500+ w bonach

Data: 2016-06-08 23:49:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
500+ w bonach

   http://niezalezna.pl/81485-odebrano-pieniadze-z-500-plus-i-zamieniono-na-bony

   Zapadły już pierwsze decyzje dotyczące zamiany pieniędzy z rządowego programu
   ,,Rodzina 500 plus" na bony zakupowe. Do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
   w Kielcach doniesiono, że rodziny źle wydatkują pieniądze, przeznaczając je na
   alkohol. Po weryfikacji okazało się, że środki z programu nie są wydatkowane we
   właściwy sposób. Postanowiono zamienić je na bony zakupowe o tej samej wartości.
   Można nimi płacić w każdym dużym sklepie za wszystkie produkty z wyłączeniem używek.

--

 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2016-06-09 11:37:35
Autor: Tomasz Chmielewski
500+ w bonach
On 06/09/2016 06:49 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

I co to zmieni? Nic, poza tym, że dodatkowo zarobi koleś drukujący bony i kolejny w urzędzie zajmujący się ich dystrubucją...

Menel po prostu wyda bony na rzeczy, za które dotychczas płacił gotówką, a "zaoszczędzony" pieniądz wyda na libacje...

PS. te bony chociaż w formie karty płatniczej, że ta informacja znalazła się na pl.biznes.banki?

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-06-09 11:09:53
Autor: radekp@konto.pl
500+ w bonach
Thu, 9 Jun 2016 11:37:35 +0900, w <njakpe$1jkr$1@gioia.aioe.org>, Tomasz
Chmielewski <tch@nospam.example.com> napisał(-a):

> [...]

Menel po prostu wyda bony na rzeczy, za które dotychczas płacił gotówką, a "zaoszczędzony" pieniądz wyda na libacje...

Albo sprzeda bon za 450zł :)

Data: 2016-06-10 00:47:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
500+ w bonach

<radekp@konto.pl> 7icilblr8701175p5ocos2vli7s62j0r06@4ax.com

: Albo sprzeda bon za 450zł :)

Nawet jeśli sprzeda -- za bon można kupić tylko coś dziecięcego,
czyli jak nie to dziecko, to inne skorzysta. Celem 500+ było
wzmocnienie siły ;) prokreacji, więc 500 pln w bonach byłoby
lepszym rozwiązaniem niż 500 pln w plnach. ;)

-=-

IMO wszelka charytatywność jest złem, gdyż zrodzona jest nie
troską o bliźnich, lecz hipokryzją.

Popieram tylko warunkowe dokarmianie -- w czasie wojny czy
innych klęsk żywiołowych.

Oczywiście nie piszę tu o karmieniu dzieci, starców, ludzi
chorych czasowo (na grypę czy połamanych) lub chorych trwale. :)

Podobne do mojego zdanie głosić powinien Kościół Chrystusowy,
jako że takie są właśnie dyrektywy Chrystusa. Pisałem o tym
wielokrotnie, powołując się na autorytet (w KRK równy Pismu
Świętemu oficjalnie -- o tym można poczytać w Katechizmie)

   Tradycja a Pismo Święte
   KKK 80 "Tradycja święta i Pismo święte ściśle się z sobą łączą i komunikują...
   http://www.katechizm.opoka.org.pl/rkkkI-1-2.htm

Klemensa z Aleksandrii, zwanego Klemensem Aleksandryjskim,
który zajmował się tą tematyką bodajże w Kobiercach.

Tutaj chyba będzie trudniej o linki, ale każdy może udać się do swego kapłana
i zapytać o Klemensa. Klemens ów musi być znany każdemu księdzu (synowi premier
BSzydło -- także, o ile ów syn jest księdzem, czego nie weryfikowałem) równie
dobrze co sam Chrystus czy czterej ewangeliści z NT.

   http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/benedykt_xvi/audiencje/ag_18042007.html

Powyżej link do Opoki, gdzie można znaleźć Aleksandra.

Kościoły protestanckie ponoć (uczono mnie tego na lekcjach religii) nie uznają
tak zwanej Tradycji (czyli także owego Klemensa -- jednego z ojców Kościoła) ale
Kościół rzymskokatolicki w bodajże postanowieniach Soboru Watykańskiego stawia
Tradycję na równi z Pismem Świętym.

