20-30kkm.
Po tych 4-5 latach auto kupuje ktos do mocnego uzytku. Robi nim po 50kkm ale co roku przed przegladem cofa licznik.
Po 2-3 latach auto idzie na sprzedaz po malym detalingu.
Nadal wyglada ladnie, ale przebieg jest wiekszy o te 100kkm niz na liczniku..
W bazie wszystko wyglada dobrze.

O ile wogole ten przebieg jest spisywany bo nie jestem tego pewien. W aso spisuja, przy badaniu technicznym chyba nie.

Tak czy siak, przebieg zawsze bedzie niewiarygodny chyba ze producenci zastosuja rozwiazanie ktore uniemozliwi jego zmiane a to niestety trudne jest.

Data: 2018-09-20 08:50:10
Autor: przemek.jedrzejczak
5 lat za cofanie licznika
Stan licznika masz przy przeglądzie tak jak u nas ale nie znam opcji żeby Hans mógł to sprawdzić dla nie swojego auta no chyba że sprzedający sam da kwity z TUV ;-) na niemieckim rynku wtornym 30% aut jest skręconych a na export to pewnie wszystkie ale dajmy Zeru się wykazać myślę że w 2 lata ogarnie temat ;-)

Data: 2018-09-26 18:39:56
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-20 o 15:47, sczygiel@gmail.com pisze:

Tak czy siak, przebieg zawsze bedzie niewiarygodny chyba ze producenci zastosuja rozwiazanie ktore uniemozliwi jego zmiane a to niestety trudne jest.

Gdzie tu trudność?

Data: 2018-09-26 12:30:15
Autor: sczygiel
5 lat za cofanie licznika
W dniu środa, 26 września 2018 11:40:10 UTC-5 użytkownik kk napisał:

> Gdzie tu trudność?

W tym ze mozesz zrobic taki kabelek ktory odpowiednio odfiltruje impulsy przebiegu z licznika.
Mozesz wymienic eprom w liczniku na taki z mniejszym przebiegiem. Aby to zrobic trzeba zrobic to co napisalem nizej a co wyciales. A to by sie nikomu nie spodobalo poza producentem.

Data: 2018-09-26 22:39:18
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-26 o 21:30, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Jakie "przebiegi z licznika"? Szybkę na niego nakleić? Chyba chodziło o impulsy DO licznika. To się da bardzo łatwo konfrontować z innymi parametrami i żadne proste filtrowanie nie pomoże. A można jeszcze bardziej wysilić się, np. GPS osadzić w liczniku. To nie jest specjalnie trudne zadanie.

Mozesz wymienic eprom w liczniku na taki z mniejszym przebiegiem.

Jaki "eprom"? Bierzesz dowolny jednoukładowiec, ustawiasz odpowiednie flagi i żadnego EPROMu nie możesz wymienić bo go nie ma. Wystarczy by producent zechciał tak to zrobić. I o ile już nie zrobił.

Aby to zrobic trzeba zrobic to co napisalem nizej a co wyciales. A to by sie nikomu nie spodobalo poza producentem.

Jasne

Data: 2018-09-20 15:33:40
Autor: RadoslawF
5 lat za cofanie licznika
[...]

Bez znaczenia.
Kupiłeś auto, po jakimś czasie dowiedziałeś się jak sprawdzić
przebieg auta z niemiec i to zrobiłeś. Wyszło że ktoś cofnął
100 lub 200 tysięcy. Co możesz zrobić?
Możesz sobie popluć w brodę.
Kupiłeś od handlarza który auto kupił od tureckiego handlarza
w germanii. Jak udowodnisz który ten licznik cofnął?
Bo bez tego to możesz sobie popluć w brodę.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-20 19:43:43
Autor: Zenek Kapelinder
5 lat za cofanie licznika
W Polsce paser karany jest tak samo jak zlodziej. Mozesz a w zasadzie musisz zglosic naruszenie prawa organom zajmujacym sie takimi sprawami i niech ustalaja kto kogo okradl. Kupujacy w takiej sytuacji moze dochodzic zwrotu czesci kasy wynikajacej z nieprawdziwego przebiegu. Oczywiscie zlodziejstwa sie nie wypleni bo lezy ono w naturze czlowieka, ale da sie zlodziejstwo ograniczyc. Prosty przyklad z zycia. Jeszcze niedawno ktos kradl vat z paliw bo ktos inny nie pozwolil sprawdzac cystern na granicy. Jak wprowadzone zostaly kontrole ilosc cystern wjezdzajacych do Polski drastycznie spadla. W zasadzie teraz wjezdzaja tylko takie co maja papiery w porzadku. Zle jest ze wlasciciel samochodu nie ma mozliwosci sprawdzenia jak jego samochod przeszedl przeglad. Jak samochod wjezdza na stanowisko do przegladow to wszystkie informacje z przyrzadow pomiarowych zapisuja sie same. Ale ze w ten sposob nie da sie wykryc wszystkich usterek to diagnosta recznie wypelnia czesc rubryk. Miedzy innymi wpisuje przebieg. Powinna byc mozliwosc, nawet za drobna oplata, sprawdzenia na podstawie numeru nadwozia historii przegladow. W przypadku samochodow sprowadzonych z zagranicy urzad rejestrujacy samochody powinien sciagac historie przegladow z kraju sprowadzenia, o ile tam dziala taki sam lub podobny system co w Polsce. Jak znam zycie to przeszkoda beda niemcy. To bandycki kraj bandytow i zlodziei. U siebie trzymaja swoich za jaja zeby nie oszukiwali. Ale jak samochod odjezdza do podludzi Polakow to pozwalaja na przekrety. Samochod z mniejszym przebiegiem bedzie w niemczech drozszy. Czesc gorki z oszustwa dostanie bandyckie niemieckie panstwo a czesc ten co sprzedal z zanizonym przebiegiem i nadwyzka zostanie w niemczech. Panstwu niemieckiemu oplaca sie finansowo oszustwo z cofaniem licznikow samochodow ktore opuszczaja na stale ich obszar celny.

