5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie

Data: 2016-08-05 23:05:32
Autor: Pawel
5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie
Witam, czy ktoś z koleżanek lub kolegów miał przyjemność utknąć dziś w nocy w korku z powodu wypadku przed bramkami na A4 jadąc do Krakowa ... a korzystał przy tym z Yanosika?
Zrodziło się we mnie paskudne podejrzenie, że aplikacja, która do tej pory w miarę trafnie ostrzegała mnie przed utrudnieniami i sugerowała zjazd, dziwnym trafem na płatnym odcinku autostrady zgłupiała i wpakowała mnie w godzinne opóźnienie, pokazując przy tym, że droga jest przejezdna, choć wg mojego rozeznania, nie była już od pół godziny.

Jeszcze zobaczyłem przy tym na ekranie fajną reklamę mostostalu.

--
http://www.funinpoland.pl

Data: 2016-08-06 00:22:04
Autor: sirapacz
5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie
ta aplikacja bedzie miala informację o zdarzeniu jeśli ktoś z leniwców raczy kliknąć w ekran informując o zdarzeniu.
najwidoczniej u ciebie nikomu się nie chciało

Data: 2016-08-06 01:02:34
Autor: Nikt
On 2016-08-05 23:05, Pawel wrote:
[...]

od kilku miesięcy mam wrażenie, że coś się zepsuło w yanosiku. kiedyś wyznaczał najszybszą trasę, a teraz wiele razy miałem sytuację, że całkowicie zakorkowaną trasę pokazuje na zielono/niebiesko i na odwrót - całkowicie przejezdną trasę pokazuje na czarno. głównie dotyczy to Warszawy.

Data: 2016-08-06 07:31:07
Autor: Cavallino
W dniu 06.08.2016 o 01:02, Nikt pisze:
On 2016-08-05 23:05, Pawel wrote:
[...]

Ludziska się rozleniwili, coraz więcej yanosików eksploatują janusze tylko odbierający jego dane.
A jeśli algorytm nie co do zasady sprawdza czasów przelotu, a tylko bazuje na klikaniu - no to są efekty.
Powinien sam wykrywać że 100% ludzi w danym miejscu stoi na drodze zamiast nią jechać i w ten sposób ekstrapolować zator.

Data: 2016-08-06 07:55:42
Autor: Shrek
On 06.08.2016 07:31, Cavallino wrote:

[...]

Zaraz - przecież on tak właśnie działa - czyż nie?

Shrek

Data: 2016-08-06 15:07:35
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-08-06 o 07:55, Shrek pisze:
[...]

Widać nie.
Ale za to poprawnie reklamy wyświetla a to najważniejsze.

Pozdrawiam

Data: 2016-08-07 11:09:16
Autor: Axel
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:no4nee$6se$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Nie? A jak? Jak sobie wyobrażasz inaczej przekazywanie informacji o korku? Klikasz klawisz "stoję w korku"??? To pokaż mi, gdzie taki jest.

--
Axel

Data: 2016-08-07 23:41:24
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-08-07 o 11:09, Axel pisze:

[...]

Na lewo od klawisza "widzę fotoradar".

Pozdrawiam

Data: 2016-08-08 10:42:41
Autor: J.F.
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:no89tp$cgp$2@node1.news.atman.pl...
[...]

Wersja Android ?
Na glownym ekranie jest "wyznacz trase", Zglos i nawiguj.
Pod Zglos jest fotoradar, kontrola, patrol, zagrozenie, inspekcja, nawigacja.
W "zagrozenie": wypadek, zatrzymany pojazd, prace drogowe, i "zagrozenie".

Ale np w Yanosik-R bylo
http://yanosik.pl/faq
pod Terminale ... / Jak zglaszac.

J.

Data: 2016-08-08 11:38:23
Autor: Axel
[...]

U mnie takiego nie ma. Poza tym - jak miałoby to działać? Trzymasz przez cały czas w korku? ;-P

--
Axel

Data: 2016-08-08 15:02:30
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-08-08 o 11:38, Axel pisze:

[...]

Naciśnięciem informujesz że stoisz czy suniesz nie dlatego
że chcesz tylko dla tego że szybciej się nie da.

Pozdrawiam

Data: 2016-08-08 15:19:30
Autor: Axel

Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:no9vsq$1ls$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Ale żeby działały funkcje omijania korków musi być informacja, na ile korek spowalnia ruch, czyli ile będzie trwał przejazd danym odcinkiem i czy opłaca się jechać dłuższą trasą. A punktowa informacja "korek" nie daje nic.

--
Axel

Data: 2016-08-08 20:39:16
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-08-08 o 15:19, Axel pisze:

[...]

Żeby ta funkcja działała poprawnie musi to obsługiwać niezły komputer,
zauważ że korki są nie tylko w DefaultCity. A z tego co wiem nie obsługuje.
No i zawsze ktoś "mundry" napisze że nie ma sensu proponować objazdu
bo komputer nie wie kiedy korek zostanie zlikwidowany a teoretycznie
może to nastąpić w każdej sekundzie.

Pozdrawiam

Data: 2016-08-08 21:03:55
Autor: jerzu.xyz
5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie
On Mon, 8 Aug 2016 20:39:16 +0200, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
wrote:

Żeby ta funkcja działała poprawnie musi to obsługiwać niezły komputer

Jakoś AM czy NaviExpert daje radę. Ba, taki TomTom poda nawet czas
opóźnienia w korku.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2016-08-08 22:38:08
Autor: Axel
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:grlhqb5m7d7g4mio48lnv044o3o4jp28rs@4ax.com...

