Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   50 lat postepu

50 lat postepu

Data: 2009-09-21 05:21:01
Autor: JAM
50 lat postepu
Bylo ?

Mam nadzieje, ze nie bylo.
Czolowe zderzenie Chevrelta Malibu 2009 z Chevroletem Bel Air 1959
(predkosc ~64 km/h)

http://www.youtube.com/watch?v=5CU-k0XmLUk&feature=player_embedded

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

Data: 2009-09-21 16:12:55
Autor: ..Aldi..
50 lat postepu
uffff....
a takie wydaje sie wielkie.. i ciezkie.. i odporne..

Data: 2009-09-21 16:51:07
Autor: J.F.
50 lat postepu
Uzytkownik "JAM" <ja_1410@yahoo.com> napisal w wiadomosci news:92524789-b9a2-45e6-a44f-f25b722d7314o21g2000vbl.googlegroups.com...
Mam nadzieje, ze nie bylo.
Czolowe zderzenie Chevrelta Malibu 2009 z Chevroletem Bel Air 1959
(predkosc ~64 km/h)
http://www.youtube.com/watch?v=5CU-k0XmLUk&feature=player_embedded

Czyli co - wychodzi na to ze stare samochody strasznie slabe byly ?
Ale waza chyba podobnie, wiec w czym ta masa ?

Bo tak na oko to ten stary ma kiepski slupek, no ale tyle tam lata ze trudno zobaczyc.

J.

Data: 2009-09-21 11:41:40
Autor: JAM
50 lat postepu
On Sep 21, 10:51 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Uzytkownik "JAM" <ja_1...@yahoo.com> napisal w wiadomoscinews:92524789-b9a2-45e6-a44f-f25b722d7314o21g2000vbl.googlegroups.com...

> Mam nadzieje, ze nie bylo.
> Czolowe zderzenie Chevrelta Malibu 2009 z Chevroletem Bel Air
> 1959
> (predkosc ~64 km/h)
>http://www.youtube.com/watch?v=5CU-k0XmLUk&feature=player_embedded

Czyli co - wychodzi na to ze stare samochody strasznie slabe byly ?
Ale waza chyba podobnie, wiec w czym ta masa ?

A dalczego ma byc masa ? Mysle, ze do testu dobrano celowo samochody
wazace podobnie. Zreszta samochody dzisiaj wcale nie sa takie bardzo
lekkie. Stary Fiat 125p wazyl 1150 kg. Dzisiejsze samochody o
podobnych wymiarach waza tak ze 50 - 200 kg wiecej :-) Na przyklad
Honda Civic to chyba tak z 1200 kg a BMW 318 to juz powazne 1430 kg.
Wzrastajace wymogi bezpieczenstwa czesciowo sa odpowiedzialne za, to
ze masa pojazdow wcale sie znaczaco nie obnizyla przez ostatnie kilka
dekad.

Bo tak na oko to ten stary ma kiepski slupek, no ale tyle tam lata
ze trudno zobaczyc.

Duzo tez klebow rdzy :-) Glowna roznica to skladajaca sie kabina
pasazerska w starym. To dobrze widac po deformacji drzwi kierowcy.


J.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

Data: 2009-09-21 20:48:33
Autor: J.F.
50 lat postepu
On Mon, 21 Sep 2009 11:41:40 -0700 (PDT),  JAM wrote:
On Sep 21, 10:51 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Czyli co - wychodzi na to ze stare samochody strasznie slabe byly ?
Ale waza chyba podobnie, wiec w czym ta masa ?

A dalczego ma byc masa ? Mysle, ze do testu dobrano celowo samochody
wazace podobnie. Zreszta samochody dzisiaj wcale nie sa takie bardzo lekkie.

Utyly bardzo. I to chyba wlasnie od bezpieczenstwa.
Mocna stal musi swoje wazyc :-)

Stary Fiat 125p wazyl 1150 kg.

Mam watpliwosci co do tego. Naprawde az tyle, i nie jest to jakies
"z pelnym zbiornikiem paliwa i kierowca" ?
Dzisiejsze samochody o
podobnych wymiarach waza tak ze 50 - 200 kg wiecej :-) Na przyklad
Honda Civic to chyba tak z 1200 kg a BMW 318 to juz powazne 1430 kg.
Wzrastajace wymogi bezpieczenstwa czesciowo sa odpowiedzialne za, to
ze masa pojazdow wcale sie znaczaco nie obnizyla przez ostatnie kilka
dekad.

No wlasnie - a tu masz przyklad pojazdu tyle samo wazacego i znacznie
slabszego.
No w czym ta masa jest? Gruba stal mocna jest, czyzby slabo zgrzewana
byla ? Czy moze pol tony w silniku V8, o mocy 200KM ? Ale ze wzdluznie
zamocowany, to przy ofsetowym zderzeniu sie go omija ? J.

Data: 2009-09-21 12:20:56
Autor: JAM
50 lat postepu
On Sep 21, 2:48 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
On Mon, 21 Sep 2009 11:41:40 -0700 (PDT),  JAM wrote:
>On Sep 21, 10:51 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
>> Czyli co - wychodzi na to ze stare samochody strasznie slabe byly ?
>> Ale waza chyba podobnie, wiec w czym ta masa ?
>A dalczego ma byc masa ? Mysle, ze do testu dobrano celowo samochody
>wazace podobnie.
>Zreszta samochody dzisiaj wcale nie sa takie bardzo lekkie.

Utyly bardzo. I to chyba wlasnie od bezpieczenstwa.
Mocna stal musi swoje wazyc :-)

No wlasnie - a tu masz przyklad pojazdu tyle samo wazacego i znacznie
slabszego.

No w czym ta masa jest?

Troche w silniku. 125p mial raptem 1500 ccm w 2 zaworami i cztero
biegowa skrzynie biegow a Civic to juz 1800 ccm DOHC i 5 biegow. Co do
BMW to Niemcy od dawna robia dosyc ciezkie grzmoty.

A co do bezpieczenstwa, no to przekroje klatki kabiny - progi, slupki,
podloga itp oraz w dodatkowych urzadzeniach bezpieczenstwa: ABS,
poduszki, napinacze pasow itp.

Gruba stal mocna jest, czyzby slabo zgrzewana byla ?

Mocna stal sie uzywa nie po to aby ja robic gruba tylko na odwrot.
Mocna stal pozwala uzywac cienszych blach obnizajac mase i koszt
pojazdu. Niestety mocna stal gorzej sie tloczy wiec nie wszedzie sie
nadaje. Co do "mocnej" to nie to chodzi aby bylo mocne tylko aby sie
inteligentnie skladalo w czasie zderzenia. Ma sie skladac tam gdzie
mozna absorbujac energie a pozostac sztywne tam, gdzie ma chronic
kierowce. Sztywnosc osiaga sie raczej geometria przekrojow niz
gruboscia materialu (przynajmniej wszedzie gdzie sie da). W starych
samochodach brakowalo wiedzy, narzedzi komputerowych itp aby dobrze
zaprojektowac nadwozie chroniace przed wypadkiem. Dzis sie symuluje
zderzenia na modelach komputerowych, ktore pomagaja dobrac optymalnie
blachy, przekroje i to jak i gdzie je zgrzewac / kelic lub spawac.

Czy moze pol tony w silniku V8, o mocy 200KM ? Ale ze wzdluznie
zamocowany, to przy ofsetowym zderzeniu sie go omija ?

Napewno wzdluznie. W samochodach z tamtych lat krolowal naped na tyl.


J.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

Data: 2009-09-22 09:16:29
Autor: kan
50 lat postepu
JAM wrote:
No w czym ta masa jest?

Troche w silniku. 125p mial raptem 1500 ccm w 2 zaworami i cztero
biegowa skrzynie biegow a Civic to juz 1800 ccm DOHC i 5 biegow. Co do
BMW to Niemcy od dawna robia dosyc ciezkie grzmoty.


W silniku to raczej nie za bardzo. Normalna skrzynia do zwykłego wału vs zminiaturyzowana skrzynia , żeby tylko się zmieściła. Żeliwny kadłub vs aluminum. Nawet zwiększenie pojemności tego nie zrekompensuje.

Pozdrawiam,
kan

Data: 2009-09-22 13:28:02
Autor: J.F.
50 lat postepu
Uzytkownik "JAM" <ja_1410@yahoo.com> napisal w wiadomosci news:64af04a9-7ebb-4d97-9a15-26e4e1d70bcfh30g2000vbr.googlegroups.com...
On Sep 21, 2:48 pm, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
No wlasnie - a tu masz przyklad pojazdu tyle samo wazacego i znacznie
slabszego.
No w czym ta masa jest?