Data: 2018-09-20 23:51:04
Autor: przemek.jedrzejczak
5 lat za cofanie licznika
-- Panstwu niemieckiemu oplaca sie finansowo oszustwo z cofaniem licznikow samochodow ktore opuszczaja na stale ich obszar celny.

dzwonilem do Tuska w tej sprawie ale powiedzial ze to dla naszego dobra i zebys nie robil scen :-)

ps co do historii przegladow to jest taka mozliwosc (*dla wlasciciela):

https://www.gtue.de/Privatkunden/Amtliche_Fahrzeuguntersuchungen/Untersuchungsberichtsuche/56026.html
https://www.tuev-sued.de/auto-fahrzeuge/tools-services/recherche-tuev-sued-pruefberichte

w GTU dziala bez problemu, platnosc 12 EUR pay pal (zainwestowalem dla dobra pl misc samochody) i dostalem wlasnie pdf-a na maila

*podalem nieprawidlowe dane posiadacza (bo sam papier juz mam) i na maila przyszlo wiec tego nie sprawdzaja

Data: 2018-09-21 08:35:42
Autor: RadoslawF
5 lat za cofanie licznika
[...]

Paser to ktoś kto świadomie wprowadza do obrotu kradziony towar.
Skoro można domniemywać że turek przekręcił licznik to polski handlarz
jest poszkodowanym. Wszak ostatni nabywca może od niego dochodzić
zwrotu części zapłaconej kasy.  :-)

Tak dla przypomnienia przepisy mające ułatwić walkę z cofającymi
liczniki już raz wprowadzono, a różni niedoinformowani idioci
też głosili sukces i wsadzanie winnych do pierdla.
A jest jak jest.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-21 08:51:41
Autor: J.F.
5 lat za cofanie licznika
Dnia Fri, 21 Sep 2018 08:35:42 +0200, RadoslawF napisał(a):
W Polsce paser karany jest tak samo jak zlodziej. [...]

Paser to ktoś kto świadomie wprowadza do obrotu kradziony towar.

Hm ... w KK nie ma "swiadomie".

Czy moze wystarczy, ze nie ma "nawet nieswiadomie" ?

J.

Data: 2018-09-21 16:30:10
Autor: RadoslawF
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-21 o 08:51, J.F. pisze:

W Polsce paser karany jest tak samo jak zlodziej. [...]

Paser to ktoś kto świadomie wprowadza do obrotu kradziony towar.

Hm ... w KK nie ma "swiadomie".

Czy moze wystarczy, ze nie ma "nawet nieswiadomie" ?

A jest że wprowadza do obrotu pojazd z cofniętym licznikiem?
Chcesz być dokładny to bądź taki do końca.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-21 17:08:18
Autor: J.F.
5 lat za cofanie licznika
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:po2va3$rbk$2@node2.news.atman.pl...
[...]

Sprzedanie samochodu z cofnietym licznikiem podpada pod oszustwo i na to artykuł od dawna był.
Teraz jak rozumiem samo cofanie licznika ma byc karalne.

Ale ja nie o tym.

Art. 291. § 1. Kto rzecz uzyskaną za pomocą czynu zabronionego nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia,

Widzisz tu cos o swiadomosci czynu ?
I ciekawosc mnie zzera, jak to jest z tym nieswiadomym paserstwem ...

Dla utrudnienia ... a moze ułatwienia
Art. 292. § 1. Kto rzecz, o której na podstawie towarzyszących okoliczności powinien i może przypuszczać, że została uzyskana za pomocą czynu zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

J.

Data: 2018-09-21 09:01:39
Autor: sczygiel
5 lat za cofanie licznika
W dniu piątek, 21 września 2018 10:08:56 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Widzisz tu cos o swiadomosci czynu ?
I ciekawosc mnie zzera, jak to jest z tym nieswiadomym paserstwem ...

Ale tu nie ma uzyskania za pomoca czynu zabronionego.
Nikt nie kradnie. Oszukuje, ale nie kradnie.

Dlatego jest teraz penalizacja kroku zmiany licznika bo od tej strony sie ugryzc nie dalo.

Turek przekrecil, handlarz kupil, o nic nie pytal bo cena niska, potem sprzedal klientowi ktory chcialby znac prawdziwy przebieg ale z licznika odczytal mniejszy.

Alternatywnie, turek sprzedal za niska cene, handlarz zaplacil, skrecil przebieg, wystawil drozej, klient zaplacil i znowu przebieg sie nie zgadza.

W obu przypadkach nie ma jak ugryzc winnego. Tyle wiesz.

Alternatywa do penalizacji krecenia przebiegu jest po prostu nie branie go pod uwage. Tyle ze nie da sie masowo ludziom wmowic aby na te cyferki nie patrzyli.

Ja na to nie patrze, ty nie patrzysz ale milion innych osob patrzy i ceny sie ksztaltuja.

Idealnie bylo by gdyby jakis licznik w aucie byl ktory mialby wbity vin i dzialal tylko w jedna strone.
Ale i tu jest problem bo pewnie dalo by sie zrobic tak aby nie dostawal impulsow i nie liczyl.
A zrobienie tak aby byl integralna czescia auta i auto bez niego nie dzialalo to juz zaczepia o DRM i historie znane z maszyn rolniczych w usa.

IMHO, slepa uliczka i spisywanie przebiegu wiele nie zmieni. Ci co maja na tym jakos zyskiwac beda kombinowac i se kupia programatory i beda cofac przebiegi przed badaniami technicznymi czy aktualizacja polisy.

Bo jak zakombinuja dobrze to 4 latek z przebiegiem 45kkm bedzie sporo lepiej wygladal niz z przebiegiem 160kkm.

I ugryzc by to sie od biedy dalo jakby porownac faktury za paliwo do tego auta z jego przebiegiem. Ale jak sam widzisz, to juz kolejny krok w zagladaniu ludziom w papiery. A i to sie da obejsc, ludzie zaczna tankowac na konto dostawczaka a w nim baniak i redystrybucja do reszty samochodow firmowych.

Na kazdej sztuce auta jest do ugrania 10-20-50kpln. Co 3-4-5lat.

Ja nie widze rozwiazania tego problemu.