Żeby ta funkcja działała poprawnie musi to obsługiwać niezły komputer

Jakoś AM czy NaviExpert daje radę. Ba, taki TomTom poda nawet czas
opóźnienia w korku.

AM podaje czas opóźnienia przy zmianie warunków na drodze (korek lub objazd).

--
Axel

Data: 2016-08-08 21:11:33
Autor: Axel
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:noajk8$ma6$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Przy zbieranej informacji o średniej prędkości samochodów na danych odcinkach (a na tej informacji jest oparte info o korkach w nawigacjach) wcale nie trzeba skomplikowanych obliczeń, żeby porównać czas przejazdu na rożnych trasach.

No i zawsze ktoś "mundry" napisze że nie ma sensu proponować objazdu
bo komputer nie wie kiedy korek zostanie zlikwidowany a teoretycznie
może to nastąpić w każdej sekundzie.

No nie, korek nie znika "w sekundę". Nawet jeśli przyczyna korka zniknie, to trwa, zanim korek się rozładuje.

Ale w całej tej zabawie istotne jest, z ilu samochodów zbierana jest chwilowa prędkość, bo im więcej podłączonych użytkowników, tym prawdziwsze są dane i informacja zwrotna.

--
Axel

Data: 2016-08-09 16:57:02
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-08-08 o 21:11, Axel pisze:

[...]

Toteż i nie pisałem że są skomplikowane. Mocny komputer jest potrzebny
bo trzeba je robić dla wszystkich pojazdów w ruchu wpiętych w system.

[...]

Likwidacja przyczyny oznacza przeważnie że być może warto poczekać
na rozładowanie a nie kombinować z trasą alternatywną.

Ale w całej tej zabawie istotne jest, z ilu samochodów zbierana jest
chwilowa prędkość, bo im więcej podłączonych użytkowników, tym
prawdziwsze są dane i informacja zwrotna.

O widzisz.
I teraz janosika ma mniej niż co tysięczny pojazd we kraju.
Do tego są jeszcze jakieś inne systemy o podobnym działaniu.
I CB okazuje się skuteczniejsze.

Pozdrawiam

Data: 2016-08-09 11:23:49
Autor: J.F.
Dnia Mon, 8 Aug 2016 20:39:16 +0200, RadoslawF napisał(a):
[...]

Owszem, z jednej strony niezly, z drugiej - wcale nie taki ambitny.

Ambitne to moze byc znalezienie sredniej predkosci odcinkowej.
Aby odfiltrowac rowerzystow, parkujacych, karetki, tramwaje i
autobusy, samoloty ...

No i zawsze ktoś "mundry" napisze że nie ma sensu proponować objazdu
bo komputer nie wie kiedy korek zostanie zlikwidowany a teoretycznie
może to nastąpić w każdej sekundzie.

A to osobna sprawa - ciekaw jestem ktora nawigacja uwzglednia to w
dluzszej trasie. Wypadku to nie bardzo jest w stanie, ale sa korki
powtarzalne, nawigacje je znaja, ale ciekawe, czy ktoras uwzglednia,
ze dojade np za 5h ...

J.

Data: 2016-08-09 16:59:25
Autor: RadoslawF
W dniu 2016-08-09 o 11:23, J.F. pisze:

[...]

Algorytmy są pisane dla krajów cywilizowanych gdzie funkcjonują
obwodnice i nie trzeba przebijać się przez miasto.

Pozdrawiam

Data: 2016-08-09 19:03:26
Autor: J.F.
Dnia Tue, 9 Aug 2016 16:59:25 +0200, RadoslawF napisał(a):
[...]

W cywilizowanych krajach sa cywilizowane korki - znaczy sie znacznie
wieksze, na miare naszych mozliwosci :-)

J.

Data: 2016-08-06 18:16:07
Autor: Pawel
W dniu 2016-08-06 o 07:31, Cavallino pisze:

Powinien sam wykrywać że 100% ludzi w danym miejscu stoi na drodze
zamiast nią jechać i w ten sposób ekstrapolować zator.

Do niedawna tak to właśnie działało.

--
http://www.funinpoland.pl

Data: 2016-08-06 08:58:29
Autor: Sebastian Biały
On 2016-08-05 23:05, Pawel wrote:
wpakowała mnie w godzinne opóźnienie, pokazując przy tym, że droga jest
przejezdna, choć wg mojego rozeznania, nie była już od pół godziny.

Sprawdź google maps. Ostatnio dorobili się wersji map offline przez co informacje o natężeniu ruchu mozna pobierać przez lejek jakiegoś prepaida i wystarcza. Sprawdziłem i wykrywa "korki" przed światłami. Niestety nie oferuje objazdów większych korków (może to kwestia czasu i będzie kiedyś) więc raczej w roli informacyjnej. Ale sama nawigacja i pokazywanie zatorów jest ok nawet na wyjątkowo badziewnym łaczu do neta.

Data: 2016-08-06 12:39:57
Autor: Cavallino
On 2016-08-05 23:05, Pawel wrote:
[...]

A o aktualnych radarach ostrzega?
Bo jednak to jest ciągle główna funkcja Yanosika....

Data: 2016-08-06 14:44:56
Autor: Sebastian Biały
On 2016-08-06 12:39, Cavallino wrote:
[...]

Od tego jest CB.

