50 Kongresmenów wzywa do zwalczania antysemityzmu w Polsce i na Ukrainie

Data: 2018-04-27 05:11:35
Autor: mcmlxxi.xi.xi
50 Kongresmenów wzywa do zwalczania antysemityzmu w Polsce i na Ukrainie
https://wpolityce.pl/polityka/392115-szokujacy-list-50-czlonkow-kongresu-do-departamentu-stanu-usa-apelujemy-o-zwalczanie-antysemityzmu-w-polsce-i-na-ukrainie

Szokujący list 50 członków Kongresu do Departamentu Stanu USA: ,,Apelujemy o zwalczanie antysemityzmu w Polsce i na Ukrainie"

Ponad 50 członków Kongresu z obu Partii, Demokratów i Republikanów, wysłało list do Departament Stanu, w którym wzywają administrację Donalda Trumpa do potępienia ,,sponsorowanego przez państwo antysemityzmu i ksenofobii - donosi izraelski dziennik ,,Times of Israel". O jakie państwa chodzi? O Polskę i Ukrainę.

Według gazety list, zaadresowany do zastępcy sekretarza Stanu USA Johna Sullivana, został wysłany już w poniedziałek ale dopiero teraz wyciekł do mediów. Pomysłodawcami listu są według ,,Times of Israel" członkowie Kongresu z ramienia Demokratów Ro Khanna z Kalifornii i David Cicilline z Rhode Island.

Apelujemy do was (Departamentu Stanu-red.) abyście dołączyli do nas i organizacji działających na rzecz praw człowieka w walce z antysemityzmem, ksenofobią i wszelkimi formami nietolerancji, wzywając rządy Polski i Ukrainy do jednoznacznego odrzucenia wszelkich form zniekształcenia Holokaustu oraz honorowania nazistowskich kolaborantów, i do pełnego ścigania antysemickich przestępstw

-- czytamy w liście, w którym sygnatariusze proszą Departament Stanu także o ,, szczegółowe wskazanie kroków podjętych przez rząd Stanów Zjednoczonych w celu monitorowania przypadków zniekształcenia Holokaustu i zapewnienia, że USA nie wspierają ani nie finansują grup i osób promujących lub uzasadniających antysemityzm." Jak przekonują list wysłali z troski o ,,demokratyczny rozwój w Polsce i na Ukrainie".

Jako członkowie Kongresu USA konsekwentnie popieraliśmy dążenie Polski i Ukrainy do demokracji. Martwi nas, że wzrost antysemityzmu i negowanie przeszłości mogą powstrzymać demokratyczny rozwój tych krajów i uniemożliwić Polsce i Ukrainie stanie się wolnymi i otwartymi społeczeństwami dla wszystkich swoich obywateli, zarówno żydowskich, jak i nieżydowskich

-- piszą. Według nich ustawa o IPN w Polsce oraz ustawy przyjęte przez Wierchowną Radę uznające prawny status uczestników walk o niepodległość Ukrainy w XX wieku, w tym członków Ukraińskiej Powstańczej Armii (UPA) stanowią formy negacji Holokaustu.

Negacja Holocaustu i antysemityzm w Polsce i na Ukrainie zostały potępione przez amerykańskie Muzeum Holokaustu, Centrum Szymona Wiesenthala, Narodową Koalicję Wspierającą Euroazjatyckich Żydów, Światowy Kongres Żydów, Yad Vashem i rząd Izraela

-- głosi list. Jego sygnatariusze wzywają także administrację Trumpa do tego, by powołała specjalnego wysłannika ds. monitorowania i zwalczania antysemityzmu, stanowisko, które od ponad roku pozostaje nieobsadzone.

Stany Zjednoczone muszą zająć pozycję przywódczą, i stanowczo przeciwstawić się antysemityzmowi, by zapewnić, że nasi wschodni sojusznicy dalej będą rozwijać demokracje sprawiedliwą, to znaczy sprawiedliwą dla wszystkich

-- głosi list dalej.

