50 najlepszych filmow wojennych

Data: 2009-09-07 18:31:04
Autor: looker
50 najlepszych filmow wojennych
Data: 2009-09-07 21:34:33
Autor: Marcin N
50 najlepszych filmow wojennych

Użytkownik "looker" <looker@lok.pl> napisał w wiadomoœci news:h83cqq$25o$1mx1.internetia.pl...
http://esensja.pl/film/publicystyka/tekst.html?id=8094

Ani słowa i Liœcie Schindlera?

Data: 2009-09-07 21:45:09
Autor: Robert Gosik
50 najlepszych filmow wojennych
Ani słowa i Liœcie Schindlera?

:)
To chyba jeden z mniejszych problemow tego "profesjonalnego" rankingu :)

Data: 2009-09-07 21:47:57
Autor: doktorhaust
Marcin N pisze:

Użytkownik "looker" <looker@lok.pl> napisał w wiadomoœci news:h83cqq$25o$1mx1.internetia.pl...
http://esensja.pl/film/publicystyka/tekst.html?id=8094

Ani słowa i Liœcie Schindlera?

"Zdradzić mogę, że "Lista Schindlera", "Najdłuższy dzień" i "Helikopter w ogniu" przepadły w głosowaniu. Zajęły odpowiednio 55, 59 i 62 miejsce."

--

pzdr

Data: 2009-09-07 21:58:03
Autor: doktorhaust
Marcin N pisze:

Użytkownik "looker" <looker@lok.pl> napisał w wiadomoœci news:h83cqq$25o$1mx1.internetia.pl...
http://esensja.pl/film/publicystyka/tekst.html?id=8094

Ani słowa i Liœcie Schindlera?

Mnie dziwi, że "Życie jest piękne" jednak w 50 jest. Cudowny film (uzasadnienia przy okazji ;]), ale stricte wojennym bym go nie nazwał (choć pewnie zależy jak kto sobie definiuje 'film wojenny')
A już anime na 3 miejscu, wywołuje lekki szok pourazowy. Acz znawcš tematu nie jestem :>.

Data: 2009-09-07 22:19:20
Autor: aL
doktorhaust pisze:

Mnie dziwi, że "Życie jest piękne" jednak w 50 jest. Cudowny film (uzasadnienia przy okazji ;]), ale stricte wojennym bym go nie nazwał (choć pewnie zależy jak kto sobie definiuje 'film wojenny')

"Film wojenny" jest kategorią dość pojemną, ale brak w pięćdziesiątce zestawienia
  "Wojny zimowej" jest co najmniej dziwne. Pominięto "Soldier of Orange" i
"Armie Cieni", za to załapała się fatalna moim zdaniem "9 kompania". Lepszym pomysłem byłoby
dwa osobne rankingi z filmami koncentrującymi się na stricte batalistycznym aspekcie
wojny oraz osobną kategorią obozowo-martyrologiczną. Umieszczenie "Jak rozpętałem
II Wojnę Światową" z "szeregowcem Ryanem" w jednym zestawieniu jest
więcej niż egzotyczne.
aL

Data: 2009-09-07 22:28:44
Autor: doktorhaust
aL pisze:

[...]

A gdzie "Enemy at the Gates"? Zawsze będą kontrowersje. Nawet gdyby były cztery rankingi.
Ale racja, sporo egzotyki :D

Data: 2009-09-07 23:19:12
Autor: looker
50 najlepszych filmow wojennych
A już anime na 3 miejscu, wywołuje lekki szok pourazowy. Acz znawcš tematu nie jestem :>.

To juz porazka z tym  anime. A Szeregowiec to komercha ale komercha ktora zmienila na zawsze sposob krecenia filmow wojennych, tak samo jak Helikopter.

Data: 2009-09-07 23:02:55
Autor: Monty
Użytkownik "looker" <looker@lok.pl> napisał w wiadomości news:h83td5$7n6$1mx1.internetia.pl...
[...]

"Japońskie anime "Grobowiec świetlików" to jeden z najpiękniejszych manifestów antywojennych, a jednocześnie jeden z najbardziej przejmujących, najsmutniejszych filmów o wojnie, jakie wydała jakakolwiek kinematografia."

Nic dodać, nic ująć. Jakbyś widział, to byś zrozumiał. Nie ma to jak krytyka czegoś, czego sie nie oglądało. Aczkolwiek lista dziwna i brak "Schindlera" kłuje w oczy.

Monty

Data: 2009-09-07 23:33:00
Autor: Barteq (s.z.t.o.)
looker pisze:
A już anime na 3 miejscu, wywołuje lekki szok pourazowy. Acz znawcš tematu nie jestem :>.

To juz porazka z tym  anime.

Oczywiscie widziales ten film?

pzdr,
dex

Data: 2009-09-08 08:30:04
Autor: Rais
Barteq (s.z.t.o.) pisze:
looker pisze:
A już anime na 3 miejscu, wywołuje lekki szok pourazowy. Acz znawcš tematu nie jestem :>.

To juz porazka z tym  anime.

Oczywiscie widziales ten film?

Daj spokój.
Kto poważny ogląda jakieś japońskie bajki...

--
pzdr

Data: 2009-09-08 11:25:24
Autor: Stalker-AmA
50 najlepszych filmow wojennych
Daj spokój.
Kto poważny ogląda jakieś japońskie bajki...

Ja.

--
Stalker @ Amnezja
http://www.anime-planet.com/users/stalkerama

Data: 2009-09-09 00:04:57
Autor: Monty

Użytkownik "Rais" <raistand@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h84tfj$k52$1news.onet.pl...
Barteq (s.z.t.o.) pisze:
looker pisze:
[...]

Ktoś kto interesuje się dobrym kinem, nie będąc jednocześnie uprzedzonym ignorantem?

Monty

Data: 2009-09-08 08:23:23
Autor: Marcin N
50 najlepszych filmow wojennych

Użytkownik "looker" <looker@lok.pl> napisał w wiadomoœci news:h83td5$7n6$1mx1.internetia.pl...
[...]

W jaki sposób Helikopter w Ogniu zmienił sposób kręcenia filmów wojennych?
Lugię go, ale co w nim rewolucyjnego?

Data: 2009-09-08 20:51:01
Autor: JanKo
50 najlepszych filmow wojennych
Agent Marcin N nadaje:
W jaki sposób Helikopter w Ogniu zmienił sposób kręcenia filmów
wojennych? Lugię go, ale co w nim rewolucyjnego?

W taki mianowicie że nie trzeba wojny by nakręcić film "wojenny" ;-)

Data: 2009-09-08 21:00:51
Autor: looker
50 najlepszych filmow wojennych
W jaki sposób Helikopter w Ogniu zmienił sposób kręcenia filmów wojennych?
Lugię go, ale co w nim rewolucyjnego?

W zasadzie jak szerwogeowiec ryan, dynamika itp, wedlug mnie to jest inny styl niz byl wczesniej.

Data: 2009-09-08 20:59:58
Autor: looker
50 najlepszych filmow wojennych
To juz porazka z tym  anime. A Szeregowiec to komercha ale komercha ktora zmienila na zawsze sposob krecenia filmow wojennych, tak samo jak Helikopter.

zakladam po prostu ze film wojenny to tradycyjna produkcja. Duze lzawiace oczy i japonska animacja mnie nie kreca i tyle.

Data: 2009-09-09 19:35:35
Autor: Maciej Bojko
On Tue, 8 Sep 2009 20:59:58 +0200, "looker" <looker@lok.pl> wrote:

[...]

Ale, dla ustalenia uwagi: widziałeś ten film?

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2009-09-09 23:22:36
Autor: Tiber
50 najlepszych filmow wojennych
Silly, silly Maciej Bojko nabazgrału:

zakladam po prostu ze film wojenny to tradycyjna produkcja. Duze
lzawiace oczy i japonska animacja mnie nie kreca i tyle.

Ale, dla ustalenia uwagi: widziałeś ten film?

No co ty, przecież już mówił, że dostaje zapaści.

--
tbr

Data: 2009-09-09 19:44:12
Autor: Maciej Bojko
50 najlepszych filmow wojennych
On Mon, 07 Sep 2009 21:58:03 +0200, doktorhaust
<doktorhaust@gazeta.pl> wrote:

http://esensja.pl/film/publicystyka/tekst.html?id=8094

Ani słowa i Liście Schindlera?

[...]

Ba! Na czwartym miejscu również, o zgrozo, film rysunkowy, mianowicie
"Walc z Baszirem".

A przecież wszyscy wiemy, że filmy aktorskie z założenia należą do
wyższej kasty, niż jakieś tam kreskówki. "Walc z Baszirem" i "Grobowiec świetlików" winny się posunąć, by ustąpić miejsca "Pearl
Harbor".

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2009-09-09 23:17:17
Autor: Tiber
[...]

A rzeczywiście dobre to, czy akurat taka moda w Akademii była?

--
tbr

Data: 2009-09-10 20:50:37
Autor: Fidelio
[...]

Wybitne, jak ktoś tak jak ja jest uprzedzony do Mangi to nie ma z tym nic wpólnego i może spokojnie obejrzeć :-)

Data: 2009-09-10 23:02:55
Autor: Maciej Bojko
50 najlepszych filmow wojennych
On Wed, 9 Sep 2009 23:17:17 +0200, "Tiber" <pra_anime@poczta.onet.pl>
wrote:

[...]