Bo jednak to jest ciągle główna funkcja Yanosika....

Może, ale autor posta narzeka na korki. GMaps robią to automatycznie więc nie jesteś skazany na cwaniaczków którym się nie chce kliknąć ale chcą wiedzieć.

Data: 2016-08-06 17:14:59
Autor: Cavallino
On 2016-08-06 12:39, Cavallino wrote:
[...]

CB to jest głównie od przeklinania....

Data: 2016-08-06 17:45:57
Autor: re
5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie

Użytkownik "Cavallino"

-- -
Ty używasz go głównie do tego ?

Data: 2016-08-06 19:27:49
Autor: Sebastian Biały
On 2016-08-06 17:14, Cavallino wrote:
CB to jest głównie od przeklinania....

Owszem. Przy czym przeklinanie spada znacząco w weekendy z powodu korelacji z tirami. Ale jeśli chcesz wiedzieć gdzie stoją z radarem to się dowiesz. Z dokładnością do kilometra. Kultura na CB jest powiedzmy przekrojem społecznym wiec ciężko narzekać, oprzecież ci sami wyrzucają pety za okno jadąc i srają w krzaki pod MD.

Data: 2016-08-07 09:13:42
Autor: Cavallino
On 2016-08-06 17:14, Cavallino wrote:
CB to jest głównie od przeklinania....

Owszem. Przy czym przeklinanie spada znacząco w weekendy z powodu
korelacji z tirami. Ale jeśli chcesz wiedzieć gdzie stoją z radarem to
się dowiesz. Z dokładnością do kilometra.

No chyba żeby też nikomu nie chciało się odpowiedzieć, bo to jest przecież trudniejsze niż kliknięcie w Yanosika.

Zwłaszcza w weekendy, faktycznie jest wtedy mniej tirowskiego chamstwa, ale i chętnych do odpowiadania jak na lekarstwo.

Kultura na CB jest powiedzmy
przekrojem społecznym wiec ciężko narzekać, oprzecież ci sami wyrzucają
pety za okno jadąc i srają w krzaki pod MD.

Zdaję sobie sprawę z przyczyn, co nie znaczy że je akceptuję.
A znam takich, którzy z tego powodu zrezygnowali z cb.

Data: 2016-08-07 10:00:26
Autor: Budzik
5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...

Zwłaszcza w weekendy, faktycznie jest wtedy mniej tirowskiego chamstwa, ale i chętnych do odpowiadania jak na lekarstwo.

Tirowcy to rzeczywiście sprecyficzna grupa ale z tym chamstwem to bym nie przesadzał.
Z jakiegos powodu spora czesc ma chamski jezyk ze zdecydowanie nadmiernymi przecikami, z drugiej jak to pominac to IMO tresc nie odbiega od sredniej.
Natomiast co do jakosci odpowiedzi na CB i przede wszystkim co do czestotliwości uzywania radyjka - bez zarzutu.

Innymi słowy - jak jedzie ciezarówka to 95% ma włączone radio i mozna sie czegos dowiedziec, jak jedzie osobówka to moze 10% ma włączone radio.

Data: 2016-08-07 14:32:29
Autor: Cavallino
W dniu 07.08.2016 o 12:00, Budzik pisze:
[...]

Ale tego się nie da nie słyszeć i to pominąć.

[...]

Tak na oko w 33% przypadków.
Reszta zlewa odpowiexzi, albo ma wyłączone.
Chętniej odpowiadają innym tirmanom, może rozpoznają ich po bluzgach. ;-)

jak jedzie osobówka to moze 10% ma włączone radio.

I jeszcze z tych co mają włączone to 10% chce odpowiedzieć.

Data: 2016-08-07 15:00:31
Autor: Budzik
[...]

;-)

Hmm, moze mi odpowiadaja chetniej bo jade busem najczesciej :)

Data: 2016-08-07 10:39:41
Autor: Sebastian Biały
On 2016-08-07 09:13, Cavallino wrote:
[...]

Nie, odpowiedzi pojawiają się dośc często. Ba, nawet nie musisz pytać co chwile ktoś mówi na jakim kilometrze co się dzieje. Poruszam się głównie w aglomeracji śląskiej. Wiele pytań dotyczy kierowania na jakąś konkretną ulicę i dostają zawsze odpowiedź.

Zwłaszcza w weekendy, faktycznie jest wtedy mniej tirowskiego chamstwa,
ale i chętnych do odpowiadania jak na lekarstwo.

Owszem, CB nie jest doskonałe. Podobnie jak prezerwatywa. Wobec tego nie używać.

Zdaję sobie sprawę z przyczyn, co nie znaczy że je akceptuję.
A znam takich, którzy z tego powodu zrezygnowali z cb.

CB jest nieocenione w przypadkach awaryjnych, pomogli mi z wulkanizacją, pomogli jak się zgubiłem, wskazali objazdy, ostrzegli o korkach itp. Pewno że mozna sie obrażać, szczególnie jak sie ma dzieci w samochodzie. CB zapewnia bezkarność stąd takie wypełzanie prawdziwej natury ludzi na eterze, jednak bywa bardzo pomocne.

Data: 2016-08-07 12:18:18
Autor: Axel
Użytkownik "Sebastian Biały"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:no6s4o$tsp$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Jeżdżę z CB od lat 90-tych (z przerwami). W kilku ostatnich samochodach mam instalację na stałe - CB włącza się zawsze przy włączeniu silnika. Tak, jak to opisujesz, było jakieś 5 lat temu, teraz - przynajmniej w mojej okolicy, zdecydowanie mniej ludzi się odzywa.