Troche w silniku. 125p mial raptem 1500 ccm w 2 zaworami i cztero

Ale ja tu o w/w. Malibu ma pewnie ponad 3 litry, a Bel Air ? 5 czy 6 :-)

A co do bezpieczenstwa, no to przekroje klatki kabiny - progi, slupki,
podloga itp oraz w dodatkowych urzadzeniach bezpieczenstwa: ABS,
poduszki, napinacze pasow itp.

No ale Bel Air tego nie ma, a wazy podobnie. Wiec co ma ?
Grubsza blache, ktora malo wytrzymala jest, bo slabo usztywniona  ?

Gruba stal mocna jest, czyzby slabo zgrzewana byla ?
Mocna stal sie uzywa nie po to aby ja robic gruba tylko na odwrot.

Ale stal z natury jest mocna, choc oczywiscie miedzy gatunkami sa roznice, czasem wielokrotne.
A im cos grubsze tym mocniejsze ..

Co do "mocnej" to nie to chodzi aby bylo mocne tylko aby sie
inteligentnie skladalo w czasie zderzenia. Ma sie skladac tam gdzie
mozna absorbujac energie a pozostac sztywne tam, gdzie ma chronic
kierowce.

Ale tu o ile rozumiem zarzut jest taki ze sie poskladalo i nie ochronilo.
Nie mowili ze konstrukcja jest nienaruszona, tylko przeciazenia zabily kierowce.

Sztywnosc osiaga sie raczej geometria przekrojow niz
gruboscia materialu (przynajmniej wszedzie gdzie sie da). W starych
samochodach brakowalo wiedzy, narzedzi komputerowych itp aby dobrze
zaprojektowac nadwozie chroniace przed wypadkiem.

I chyba przede wszystkich checi.

Czy moze pol tony w silniku V8, o mocy 200KM ? Ale ze wzdluznie
zamocowany, to przy ofsetowym zderzeniu sie go omija ?

Napewno wzdluznie. W samochodach z tamtych lat krolowal naped na tyl.

A ofset specjalnie tak dobrany zeby silnik ominac, czy wjechal do kabiny ?

J.

Data: 2009-09-22 04:52:20
Autor: JAM
50 lat postepu
On Sep 22, 7:28 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

Ale ja tu o w/w. Malibu ma pewnie ponad 3 litry, a Bel Air ? 5 czy 6 :-)

Nie wiem, ktore modele testowali. Malibu ma opcje I4 albo V6. Bel Air
podobno mial 6 cylindrowy silnik 3.9 l.

No ale Bel Air tego nie ma, a wazy podobnie. Wiec co ma ?
Grubsza blache, ktora malo wytrzymala jest, bo slabo usztywniona  ?

Prawdopodobnie ciezki uklad napedowy i silnik, rama stalowa,
praktycznie zadnego udzialu aluminium.
Samochody z lat 50-tych wogole nie byly budowane pod katem absorbcji
energii podczas zderzenia. Blacha byla "slabo usztywniona" jak
piszesz, bo wtedy producentom na tym nie zalezalo badz nie bardzo
sobie zdawali sprawe jak to jest wazne.

Ale stal z natury jest mocna, choc oczywiscie miedzy gatunkami sa
roznice, czasem wielokrotne.
A im cos grubsze tym mocniejsze ..

To zludzenie. Belka cienkoscienna ale o dobrym przekroju spokojnie
przeniesie wiecej obciazen niz belka zrobiona z bardzo grubej blachy
ale o kiepskim przekroju. To odkryla juz natura. Dlatego sloma ma
ksztalt rurki pustej w srodku :-)

Ale tu o ile rozumiem zarzut jest taki ze sie poskladalo i nie
ochronilo.
Nie mowili ze konstrukcja jest nienaruszona, tylko przeciazenia
zabily kierowce.

Mysle, ze przeciazenia oraz to, ze kabina mu sie zlozyla.

>Sztywnosc osiaga sie raczej geometria przekrojow niz
>gruboscia materialu (przynajmniej wszedzie gdzie sie da). W
>starych
>samochodach brakowalo wiedzy, narzedzi komputerowych itp aby
>dobrze
>zaprojektowac nadwozie chroniace przed wypadkiem.