Znaczy sie widze ale jest nierealne - poziom zarobkow musialby byc taki zeby ludzi bylo stac na nowe auta.
Wtedy swiadomosc: nowe za 70-90kpln z zerowym przebiegiem i gwarancja vs 4-5 letnie za 40kpln z przebiegiem z kosmosu i bez gwarancji nie jest dobrym biznesem.

Ostatnio patrzylem na allegro. Chcialem 4 latka kombi za mniej niz 40kpln.
Posucha. Wybor nikly. Nowki sa za okolice 70-90kpln.
Czy warto kupic 4 latka za polowe ceny z polowa przebiegu (znaczy sie szacujac ze ma te 200kkm i dociagnie do 400kkm)?
Imho nie.
Ale to inna historia.

Data: 2018-09-26 18:29:58
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-21 o 18:01, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

I płacił od każdego kilometra podatek? To by było dobre, ale dla obiboków, którzy żyją za ten podatek.

Data: 2018-09-26 12:27:35
Autor: sczygiel
5 lat za cofanie licznika
W dniu środa, 26 września 2018 11:30:11 UTC-5 użytkownik kk napisał:

I płacił od każdego kilometra podatek? To by było dobre, ale dla obiboków, którzy żyją za ten podatek.

Masz tendencje do wycinania cytatu tak aby nie dalo sie zrozumiec mysli.

A interpretacje o podatku sobie zostaw dla siebie.

Data: 2018-09-26 22:28:32
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-26 o 21:27, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

Nie mam żadnych tendencji tylko świadomość prostych reguł.

A interpretacje o podatku sobie zostaw dla siebie.

Po co innego licznik którego nie można ustawiać jak nie do pobierania podatków? Weź może znajdź jakiegoś innego frajera, który uwierzy, że nie po to. Że nikt na to nie wpadnie i nie będziemy na to skazani.

Data: 2018-09-22 07:06:44
Autor: RadoslawF
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-21 o 17:08, J.F. pisze:

[...]

To dlaczego nazywasz go paserem?
No i pytanie czy aby na pewno jest oszustem?
Może sam został oszukany jak kupował auto w niemczech.

Ale ja nie o tym.

Art. 291. § 1. Kto rzecz uzyskaną za pomocą czynu zabronionego nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukrycia,

Ale ten samochód nie jest kradziony, czyli nie jest uzyskany za pomocą
czynu zabronionego.

Widzisz tu cos o swiadomosci czynu ?
I ciekawosc mnie zzera, jak to jest z tym nieswiadomym paserstwem ...

Zawsze uważałem że paserstwo może być tylko świadome, ale kto tam
wie co prokurator wymyśli.

Dla utrudnienia ... a moze ułatwienia
Art. 292. § 1. Kto rzecz, o której na podstawie towarzyszących okoliczności powinien i może przypuszczać, że została uzyskana za pomocą czynu zabronionego, nabywa lub pomaga do jej zbycia albo tę rzecz przyjmuje lub pomaga do jej ukryci > podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
do lat 2.

Nie dotyczy legalnego pojazdu z nielegalnie cofniętym licznikiem.

Żaden z was nie ogląda programów motoryzacyjnych a w nich starania
(prowokacje) dziennikarzy żeby ukarać oszustów sprzedających auta
z cofniętym licznikiem? Dlaczego się nie udawały?

Pozdrawiam

Data: 2018-09-23 13:58:40
Autor: J.F.
5 lat za cofanie licznika
Dnia Sat, 22 Sep 2018 07:06:44 +0200, RadoslawF napisał(a):
[...]

To nie ja. Mnie interesuje tylko ta swiadomosc przy paserce.

No i pytanie czy aby na pewno jest oszustem?
Może sam został oszukany jak kupował auto w niemczech.

Moze ... ale to bedze podobne zagadnienie prawne - czy mozna byc
nieswiadomym oszustem ?
Bo to jednak on sformulowal polskie ogloszenie i wpisal tam
nieprawdziwy przebieg.

[...]

I o to mi sie wlasnie rozchodzi :-)

[...]

Bo np sprzedawca napisal "stan licznika" a nie "przebieg" :-)

Albo "przeciez w Polsce kazde dziecko wie, ze licznik jest cofniety i
nie mozna mu wierzyc".

J.

Data: 2018-09-23 20:14:24
Autor: RadoslawF
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-23 o 13:58, J.F. pisze:

[...]

Wpisał przebieg jaki był na liczniku.
To on został oszukany przez turka u którego kupował.  :-)

[...]

W dyskusja jak ta, przy kupowaniu kazdy się cieszy z okazji
z tak małym przebiegiem.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-23 12:00:01
Autor: Zenek Kapelinder
5 lat za cofanie licznika
Jak sprowadzacz zostal oszukany przez niemieckiego turka to niech dochodzi w niemieckim sadzie sprawiedliwosci. Kradziona rzecz nie traci statusu rzeczy kradzionej jesli zostala dowolna ilosc razy sprzedana. Kradziony samochod zastanie odebrany trzeciemu nabywcy nawet wtedy kiedy kupil go w dobrej wierze i oddany temu co mu go ukradziono. Samochod w ktorym turek cofnal licznik, kupiony przez osobe zajmujaca sie sprowadzaniem samochodow i sprzedany osobie trzeciej dalej jest samochodem z cofnietym licznikiem. Ostateczny nabywca ma prawo do czucia sie oszukanym przez sprowadzacza bo na nim ciazyl obowiazek sprawdzenia przebiegu. Ktos tutaj napisal ze w niemczech jest to za drobna oplata mozliwe.

Data: 2018-09-24 08:59:51
Autor: RadoslawF
5 lat za cofanie licznika
[...]

Chyba straciłeś wątek, samochód nie jest kradziony, ma cofnięty licznik.
A że sprowadzacza licznik nie interesuje to go nie sprawdzał.
No i raczej obowiązku sprawdzania licznika w starych dokumentach
w ustawie nie wpiszą. Więc będzie tak jak było.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-24 00:21:41
Autor: przemek.jedrzejczak
5 lat za cofanie licznika
-- A że sprowadzacza licznik nie interesuje to go nie sprawdzał.

kluczowe pewnie bedzie sformulowanie w umowie (tak jak w DE):

1) przebieg xxxxxx km
2) stan licznika yyyyy km

-- No i raczej obowiązku sprawdzania licznika w starych dokumentach
w ustawie nie wpiszą. Więc będzie tak jak było.

ale medialnie Zero osiagnie sukces :-)

Data: 2018-09-24 11:56:47
Autor: RadoslawF
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-24 o 09:21, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

[...]