CB jest nieocenione w przypadkach awaryjnych, pomogli mi z wulkanizacją, pomogli jak się zgubiłem, wskazali objazdy, ostrzegli o korkach itp.

Podstawową zaletą CB jest to, że możesz dowiedzieć się o problemach na drodze kilkadziesiąt kilometrów wcześniej i możesz odpowiednio zmienić swoją trasę, dostać też informację, jak objechać korek (nawigacja nigdy nie będzie znała miejscowych niuansów).

Pewno że mozna sie obrażać, szczególnie jak sie ma dzieci w samochodzie.

Obrażać się nie ma o co, ja próbuję walczyć z bluzgami w eterze i ostatnio, co ciekawe, więcej osób mnie popiera, bo kiedyś wszyscy na mnie wsiadali, że mogę wyłączyć radio, jak mi się nie podoba.
A na współpasażerów - u mnie sprawdzają się słuchawki, które dają w samolotach: jedną obcinam, a drugą zakładam na ucho  - nie przeszkadza nawet w długiej podróży, lepiej słyszę CB,  a nikt w samochodzie nie słyszy nic niepożądanego :-P

CB zapewnia bezkarność stąd takie wypełzanie prawdziwej natury ludzi na eterze, jednak bywa bardzo pomocne.

Właśnie ostatnio - bywa, a kiedyś było nieocenione. No, ale pojawiły się inne narzędzia, które częściowo zastępują CB - takie, jak omijanie korków w nawigacjach i Yanosik.

--
Axel

Data: 2016-08-07 12:00:29
Autor: Budzik
5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie
Użytkownik Axel nie.dla@spa.mu ...

[...]

Czasami tez ostrzeze, czasami nie.
Mysle, ze nie ma co sie zastanawiac co lepsze i stosowac oba rozwiazania jednoczesnie.

Data: 2016-08-07 14:30:28
Autor: Cavallino
W dniu 07.08.2016 o 14:00, Budzik pisze:
[...]

Dokładnie o to chodzi.

Data: 2016-08-07 15:04:01
Autor: Axel
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA65D85D172787budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...

[...]

Ja mam dedykowane Navi z AM (z czynnym live drive - stary telefon z kartą VIrgin Mobile na stałe podpięty w samochodzie), telefon z Yanosikiem (tylko ostrzeżenia, nawigacja IMHO nie nadaje się do niczego) i CB ;-P

--
Axel

Data: 2016-08-07 14:38:39
Autor: J.F.
Dnia Sun, 7 Aug 2016 12:18:18 +0200, Axel napisał(a):
[...]

A czy musi ? Wie o korku, wiec zaplanuje inna trase, a wie tez ktora droga
miejscowi nagle szybko jada.

Gorzej w druga strone - wszyscy skorzystaja z nawigacji i pojada
objazdami, to skad ma wiedziec, ze korek juz sie skonczyl ? :-)

J.

Data: 2016-08-08 21:14:20
Autor: jerzu.xyz
5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie
On Sun, 7 Aug 2016 14:38:39 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Wie o korku, wiec zaplanuje inna trase, a wie tez ktora droga
miejscowi nagle szybko jada.

O ile jedziesz osobówką, to tak. Ale tam gdzie osobówka przejedzie, ja
busem już niekoniecznie. O większym aucie nawet nie ma co mówić.
Czasem warto zapytać. Mnie już navi kilka razy podprowadziła pod takie
miejsce, gdzie nie dało rady przejechać.

https://goo.gl/maps/f1p9v9Bxskp

Data: 2016-08-08 19:37:45
Autor: masti
jerzu.xyz@irc.pl wrote:

[...]

za mały rozpęd wziąłeś :)

Data: 2016-08-08 21:46:36
Autor: jerzu.xyz
5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie
On Mon, 8 Aug 2016 19:37:45 -0000 (UTC), masti <gone@to.hell> wrote:

za mały rozpęd wziąłeś :)

Następnym razem, jak tam trafię, postaram się przebić ;)

W to miejsce trafiłem w sumie dwa razy, z obu stron ;)

Data: 2016-08-08 22:42:01
Autor: Axel
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:uaohqbtsp03hkclrgro467t65otvr2flng@4ax.com...

za mały rozpęd wziąłeś :)

Następnym razem, jak tam trafię, postaram się przebić ;)

W to miejsce trafiłem w sumie dwa razy, z obu stron ;)

Mnie Here Maps kilka razy wywiózł na Malcie w takie miejsca, że miałem problemy ze zmieszczeniem się. Dwa razy musiałem oba lusterka składać i dać się prowadzić z zewnątrz...

--
Axel

Data: 2016-08-09 11:14:10
Autor: J.F.
Dnia Mon, 08 Aug 2016 21:14:20 +0200, jerzu.xyz@irc.pl napisał(a):
[...]

No, dla ciezarowych sa inne nawigacje :-)

Poza tym ... pare busow i yanosik wie, ze na tej drodze tez jest korek
:-)

J.