I chyba przede wszystkich checi.

Checi to moze jakies byly, tylko wiedza byla w powijakach. Dlatego
zatytulowalem post "50 lat postepu".

A ofset specjalnie tak dobrany zeby silnik ominac, czy wjechal do
kabiny ?

To jest standardowy test tego instytutu. Nie sadze aby nacigali offset
specjalnie dla efektu.


J.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

Data: 2009-09-21 20:53:29
Autor: Karolek
50 lat postepu

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1aifb5t4nfpl586v4o3jqmjihd53rmo6st4ax.com...


Utyly bardzo. I to chyba wlasnie od bezpieczenstwa.
Mocna stal musi swoje wazyc :-)


Nie musi.
Za to kiedys progi robili jako jeden profil, teraz progow w progu masz kilka :>


No wlasnie - a tu masz przyklad pojazdu tyle samo wazacego i znacznie
slabszego.
No w czym ta masa jest? Gruba stal mocna jest, czyzby slabo zgrzewana
byla ?

W ilosci wzmocnien, ktorych kiedys nie bylo w zasadzie.







Karolek

Data: 2009-09-21 21:22:45
Autor: J.F.
50 lat postepu
On Mon, 21 Sep 2009 20:53:29 +0200,  Karolek wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
Utyly bardzo. I to chyba wlasnie od bezpieczenstwa.
Mocna stal musi swoje wazyc :-)
Nie musi.
Za to kiedys progi robili jako jeden profil, teraz progow w progu masz kilka

No i te kilka dodatkowych wazy.

No wlasnie - a tu masz przyklad pojazdu tyle samo wazacego i znacznie
slabszego.
No w czym ta masa jest? Gruba stal mocna jest, czyzby slabo zgrzewana
byla ?
W ilosci wzmocnien, ktorych kiedys nie bylo w zasadzie.

No ale tu mamy dwa auta ktore tyle samo lub podobnie waza.

Jedno ma wzmocnienia .. to co ma drugie ? J.

Data: 2009-09-21 21:25:39
Autor: castrol
50 lat postepu
J.F. pisze:

Jedno ma wzmocnienia .. to co ma drugie ?

Stalowa rame?


--
Pozdrawiam
Jacek Kustra

Data: 2009-09-22 13:14:52
Autor: J.F.
50 lat postepu
Użytkownik "castrol" <jacek_01@wywalto.wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4ab7d338$1news.home.net.pl...
J.F. pisze:
Jedno ma wzmocnienia .. to co ma drugie ?

Stalowa rame?

Mocna i nie gniotaca sie ?

Tylko ze za nisko umieszczona ?

J.

Data: 2009-09-21 23:59:52
Autor: Tomasz Pyra
50 lat postepu
Karolek pisze:

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1aifb5t4nfpl586v4o3jqmjihd53rmo6st4ax.com...


Utyly bardzo. I to chyba wlasnie od bezpieczenstwa.
Mocna stal musi swoje wazyc :-)


Nie musi.
Za to kiedys progi robili jako jeden profil, teraz progow w progu masz kilka :>

Z drugiej strony sportowa, stalowa (ciężka) klatka bezpieczeństwa waży około 60kg, lekka kompozytowa znacznie mniej. A wytrzyma to to znacznie więcej niż seryjne konstrukcje.

Oczywi¶cie klatka ma t± przewagę że budowana jest wewn±trz przestrzennie, bez patrzenia na pojemno¶ć bagażnika czy szeroko¶ć tylnej kanapy.

Ale z drugiej strony samochody ostatnio utyły o kilkaset kilogramów, a tego bezpieczeństwa nadal tak sobie.
Dodatkowo w obecnych samochodach mam wrażenie że ¶rodek ciężko¶ci jest wyżej niż kiedy¶ (mocniejsze dachy?).

No wlasnie - a tu masz przyklad pojazdu tyle samo wazacego i znacznie
slabszego.
No w czym ta masa jest? Gruba stal mocna jest, czyzby slabo zgrzewana
byla ?

W ilosci wzmocnien, ktorych kiedys nie bylo w zasadzie.