Bodajże SWII, ale nie jestem tego pewien.
SWII jest soborem pojednania -- oficjalnie znosi nakaz

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Sob%C3%B3r_watyka%C5%84ski_II
   Sobór Watykański II zapoczątkował reformę Kościoła katolickiego poprzez otwarcie
   go na dialog z innymi wyznaniami (dialog ekumeniczny) i ogólne zarysowanie reformy
   liturgii. Podczas trwania Soboru papież Paweł VI nawiązał bliskie stosunki
   z patriarchą Konstantynopola Atenagorasem. 5 grudnia 1965 zostały odwołane
   ekskomuniki, którymi w 1054 roku obłożyli się nawzajem dostojnicy Kościoła
   rzymskiego i Kościoła konstantynopolitańskiego.

   Dokumenty soborowe po raz pierwszy w historii Kościoła spisane zostały bez
   użycia formuły anathema sit (,,niech będzie wyklęty'').

oficjalnego przeklinania prawosławnych patriarchów. ;)

BSzydło chwali się tak zwanym ruskim krzyżem:

   http://katalog.muzeum.krakow.pl/pl/work/MNK-XVIII-154-Krzy%C5%BC-ruski-jednoramienny

zapewne nie bez powodu!

SWII tak naprawdę nie odwiesza topora wojennego na haku zapomnienia. ;)
SWII jedynie wyznacza nowe trendy wojenne -- nazwane później wojną hybrydową.
SWII to efekt dążeń Benedykta XV, który widząc bezsens I Świętej Wojny (Rosja
prawosławna poparła prawosławną Serbię, stają przeciwko rzymskim i innym)
namawiał do zmiany taktyki na skuteczniejszą. Niestety po Benedykcie XV
nastali inni papieże, żydzi uciszyli Bolszewików wojną polsko-bolszewicką,
Imperium Rosyjskie nie istniało, ZSRR oficjalnie głosił ateizm, powstał faszyzm
i nazizm (czyli narodowy socjalizm -- a jakże!!!), AEichmann obiecał holokaust
żydów, AHitler obiecał błyskawiczne wojny...

Potrzeba było kolejnej świętej wojny, straszliwszej, aby zastanowić się nad
potrzebą wzajemnego wyniszczania. Jednak do porozumienia nadal nie dochodziło
mimo kolejnych 40 milionów ofiar! ZSRR był w konflikcie z USA, które po tej
wojnie dysponowały bronią jądrową zdolną do niszczenia całych miast! Ale nawet
gdy ZSRR wszedł w posiadanie tej technologii -- na pojednanie nie znalazło się
miejsce, gdyż USA już brzdąkały o broni jeszcze straszliwszej, zdolnej do
odparowywania wysp, czyli termojądrowej...

Dopiero wtedy Jan XXIII obwieścił światu pokój, ;) gdy ZSRR odpalił car bombę.
Rosjanie twierdzili, że ograniczyli siłę wybuchu, aby Ziemia nie wyskoczyła ze swej orbity...

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Car_bomba
    1961 -- konstrukcja

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Sob%C3%B3r_watyka%C5%84ski_II
    jesień 1962 -- początek soboru

Jan XXIII nie doczekał końca soboru a kolejnym papieżem był Paweł VI.

Każdy następny papież miał strzec postanowień soboru i nosić imiona Jan Paweł I, Jan Paweł II itd.
Kardynał Joseph Ratzinger, zrodzony na pograniczu niemiecko-austriackim, przybrał imię Benedykta XVI,
aby demonstracyjnie obwieścić zaprzepaszczenie dążeń do pojednania. Jak wiadomo -- abdykował.

Charytatywnością obłudną wykazał się Judasz -- gdy narzekał, że
olejek można sprzedać a pozyskane pieniądze można rozdać ubogim,

   Wszak można było olejek ten sprzedać drożej niż za trzysta denarów i rozdać ubogim

ale został ostro potraktowany przez Chrystusa, który chętnie
przyjął ten olejek na swe stopy. ;)

     Bo ubogich zawsze macie u siebie i kiedy zechcecie,
     możecie im dobrze czynić; lecz Mnie nie zawsze macie.

Wg oficjalnej nauki KRK człowiek nie tyle może prosić pokornie ;)
Boga o pomoc, co MUSI żądać od Boga tej pomocy, i to z ufnością!

    Niech ci nie zabraknie ufności w czasie twej modlitwy
    i nie zaniedbuj czynić jałmużny!