Data: 2016-08-09 20:46:46
Autor: jerzu.xyz
5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie
On Tue, 9 Aug 2016 11:14:10 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

No, dla ciezarowych sa inne nawigacje :-)

Tak: iGo Primo Truck, której nie lubię i chyba nawet nie można kupić w
Polsce (chyba że się zmieniło), albo TomTom Trucker który trasy liczy
strasznie długo. Zresztą AM, po wpisaniu danych pojazdu (naciski na oś
i wymiary) też liczy strasznie długo. Zresztą navi na ciężarowe dla
busa to jak strzelanie do muchy z armaty ;)

Data: 2016-08-08 21:06:48
Autor: jerzu.xyz
On Sun, 7 Aug 2016 12:18:18 +0200, "Axel" <nie.dla@spa.mu> wrote:

Tak, jak to opisujesz, było jakieś 5 lat temu, teraz - przynajmniej w mojej okolicy, zdecydowanie mniej ludzi się odzywa.

Bo ten boom na CB powoli mija. Ludzie przerzucili się na Yanosika,
mniej upierdliwe. Ja CB używam w słuzbowym aucie przez cały czas. W
prywatnym tylko jak jadę gdzieś dalej. Przez większą część czasu
zestaw leży w bagażniku.

Data: 2016-08-07 14:29:38
Autor: Cavallino
On 2016-08-07 09:13, Cavallino wrote:
[...]

Eeee tam, tak mi mówili na cb gdzie mam zjechać przed korkiem na A4 między Gliwicami i Wrocławiem, że do zjazdu na którym miałem zjechać już dojechałem, bo korek był wcześniej.
Taki właśnie często jest pożytek z cb, gdzie każdy coś gada neizależnie od tego ile wie.

Data: 2016-08-06 19:20:51
Autor: Shrek
On 06.08.2016 14:44, Sebastian Biały wrote:

Może, ale autor posta narzeka na korki. GMaps robią to automatycznie
więc nie jesteś skazany na cwaniaczków którym się nie chce kliknąć ale
chcą wiedzieć.

Naprawdę jestem przekonany że Yanosik też robi to automatycznie.

Shrek

Data: 2016-08-06 19:30:12
Autor: Sebastian Biały
On 2016-08-06 19:20, Shrek wrote:
[...]

Nie twierdze inaczej. Zaznaczam tylko że ostatnia zmiana map google na offline pozwala już korzystać z internetu za 10zł/rok w celu nawigacji (Virgin) na drugiej karcie. Wcześniej było to bardzo kiepskie. Warto przetestować choć jakość nawigacji jest raczej przeciętna.

Data: 2016-08-06 20:56:01
Autor: Shrek
On 06.08.2016 19:30, Sebastian Biały wrote:

[...]

No przecież twierdziłeś, że na Yanosiku jesteś skazany na klikających. Co jest prawdą tylko w odniesieniu do zgłoszeń o kontrolach i wypadkach, czego praktycznie nie masz w GM. Średnią prędkość Yanosik na 100% wylicza "pasywnie" z GPSu. Nie wiem czy ostatnio się coś nie spieprzyło, bo Yanosika nie uzywam do navi, a tylko do krzyczenia o kontrolach i wypadkach. Do navi starcza mi Google maps i muszę przyznać, że czasy przejazdów się zgadzają (w trasie zwykle zgadza się co do kilku minut, wliczając w to tankowanie co 300km).

Shrek

Data: 2016-08-06 22:01:21
Autor: Sebastian Biały
On 2016-08-06 20:56, Shrek wrote:
[...]

Nie. Były mapy które wymagały kliniecia na ekranie jeśli trafileś radar, korek, wypadek, kontrole itd. GMaps takie nie jest przynajmniej w sensie korków i to oznacza że może konkurować z yanosikiem wiec ma sens jego używanie. Na pewno używałem takiej mapy na PocketPC i nie była to Automapa. Mozliwe że to był tomtom ale to już z 5 lat mineło jak nic a miałem ich kilka.

Data: 2016-08-07 11:11:26
Autor: J.F.
Dnia Sat, 6 Aug 2016 22:01:21 +0200, Sebastian Biały napisał(a):
On 2016-08-06 20:56, Shrek wrote:
[...]

No wlasnie - tylko w sensie korkow, bo skad ma wiedziec, ze wypadek
czy kontrola.

A yanosik korki chyba uwzglednia automatycznie, tzn predkosc na
odcinku. I chyba potrafi sciagnac z autostrady przed korkiem - choc
musialbym to sprawdzic - sytuacja, gdy korka nie bylo, zaplanowal
trase, prowadzi nia ... a w miedzyczasie robi sie korek.

zgloszenie reczne i ostrzezenie przed korkiem na autostradzie cenne -
nie kazdemu wychodzi ostre hamowanie.
Nie wiem czy GMaps ostrzega "za kilometr wszyscy stoja".

J.

Data: 2016-08-07 12:00:28
Autor: Budzik
5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie

Nie wiem czy GMaps ostrzega "za kilometr wszyscy stoja".

Nie ostrzega. Po prostu informuje o drodze głównej i alternatywach.
Jak gdzies jest korek to przelicza czas i w razie potrzeby proponuje alternatywna droge.
Do tego jadac, pokazuje alternatywy informujac ze np. jak skrecisz tu to pojedziesz 2 minuty dłuzej itd.

Data: 2016-08-07 14:34:15
Autor: J.F.
Dnia Sun, 7 Aug 2016 12:00:28 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
Nie wiem czy GMaps ostrzega "za kilometr wszyscy stoja".

Nie ostrzega.

To nie dobrze. No ale w sumie nie do tego sluzy.

W janosiku co prawda tez nie ma ostrzezenia "korek", ale sa zgloszenia
zagrozen - wpadek, roboty, inne. Mozna ostrzec innych.