Z drugiej strony dlaczego te wzmocnienia musz± tyle ważyć?
Całkiem solidne rury z których buduje się klatki rajdówek wcale takie ciężkie nie s±.
W drzwi wystarczy wsadzić dwa rzędy takich i powinno to wzmocnić bok na tyle żeby tego łatwo się nie ruszyło.

Gorzej z przodem, bo tam trzeba jako¶ pogodzić to żeby przeszkoda nie wpadła do kabiny z tym żeby przeci±żenia nie były niebezpieczne również dla 70-cio letniego dziadka.

Data: 2009-09-21 21:10:45
Autor: Alex81
50 lat postepu
In article <1aifb5t4nfpl586v4o3jqmjihd53rmo6st@4ax.com>, jfox_xnospamx@poczta.onet.pl says...
>Stary Fiat 125p wazyl 1150 kg.

Mam watpliwosci co do tego. Naprawde az tyle, i nie jest to jakies
"z pelnym zbiornikiem paliwa i kierowca" ?

Dobrze że masz w±tpliwo¶ci. 1150 ważył na pusto Polonez, kanciak był o 100 kg lżejszy.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-09-21 23:48:50
Autor: Tomasz Pyra
50 lat postepu
J.F. pisze:
On Mon, 21 Sep 2009 11:41:40 -0700 (PDT),  JAM wrote:
On Sep 21, 10:51 am, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Czyli co - wychodzi na to ze stare samochody strasznie slabe byly ?
Ale waza chyba podobnie, wiec w czym ta masa ?

A dalczego ma byc masa ? Mysle, ze do testu dobrano celowo samochody
wazace podobnie. Zreszta samochody dzisiaj wcale nie sa takie bardzo lekkie.

Utyly bardzo. I to chyba wlasnie od bezpieczenstwa.
Mocna stal musi swoje wazyc :-)

Bo te gwiazdki ENCAP to chyba z br±zu robi± i dlatego takie ciężkie.

Data: 2009-09-21 20:53:30
Autor: Artur Maśląg
50 lat postepu
JAM pisze:
(...)
lekkie. Stary Fiat 125p wazyl 1150 kg.

Nieprawda - ważył w okolicach 1000kg. 1150kg to ważył Polonez
- bezpieczeństwo swoje zrobiło.

--
Jutro to dziĹ› - tyle ĹĽe jutro.

Data: 2009-09-21 12:06:45
Autor: JAM
50 lat postepu
On Sep 21, 2:53 pm, Artur Ma¶l±g <futr...@polbox.com> wrote:
JAM pisze:
(...)

> lekkie. Stary Fiat 125p wazyl 1150 kg.

Nieprawda - ważył w okolicach 1000kg. 1150kg to ważył Polonez
- bezpieczeństwo swoje zrobiło.

--
Jutro to dzi¶ - tyle że jutro.

Mozliwe. Pamiec juz nie ta.

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

Data: 2009-09-22 01:33:45
Autor: z?oty
50 lat postepu
J.F. pisze:
Uzytkownik "JAM" <ja_1410@yahoo.com> napisal w wiadomosci news:92524789-b9a2-45e6-a44f-f25b722d7314o21g2000vbl.googlegroups.com...
Mam nadzieje, ze nie bylo.
Czolowe zderzenie Chevrelta Malibu 2009 z Chevroletem Bel Air 1959
(predkosc ~64 km/h)
http://www.youtube.com/watch?v=5CU-k0XmLUk&feature=player_embedded

Czyli co - wychodzi na to ze stare samochody strasznie slabe byly ?
Ale waza chyba podobnie, wiec w czym ta masa ?

Bo tak na oko to ten stary ma kiepski slupek, no ale tyle tam lata ze trudno zobaczyc.

...nie tylko slupek. Miedzy tymi autami jest 40 lat roznicy. Nie wierze, by na taki test wzieli auto w stanie kolekcjonerskim. Nawet gdyby..to auto po 40 latach (w kwestii blacharki...czytaj: bezpieczenstwa) nie moze byc adekwatnym odpowiednikiem jakiegokolwiek wspolczesnego pojazdu
Pocieszajacy jest tylko fakt, ze nie zobaczymy za 40 lat testu Chevroleta Malibu 2009 z czymkolwiek bo..wczes'niej sie rozleci.
Test glupawy...ale gawiedz sie cieszy..

