Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii

50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii

Data: 2015-09-09 10:17:57
Autor: J.F.
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mso70u$nbo$1@dont-email.me...
Norweska Liberal Party deklaruje możliwość aby do 2025
całkowicie pozbyć się samochodów napędzanych silnikami
spalinowymi...

P.S. jak tak zaprowadza mode na calym swiecie, spadnie cena ropy ... to Norwegowie bardzo ucierpia :-)

J.

Data: 2015-09-09 09:04:14
Autor: masti
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
J.F. wrote:

Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mso70u$nbo$1@dont-email.me...
Norweska Liberal Party deklaruje możliwość aby do 2025
całkowicie pozbyć się samochodów napędzanych silnikami
spalinowymi...

P.S. jak tak zaprowadza mode na calym swiecie, spadnie cena ropy ... to Norwegowie bardzo ucierpia :-)

a ten prąd to się sam będzie robił?
nie mówiąc o tym, zę zapomninają o rozbudowie sieci przesyłowych

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-09-09 11:10:30
Autor: J.F.
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:msosme$luu$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
Norweska Liberal Party deklaruje możliwość aby do 2025
całkowicie pozbyć się samochodów napędzanych silnikami
spalinowymi...

P.S. jak tak zaprowadza mode na calym swiecie, spadnie cena ropy ...
to Norwegowie bardzo ucierpia :-)

a ten prąd to się sam będzie robił?

Z wegla, z atomu, z wiatrakow, z ogniw slonecznych ... choc produkcja wiatrakow Norwedzy mogliby sie zajac :-)

nie mówiąc o tym, zę zapomninają o rozbudowie sieci przesyłowych

W zasadzie nie trzeba. Nocny spadek poboru wystarcza.

J.

Data: 2015-09-09 09:25:39
Autor: masti
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
J.F. wrote:

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:msosme$luu$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
Norweska Liberal Party deklaruje możliwość aby do 2025
całkowicie pozbyć się samochodów napędzanych silnikami
spalinowymi...

P.S. jak tak zaprowadza mode na calym swiecie, spadnie cena ropy ...
to Norwegowie bardzo ucierpia :-)

a ten prąd to się sam będzie robił?

Z wegla, z atomu, z wiatrakow, z ogniw slonecznych ... choc produkcja wiatrakow Norwedzy mogliby sie zajac :-)

czyli "drobne" inwestycje :)


nie mówiąc o tym, zę zapomninają o rozbudowie sieci przesyłowych

W zasadzie nie trzeba. Nocny spadek poboru wystarcza.

przy 10 elektrykach tak, przy paru milionach już niekoniecznie
pomijając takie drobiazgi jak zużycie metali ziem rzadkich do
akumulatorów. Wiesz, że aku w Priusie to 10kg lantanu?
A magnesy w wiatrówce to ponad ćwierć tony neodymu?
<http://www.national-geographic.pl/artykuly/pokaz/ukryte-chinskie-skladniki-niemal-wszystkiego/>

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-09-09 11:32:00
Autor: J.F.
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Użytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:msotuj$qb2$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
P.S. jak tak zaprowadza mode na calym swiecie, spadnie cena ropy
...
to Norwegowie bardzo ucierpia :-)
a ten prąd to się sam będzie robił?

Z wegla, z atomu, z wiatrakow, z ogniw slonecznych ... choc produkcja
wiatrakow Norwedzy mogliby sie zajac :-)
czyli "drobne" inwestycje :)

Drobne, ale utrymaja budzet Norwegii :-)

nie mówiąc o tym, zę zapomninają o rozbudowie sieci przesyłowych
W zasadzie nie trzeba. Nocny spadek poboru wystarcza.

przy 10 elektrykach tak, przy paru milionach już niekoniecznie

Nadal. Mamy rzedu 10GW rezerwy - po 1kW na pojazd.
Na kilkugodzinne nocne doladowanie w sam raz.

pomijając takie drobiazgi jak zużycie metali ziem rzadkich do
akumulatorów.
Wiesz, że aku w Priusie to 10kg lantanu?
A magnesy w wiatrówce to ponad ćwierć tony neodymu?

Ale to wszystko do recyklingu.
No i mozna pradnice bez magnesow zrobic.


J.

Data: 2015-09-09 09:46:31
Autor: masti
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
J.F. wrote:

UĹźytkownik "masti"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:msotuj$qb2$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
P.S. jak tak zaprowadza mode na calym swiecie, spadnie cena ropy
...
to Norwegowie bardzo ucierpia :-)
a ten prąd to się sam będzie robił?

Z wegla, z atomu, z wiatrakow, z ogniw slonecznych ... choc produkcja
wiatrakow Norwedzy mogliby sie zajac :-)
czyli "drobne" inwestycje :)

Drobne, ale utrymaja budzet Norwegii :-)

nie mówiąc o tym, zę zapomninają o rozbudowie sieci przesyłowych
W zasadzie nie trzeba. Nocny spadek poboru wystarcza.

przy 10 elektrykach tak, przy paru milionach juĹź niekoniecznie

Nadal. Mamy rzedu 10GW rezerwy - po 1kW na pojazd.
Na kilkugodzinne nocne doladowanie w sam raz.

pomijając takie drobiazgi jak zużycie metali ziem rzadkich do
akumulatorĂłw.
Wiesz, Ĺźe aku w Priusie to 10kg lantanu?
A magnesy w wiatrówce to ponad ćwierć tony neodymu?