[ja nie zaniedbuję jałmużny postnej -- tyle postów ślę...
nic dziwnego, że mam pomoc od Boga!]

Ale na tym nie koniec!

Człowiek nie tylko musi żądać tego, co konieczne do życia
(chleba naszego powszedniego) ale także tego, co życie po
prostu uprzyjemnia! Jednak musi pamiętać o tym, że błądzi. :)

   Bo myśli moje nie są myślami waszymi
   ani wasze drogi moimi drogami - wyrocznia Pana.

Choć właśnie Bóg jest źródłem tych (błędnych) przemyśleń.

   Albowiem to Bóg jest w was sprawcą i chcenia, i działania zgodnie z [Jego] wolą.

Nauka Chrystusa to nie tylko nauka dzisiejszych biskupów czy księdza Łazewskiego.
To nie tylko Caritas (pani czy panna?) -- ale także Pismo Święte i Tradycja.

Na nic zda się 500+, Mieszkanie+, Chłop+ (podatek bykowy nakładany na singli)
gdy łamane są podstawy prawa dawanego przez Boga.

-=-

Nie prezentuję tu tylko swoich myśli, lecz prezentuje tu oficjalne stanowisko Kościołów.

-=-

Przepraszam, jeśli ranię, ale nie uważam Miedwiediewa za człowieka uczciwego, :)
Jednak przypomnę jego słowa wygłoszone na Krymie które nieliteralnie brzmiały tak jakoś:

  ani jeden człowiek nie może ucierpieć w efekcie aneksji Krymu

Te słowa muszą być drogowskazem dla polskich rządzących. :)

   Ani jeden człowiek w Polsce nie może być krzywdzony co do zasady. ;)

-=-

   Nie staraj się przekupić Go darem, bo nie będzie przyjęty, ani nie pokładaj
   nadziei w ofierze niesprawiedliwej, ponieważ Pan jest Sędzią, który nie
   ma względu na osoby. Nie będzie miał On względu na osobę przeciw biednemu,
   owszem, wysłucha prośby pokrzywdzonego.

Cytuję to jako głowa Katolickiego Jednoosobowego Kościoła. :)
Z chrztu i wychowania jestem rzymskim katolikiem.
Z koniecznego wyboru (na który ów Kościół zezwolił) jestem
wyznawcą Kościoła protestanckiego, ale uznaję Tradycję.
[czyli jednak nie każdy protestancki Kościół odrzuca Tradycję]

Piszę o faktach dobrze dokumentowanych, nie zaś bredzę jak Tamara Popławska.
Ze słów moich mogę wytłumaczyć się, choć pisałem je bez przygotowania.
[albowiem Duch Święty mnie natchnął? -- zrozum mnie DŚ: JA CHCĘ żyć!!]

Teraz ode mnie:

Polska pozbawiona prawa nie ma przyszłości jako ojczyzna Polaków.
Stanie się łupem narodów i ludów ościennych, jak miało to miejsce
przed wiekami.

Osobiście jestem zwolennikiem państw korporacyjnych -- szanujących
wszelkie narody, wszelkie religie, wszelkie języki itd., nie zaś
narodowych, szowinistycznych, nacjonalistycznych...

Polakom potrzebny jest wzajemny szacunek i niskie podatki oraz
prawo, którego dziś tu brakuje.

--

 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2016-06-10 05:31:17
Autor: J.F.
500+ w bonach
Dnia Fri, 10 Jun 2016 00:47:13 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

W bonach na alkohol ? Bo skoro celem jest prokreacja, to trzeba znalezc cos, co do tej
prokreacji zacheci.
A coz jest lepsza zacheta dla menela niz alkohol ?

IMO wszelka charytatywność jest złem, gdyż zrodzona jest nie
troską o bliźnich, lecz hipokryzją.

No wlasnie - zadna dobroczynnosc, tylko hodowanie sobie grupy
"niewolnikow", ktorzy beda potem robic na emerytow :-)

J.

Data: 2016-06-10 21:37:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
500+ w bonach

"J.F." ellyorvp2bgl$.7umgjl6opwkv$.dlg@40tude.net

W bonach na alkohol ?
Bo skoro celem jest prokreacja, to trzeba znalezc cos, co do tej
prokreacji zacheci.
A coz jest lepsza zacheta dla menela niz alkohol ?