Po prostu informuje o drodze głównej i alternatywach.
Jak gdzies jest korek to przelicza czas i w razie potrzeby proponuje alternatywna droge.

A ja sie patrze i zastanawiam - skad on taka droge wytrzasnal :-)

Do tego jadac, pokazuje alternatywy informujac ze np. jak skrecisz tu to pojedziesz 2 minuty dłuzej itd.

Yanosik tez tak dziala, przynajmniej teoretycznie, tylko nie zglasza
jawnie alternatywy - jakos prowadzi, i dumasz - pomylil sie, czy ma
racje.
Korki na trasie przejazdu kolorami pokazuje, wiec tu jakas informacja
jest :-)

J.

Data: 2016-08-07 14:35:30
Autor: Cavallino
W dniu 07.08.2016 o 14:34, J.F. pisze:
[...]

Może autor wątku nie zwrócił uwagi na kolorki?

Data: 2016-08-07 14:51:22
Autor: J.F.
Dnia Sun, 7 Aug 2016 14:35:30 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

Ale to nie tak ma dzialac - to yanosik ma sie patrzec na kolorki,
uwalniajac od tego kierowce :-)

Szczegolnie ze korek moze byc za kilka, kilkanascie czy kilkadziesiat
km, a tu juz kontrola wizualna calej trasy uciazliwa.

J.

Data: 2016-08-07 09:15:00
Autor: Cavallino
On 2016-08-06 19:20, Shrek wrote:
[...]

Virgin nawet z Yanosikiem często nie wyrabia, brak zasięgu, bo w okolicy nie ma netu z nadajników Playa i co zrobisz?

Data: 2016-08-07 10:35:01
Autor: Sebastian Biały
On 2016-08-07 09:15, Cavallino wrote:
Virgin nawet z Yanosikiem często nie wyrabia, brak zasięgu, bo w okolicy
nie ma netu z nadajników Playa i co zrobisz?

Nic. Podobnie jak nic nie zrobie nie mając w ogóle nawigacji. No może mając CB ...

Data: 2016-08-07 14:34:23
Autor: Cavallino
On 2016-08-07 09:15, Cavallino wrote:
[...]

Ja mam dwie nawigacje wliczając yanosika i cb.
A i tak bywa to za mało i w małych wioskach muszę się posiłkować trzecią w komórce, czasem pomaga......

Data: 2016-08-08 21:18:44
Autor: jerzu.xyz
5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie
On Sun, 7 Aug 2016 09:15:00 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Virgin nawet z Yanosikiem często nie wyrabia, brak zasięgu, bo w okolicy nie ma netu z nadajników Playa i co zrobisz?

Virgin działa też na BTSach T-Mobile. Zresztą ja mam na sztywno
ustawione T-mobile, bo internet w Playu to jakaś porażka jest.

Data: 2016-08-09 19:33:54
Autor: Cavallino
W dniu 08.08.2016 o 21:18, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
[...]

Ale połączenia telefoniczne, internetowe już nie.

W tym samym miejscu, w którym nie chciał się łączyć, net z firmowego t-mobile śmigał aż miło.
Na tym samym urządzeniu żeby nie było.

Data: 2016-08-09 20:42:57
Autor: jerzu.xyz
5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie
On Tue, 9 Aug 2016 19:33:54 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Ale połączenia telefoniczne, internetowe już nie.

U mnie działa.

Data: 2016-08-09 22:29:07
Autor: Cavallino
W dniu 09.08.2016 o 20:42, jerzu.xyz@irc.pl pisze:
On Tue, 9 Aug 2016 19:33:54 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Ale połączenia telefoniczne, internetowe już nie.

U mnie działa.

Może to od pakietu zależy - u mnie jest Freemium.

Data: 2016-08-10 01:15:52
Autor: yabba
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:nodeec$l2i$1node1.news.atman.pl...
[...]

W Playu jest tak, że pakiety telefoniczne mają roaming dla rozmów, SMS-ów i Internetu.
Pakiety internetowe nie mają roamingu - działają tylko w zasięgu sieci macierzystej Play.
Nie wiem jak jest w Virgin, ale można przypuszczać, że analogicznie.

--
Pozdrawiam,

yabba

-- -

Data: 2016-08-10 09:24:15
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 09.08.2016 yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał/a:

Pakiety internetowe nie mają roamingu - działają tylko w zasięgu sieci macierzystej Play.

A to zależy od numeru. Na jednych działa, na innych nie
(np. na moim bez problemu działa pakiet netowy w roamingu
Plusa, na córki- nie).

Kiedyś w play24 była opcja do zaptaszczenia- nazywała
się bodaj "blokada danych poza strefą taniego internetu",
czy jakoś tak. Obecnie nie ma, muszę żonę zmobilizować
(córka ma zarejestrowany na nią numer), żeby do BOK
zadzwonić i poprosić o stosowne przestawienie wajchy :-)

Nie jest to raczej opcja "roaming zagraniczny", bo tę
opcję mam wyłączoną na swoim numerze.

Aha, w telefonie stosowna opcja (roaming danych)
włączona, żeby nie było :-)

PS. Znalazłem teraz nawet krótki kod, wypróbuję,
może działa :-)

Włączenie blokady: *111*51*1#
Wyłączenie: 111*51*2#

za: http://www.blogplay.eu/2009/07/01/blokowanie-transferu-poza-strefa-taniego-internetu/

Data: 2016-08-10 12:23:35
Autor: yabba
Użytkownik "Dominik Ałaszewski" <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:noerrv$v0u$2node1.news.atman.pl...
[...]

Czy oba numery są w ofercie głosowej?

[...]

http://www.play.pl/pomoc/pomoc-techniczna/roaming/roaming-krajowy/

"Roaming krajowy jest dostępny dla wszystkich klientów Play korzystających z ofert głosowych i telemetrycznych. Jedynie Klienci Play Internet mogą korzystać tylko z zasięgu sieci Play."

Karty SIM z ofertą tylko internetową nie chcą łączyć się z innymi sieciami niz macierzysta. Są odrzucane przez inną sieć.

--
Pozdrawiam,

yabba

-- -

Data: 2016-08-10 11:59:43
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 10.08.2016 yabba <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał/a:

Czy oba numery są w ofercie głosowej?

Tak.
[...]

No właśnie. A u mnie obie głosowe (nawet ta sama taryfa-
Formuła PnK). I tylko w jednej net działa w roamingu.
Karty SIM z ofertą tylko internetową nie chcą łączyć się z innymi sieciami niz macierzysta. Są odrzucane przez inną sieć.

A to by się zgadzało z powyższym.

Data: 2016-08-10 14:32:10
Autor: yabba
Użytkownik "Dominik Ałaszewski" <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:nof4vf$86d$1node2.news.atman.pl...
[...]

To dziwne, u mnie 2 karty abonament i 2 prepaidy łaczą się z Internetem w roamingu.

Data: 2016-08-10 16:52:46
Autor: Cavallino
W dniu 10.08.2016 o 01:15, yabba pisze:
[...]

Jerzy upiera się że jest inaczej, ale mnie się wydaje że jednak nie...
A mojej taryfie NA PEWNO NIE.

Data: 2016-08-10 16:59:22
Autor: yabba
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:noff3o$ird$1node2.news.atman.pl...
[...]

Jeśli Freemium jest taryfą dedykowaną do Internetu, to nie ma roamingu. Jakbyś zmienisz sobie na taryfę głosową + pakiet internetowy, to roaming powinien zacząć działać.

--
Pozdrawiam,

yabba

-- -

Data: 2016-08-10 17:06:05
Autor: Cavallino
W dniu 10.08.2016 o 16:59, yabba pisze:
[...]

Nie jest, to jest darmowy pakiet ogólny.

Data: 2016-08-10 18:14:28
Autor: yabba
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:noffsn$jj7$1node2.news.atman.pl...
[...]

Popatrzyłem na stronie Virgin i w regulaminie jest, że ma działać w roamingu krajowym. Używasz jej w telefonie czy w dedykowanej nawigacji?
Czy rejestruje się w innej sieci i nie działa tylko transmisja czy w ogóle nei chce się zarejestrować? Może APN jest źle ustawiony? Zawsze możesz zgłosić problem do operatora.

--
Pozdrawiam,

yabba

-- -

Data: 2016-08-10 18:48:26
Autor: Cavallino
W dniu 10.08.2016 o 18:14, yabba pisze:

Popatrzyłem na stronie Virgin i w regulaminie jest, że ma działać w
roamingu krajowym.

Zgadza się, ale nie działa.

Używasz jej w telefonie czy w dedykowanej nawigacji?

W telefonie.

Czy rejestruje się w innej sieci i nie działa tylko transmisja czy w
ogóle nei chce się zarejestrować?

Nie działa tylko net, głosowe chodzą.

Może APN jest źle ustawiony?

I tylko w roamingu to by się objawiało?

Data: 2016-08-10 18:59:18
Autor: yabba
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:noflsj$vau$1node1.news.atman.pl...
[...]

Nauka radziecka zna takie przypadki, że po autokonfiguracji z SMS-u od operatora nie działa, a po wpisaniu ręcznym zaczyna działać. Albo odwrotnie. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

-- -

Data: 2016-08-10 18:53:49
Autor: Cavallino
5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie
W dniu 10.08.2016 o 18:14, yabba pisze:

> Zawsze
możesz zgłosić problem do operatora.

Już chyba wiem o co chodzi - w telefonie miałem blokadę na net w roamingu.
A on pewnie nie odróżnia roamingu zagranicznego od krajowego i stąd cały problem.

Data: 2016-08-10 17:01:19
Autor: jerzu.xyz
5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie
On Wed, 10 Aug 2016 16:52:46 +0200, Cavallino
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Jerzy upiera się że jest inaczej, ale mnie się wydaje że jednak nie...
A mojej taryfie NA PEWNO NIE.

Ja się nie upieram. U mnie po prostu działa. Taryfa #bezlimitu.

Data: 2016-08-08 21:16:12
Autor: jerzu.xyz
5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie
On Sat, 6 Aug 2016 19:30:12 +0200, Sebastian Biały
<heby@poczta.onet.pl> wrote:

Nie twierdze inaczej. Zaznaczam tylko że ostatnia zmiana map google na offline

Mapa google offlinowo działa w obszarze, który sobie zrzucisz do
urządzenia. Całej Polski się nie da.

Data: 2016-08-08 12:36:12
Autor: Koziołek
5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie
Sebastian Biały napisał:
Sprawdź google maps. (...)
Niestety nie oferuje objazdów większych korków (może to kwestia czasu i będzie kiedyś) więc raczej w roli informacyjnej.

