500+ posłanka Schmidt nie chce zwrócić

Data: 2018-09-29 08:43:46
Autor: boukun
500+ posłanka Schmidt nie chce zwrócić
Joanna i Paweł Schmidt rozwiedli się we wrześniu 2016 roku. - Jeszcze gdy
byliśmy małżeństwem, złożyliśmy wniosek o 500+. Mieliśmy troje dzieci, więc
otrzymywaliśmy tysiąc złotych. Środki przekierowałem na konto żony, ponieważ
to na niej spoczywał większy ciężar opieki nad nimi - mówi Paweł Schmidt. Po
rozwodzie podzielili się opieką nad dziećmi. Joanna Schmidt opiekowała się
młodszą dwójką, a jej były mąż najstarszą córką.

- W tym czasie moja była żona nadal otrzymywała świadczenie na troje dzieci.
Zorientowałem się, gdy otrzymałem pismo z urzędu, który wypłacał środki, że
nie zgadza się numer konta. Okazało się, że była żona zmieniła jego numer.
Podałem więc swój. Wówczas moja była żona złożyła w urzędzie donos, że
pobieram świadczenie, mimo że mi się nie należy - mówi Schmidt.

Urząd skontrolował wypłacanie Schmidtom świadczenia 500+ i wystąpił o zwrot
nienależnie wypłaconych pieniędzy. - Pismo trafiło do mnie, ponieważ to ja
byłem podpisany pod wnioskiem, gdy występowaliśmy o przyznanie świadczenia.
Wielokrotnie zwracałem się do byłej żony, by zwróciła mi pieniądze, które
dostawała na konto, a które ja musiałem oddać do urzędu jako wnioskodawca.
Nie reagowała - mówi Schmidt.

Dlatego zdecydował się wystąpić do sądu z powództwem przeciwko byłej
żonie. - Nikt z nas nie miał prawa pobierać tych pieniędzy. Mówiłem to mojej
byłej żonie. Przecież ona pracowała w Sejmie, gdy procedowano tę ustawę i
znała przepisy. Gdy się rozwiedliśmy, powinna złożyć nowy wniosek na dwoje
dzieci, jednak tego nie zrobiła - mówi Schmidt.

Pełnomocnik byłego męża posłanki potwierdziła, że pozew przeciwko Joannie
Schmidt wpłynął w piątek do sądu. - Sprawa dotyczy pozwu o zapłatę 7 tysięcy
złotych z odsetkami - mówi Wirtualnej Polsce mec. Katarzyna Stabrzyńska.

(...)

28 kwietnia 2017 roku Joanna Schmidt złożyła w Kancelarii Sejmu oświadczenie
majątkowe za poprzedni rok. 2 czerwca dołączyła do niego wyjaśnienie:
"Informuję, że w oświadczeniu za rok 2016 nie ujęłam dochodu z tytuły 500+ w
wysokości 9000 zł (9 miesięcy x 1000 zł). Przy czym wskazać należy, iż
dysponentem ww. świadczenia jest ojciec dzieci, a były mąż."

Posłanka Joanna Schmidt w Sejmie głosowała przeciwko wprowadzeniu
świadczenia 500+. W mediach otwarcie krytykowała pomysł PiS. - Państwa
polskiego nie stać na to, aby rozdawać pieniądze, również tym, którzy tego
nie potrzebują, bo sobie doskonale dadzą radę bez 500+. To marnowanie
pieniędzy - mówiła w TVP Info. - Program 500+ nie zmotywuje osób majętnych
do posiadania większej ilości dzieci. Pieniądze, które z tego programu
demograficznego kierowane są w stronę najbogatszych, powinny zasilić
portfele opiekunów osób niepełnosprawnych - dodała.

https://wiadomosci.wp.pl/joanna-schmidt-i-byly-maz-wojuja-o-500-urzad-nakazal-zwrocic-pieniadze-6300194912913537a

maja22
wczoraj (22:26)

Pluje na Pis, ale po pieniądze to rękę wyciąga. Wstyd! Ale czego się
spodziewać po osobie, która wozi ludzi w bagażniku i nie widzi w tym nic
złego?

lolo
wczoraj (23:31)

To właśnie patologiczna rodzina oszukuje Polskę .
Pobiera 9000 zł i zapomina ująć w zeznaniu .
W Gdańsku niektórzy zapominają ująć kilku mieszkań

panTofel
wczoraj (21:57)

....najważniejsze , ze teraz dzieci chodzą syte , odziane i uśmiechnięte ,
dzięki programowi 500 plus , który to program wymyślił nie kto inny , jak
sam prezes Kaczyński. POdoba się wszystkim , niezależnie od opcji
politycznych. I to bardzo cieszy.

500+ posłanka Schmidt nie chce zwrócić