Ryb, imesofisrael.com

Data: 2018-04-27 09:10:58
Autor: Twój przyjaciel Dąs
50 Kongresmenów wzywa do zwalczania antysemityzmu w Polsce i na Ukrainie
Wzywamy rząd usa do zadośćuczynienia wyciętym indiańcom z ameryki!

Cztery rezerwaty na krzyż z 0 opodatkowaniem to za mało, My chcemy
żeby amerykanie zapłacili indiańcom za ziemię którą usańce zajęli!!!:)

Data: 2018-04-27 09:54:10
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu piątek, 27 kwietnia 2018 18:11:00 UTC+2 użytkownik Twój przyjaciel Dąs napisał:
Wzywamy rząd usa do zadośćuczynienia wyciętym indiańcom z ameryki!

Cztery rezerwaty na krzyż z 0 opodatkowaniem to za mało, My chcemy
żeby amerykanie zapłacili indiańcom za ziemię którą usańce zajęli!!!:)

Żeby nie być okrutnym, to tylko po cenie lasów i nieużytków.
Mogą sobie zachować wartość dodaną przez uprawę, nawożenie, zbrojenie, budowę etc.
Wystarczy, żeby Natives żyli jak pączki w maśle i stać ich było na wysyłanie
dzieciaków na najlepsze uniwerki.

Data: 2018-04-27 17:23:51
Autor: andal

przyjaciel Dąs napisał:
[...]

natives juz zyja jak paczki...na spiritusie

a uniwerki to maja gdzies, i nie mysl ze czlekoksztaltne mozna czegokolwiek nauczyc

Data: 2018-04-28 14:26:20
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu piątek, 27 kwietnia 2018 19:23:54 UTC+2 użytkownik andal napisał:
> [...]

natives juz zyja jak paczki...na spiritusie

a uniwerki to maja gdzies, i nie mysl ze czlekoksztaltne mozna czegokolwiek nauczyc

Można, tylko nie chcą. Chyba z wyjątkiem tego, co ja skończyłem, czyli
literatury. Wyszło z dyplomami trochę zdolnych natywnych pisarzy potrafiących
pisać książki, zresztą są mistrzami w opowiadaniu ciekawych historii, więc
niekoniecznie potrzebują uniwerka.

Nasz Stasiu Supłatowicz, po ojcu Szaunis, takiego nie kończył, a jakie powieści
pisał: https://pl.wikipedia.org/wiki/Sat-Okh

Data: 2018-04-27 10:24:02
Autor: Twój przyjaciel Dąs
użytkownik stevep napisał:
W dniu 2018-04-27 o 18:10, Twój przyjaciel Dąs pisze:
> Wzywamy rząd usa do zadośćuczynienia wyciętym indiańcom z ameryki!
> żeby amerykanie zapłacili indiańcom za ziemię którą usańce zajęli!!!:)
> A wy to kto towarzyszu wąs?

Wasz nocny koszmar.

Data: 2018-04-27 20:00:19
Autor: stevep
W dniu 2018-04-27 o 19:24, Twój przyjaciel Dąs pisze:
użytkownik stevep napisał:
[...]

Aż drętwieje ze strachu, mam pietra prawie jak kaczor przed spotkaniem ze strajkującymi i pewnie jak on mogę się zmoczyć w nocy.

--
stevep

Data: 2018-04-28 03:50:29
Autor: mcmlxxi.xi.xi

https://www.youtube.com/watch?v=FYbzD_8CUfo

Data: 2018-04-27 18:19:06
Autor: A. Filip
50 Kongresmenów wzywa do zwalczania antysemityzmu w Polsce i na Ukrainie [50 "pożytecznych idiotów"?]

[...]

Ich priorytety nie są "interesujące"?

--
A. Filip

Data: 2018-04-28 23:33:43
Autor: A. Filip
50 Kongresmenów (11.5%) wzywa do zwalczania antysemityzmu w Polsce i na Ukrainie
[...]

50 na 435 reprezentantów?  "The Lobby" się słabo wysiliło IMHO

--
A. Filip