Chyba jednak oferuje. Półtorej tygodnia temu jechałem z Bydgoszczy do Trójmiasta. W jednym mieście po drodze znajomy jechał kilkanaście minut przede mną wg znaków informacyjnych i utknął w dużym korku, mi natomiast gugiel kazał skręcić z ww. trasy, puścił jakimiś uliczkami i w rezultacie miasto opuściłem przed kumplem.

Koziołek
--
http://przepraszamzacrossposta.blox.pl

Data: 2016-08-07 11:36:25
Autor: J.F.
Dnia Fri, 5 Aug 2016 23:05:32 +0200, Pawel napisał(a):
[...]

Sugerujesz, ze autostrada sponsorowana ? :-)

A kiedy wjezdzales/mijales zjazd ? Pol godziny to akurat tyle, ze mial
prawo nie wiedziec jak planowal.

Ostatnie doswiadczenie bylo tragiczne - nie wlaczylem yanosika, bo nie
ja prowadzilem, a jak zobaczylem korek pod Wroclawem, to sie zaczelo:
-internet w Play chodzi tragicznie/wcale, -zmienic operatora sie nie da, bo telefon sie wiesza przy wyszukiwaniu  (tak ma - nie wiem czy wina Samsunga czy Play),
-po resecie internet nadal chodzi koslawo, a yanosik koslawo pokazuje,
 i ciagle nic nie wiem.

-na tych roznych nawgacjach nawet trudno ustalic ile km jest do
najblizszego zjazdu.

no coz, nauczka na przyszlosc - nie byc leniwym, zawsze wlaczac
nawigacje przed jazda. Choc przeciez dobrze o tym wiem :-)

J.

Data: 2016-08-07 17:35:59
Autor: Shrek
On 07.08.2016 11:36, J.F. wrote:

no coz, nauczka na przyszlosc - nie byc leniwym, zawsze wlaczac
nawigacje przed jazda. Choc przeciez dobrze o tym wiem :-)

Jak masz zestaw głośnomówiący, to można Yanosika ustawić, żeby się włączał automatycznie przy połaczeniu z zestawem. Pal sześć korki, ale ostrzeżenia przed kontrolami się potrafią zwrócić. No i masz motywację, zeby zawsze jeżdzić na głośnomówiącym, co jest przydatne jak ktoś dzwoni - zamiast klikać jak już zadzwoni od razu masz na głośnomówiącym, a mój dodatkowo dyktuje ci kto się dobija. Szkoda, że rozłączanie kulawo działa i raz się Yanosik zamyka, a raz żre baterię i potrwafi krzyknąć "patrol w okolicy kia" na spotkaniu;)

Shrek

Data: 2016-08-08 07:15:40
Autor: Yogi\(n\)

Użytkownik "Shrek" <1@wp.pl> napisał w wiadomości news:no7kgv$vvf$1node2.news.atman.pl...
On 07.08.2016 11:36, J.F. wrote:

działa i raz się Yanosik zamyka, a raz żre baterię i potrwafi krzyknąć "patrol w okolicy kia" na spotkaniu;)

Taki OT mi się przypomniał w związku ze spotkaniem:
Kiedyś byłem w gronie kilku poważnych, nobliwych panów, średnia wieku 40-45. Dyskusje o polityce, gospodarce, pogodzie, tudzież dupie Maryny i choć już po oficjalnych rozmowach, to atmosfera trochę sztywna.
Nagle odzywa się telefon jednego z nich: "Kochanie, dzwoni trzecie je..anie".
Miał je ponumerowane ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2016-08-08 10:58:00
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:no7kgv$vvf$1@node2.news.atman.pl...
On 07.08.2016 11:36, J.F. wrote:
[...]

I meldowac kontrole mozna szybko i precyzyjnie :-)

Mam wlaczone, ale to nie moje auto, wiec sie nie wlaczyl.
No i pradu janosik czerpie pelno, wiec jeszcze ladowarka, kabelek ...

No i masz motywację, zeby zawsze jeżdzić na głośnomówiącym, co jest przydatne jak ktoś dzwoni

samochod jest jeden, a telefony dwa :-(

[...]

Krzykniecia bym sie nie bal, chyba ze w sadzie :-)

Ale faktycznie - zre wtedy ...

J.

Data: 2016-08-08 11:09:58
Autor: Shrek
On 08.08.2016 10:58, J.F. wrote:

Mam wlaczone, ale to nie moje auto, wiec sie nie wlaczyl.
No i pradu janosik czerpie pelno, wiec jeszcze ladowarka, kabelek ...

Na krótkie trasy po mieście styka. Jak jadę gdzieś dalej, to podłączam. być może z ostrzerzeń już by się całkiem dobry smartfon uzbierał, choć z drugiej strony... kiedyś nie było Yanosika i też mandatów nie wyłapywałem, choć ten jedyny za prędkość to w sumie bez Yanosika.

No i masz motywację, zeby zawsze jeżdzić na głośnomówiącym, co jest
przydatne jak ktoś dzwoni

samochod jest jeden, a telefony dwa :-(

Yanosika ustawiasz na jednym, a jak masz zestaw w mulitpointem to dwa telefony ogarniesz, ale to już OT się robi.

Shrek

Data: 2016-08-08 14:26:55
Autor: Pawel
W dniu 2016-08-07 o 11:36, J.F. pisze:
[...]

w tym przypadku to yanosik sponsorowany.

--
http://www.funinpoland.pl

5 sierpnia piątek wypadek na A4 przed bramkami w Krakowie