pzdr
A.l

Data: 2009-09-22 01:43:17
Autor: złoty
50 lat postepu
z?oty pisze:
J.F. pisze:
Uzytkownik "JAM" <ja_1410@yahoo.com> napisal w wiadomosci news:92524789-b9a2-45e6-a44f-f25b722d7314o21g2000vbl.googlegroups.com...
Mam nadzieje, ze nie bylo.
Czolowe zderzenie Chevrelta Malibu 2009 z Chevroletem Bel Air 1959
(predkosc ~64 km/h)
http://www.youtube.com/watch?v=5CU-k0XmLUk&feature=player_embedded

Czyli co - wychodzi na to ze stare samochody strasznie slabe byly ?
Ale waza chyba podobnie, wiec w czym ta masa ?

Bo tak na oko to ten stary ma kiepski slupek, no ale tyle tam lata ze trudno zobaczyc.

..nie tylko slupek. Miedzy tymi autami jest 40 lat roznicy. Nie wierze,

tfu..! 50 lat oczywiscie..

pzdr
A.

Data: 2009-09-21 20:32:57
Autor: Marcin Jan
50 lat postepu
JAM pisze:
Bylo ?

Mam nadzieje, ze nie bylo.
Czolowe zderzenie Chevrelta Malibu 2009 z Chevroletem Bel Air 1959
(predkosc ~64 km/h)

http://www.youtube.com/watch?v=5CU-k0XmLUk&feature=player_embedded

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

ej szkoda tego belair. wynik takiego starcie był oczywisty, ciekawiej byłoby jakiś maluch miejski vs bel air.
już tu kiedyś było chyba fiesta vs sierra :)

--
Z pozdrowieniem
marcin jan

"Nienawidzę Twoich poglądów, ale dam się zabić abyś mógł je głosić"

Data: 2009-09-21 20:38:53
Autor: marjan
50 lat postepu
Marcin Jan pisze:
JAM pisze:
Bylo ?

Mam nadzieje, ze nie bylo.
Czolowe zderzenie Chevrelta Malibu 2009 z Chevroletem Bel Air 1959
(predkosc ~64 km/h)

http://www.youtube.com/watch?v=5CU-k0XmLUk&feature=player_embedded

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

ej szkoda tego belair. wynik takiego starcie był oczywisty, ciekawiej byłoby jakiś maluch miejski vs bel air.
już tu kiedyś było chyba fiesta vs sierra :)

Renault Modus vs. Volvo 940:

http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY


--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz
(e-mail bez cyferek)
Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana
PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++

Data: 2009-09-22 05:18:42
Autor: JAM
50 lat postepu
On Sep 21, 8:21 am, JAM <ja_1...@yahoo.com> wrote:
Bylo ?

Mam nadzieje, ze nie bylo.
Czolowe zderzenie Chevrelta Malibu 2009 z Chevroletem Bel Air 1959
(predkosc ~64 km/h)

http://www.youtube.com/watch?v=5CU-k0XmLUk&feature=player_embedded

JAMhttp://marchel.home.comcast.net/

O znalazlem jeszcze kilka dodatkowych ujec z tego zderzenia.

http://www.youtube.com/watch?v=_xwYBBpHg1I&feature=player_embedded

JAM
http://marchel.home.comcast.net/

Data: 2009-09-22 23:16:57
Autor: R2r
50 lat postepu
No, ale po co aż 50 lat? Od dawna znane były wyniki podobnego zderzenia Golfów bodajże II z IV. Efekty bardzo podobne, choć modele o dużo mniejszej różnicy wiekowej.

--
Pozdrawiam. Artur.
________________________________________________________

Data: 2009-09-23 06:46:47
Autor: Kocureq
50 lat postepu
JAM pisze:
Bylo ?

Mam nadzieje, ze nie bylo.
Czolowe zderzenie Chevrelta Malibu 2009 z Chevroletem Bel Air 1959
(predkosc ~64 km/h)

Tak w ogóle w kwestii postępu - zawsze mi się podobały amerykańskie wielkie krążowniki i chciałem sobie takiego starocia kupić.

Ten filmik trochę mnie powstrzymał:
http://www.youtube.com/watch?v=Tb_e3tllSfE

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=
      /   | [   GG# 1365999 ICQ# 31547220   ] |   \
(___(|_|_| [   kocureq@jabber.org          ] |_|_|)___)

50 lat postepu

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona