Data: 2015-09-09 10:17:57 | |
Autor: J.F. | |
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mso70u$nbo$1@dont-email.me...
Norweska Liberal Party deklaruje możliwość aby do 2025 P.S. jak tak zaprowadza mode na calym swiecie, spadnie cena ropy ... to Norwegowie bardzo ucierpia :-) J. |
|
Data: 2015-09-09 09:04:14 | |
Autor: masti | |
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii | |
J.F. wrote:
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:mso70u$nbo$1@dont-email.me...a ten prąd to się sam będzie robił? nie mówiąc o tym, zę zapomninają o rozbudowie sieci przesyłowych -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-09-09 11:10:30 | |
Autor: J.F. | |
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii | |
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:msosme$luu$1@dont-email.me...
J.F. wrote: Norweska Liberal Party deklaruje możliwość aby do 2025 Z wegla, z atomu, z wiatrakow, z ogniw slonecznych ... choc produkcja wiatrakow Norwedzy mogliby sie zajac :-) nie mówiąc o tym, zę zapomninają o rozbudowie sieci przesyłowych W zasadzie nie trzeba. Nocny spadek poboru wystarcza. J. |
|
Data: 2015-09-09 09:25:39 | |
Autor: masti | |
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii | |
J.F. wrote:
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:msosme$luu$1@dont-email.me... czyli "drobne" inwestycje :)
przy 10 elektrykach tak, przy paru milionach już niekoniecznie pomijając takie drobiazgi jak zużycie metali ziem rzadkich do akumulatorów. Wiesz, że aku w Priusie to 10kg lantanu? A magnesy w wiatrówce to ponad ćwierć tony neodymu? <http://www.national-geographic.pl/artykuly/pokaz/ukryte-chinskie-skladniki-niemal-wszystkiego/> -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-09-09 11:32:00 | |
Autor: J.F. | |
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii | |
Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:msotuj$qb2$1@dont-email.me...
J.F. wrote: P.S. jak tak zaprowadza mode na calym swiecie, spadnie cena ropya ten prąd to się sam będzie robił? Drobne, ale utrymaja budzet Norwegii :-) nie mówiąc o tym, zę zapomninają o rozbudowie sieci przesyłowychW zasadzie nie trzeba. Nocny spadek poboru wystarcza. przy 10 elektrykach tak, przy paru milionach już niekoniecznie Nadal. Mamy rzedu 10GW rezerwy - po 1kW na pojazd. Na kilkugodzinne nocne doladowanie w sam raz. pomijając takie drobiazgi jak zużycie metali ziem rzadkich do Ale to wszystko do recyklingu. No i mozna pradnice bez magnesow zrobic. J. |
|
Data: 2015-09-09 09:46:31 | |
Autor: masti | |
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii | |
J.F. wrote:
UĹźytkownik "masti" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:msotuj$qb2$1@dont-email.me... kiedyĹ. Na razie trzeba by przejĹÄ z produkcji kilku tysiÄcy elektrykóŠrocznie do kilku milionĂłw. No i mozna pradnice bez magnesow zrobic. moĹźna. ale skoro siÄ nie robi powszechnie to pewnie jest ku temu przyczyna -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄk gruntu! -Chyba wysokoĹci? -Wiem co mĂłwiÄ. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-09-09 11:46:20 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii | |
Hello J.F.,
Wednesday, September 9, 2015, 11:32:00 AM, you wrote: [...] Wiesz, że aku w Priusie to 10kg lantanu? O jakim lantanie tu mowa? Ktoś nie odróżnia litu od lantanu? A magnesy w wiatrówce to ponad ćwierć tony neodymu?Ale to wszystko do recyklingu. Nawet należy. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2015-09-09 09:59:28 | |
Autor: masti | |
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii | |
RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello J.F., odróżnia: "Akumulator w toyocie prius zawiera 10 kg lantanu" -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-09-09 12:02:51 | |
Autor: J.F. | |
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii | |
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:122533860.20150909114620@pik-net.pl.invalid...
Hello J.F., Wednesday, September 9, 2015, 11:32:00 AM, you wrote: O jakim lantanie tu mowa? Ktoś nie odróżnia litu od lantanu?Wiesz, że aku w Priusie to 10kg lantanu? Tam chyba NiMH i to MH to o lantan oparte. Przynajmniej tak pisza. J. |
|
Data: 2015-09-09 05:23:46 | |
Autor: Pszemol | |
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii | |
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote in message news:55f003d1$0$27525$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:122533860.20150909114620@pik-net.pl.invalid... Tesla i inne auta EV na litowych (Li) bateriach... W Chinach się mocno pracuje nad bateriami opartymi o tańszy i łatwiej dostępny sód (Na). Efekty już są obiecujące, więc pewnie niedługo będzie akumulacja energii tańsza niż dziś i się warunki ekonomiczne zmienią. |
|
Data: 2015-09-09 12:40:27 | |
Autor: J.F. | |
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii | |
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:msp184$6f1$1@dont-email.me...
W Chinach się mocno pracuje nad bateriami opartymi o tańszy Mnie sie spodobal akumulator sodowo-siarkowy. Prosta konstrukcja, wynikla z tego wysoka niezawodnosc, i mozliwosc "tankowania" skladnikow. Niestety - wymaga dosc wysokiej temperatury pracy ... ale to moze byc mniejszy problem niz sie wydaje. J. |
|
Data: 2015-09-10 17:53:20 | |
Autor: Marek | |
50 tysiÄcy samochodĂłw elektrycznych w Norwegii | |
On Wed, 9 Sep 2015 12:40:27 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Niestety - wymaga dosc wysokiej temperatury pracy ... ale to mozebyc mniejszy problem niz sie wydaje. Jak wysokiej? Wiesz w samochodzie silnik ma 100C i wiÄcej. -- Marek |
|
Data: 2015-09-10 18:31:10 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
50 tysięcy samochodów elektrycznych w Norwegii | |
Dnia Thu, 10 Sep 2015 17:53:20 +0200, Marek napisał(a):
On Wed, 9 Sep 2015 12:40:27 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Ale wiele minut po uruchomieniu. A taka bateria na zimno po prostu nie daje prądu, najpierw musisz ją podgrzać. -- Jacek Dziesięć przykazań ma 279 słów. Deklaracja Niepodległości Stanów Zjednoczonych 1300 słów. Dyrektywa UE w sprawie przewozu cukierków karmelkowych - 25 911 słów. |
|
Data: 2015-09-10 19:57:46 | |
Autor: J.F. | |
50 tysiÄcy samochodĂłw elektrycznych w Norwegii | |
UĹźytkownik "Marek" napisaĹ w wiadomoĹci grup dyskusyjnych:almarsoft.1155833835903403956@news.neostrada.pl...
On Wed, 9 Sep 2015 12:40:27 +0200, "J.F." Niestety - wymaga dosc wysokiej temperatury pracy ... ale to moze byc mniejszy problem niz sie wydaje.Jak wysokiej? Wiesz w samochodzie silnik ma 100C i wiÄcej. Sod i siarke trzeba stopic. 98 i 115 C. Ale ... dopoki sie tego nie zrobi, to pradu nie ma. Termos plus rezerwowy system ogrzewania trzeba by zrobic ... Glowy nie dam, byc moze wystarczy troche siarki do sodu sypnac i po chwili beda cieple ... ale to i tak wymaga jakiegos systemu sypiacego https://www.youtube.com/watch?v=capWYUiLLWU https://youtu.be/WsrdE5g4z1I?t=240 J. |