5000 na rok

Data: 2010-09-23 02:08:45
Autor: \"Ja-Gaar\" Bestia Miiny
5000 na rok
Znacie teraz jakieś produkty/banki, które warto byłoby sprawdzić?
Na razie poradziłem pytać się w PKO, ale jak znam życie to najlepiej
samemu wiedzieć dokładnie który produkt się chce :)

Hm, mnie cos jakis czas molestuje Citi, w tym ostatnio,
oferta pozyczki ratalnej z karty kredytowej tzn przelew sumy
na konto, pozniej mozna to wyplacic w bankomacie.

Doradca zarzeka sie, ze calkowity koszty pozyczki w stosunku rocznym
to: dla kowty 10 tys - jest do zwrotu 10 600. Czyli wychodzi 6%.

Pytanie - jak im sie to w ogole oplaci?

Data: 2010-09-23 12:22:56
Autor: bim-bom
5000 na rok
W dniu 2010-09-23 11:08, "Ja-Gaar" Bestia Miiny pisze:
[...]

Nie 6%, ale ok. 12% - przecież przez ten rok cały czas spłacasz te pieniądze!

Data: 2010-09-23 04:23:09
Autor: \"Ja-Gaar\" Bestia Miiny
5000 na rok
Nie 6%, ale ok. 12% - przecież przez ten rok cały czas spłacasz te
pieniądze!

ale o sooo chozi?

Data: 2010-09-23 13:28:50
Autor: MarekZ
5000 na rok
Użytkownik ""Ja-Gaar" Bestia Miiny" <vranix@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2e36a74b-2ad4-44ce-8afd-690640d7801b@k30g2000vbn.googlegroups.com...
Nie 6%, ale ok. 12% - przecież przez ten rok cały czas spłacasz te
pieniądze!

ale o sooo chozi?

O to, że powinieneś zapoznać się z pojęciem "wartość pieniądza w czasie".

Data: 2010-09-24 00:04:22
Autor: Krzysztof Halasa
5000 na rok
bim-bom <julekmen@go2.pl> writes:

[...]

Wlasnie. Innymi slowy, srednie zadluzenie to w przyblizeniu polowa sumy
kredytu.

Nalezaloby dokladnie sprawdzic harmonogram. Moze tam takze byc jakas
"prowizja" na starcie, trickerzy stosuja rozne sztuczki. Tak czy owak,
kilkanascie % to wzglednie malo jak na kredyt tego typu.

Trzeba zawsze ogladac RRSO (nie mowie ze pytac o to, trzeba to miec na
pismie). To jest wskaznik, ktory mozna porownywac z (efektywnym)
oprocentowaniem np. lokat. Jakies tam koszty pozyczki mozna ustawic
rozmaicie, przy 5% "prowizji" i ratach "0%" (nie liczac tej prowizji)
efektywne oprocentowanie wyniesie > 10% (przy rocznej pozyczce - IOW
gdyby ktos za kwote kredytu zalozyl lokate 10+%, to wyciagajac z niej co
miesiac itp. kwote raty wyszedlby na zero wraz z koncem splacania
kredytu).
--
Krzysztof Halasa

5000 na rok