 - Wiesz, czym zajmują się ludzie na wsi?
 - Nie.
 - Piciem alkoholu i kopulacją.

No wlasnie - zadna dobroczynnosc, tylko hodowanie sobie grupy
"niewolnikow", ktorzy beda potem robic na emerytow :-)

-=-

Wszystkie te zabiegi na nic -- mądrzy nie zechcą dźwigać reszty,
mając na sobie homonto, uprząż, kaganiec, uzdę...
Głupcy natomiast nie dźwigną. :)

--

 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2016-06-10 18:35:43
Autor: Leszek Kowalski
500+ w bonach
W dniu 2016-06-09 o 11:09, radekp@konto.pl pisze:

Menel po prostu wyda bony na rzeczy, za które dotychczas płacił gotówką,
a "zaoszczędzony" pieniądz wyda na libacje...

Albo sprzeda bon za 450zł :)

Ja jestem ciekaw jak ten bon wygląda
Znaczy się kto je realizuje (jakie sklepy) i jak te sklepy potem otrzymują zapłatę za te bony.

Jeżeli to zwykły bon Sodexo - żywieniowy, to problemów ze zbyciem za 80% wartości nie będzie i z 500+ zostanie 400+ - też dobrze :)

Leszek Kowalski

Data: 2016-06-10 10:21:26
Autor: nowyjestem
500+ w bonach
[...]

i znowu rząd napycha kieszenie obcemu kapitałowi,
zamiast rodzimym małym rodzinnym sklepikom :)

Data: 2016-06-10 21:38:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
500+ w bonach

"Leszek Kowalski" njeq8t$g2k$1@node2.news.atman.pl

Jeżeli to zwykły bon Sodexo - żywieniowy, to problemów ze zbyciem za 80% wartości nie będzie i z 500+ zostanie 400+ - też dobrze :)

Ale tak czy siak -- pójdzie to na dzieci.

--

 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2016-06-09 11:20:17
Autor: J.F.
500+ w bonach
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:njakpe$1jkr$1@gioia.aioe.org...
On 06/09/2016 06:49 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
http://niezalezna.pl/81485-odebrano-pieniadze-z-500-plus-i-zamieniono-na-bony
   Zapadły już pierwsze decyzje dotyczące zamiany pieniędzy z rządowego
programu  ,,Rodzina 500 plus" na bony zakupowe. Można nimi płacić w każdym dużym sklepie za wszystkie produkty z
[...]

O ile ma te "inne przychody". Jak nie ma ... zasilek tez mu mozna w bonach :-)

PS. te bony chociaż w formie karty płatniczej, że ta informacja znalazła się na pl.biznes.banki?

Nowy pieniadz sie tworzy - bony mozna sprzedac :)

J.

Data: 2016-06-09 15:19:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
500+ w bonach

"J.F." 575934d4$0$22842$65785112@news.neostrada.pl

Nowy pieniadz sie tworzy - bony mozna sprzedac :)

Wraca nowe?

Kiedyś bonami w Polsce kryto dolary USA, teraz bonami można pokryć złotówki.

--

 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2016-06-13 20:50:26
Autor: Maciek
500+ w bonach
W dniu 2016-06-09 o 11:20, J.F. pisze:
PS. te bony chociaż w formie karty płatniczej, że ta informacja znalazła się na pl.biznes.banki?
Nowy pieniadz sie tworzy - bony mozna sprzedac :)
To się zrobi imienne, ze zdjęciem. Właściwy szwagier już odpowiednie
maszyny drukarskie ściąga ;-)

Maciek

Data: 2016-06-09 15:25:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
500+ w bonach

"Tomasz Chmielewski" njakpe$1jkr$1@gioia.aioe.org

I co to zmieni? Nic, poza tym, że dodatkowo zarobi koleś drukujący bony i kolejny w urzędzie zajmujący się ich dystrubucją...

I kolejny urzędnik zajmujący się kontrolą -- tak menela, jak drukarza...

Menel po prostu wyda bony na rzeczy, za które dotychczas płacił gotówką, a "zaoszczędzony" pieniądz wyda na libacje...

Co więcej -- powie  dzieciakowi, że ponad 500 nic dzieciak nie dostanie!
Ponad nic -- ale od czasu do czasu rodzic ;) sprzeda trochę bonów, aby
wspólnie przeżyć...