Ale to wszystko do recyklingu.

kiedyś. Na razie trzeba by przejść z produkcji kilku tysięcy elektrykóœ
rocznie do kilku milionĂłw.

No i mozna pradnice bez magnesow zrobic.

można. ale skoro się nie robi powszechnie to pewnie jest ku temu
przyczyna

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-09-09 11:46:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Hello J.F.,

Wednesday, September 9, 2015, 11:32:00 AM, you wrote:

[...]

Wiesz, że aku w Priusie to 10kg lantanu?

O jakim lantanie tu mowa? Ktoś nie odróżnia litu od lantanu?

A magnesy w wiatrówce to ponad ćwierć tony neodymu?
Ale to wszystko do recyklingu.
No i mozna pradnice bez magnesow zrobic.

Nawet należy.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-09-09 09:59:28
Autor: masti
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello J.F.,

Wednesday, September 9, 2015, 11:32:00 AM, you wrote:

[...]

Wiesz, że aku w Priusie to 10kg lantanu?

O jakim lantanie tu mowa? Ktoś nie odróżnia litu od lantanu?

odróżnia: "Akumulator w toyocie prius zawiera 10 kg lantanu"

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-09-09 12:02:51
Autor: J.F.
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:122533860.20150909114620@pik-net.pl.invalid...
Hello J.F.,
Wednesday, September 9, 2015, 11:32:00 AM, you wrote:
Wiesz, że aku w Priusie to 10kg lantanu?
O jakim lantanie tu mowa? Ktoś nie odróżnia litu od lantanu?

Tam chyba NiMH i to MH to o lantan oparte.
Przynajmniej tak pisza.

J.

Data: 2015-09-09 05:23:46
Autor: Pszemol
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:55f003d1$0$27525$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:122533860.20150909114620@pik-net.pl.invalid...
Hello J.F.,
Wednesday, September 9, 2015, 11:32:00 AM, you wrote:
Wiesz, że aku w Priusie to 10kg lantanu?
O jakim lantanie tu mowa? Ktoś nie odróżnia litu od lantanu?

Tam chyba NiMH i to MH to o lantan oparte.
Przynajmniej tak pisza.

Tesla i inne auta EV na litowych (Li) bateriach...

W Chinach się mocno pracuje nad bateriami opartymi o tańszy
i łatwiej dostępny sód (Na). Efekty już są obiecujące, więc pewnie
niedługo będzie akumulacja energii tańsza niż dziś i się warunki
ekonomiczne zmienią.

Data: 2015-09-09 12:40:27
Autor: J.F.
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Użytkownik "Pszemol"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:msp184$6f1$1@dont-email.me...
W Chinach się mocno pracuje nad bateriami opartymi o tańszy
i łatwiej dostępny sód (Na). Efekty już są obiecujące, więc pewnie
niedługo będzie akumulacja energii tańsza niż dziś i się warunki
ekonomiczne zmienią.

Mnie sie spodobal akumulator sodowo-siarkowy.
Prosta konstrukcja, wynikla z tego wysoka niezawodnosc, i mozliwosc "tankowania" skladnikow.

Niestety - wymaga dosc wysokiej temperatury pracy ... ale to moze byc mniejszy problem niz sie wydaje.

J.

Data: 2015-09-10 17:53:20
Autor: Marek
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
On Wed, 9 Sep 2015 12:40:27 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Niestety - wymaga dosc wysokiej temperatury pracy ... ale to moze
byc
mniejszy problem niz sie wydaje.

Jak wysokiej? Wiesz w samochodzie silnik ma 100C i więcej.

--
Marek

Data: 2015-09-10 18:31:10
Autor: Jacek Maciejewski
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
Dnia Thu, 10 Sep 2015 17:53:20 +0200, Marek napisał(a):

On Wed, 9 Sep 2015 12:40:27 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Niestety - wymaga dosc wysokiej temperatury pracy ... ale to moze
byc
mniejszy problem niz sie wydaje.

Jak wysokiej? Wiesz w samochodzie silnik ma 100C i więcej.

Ale wiele minut po uruchomieniu. A taka bateria na zimno po prostu nie
daje prądu, najpierw musisz ją podgrzać.
--
Jacek
Dziesięć przykazań ma 279 słów.
Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych  1300 słów.
Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów.

Data: 2015-09-10 19:57:46
Autor: J.F.
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii
UĹźytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:almarsoft.1155833835903403956@news.neostrada.pl...
On Wed, 9 Sep 2015 12:40:27 +0200, "J.F."
Niestety - wymaga dosc wysokiej temperatury pracy ... ale to moze byc mniejszy problem niz sie wydaje.
Jak wysokiej? Wiesz w samochodzie silnik ma 100C i więcej.

Sod i siarke trzeba stopic.  98 i 115 C.
Ale ... dopoki sie tego nie zrobi, to pradu nie ma.

Termos plus rezerwowy system ogrzewania trzeba by zrobic ...

Glowy nie dam, byc moze wystarczy troche siarki do sodu sypnac i po chwili beda cieple ... ale to i tak wymaga jakiegos systemu sypiacego

https://www.youtube.com/watch?v=capWYUiLLWU
https://youtu.be/WsrdE5g4z1I?t=240


J.

50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona