50%-owy parytet płci wśród sędziów - jak najszy bciej!

Data: 2009-12-25 00:40:38
Autor: Janeo
50%-owy parytet płci wśród sędziów - jak najszy bciej!
"Wigilia jest dniem hańby polskiego sądownictwa, bo tysiące dzieci nie
może spędzić świąt z ojcem, który nie może przekazać też dziecku
prezentów. Setki tysięcy polskich dzieci jest wychowywanych bez ojców,
bo sądy wyrywają go z rodziny" - to komunikat protestujących ojców
przed domem premiera Tuska.

W związku z propozycją 50%-wego parytetu wyborczego do Sejmu proponuję
jak najszybciej zmiany w wyznaczaniu sędziów do spraw rodzinnych z
obowiązkowym zachowywaniem 50%-wego parytetu płci.
Potem niech przyjdzie czas na resztę sędziów.
Pozdr. - J

Data: 2009-12-25 10:07:33
Autor: Liwiusz
Janeo pisze:
[...]

   Co za głupota - jeśli jakaś płeć wydaje niesprawiedliwe wyroki, to nie powinna wchodzić w skład sądów. Jeśli nie ma różnicy, parytet jest niepotrzebny.

   "Z powodu tego, że wszyscy sędziowie piłkarscy są skorumpowani, proponujemy wprowadzenie parytetu - sędziami piłkarskimi w 50% muszą być osoby nieskorumpowane, a w 50% osoby skorumpowane!!!"

--
Liwiusz

Data: 2009-12-25 12:31:53
Autor: Alek
50%-owy parytet płci wśród sędziów - jak najszybciej!
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał

[...]

Zwykle nie wiadomo który sędzia piłkarski jest skorumpowany
a który nie. Z płcią sprawa jest łatwiejsza.
Gdyby faktycznie 50% sędziów rodzinnych stanowili mężczyźni
a drugie 50% kobiety to po jakimś czasie możnaby metodami
statystycznymi zbadać czy istnieje zależność między treścią
orzeczeń a płcią sędziego. Gdyby korelacja była wyraźna to
byłby to dowód na to, co w tej chwili pozostaje w sferze
domysłów.

Data: 2009-12-25 14:07:15
Autor: Liwiusz
Alek pisze:

[...]

   Należałoby jeszcze udowodnić, że wyroki wydawane przez jedną z płci są  niesprawiedliwe. Bo z faktu, że dziecko w 95% trafia do matki nic takiego nie wynika. Wręcz przeciwnie - wydaje się, że tak jest bardziej naturalnie.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-25 06:06:47
Autor: SzalonyKapelusznik
On 25 Gru, 14:07, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Alek pisze:

> Zwykle nie wiadomo kt ry s dzia pi karski jest skorumpowany
> a kt ry nie. Z p ci sprawa jest atwiejsza.
> Gdyby faktycznie 50% s dzi w rodzinnych stanowili m czy ni
> a drugie 50% kobiety to po jakim czasie mo naby metodami
> statystycznymi zbada czy istnieje zale no mi dzy tre ci
> orzecze a p ci s dziego. Gdyby korelacja by a wyra na to
> by by to dow d na to, co w tej chwili pozostaje w sferze
> domys w.

   Nale a oby jeszcze udowodni , e wyroki wydawane przez jedn z p ci
s  niesprawiedliwe. Bo z faktu, e dziecko w 95% trafia do matki nic
takiego nie wynika. Wr cz przeciwnie - wydaje si , e tak jest bardziej
naturalnie.

--
Liwiusz

No, plci zenskiej wydajacej wyroki tez sie chyba tak wydaje. Na trzy
znane mi przypadki, we wszyskich orzekaly kobiety. W doch przyznano
opieke matce. W jednym byla bezrobotna samotna a ojciec mial prace,
konkubine (bo sprawa ciagnela sie tylko 5 lat) i wlasny dom. Matka
przepisala dziecko do szkoly gdzie ona mieszkala zeby dziecko "musialo
dojezdzac 20 km jakby mieszkalo z ojcem". W drugim psycholog sadowy
wydal orzeczenie ze dziecko jest silnie zwiazane emocjonalnie z ojcem
i jemu powinna byc przyznana opieka. Wyrok? Przyznanie opieki matce bo
15-latkowi potrzeba kobiecej reki.

Data: 2009-12-25 23:16:18
Autor: Janeo
50%-owy parytet płci wśród sędziów - jak na jszybciej!
Kobiety sa gorsze jako sędziowie, nie tylko w sprawach rodzinnych.
Inna psychika, która zbytnio polega na sferze uczuciowej, często
naginają dla niej logikę i interpretację faktów. Stąd często
idiotyczne wyroki z którymi trzeba się dopiero zmagać w apelacjach.
Nawet jeśli i tam są kobiety (3!), to dopiero gdy im się wykaże
logicznie popełnione błędy ich poprzedniczkę, mogą już ewentualnie
wyrokować prawidłowo.
Pozdr. - J

Data: 2009-12-28 16:36:36
Autor: acelnószz
50%-owy parytet plci wsród sedziów - jak najszybci ej!
Opisz ten trzeci - nie wystarczy byc q..a i narkomanka w jednym, opowiesc moze byc ciekawa...
JaC

-- -- -

Data: 2009-12-25 11:22:22
Autor: Lady_Heather

Użytkownik "Janeo" <janeo100@gmail.com> napisał w wiadomości news:8987dbb2-8297-4942-b252-7f84e9d8d8d4j19g2000yqk.googlegroups.com...

W związku z propozycją 50%-wego parytetu wyborczego do Sejmu proponuję
j>ak najszybciej zmiany w wyznaczaniu sędziów do spraw rodzinnych z
obowiązkowym zachowywaniem 50%-wego parytetu płci.

Jasne, tak jakby wsrod sedziow orzekających w sądzie rodzinnym w calej Polsce nie bylo zadnego mezczyzny i tak jakbybyla 100% gwarancja ze męzczyzna-sędzia zawsze będzie przyznawal opieke nad dzieckiem ojcu:))

LH

50%-owy parytet płci wśród sędziów - jak najszy bciej!