Medialnie sukces na walce z kręceniem liczników już odniesiono
przy poprzedniej ustawie.
A zmieniło to naprawdę niewiele o czym mający własny rozum pisali.
Ci bez rozumu cieszyli się wtedy i jak widać cieszą się dzisiaj.
A jak na razie nie zanosi się na specjalnie lepszy efekt.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-24 12:57:28
Autor: J.F.
5 lat za cofanie licznika
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:po8l6j$don$2@node1.news.atman.pl...
[...]

Nie zostal, skoro sprzedal auto z zyskiem, ktorego sie spodziewał :-)

Ale w przepisie nadal stoi "kto wprowadza w bład inna osobe" ... i pasuje :-)

J.

Data: 2018-09-24 16:02:16
Autor: RadoslawF
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-24 o 12:57, J.F. pisze:

[...]

Kupujący może mieć roszczenie które zeżą ten zysk.

Ale w przepisie nadal stoi "kto wprowadza w bład inna osobe" ... i pasuje :-)

Nie on wprowadził, to jego wprowadzono.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-24 16:14:24
Autor: J.F.
5 lat za cofanie licznika
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:poaqp9$h61$3@node1.news.atman.pl...
[...]

Moze, ale to dopiero wtedy bedzie oszukany :-)

Ale w przepisie nadal stoi "kto wprowadza w bład inna osobe" ... i pasuje :-)
Nie on wprowadził, to jego wprowadzono.

Jego wprowadzono, ale i on wprowadzil.
Nieswiadomie, ale wprowadzil.

J.

Data: 2018-09-25 01:43:14
Autor: RadoslawF
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-24 o 16:14, J.F. pisze:

[...]

Wtedy będzie stratny, oszukany już jest.

Ale w przepisie nadal stoi "kto wprowadza w bład inna osobe" ... i pasuje :-)
Nie on wprowadził, to jego wprowadzono.

Jego wprowadzono, ale i on wprowadzil.
Nieswiadomie, ale wprowadzil.

Nie jestem przekonany czy działanie nieświadome w takim przypadku
jest karalne.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-21 09:01:17
Autor: J.F.
5 lat za cofanie licznika
Dnia Thu, 20 Sep 2018 19:43:43 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):

[...]

Hm, czy dlatego, czy np dlatego, ze utrudnili taki transport i
przestalo sie oplacac. A wszystko w imie zysku Orlenu..

bo ciagle mnie zastanawia, jak to robili - Niemcy musieli wystawic
fakture, faktura podlega sprawdzeniu w VIES, wiec nabywca ja zglosil,
to i VAT powinien zaplacic.

Chyba ze na jakąś cypryjska spolke faktura, oni zglaszaja, ale akcyzy
juz nie placa, bo cysterna na Cypr nie wjezdza.

[...]

z drugiej strony maja swoja organizacje landową, i byc moze nie ma
takiej centralnej bazy.

J.

Data: 2018-09-26 18:26:32
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
[...]

Ale cudzego samochodu?! Jest bardzo fajne wiedzieć czy samochód jest w
dobrym stanie, ale ujawnianie informacji o użytkowaniu przez poprzednich
właścicieli jest niedopuszczalne. To zwykłe naruszenie prywatności.

Data: 2018-09-20 22:19:14
Autor: tck
5 lat za cofanie licznika

Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:1517e342-ddd8-47fe-8ae2-381d47c4aa96googlegroups.com...
[...]

a tak poza tym- jes obowiązek posiadania sprawnego licznika w samochodzie?
prędkościomierz przy sprowadzonych patrzą przy pierwszym przeglądzie jak jest wyskalowany a licznik? trzeba by popatrzeć w przepisach...

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-09-21 10:55:37
Autor: T.
5 lat za cofanie licznika
[...]

Już w wielu przypadkach są. Ja swojego "niemca" sprawdziłem po prostu w naszym ASO Forda - wszystkie dane mieli wklepane.
T.

Data: 2018-09-26 18:20:33
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-20 o 11:26, zbigniewgotkiewicz@gmail.com pisze:
[...]

W licznikach nie chodzi o ujmowanie paru lat tylko paru dziesiątek tysięcy kilometrów. Możesz sobie znaleźć analogię w kobiecie do takiego ujmowania.

Data: 2018-09-20 12:08:36
Autor: Miroo
5 lat za cofanie licznika
[...]

Cóż robić. Jak do tej pory żadna rewolucja tego nie zmieniła i pewnie nie zmieni.
Taki już jest ludzki gatunek.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-20 12:23:21
Autor: radekp@konto.pl
5 lat za cofanie licznika
Thu, 20 Sep 2018 01:09:41 -0700 (PDT), w
<dc5e82c7-e62d-40b2-afce-8ff0e53a43a9@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

[...]

O Skandynawii też piszesz?

Data: 2018-09-20 03:28:46
Autor: zbigniewgotkiewicz
5 lat za cofanie licznika
A. Kolega szukał busa. Na trzydzieści aut tylko w jednym przebieg był zgodny z tym jakie podawał sprzedających. Za to było koszmarnie zardzewiałe.

Data: 2018-09-20 03:38:35
Autor: Bolko
5 lat za cofanie licznika
W dniu czwartek, 20 września 2018 12:25:02 UTC+2 użytkownik rad....@konto.pl napisał:
Thu, 20 Sep 2018 01:09:41 -0700 (PDT), w
<dc5e82c7-e62d-40b2-afce-8ff0e53a43a9@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

> To jeszcze ludzie uczciwi, prawi musieli by rzadzic. Historia Swiata pokazuje ze do wladzy zawsze dochodzily najwieksze kreatury, skurwysyny i bandziory z okolicy. To ze teraz zakladaja garnitury i krawaty znaczy ze moda sie zmienila a nie ludzie. O Skandynawii też piszesz?

A co tam nie kradną?