PS. te bony chociaż w formie karty płatniczej, że ta informacja znalazła się na pl.biznes.banki?

Nie wiem. Postulowałem kiedyś bony w postaci kart płatniczych zorganizowane
we współpracy z bankami i sklepami -- dziś obdzieranymi dodatkowym podatkiem.
(zamiast podatku -- współpraca w obsłudze dzieciaków; bank by zyskał, dzieciak
by zyskał, sklep by zyskał, ale urzędnik by nie zyskał, gdyż by stracił kontrolę
nad całym przedsięwzięciem)

--

 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2016-06-09 19:00:16
Autor: Tom N
500+ w bonach
Eneuel Leszek Ciszewski w <news:njbqob$s3q$1node1.news.atman.pl>:

[...]

Enemenelku, właśnie potwierdziłeś, że jesteś niepełnosprawnym umysłowo...

[...]

Skąd takie negatywne doświadczenia?

PS. te bony chociaż w formie karty płatniczej, że ta informacja znalazła się na pl.biznes.banki?
Nie wiem.

Ale "pierdole bez sensu"

P.S.
Ten typ nie zdechnie, chyba, że fizycznie go odetną

--
'Tom N'

Data: 2016-06-09 20:09:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
500+ w bonach

"Tom N" 160609.190016.pbb.74.94@int.dyndns.org.invalid.160609.invalid

Enemenelku, właśnie potwierdziłeś, że jesteś niepełnosprawnym umysłowo...

Od dawna piszę, że spotykani przez nas ludzie są jak zwierciadła naszych dusz. :)
Ty nie potrafisz przepisać mego imienia/pseudonimu a nazywasz mnie niepełnosprawnym
umysłowo? Nie nazywasz? -- twierdzisz albowiem jedynie, że ja coś potwierdziłem? :)

[...]

Z obserwacji świata. :)

PS. te bony chociaż w formie karty płatniczej, że ta informacja
znalazła się na pl.biznes.banki?
Nie wiem.

Ale "pierdole bez sensu"

Co mi do tego, że Ty coś pier... ;)

Data: 2016-06-10 19:59:19
Autor: Tom N
500+ w bonach
Eneuel Leszek Ciszewski w <news:njcbjr$5bs$1node2.news.atman.pl>:

"Tom N" 160609.190016.pbb.74.94@int.dyndns.org.invalid.160609.invalid

Enemenelku, właśnie potwierdziłeś, że jesteś niepełnosprawnym umysłowo...
Ty nie potrafisz przepisać mego imienia/pseudonimu

Oj... Albo wiesz o co chodzi [1], albo jednak jesteś drukarzem (nie ma na to
dowodów)

[1] I kolejny urzędnik zajmujący się kontrolą -- tak menela, jak drukarza...

Skoro byłes przez urzędników kontrolowany, a nie ma dowodów, że jesteś
drukarzem, więc pozostaje opcja, ze jesteś ene(menelkiem).

CBDU

Menel po prostu wyda
Skąd takie negatywne doświadczenia?
Z obserwacji świata. :)

Patrzysz pod nogi, żeby się o źdźbło nie potknąć?

--
'Tom N'

Data: 2016-06-10 21:12:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
500+ w bonach

"Tom N" 160610.195919.pbb.75.70@int.dyndns.org.invalid.160610.invalid

Skoro byłes przez urzędników kontrolowany,

Skoro...
Muszę meldować się codziennie. Więcej -- dwa razy dziennie!
Powaga! Tego sobie urzędnicy ;) życzą, ale na szczęście nie
muszę do tego używać systemów M$ -- mogę z Androida...

Wczoraj przegapiłem meldunek... Dziś musiałem stawić się na wezwanie. ;)
(akurat wszystko to prawda, choć stawienie nie miało związku z brakiem meldunku)

Patrzysz pod nogi, żeby się o źdźbło nie potknąć?

Tak -- 07 czerwca dostrzegłem brak nakrętki na prawym przednim kole.
Nie została skradziona -- bo to była nakrętka zabezpieczająca.
Odkręciła się. Na lewym dokręciłem ręką -- około dwa obroty.
Nastawiłem klucz na 130 Nm i dokręciłem wszystkie nakrętki.

Można powiedzieć, że tylne koła były dokręcone, natomiast
przednie raczej słabo. Jedne nakrętki dokręciłem o pół
obrotu, inne o ćwierć, jeszcze inne o 3/4 obrotu, a jedną
(zabezpieczająca na lewym przednim kole) najpierw ręką
dokręciłem o dwa obroty, następnie dokręciłem kluczem...

-=-

Co do bonów -- nie mam dzieci, więc mnie 500+ nie interesuje bezpośrednio.
Wolałbym zarabiać i nie brać 500 pln miesięcznie. Moje zdanie o pomocy
państwa wypowiadam wielokrotnie i uważam, że rządzący tymi metodami
chcą przekupić ludzi i Boga, aby wykupić się z kar za zbrodnie na
ludziach takich jak ja. :)

Ponieważ dostałem pozwolenie na publikacje, o mej przygodzie piszę publicznie:

    http://panoramafirm.pl/podlaskie,,bia%C5%82ystok,zdrojowa,4_lok._1/wulcar_pawel_golec-zfzbsf_pad.html
    Wulcar Paweł Golec

    tel. 531 332 411
    ul. Zdrojowa 4 lok. 1
    15-364 Białystok
    woj. podlaskie

    https://www.facebook.com/wulcarpawel

Jako rekompensatę zażyczyłem sobie zabezpieczającą nakrętkę, choć zauważyłem, że:

 - zostałem narażony na poważny wypadek
 - ucierpiały felgi
 - ucierpiały piasty

ale moje żądania uznano za wygórowane. :)
(gdyż trzeba by było kupić i dać mi nowy komplet z unikalnym
kluczykiem i zabrać ode mnie 3 nakrętki z innym unikalnym kluczykiem)

Słyszałem od winowajcy różne herezje typu -- potrzebne są dokładne dane mego samochodu
i potrzebna jest nakrętka na wzór, aby sprawdzić stożek, gwint, średnicę itd...

Tak więc zadzwoniłem do salonu, w którym kupiłem i samochód, i felgi, i nakrętki,
wyjaśniłem to i owo i zapytałem, ile kosztuje komplet. Powiedziano mi, że około
360 pln, ale za 200 pln mogę kupić i nie potrzebne są żadne dodatkowe dane mego
samochodu.

Oddzwoniłem do WulCaru i dowiedziałem się, że NordAuto to kiepska firma...
Taka polska rzeczywistość. :)

Zero odpowiedzialności, choć naród masowo uczęszcza na procesje, msze święte,
przyjmuje sakramenty, wyznaje wiarę w jedynego i sprawiedliwego Boga. :)

-=-

Nie mam dzieci i mnie nie kontrolują urzędnicy, natomiast
zdumiewa mnie zejście grupy na psy tak zwane. :)
Meldunki składam w związku z leczeniem. Można by powiedzieć, że
leczę psychikę ;) -- bo 'psyche' to tchnienie, a ja mam z tym problemy. :)

Dziś znów drastycznie spadło natlenienie krwi -- i to w parę godzin po
przyjęciu leków rozkurczających oskrzele.

--

 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2016-06-10 21:28:14
Autor: Tom N
500+ w bonach
Eneuel Leszek Ciszewski w
leczę psychikę
[...]
Dziś znów drastycznie spadło
[...]
w parę godzin po przyjęciu leków

Ale zwierzanie się na pbb ze swoich problemów to niekoniecznie dobry pomysł.
Idź do lekarza
 --
'Tom N'

Data: 2016-06-10 21:44:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
500+ w bonach

"Tom N" 160610.212814.pbb.76.84@int.dyndns.org.invalid.160610.invalid

Ale zwierzanie się na pbb ze swoich problemów to niekoniecznie dobry pomysł.

Twoim zdaniem niekoniecznie dobry pomysł, ale ja mam zdanie odmienne do Twego.

Idź do lekarza

    "Eneuel Leszek Ciszewski" njf3ld$ph7$1@node2.news.atman.pl

    > Wczoraj przegapiłem meldunek... Dziś musiałem stawić się na wezwanie. ;)

Jak widać -- dziś byłem u lekarza:

    > Meldunki składam w związku z leczeniem. Można by powiedzieć, że
    > leczę psychikę ;) -- bo 'psyche' to tchnienie, a ja mam z tym problemy. :)

-=-

Nie przejmuj się -- nie każdy potrafi jednocześnie czytać i myśleć!

