5 stawów oazą spokoju?

Data: 2013-02-27 11:42:56
Autor: Piotr
5 stawów oazą spokoju?
Witam,
W gazecie piszą, że 5 stawów to mekka kochajacych spokój.
http://nanarty.sport.pl/narty/1,110250,13424565,Piec_Stawow_Polskich___mekka_ski_touringu.html#BoxSport2img

Tym casem wygląda to na artykuł rekalmowy. Schronisko robi biznes na zlotach, kursach itp. To już chyba nie jest oaza spokoju, nawet zimą. W ogóle Tatry, szczególnie Polska część nie jest oazą spokoju. Oczywiscie porównując ruch letni i zimowy można dojść do takich wniosków.
Są inne góry i miejsca w Polsce, o których można pisać, że są oazą spokoju. Dajmy na to Gorce czy Bieszczady.

Poza tym artykuł wskazuje możliwość przejścia do Piątki przez Zawrat i Kozią Przełęcz zimą mówiąc tylko, ze to wariant trudniejszy.
Brakuje informacji, że droga przez Zawrat, a tym bardziej przez Kozią przełęcz jest tylko dla zaawansowanych zimowych turystów.
Pozdr.

Data: 2013-02-27 18:40:14
Autor: Titus Atomicus
5 stawów oazą spokoju?
In article <512de310$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Piotr" <antyspam@p0czta.tp.pl> wrote:

[...]
E, czepiasz sie. Artykul jak artykul.
Co do Zawratu i Koziej - tez sie czepiasz.
Zawrat, zwlaszcza w polaczeniu z wjazdem kolejka na Kasprowy to najwygodniejszy sposob dostania sie do Piatki ( o ile rzecz jasna stopien zagrozenia lawinowego jest nizszy niz 3)
Z Kozia faktycznie nieco przesadzili.
--
TA

Data: 2013-02-27 22:15:27
Autor: Wojo
5 stawów oazą spokoju?
Co do Zawratu i Koziej - tez sie czepiasz.

hmmm, fragment Świnica - Zawrat nie wygląda na przyjazny zimą. W sumie oceniam go jako najtrudniejszy fragment z całej trasy. Już łatwiej Kozią przełączą.

Data: 2013-02-28 12:55:22
Autor: Piotr
5 stawów oazą spokoju?

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-36A178.18401427022013news.atman.pl...
[...]

Przejście ze Świnickiej Przełęczy do Zawratu zimą jest niewątplie trudniejsze techniczne niż z Murowańca na Zawrat. Ski turowiec może jedynie poruszać się szybciej.
Pozdrawiam,

Data: 2013-03-01 10:22:03
Autor: Titus Atomicus
5 stawów oazą spokoju?
In article <512f458e$0$1229$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Przejście ze Świnickiej Przełęczy do Zawratu zimą jest niewątplie trudniejsze techniczne niż z Murowańca na Zawrat. Ski turowiec może jedynie poruszać się szybciej.

Skiturowiec po prostu zjedzie sobie z Kasprowego do Murowanca. Czas zjazdu jakies 5 minut.

Mozna tez przez Gladka.... ale niemozna.
--
TA

Data: 2013-03-01 12:15:23
Autor: Piotr
5 stawów oazą spokoju?

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-EF2A66.10220301032013news.atman.pl...
> [...]

Skiturowiec po prostu zjedzie sobie z Kasprowego do Murowanca. Czas zjazdu jakies 5 minut.

Mozna tez przez Gladka.... ale niemozna.

EEE, idziesz na łatwiznę. Myślałem, że przez Świnicę.
Pozdr.

Data: 2013-02-27 18:45:17
Autor: Dziobak
5 stawów oazą spokoju?
Użytkownik "Piotr" napisał

> Brakuje informacji, że droga przez Zawrat, a tym bardziej przez Kozią przełęcz jest tylko   >dla zaawansowanych zimowych turystów.

OK. ale z :

"Z Kasprowego na przełęcz Zawrat lub trudniejszym wariantem, przez Kozią Przełęcz do Schroniska w Dolinie Pięciu Stawów idzie się ok 5h. Ta droga jest popularna zwłaszcza wśród ski tourowców, dla pieszych jest ona z reguły zbyt wymagająca i niebezpieczne w warunkach zimowych"

.... kompletnie się nie zgadzam , w tych warunkach wolę być pieszym niz skiturowcem; zresztą w szechter zeitung to różne pierdoły wypisują..

pozdrawiam

Pieszy

5 stawów oazą spokoju?