Data: 2018-09-20 13:01:25
Autor: Myjk
5 lat za cofanie licznika
Thu, 20 Sep 2018 03:38:35 -0700 (PDT), Bolko
A co tam nie kradną?

Ponoć nie, politycy do pracy autobusami jeżdżą zamiast rozbijać rządowe
limuzyny (i samoloty).

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-09-20 05:52:39
Autor: Bolko
5 lat za cofanie licznika
W dniu czwartek, 20 września 2018 13:01:25 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
Thu, 20 Sep 2018 03:38:35 -0700 (PDT), Bolko > A co tam nie kradną?

Ponoć nie, politycy do pracy autobusami jeżdżą zamiast rozbijać rządowe
limuzyny (i samoloty).
Za poprzedniego ustroju też tak było wszyscy równi i równiejsi.
Szczegolnie było to widoczne 89 i latach późniejszych

Data: 2018-09-20 13:26:35
Autor: radekp@konto.pl
5 lat za cofanie licznika
Thu, 20 Sep 2018 03:38:35 -0700 (PDT), w
<3e146db7-1d86-47c5-af8b-bfd647240d90@googlegroups.com>, Bolko

Politycy? Jakoś zdecydowanie mniej.

Data: 2018-09-20 05:05:43
Autor: przemek.jedrzejczak
5 lat za cofanie licznika
to jest martwe prawo i Zero o tym wie :-) pod publiczke zrobi pare procesow zeby proceder zszedl do podziemia i przywdzieje szaty zbawcy narodu ale caly cyrk z udowodnieniem krecenia spadnie nizej na policje ktora z kolei da zarobic bieglym ...

Data: 2018-09-20 05:25:39
Autor: Zenek Kapelinder
5 lat za cofanie licznika
Nie jest do konca martwe. Na przegladach wpisywany jest przebieg. Po pierwszym przegladzie w Polsce ciezko bedzie odkrecic. Duzo sprowadzonych samochodow na dokumentacje. Sluzby celne i inne dostaly mozliwosc sprawdzania przebiegow sprowadzonych samochodow i wpisywania ich od razu do jakiejs bazy danych. Dobrze ze rzad zaczyna konczyc ze zlodziejstwem. Akurat w tym przypadku nie ma sie czego czepic. Oczywiscie kazdy moze sobie ustawiac licznik jak chce. Ale przy sprzedazy ma byc prawdziwy przebieg albo pisemna informacja o prawdziwym przebiegu. Jesli licvzniki byly nagminnie krecone to teraz powinny byc tansze. Jesli nie stanieja bedzie znaczylo ze krecenie to byl margines.

Data: 2018-09-20 14:10:00
Autor: Liwiusz
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-20 o 14:05, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
to jest martwe prawo i Zero o tym wie

Jak słucham Ziobra i Jakiego, to niestety naprawdę w to wierzę, że oni są na tyle głupi, że sami wierzą w swoją propagandę.

--
Liwiusz

Data: 2018-09-20 14:32:03
Autor: J.F.
5 lat za cofanie licznika
Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:eb53b088-c2cf-4701-8bbd-ea547bc69c51@googlegroups.com...
[...]

Dlaczego martwe ?
Wystarczy zlapac jednego, ktory oglasza mniejszy przebieg, niz byl na ostatnim przegladzie.

Albo policyjna prowokacja, a to chyba Ziobro lubi ...

J.

Data: 2018-09-20 05:51:38
Autor: Bolko
5 lat za cofanie licznika
W dniu czwartek, 20 września 2018 14:32:40 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Wystarczy zlapac jednego, ktory oglasza mniejszy przebieg, niz byl na ostatnim przegladzie.

Albo policyjna prowokacja, a to chyba Ziobro lubi ...

Ale co proponujecie w zamian?
Bo w latach 90-tych w polsce kradli na potęge. A teraz?
Też kradną ale mniej.

Data: 2018-09-20 20:09:53
Autor: Tom N
5 lat za cofanie licznika
J.F. w <news:5ba39367$0$16812$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Pomyłka w ogłoszeniu ma byc karana?

--
'Tom N'

Data: 2018-09-20 23:36:45
Autor: J.F.
5 lat za cofanie licznika
Dnia Thu, 20 Sep 2018 20:09:53 +0200, Tom N napisał(a):
J.F. w
[...]

Pomylka w ogloszeniu, do tego cofniety licznik i mamy wyraznie
udokumentowane usilowanie :-)
A jeszcze mozna zadwonic, upewnic sie ...

J.

Data: 2018-09-26 18:44:50
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-20 o 23:36, J.F. pisze:
[...]

Odpisujesz stan licznika z samochodu, walnąłeś się o 100 tysięcy kilometrów bo cośtam, idziesz do domu, piszesz to swoje ogłoszenie, ktoś czyta to ogłoszenie ...

Data: 2018-09-20 05:08:06
Autor: Zenek Kapelinder
5 lat za cofanie licznika
Kradna jak wszedzie tylko lepiej potrafia to ukryc.

Data: 2018-09-20 05:06:48
Autor: Zenek Kapelinder
5 lat za cofanie licznika
Skandynawia kiedys to Wikingowie. Znasz przypadek ze z kwiatami i dobrym slowem gdzies doplyneli? Niedawna historia z polnocy Europy. Olaf Palme. Zostal zastrzelony bo na masowa skale handlowal bronia i sie ze zobowiazan przestal wywiazywac. Finlandia tak aktywnie wspolpracowala z III rzesza ze zasadzono od niej reparacje. Dania kolaborowala z niemcami tak samo Szwecja i Norwegia. Decyzje o kolaborowaniu podejmowali rzadzacy tamtymi panstwami.

Data: 2018-09-20 14:29:59
Autor: J.F.
5 lat za cofanie licznika
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:df7d018c-eadb-4aea-b09e-26546d5df592@googlegroups.com...
Skandynawia kiedys to Wikingowie. Znasz przypadek ze z kwiatami i dobrym slowem gdzies doplyneli?

Ale od tego czasu troche minelo.
Tak w zasadzie to cala historia Europy to historia wojen.

Niedawna historia z polnocy Europy. Olaf Palme. Zostal zastrzelony bo na masowa skale handlowal bronia i sie ze zobowiazan przestal wywiazywac.

Cos na poparcie ?

Finlandia tak aktywnie wspolpracowala z III rzesza ze zasadzono od niej reparacje.

A z kim miala wspolpracowac ? Pamietasz haslo "wojna zimowa" ?

Dania kolaborowala z niemcami tak samo Szwecja i Norwegia.
Decyzje o kolaborowaniu podejmowali rzadzacy tamtymi panstwami.

No tak nie calkiem.
Danie Niemcy zajeli w jedna noc. Tylko w odroznieniu od nas - wcale tam nie zaczeli od terroru, tylko sie chwalili "przyjazną okupacją", wicie rozumicie - nie jestescie nam wrogami, jestescie przyjaciólmi, tylko musimy sie zabezpieczyc, zebyscie nie zostali wrogami, albo nie zostali wykorzystani przez naszych wrogow.

I to nawet dzialalo, a rzady ... musialy wspolpracowac.
Nie bez zysku zreszta :-)
Ale np Zydow nie wyslaly do obozow, tylko do Szwecji.
Mussolini włoskich tez nie wysłał.

Norwegia jednak zostala napadnieta i pokonana, i rzad kolaborowal ... ale to juz byl nowy rzad.

J.

Data: 2018-09-21 11:00:38
Autor: T.
5 lat za cofanie licznika
[...]

Czy to nadal wątek o kręceniu liczników? :-)
T.

Data: 2018-09-21 04:32:57
Autor: Zenek Kapelinder
5 lat za cofanie licznika
Grupy dyskusyjne sa tak zrobione ze nie ma obowiazku czytania wszystkiego.

Data: 2018-09-26 18:46:11
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
Grupy dyskusyjne sa tak zrobione ze nie ma obowiazku czytania wszystkiego.

A co nie jest?

Data: 2018-09-20 09:41:15
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-20 o 08:17, Miroo pisze:
[...]

Jakiego oszukiwania? Właściciel z natury ma prawo cofnąć licznik.

> W zasadzie to w ogóle władza byłaby zbędna.

Władztwo rzeczy jest istotą posiadania :-) To nie carsharing, że chcemy się dzielić samochodem, w tym być może jego stanem licznika.

Jak sprzedawałem 18-letni samochód z przebiegiem licznikowym 270 tys za 2500zł to przekazałem nowemu właścicielowi autentyczną historię jego użytkowania, z cenami, miejscami napraw, odnotowanymi przebiegami. Ale to był mój wybór. Mogłem powiedzieć "człowieku, to stary samochód, masz go tutaj, jechałeś nim, nie zawracaj gitary". Ja rozumiem, że jak ktoś kupuje jakieś drogie cacko to może bardziej przejmować się, ale dalej jest to bardziej kwestia na jaki samochód go stać a nie jak bardzo można go oszukać.

Po prostu pojeby.

Data: 2018-09-20 00:58:38
Autor: przemek.jedrzejczak
5 lat za cofanie licznika
-- Po prostu pojeby.

to dla naszego dobra, wybory ida wiec suweren musi byc dopieszczony :-)

Data: 2018-09-20 12:12:28
Autor: Miroo
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-20 o 09:41, kk pisze:
[...]

Nie udawaj idioty. A po co właściciel cofa licznik i jeszcze za to płaci? Dla sztuki? Taki performance?
Często sobie cofasz licznik w samochodzie?

Pozdrawiam

Data: 2018-09-20 03:26:03
Autor: zbigniewgotkiewicz
5 lat za cofanie licznika
Jest jeszcze inny efekt wywołany przez oszustów. Jak sprzedawała swoje auto i podałem przebieg 250 tysięcy to argumentem kupujących było że w tej cenie jest mnóstwo aut z przebiegiem 160 tysięcy.

Data: 2018-09-20 05:18:22
Autor: Kris
5 lat za cofanie licznika
W dniu czwartek, 20 września 2018 12:13:09 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:

Nie udawaj idioty. A po co właściciel cofa licznik i jeszcze za to płaci? Dla sztuki? Taki performance?
Często sobie cofasz licznik w samochodzie?

Co ma zrobić właściciel fiata ducato jak mu stanie licznik na 400 000km. A taką "funkcjonalność" liczniki w Ducato mają. Wymieni na inny działający(ze stanem poniżej 300 000km) to może podpadnie pod przestępstwo;)

Data: 2018-09-20 06:13:42
Autor: Zenek Kapelinder
5 lat za cofanie licznika
Moze ma pojechac na dowolna stacje diagnostyczna zeby odpowiedni wpis w rejestrze pojazdow zrobila. Licznik wymienic w takiej jak opisales sytuacji musi chociazby dlatego zeby wiedzial kiedy ma olej zmienic.

Data: 2018-09-21 20:32:31
Autor: Mateusz Bogusz
5 lat za cofanie licznika
Licznik wymienic w takiej jak opisales sytuacji musi chociazby dlatego zeby wiedzial kiedy ma olej zmienic.

Do tego to kalendarz większości wystarczy, a nie licznik.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-09-21 13:19:24
Autor: Zenek Kapelinder
5 lat za cofanie licznika
Poczytaj artykuly w necie. Za nie zgloszenie licznika po wymianie 3000 kary.

Data: 2018-09-22 07:08:42
Autor: RadoslawF
5 lat za cofanie licznika

Poczytaj artykuly w necie. Za nie zgloszenie licznika po wymianie 3000 kary.

Nie pisało komu.
A sąsiadowi zgłosiłem, jak trzeba to nawet na piśmie. :-)

Pozdrawiam

Data: 2018-09-22 08:54:40
Autor: Pszemol
5 lat za cofanie licznika
"Miroo" <brak_emaila@brak.brak.i.juz> wrote in message news:5ba372b4$0$622$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Myślisz, że on udaje? :-)

Data: 2018-09-26 18:13:58
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-22 o 15:54, Pszemol pisze:
[...]

A Ty co tutaj robisz?

Data: 2018-09-26 11:39:29
Autor: KrzysiekSX
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018.09.20 o 12:12, Miroo pisze:
[...]

ja bym tam chciał mieć możliwość skasowania odo z powodu tego, że ilość liczników jest ograniczona. We współczesnych autach zwykle widziałem że sa dwa kasowalne + odo, ale ja kiedyś miałem w aucie jeden + odo i mi brakowało. Poza tym odo jest wielocyfrowy, a kasowalne są 3-4 cyfrowe. Chętnie bym odo kasował np. przed wyjazdem na wczasy, na początku roku albo po wymianie rozrządu. Generalnie odo taki pełny nie ma dla mnie żadnego znaczenia praktycznego, mogło by go wcale nie być. Wolał bym zamiast tego dodatkowy licznik kasowalny.
Poza tym przebieg ma nikłe znaczenie dla mnie kupującego, bo i tak trzeba sprawdzić stan techniczny. Jak ktoś wybiera jedno auto z dwóch, bo ma niższy przebieg, to sam się prosi o kłopoty...
A jak ktoś mi da nowe auto, to mogę udowodnić że auto po 10kkm będzie wrakiem ze zużytym wszystkim łącznie z nakładkami na pedały i podsufitką :)
Pozdrawiam Krzysiek
Ps. wiem, mogę sobie odo zapisywać, zdjęcia robić itp, tylko po co, jak chodzi mi o km od jakiegoś wydarzenia, czyli kasowalny jest moim zdaniem lepszy.

-- -

Data: 2018-09-26 11:49:00
Autor: ks
5 lat za cofanie licznika
[...]

ja gdybym mógł to bym odo wywalił na korzyść następnego kasowalnego licznika. Odo jest zupełnie zbędne z praktycznego punktu widzenia mojego, jako właściciela samochodu. Kasowalnym licznikiem mogę sobie odznaczyć wymianę rozrządu, początek roku, wczasów, zakup auta itp. Zapamiętanie stanu odo wymaga notowania, a tak to tylko przycisk i po problemie. Nowe auta mają tylko dwa liczniki kasowalne, a stare często jeden, i mi osobiście to nie wystarcza. Chętnie bym kasował odo, byłby trzeci, dodatkowo wielocyfrowy, bo kasowalne mają tylko 3-4 cyfry i np. na rozrząd nie wystarczy.
A jak ktoś wybiera samochód na podstawie licznika, to sam jest sobie winien. Jak ktoś mi zafunduje, to mogę dla przykłady nowy samochód zajechać w 10kkm, łącznie z nakładkami na pedały, gałka zmiany biegów i podsufitką.
pozdrawiam Krzysiek

-- -

Data: 2018-09-27 09:29:59
Autor: ks
5 lat za cofanie licznika

[...]

sorki, nie wiem jakim cudem wysłało mi się drugi raz prawie to samo. Pierwsza wiadomość o dziwo widzę że jest na liście (<5bab53dc$0$499$65785112@news.neostrada.pl>), a wg thunderbirda się nie wysłała... napisałem drugi raz i teraz są dwie.
pozdrawiam Krzysiek

Data: 2018-09-26 18:12:47
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
[...]

Właściciel z reguły nie cofa licznika tylko sprzedawca. By mu się lepiej sprzedawał. Bo z nietypowym przebiegiem podejrzany jest. Obojętnie czy w dół czy w górę.

Niemożność cofania licznika swojego samochodu to element sprawowania władzy i kontrolowania obywateli. W PRLu numer silnik był problemem, dzisiaj stan licznika. Zawsze ktoś coś będzie chciał ograniczać. Mądry zrozumie o które chcenie chodzi.

Data: 2018-09-26 12:25:55
Autor: sczygiel
5 lat za cofanie licznika
W dniu środa, 26 września 2018 11:13:00 UTC-5 użytkownik kk napisał:

> Często sobie cofasz licznik w samochodzie?

Właściciel z reguły nie cofa licznika tylko sprzedawca. By mu się lepiej sprzedawał. Bo z nietypowym przebiegiem podejrzany jest. Obojętnie czy w dół czy w górę.

Czasem a nawet czesto sprzedawca jest wlascicielem.

[...]

Nie, licznik zasadniczo w kazdym samochodzie nie jest przewidziany do zerowania.
Poszukaj po instrukcjach samochodow produkowanych w pstatnich 20 latach i znajdz ile z nich pozwalalo userowi wyzerowac licznik przebiegu.
Potem poszukaj po instrukcjach serwisowych i pokaz ile trzeba miec sprzetu i ile kosztuje aby ustawic licznik.

A potem grzecznie zrewiduj swoja teorie o prl i cudzych problemach.

W takim prl bylo o tyle lepiej ze wymiane silnika miales zapisana w dowodzie rejestracyjnym i mogles sie dowiedziec ze byl zmieniony.

Dzis nie wiesz czesto czy auto bylo szkoda calkowita jak dobrze nie naszperasz w paru miejscach.

Data: 2018-09-26 22:24:14
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-26 o 21:25, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

No jasne, jakoś trzeba ten samochód sprzedać. Ale co innego mieć samochód, jeździć nim kilka lat i na koniec sprzedać samochód a co innego zajmować się handlem i z potrzeby te samochody kupować.

[...]

Co mam rewidować? Jakby od użytkowników zależało czy w samochodzie ma być licznik, który zlicza cały przebieg samochodu to prawie nikt by go nie chciał. I co z tego, że producent takie montuje? Nic. Prędkościomierzy też może by nie chcieli. A świateł dziennych to już naprawdę nieliczni.

[...]

I w tym ma mi pomóc stan licznika?

Data: 2018-09-26 18:52:30
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-22 o 15:49, Pszemol pisze:
"kk" <kk@op.pl> wrote in message news:pnujbb$d97$1news.icm.edu.pl...
[...]

Fajna logika. Dowód osobisty też jest Twój - myślę że powinno
być legalne zmienianie danych w dowodzie osobistym...

Czy zastanawiałeś się nad tym, jaką funkcję spełnia stan licznika
przy zmianie właściciela samochodu?

Ja to tak myślę, że niektórzy nie ogarniają świata w którym żyją a radośnie tłumaczą jaki on mądry jest.

Data: 2018-09-21 00:04:30
Autor: Zenek Kapelinder
5 lat za cofanie licznika
Data: 2018-09-22 12:35:09
Autor: Smok Eustachy
5 lat za cofanie licznika
My tu gadu gadu a zycie dopisuje nowe scenariusze
https://www.antyradio.pl/Technologia/Duperele/Policjanci-beda-spisywac-stan-licznika-podczas-rutynowych-kontroli-25857

Gorzej jak się pomylą.

Data: 2018-09-26 18:54:14
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
My tu gadu gadu a zycie dopisuje nowe scenariusze
https://www.antyradio.pl/Technologia/Duperele/Policjanci-beda-spisywac-stan-licznika-podczas-rutynowych-kontroli-25857

To od początku wiadomo.

Data: 2018-09-23 12:03:49
Autor: Zenek Kapelinder
5 lat za cofanie licznika
To nie do Ciebie tck tylko tak ogolnie a tutaj jest dobre miejsce. Dyskusja idzie w strone chronienia zlodziejstwa. A bo turek a ktos nie wiedzial itd.. Nie do kurwy nedzy. Ktos kto sprzedaje samochod w ktorym cofnieto licznik zeby uzyskac wyzsza cene to zlodziej. I tych skurwysynow zlodzieii

Data: 2018-09-24 09:03:25
Autor: RadoslawF
5 lat za cofanie licznika
[...]

To nie złodziejstwo tylko oszustwo.
A tak dla przypomnienia, przestępstwo trzeba udowodnić.
Jak kupiłeś samochód nie od właściciela tylko od pośrednika
to nie wiadomo kto licznik cofną. Więc nie można nikogo skazać.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-24 00:18:18
Autor: przemek.jedrzejczak
5 lat za cofanie licznika
-- Jak kupiłeś samochód nie od właściciela tylko od pośrednika to nie wiadomo kto licznik cofną. Więc nie można nikogo skazać.

skazac nie ale niemiecki sad klepnal wlasnie wyrok ze auto po 6 miesiacach wraca do sprzedawcy bo na przegladzie wyszlo ze licznik cofniety

Data: 2018-09-24 11:58:54
Autor: RadoslawF
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-24 o 09:18, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Daj znać jak podobny wyrok zapadnie u nas.
W sumie handlarzy/sprowadzaczy mogło by to lekko zastraszyć.

Pozdrawiam

Data: 2018-09-24 12:47:42
Autor: J.F.
5 lat za cofanie licznika
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:poacgv$376$2@node1.news.atman.pl...
[...]

To akurat jest calkowicie mozliwe i u nas, nawet na starych przepisach.
Rekojmia obowiazuje.

Tyle ze trzeba udowodnic cofniecie, a to nie bylo takie latwe.

google na szybko znajduje

https://www.rp.pl/artykul/779262-Czy-nalezy-sie-rekompensata-za-kupno-auta-z-cofnietym-licznikiem-.html
https://www.saos.org.pl/judgments/234857

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=12&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiU37jCudPdAhXHm-AKHaj9CDU4ChAWMAF6BAgJEAI&url=http%3A%2F%2Forzeczenia.lublin.so.gov.pl%2Fcontent.pdffile%2F%24002fneurocourt%24002fpublished%24002f15%24002f300500%24002f0004527%24002fGa%24002f2014%24002f000381%24002f153005000004527_IX_Ga_000381_2014_Uz_2014-11-06_001-publ.xml%3Ft%3Aac%3D%24N%2F153005000004527_IX_Ga_000381_2014_Uz_2014-11-06_001&usg=AOvVaw3p63Gkje8NzwktTloEvqQ7

http://orzeczenia.bydgoszcz.so.gov.pl/content/$N/151005000004027_VIII_Ga_000130_2014_Uz_2014-11-20_001

http://www.diagnostasamochodowy.pl/2018/cofanie-licznika-orzecznictwa/

J.

Data: 2018-09-26 19:33:12
Autor: ddddddddddddd
5 lat za cofanie licznika
W dniu 24.09.2018 o 08:03, RadoslawF pisze:
[...]

ale nie rozumiem w czym problem, wystarczy ze na umowie zakupu wpiszesz przebieg i jako sprzedawca jestes chroniony. A gdzies tam mozna wpisac, ze to ty masz udowodnic ze nie jestes wielbladem i udowodnic ze to nie ty oszukales (czyli miec zabezpieczenie w postaci stanu licznika przy zakupie). Jakos przy prowadzeniu dzialalnosci gospodarczej to dziala (udowadnianie ze nie jest sie wielbladem, bo z zalozenia jestes zlodziejem, tylko inaczej nazwanym - podatnikiem)

Lukas

Data: 2018-09-26 18:57:22
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
[...]

To co najwyżej oszustwo a nie złodziejstwo. A właściciel nadal powinien mieć prawo do kręcenia jak mu się podoba. Bo to jego samochód a nie przyszłych właścicieli.

Data: 2018-09-26 19:34:26
Autor: ddddddddddddd
5 lat za cofanie licznika
W dniu 26.09.2018 o 17:57, kk pisze:
[...]

powinien tez miec mozliwosc przebijania numerow nadwozia, przeciez moze jezdzic z jakimi chce

Lukasz

Data: 2018-09-26 22:40:02
Autor: kk
5 lat za cofanie licznika
W dniu 2018-09-26 o 20:34, ddddddddddddd pisze:
[...]

Dokładnie tak :-)

Mentalność niewolnika, mówi Ci to coś? :-)

Data: 2018-09-27 06:55:11
Autor: ddddddddddddd
5 lat za cofanie licznika
W dniu 26.09.2018 o 21:40, kk pisze:
[...]

mentalność glupka, to mi coś mówi ;)

Lukasz

Data: 2018-09-23 12:05:37
Autor: Zenek Kapelinder
5 lat za cofanie licznika
To nie do Ciebie tck tylko tak ogolnie a tutaj jest dobre miejsce. Dyskusja idzie w strone chronienia zlodziejstwa. A bo turek a ktos nie wiedzial itd.. Nie do kurwy nedzy. Ktos kto sprzedaje samochod w ktorym cofnieto licznik zeby uzyskac wyzsza cene to zlodziej. I tych skurwysynow zlodziei trzeba usadzic.

5 lat za cofanie licznika