Właśnie takim osobom (które nie radzą sobie w życiu ,,z trudnymi czynnościami'')
dawane są te pieniądze czy bony -- kosztem ludzi zdolnych do jednoczesnego
czytania i myślenia.

--

 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2016-06-09 23:10:55
Autor: janek z pola
500+ w bonach
[...]

Zwykle nie odpowiadam temu uczestnikowi. Zatem mały wyjątek.

Akurat się mylisz co do braku kontroli i to srodze. Płatność kartami to jest idealna sytuacja do kontroli. Już w istniejącej otoczce technonologicznej urzędy otrzymałyby pełen wgląd w kwoty transakcji, adresy sklepów akceptujących te karty, ich kody MCC i do tego jeszcze dokładny czas wykonania transakcji. Ale co za problem, żeby urzędy wymusiły dodatkowe informacje - np. żeby do banku przesyłane były pozycje z paragonu tak, jak sklep ma to u siebie rozwiązane - czyli np. supermarkety przesyłałyby w miarę pełne nazwy produktów. Zauważcie, jak szybko banki wdrożyły w systemach transakcyjnych obsługę wniosków 500+ - jak dla mnie, tempo ekspresowe - raptem 6 miesięcy po mglistych zapowiedziach 500+ już mamy gotowe ekrany w bankach. No nie oszukujmy się, "normalne" projekty biznesowe (takie rozwojowe, co bank sam postanawia je mieć) mają nikłe szanse na uruchomienie w 6 miesięcy. A tu mamy dodatkowo obce API, z którym żaden bank wcześniej nie współpracował, bo tego API po prostu nie było.

Z wysyłką pozycji paragonu do struktur państwowych byłoby pewnie nieco trudniej, bo implementację musieliby przeprowadzic producenci systemów sklepowych (typu Subiekt czy co się teraz używa). Tym niemniej szaleńcze tempo w jakim banki poradziły sobie z integracją z 500+ wskazuje, że to jest możliwe.

Może ktoś z wnętrza jakiegoś dużego banku by nam zdradził, od kiedy realnie zaczęły się prace nad integracją z 500+? Ja bym strzelał, że od połowy grudnia 2015, a w większości banków system ruszył przed 1 kwietnia 2016.

--
Wysłane z pola.

Data: 2016-06-09 23:36:40
Autor: radekp@konto.pl
500+ w bonach
Thu, 09 Jun 2016 23:10:55 +0200, w <njcm13$16a6$1@gioia.aioe.org>, janek z pola
<adres@email.pl> napisał(-a):

[...]

Ale co da taka kontrola?
To żarcie (i inne tego typu rzeczy) kupowałoby się teraz tą kartą 500+.
A flaszki tradycyjnie.

Data: 2016-06-10 00:56:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
500+ w bonach

<radekp@konto.pl> 79ojlbd2n48e5vh9v78d9of664c1g4hef2@4ax.com

: Ale co da taka kontrola?

Proso kontrolerom. ;)
Niemal każda charytatywność jest złem.
Należy dać ludziom możliwość zarabiania ,,ich własnymi rękami''
i przywrócić prawo, którego w Polsce po prostu nie ma.

--

 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2016-06-10 00:34:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
500+ w bonach

"janek z pola" njcm13$16a6$1@gioia.aioe.org

[...]

Ale weryfikacji mógłby dokonywać automat pozbawiony białka i dendrytów. :)

i do tego jeszcze dokładny czas wykonania transakcji.

Czas to pieniądz. ;)

[...]

I tu także automag bezbiałkowy mógłby sobie radzić doskonale.
Oczywiście białkomaty musiałyby jakoś pilnować automagów,
ale wyrywkowo, rzadko...

Zauważcie, jak szybko banki wdrożyły w systemach transakcyjnych obsługę
wniosków 500+ - jak dla mnie, tempo ekspresowe - raptem 6 miesięcy po

Miały w tym swój cel -- pokazały, jak szybko, tanio i sprawnie przejęłyby rolę ZUSu. :)
To taka forpoczta. :)

Z wysyłką pozycji paragonu do struktur państwowych byłoby pewnie nieco
trudniej, bo implementację musieliby przeprowadzic producenci systemów
sklepowych (typu Subiekt czy co się teraz używa). Tym niemniej szaleńcze

Sklepy łyknęłyby to równie sprawnie co banki, bo miałyby z tego ZYSK!
(bo tylko te sklepy by zyskały na tym, które by to wprowadziły)

tempo w jakim banki poradziły sobie z integracją z 500+ wskazuje, że to jest możliwe.

Znam ludzi, którzy na co dzień są ospali, leniwi, niezdolni do jakiejkolwiek pracy...
Po prostu obiboki, menele, podejrzane typy spod ciemnej gwiazdy, przygłupy, ociężałe
umysłowo istoty człekokształtne, czasami nawet źle/niegustownie ubrane...

Ale wystarczy szelest banknotów, brzdękanie monet, wieść z banku o przywędrowaniu
środków, aby te osoby przepoczwarzyły się w istoty pracowite, spolegliwe, poważne,
uzdolnione, mądre, bystre, a nawet ładnie/przyzwoicie ubrane... ;)

Od dawna dostrzegam wpływ pieniądza na stan umysłu. ;)

--

 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2016-06-12 09:00:34
Autor: Budzik
500+ w bonach
Użytkownik Tomasz Chmielewski tch@nospam.example.com ...

Menel po prostu wyda bony na rzeczy, za które dotychczas płacił gotówką, a "zaoszczędzony" pieniądz wyda na libacje...

Nic dodac nic ujać...

Data: 2016-06-13 01:03:28
Autor: ąćęłńóśźż
500+ w bonach
Wniosek: wprowadzić prohibicję!

-- -- -
"zaoszczędzony" pieniądz wyda na libacje.

Data: 2016-06-13 08:49:37
Autor: Budzik
500+ w bonach
Użytkownik ąćęłńóśźż nie@dla.spamerow ...

Wniosek: wprowadzić prohibicję!

Gratuluje wnioskowania...

Data: 2016-06-14 01:28:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
500+ w bonach
I pozwolenie na broń palną dla każdego!

--

 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

" ąćęłńóśźż" njkplp$7ia$1@node2.news.atman.pl

Data: 2016-06-10 10:24:53
Autor: nowyjestem
500+ w bonach
sorry za małe OT, ale zastanawia mnie ten plus
na końcu każdego programu...

każdy rodzic dostaje równą wielokrotność 500zł
i żadnego plusa nikt mu tutaj nie dokłada...

może to miał być "krzyżyk"? :) może te bony żywnościowe są "poświęcone przez proboszcza"?
a może "położyli krzyżyk" na polską gospodarkę?

macie jakieś inne koncepcje, co oznacza ten
plusik lub krzyżyk obecny w nazwie programu? :)

Data: 2016-06-10 20:26:20
Autor: ąćęłńóśźż
500+ w bonach
HGW już dawno temu obiecała miejsce w żłobku dla każdego dziecka.
Żłobek jest, oczywiście nie ten obiecany przez p0lityczne qrwy (bo która p0lityczna qrwa dotrzymywała by jakichś tam p0litycznych obietnic dla ciemnych lemingów), ale niepubliczny za 1150 zł miesięcznie (w tym 150 zł wyżywienie/catering).
Czyli 500+650=1150
Już wiesz po co jest plus?

-- -- -

Data: 2016-06-13 20:57:31
Autor: Maciek
500+ w bonach
W dniu 2016-06-10 o 19:24, nowyjestem@poczta.pl pisze:
każdy rodzic dostaje równą wielokrotność 500zł
i żadnego plusa nikt mu tutaj nie dokłada...
Plusem jest to, że można było sobie wcześniej pociupciać, a teraz jest z
tego kasa. Każdy obywatel staje się taką ku*wą ;-)

Maciek

Data: 2016-06-14 01:31:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
500+ w bonach

"Maciek" njmvlm$4si$2@node1.news.atman.pl

i żadnego plusa nikt mu tutaj nie dokłada...

Plusem jest to, że można było sobie wcześniej pociupciać, a teraz jest z
tego kasa. Każdy obywatel staje się taką ku*wą ;-)

[wreszcie naród został doceniony; jaki naród -- taka reakcja wybranych władz]

Jak tak możesz?! Jak Ci nie wstyd?1

[niech widzą, że z wrażenia napisałem 1 zamiast !

BTW... jeśli kredyty brały rodziny -- te rodziny mają teraz z czego
spłacać kredyty frankowe... 5 stów może nie tylko zaspokoić apetyt
wynikający ze wzrostu kursu franka, ale może zniwelować całą ratę
do zera!]

--

500+ w bonach