Właściwie najlepszy film wojenny, jaki widziałem.

czy akurat taka moda w Akademii była?

I jednocześnie chyba w każdym miejscu na świecie, gdzie w ubiegłym
roku rozdawano nagrody filmowe.

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2009-09-10 17:40:43
Autor: rs
50 najlepszych filmow wojennych

wrote:

[...]

ja mam mieszane uczucia. ladnie zrobiony, ale tematycznie dosc
chwiejny i mz. zahaczajacy w pewnym momencie o propagande. to mozna
jeszcze przebolec, ale zywego exploitu na samym koncu juz nie moglem.

czy akurat taka moda w Akademii była?
I jednocześnie chyba w każdym miejscu na świecie, gdzie w ubiegłym
roku rozdawano nagrody filmowe.

bez przesady. byl doceniony nominacjami. z przyznawaniem mu nagrod za
sam film, jako taki, bylo juz gorzej. dostal sporo nagrod w innych,
specjalistycznych kategoriach. <rs>

Data: 2009-09-11 01:42:28
Autor: Tiber
[...]

Dzięki za rekomendację. Fanem filmów wojennych raczej nie jestem, bo
większość współczesnych produkcji jest typu "oni strzelają do nas, a my
do nich" i jako, że militarystka mnie nie interesuje, kolejne takie
filmy są dla mnie strasznie nudne.

--
tbr

Data: 2009-09-08 08:57:38
Autor: WRonX
looker pisze:
http://esensja.pl/film/publicystyka/tekst.html?id=8094

Taa... a ja sie wylamie i powiem, ze "Czas Apokalipsy" mnie zniesmaczyl, znudzil i w ogole. Esensja ma swoje rankingi, ktore maja jedna nozke bardziej.

Pozdrawiam.
--
[= WRonX =] [= WRonX@-CUT-WRonX.NET =] [= http://WRonX.NET =]
[= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

Data: 2009-09-08 23:50:36
Autor: Tiber
50 najlepszych filmow wojennych
Silly, silly WRonX nabazgrału:

Esensja ma swoje rankingi, ktore maja
jedna nozke bardziej.

Ile dup tyle rankingów.

--
tbr

Data: 2009-09-09 11:23:29
Autor: WRonX
Tiber pisze:

Esensja ma swoje rankingi, ktore maja
jedna nozke bardziej.

Ile dup tyle rankingów.

Powiedzialbym, ze nawet ile poldupkow. Wiadomo, ze gdzie 2 Polakow, tam 3 opinie.

Pozdrawiam.

Data: 2009-09-09 23:15:24
Autor: Tiber
[...]

To jest globalne prawo.

--
tbr

Data: 2009-09-08 15:40:09
Autor: Fidelio
Użytkownik "looker" <looker@lok.pl> napisał w wiadomości news:h83cqq$25o$1mx1.internetia.pl...
http://esensja.pl/film/publicystyka/tekst.html?id=8094

Jak dla mnie jeśli chodzi o realizm i oddanie klimatu wojny to nic nie przebiło jak dotąd Band of Brothers. Tyle, że to nie film a serial :-)

Data: 2009-09-08 21:02:12
Autor: looker
50 najlepszych filmow wojennych
Jak dla mnie jeśli chodzi o realizm i oddanie klimatu wojny to nic nie przebiło jak dotąd Band of Brothers. Tyle, że to nie film a serial :-)

Podobnie powiedzialbym o serialu Rzym jako nowym spojrzeniu na temat starozytnosci.

Data: 2009-09-09 10:57:11
Autor: Fidelio
Użytkownik "looker" <looker@lok.pl> napisał w wiadomości news:h869ob$aho$1mx1.internetia.pl...
[...]

Ja mam wrażene, że ostatnio w ogóle seriale zrobiły się bardziej innowacyjne od tradycyjnego kina.

Data: 2009-09-09 12:20:11
Autor: Marek (UK)
50 najlepszych filmow wojennych
Cześć  Fidelio
Wed, 9 Sep 2009 10:57:11 +0200 w <news:h87qln$i6t$1news.onet.pl>
napisałeś:

Ja mam wrażene, że ostatnio w ogóle seriale zrobiły się bardziej innowacyjne od tradycyjnego kina.

nie pierwszy raz widzę taką opinię, nie pierwszy raz się z nią zgadzam.
Albo nie mam szczęścia w doborze filmów z wypożyczalni, albo faktycznie
jest ostatnio tak mało dobrych* filmów fabularnych.

)* - thriller, dramat, horror, sensacja, komedia, cokolwiek... ale na
wysokim poziomie.
--
Pozdrawiam,
Marek