500W

Data: 2010-12-23 22:03:22
Autor: Mateusz
500W
Witajcie,

Czy wymiana zasilaczy na "lepsze" ma sens w kontekscie oszczedzania energii? Ostatnio odkrylem, ze moje 2 PC ciagna ok. 500W pradu non stop,   w tym jeden 75% czasu jest w IDLE a drugi 30% czasu w IDLE.

Kazdy ma 3 dyski HDD, dzialajace non stop. 24/24. Jeden CPI to c2d drugi to Athlon jaki¶ 6000+. W pierwszym Ati 3650 passywna w drugim onboard ati 3200. Zasilacze - ovbecnie nei pamietam, w któryms jest Amarox, co w drugim - Moze Corsair. Obydwa raczej w granicach 450W

Może doradzicie, co wymienic, żeby ograniczyć zuzycie energii?

Moze AMD z 65W na 45W?

Co jeszcze?

Data: 2010-12-23 22:33:30
Autor: RadoslawF
500W
Dnia 2010-12-23 22:03, Użytkownik Mateusz napisał:
[...]

Wył±czać jak nie pracuj±.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-26 22:11:26
Autor: Mateusz
500W
Użytkownik RadoslawF napisał:
[...]

Peacuj± 24/24 - wiec ta porada odpada ;)

Data: 2010-12-27 12:21:38
Autor: RadoslawF
500W
Dnia 2010-12-26 22:11, Użytkownik Mateusz napisał:

[...]

Razem pracuj± mniej niż połowę deklarowanego czasu.
Nawet je¶li kłopotliwe będzie wł±czanie i wył±czanie z ręki
to może niech jeden zast±pi oba wł±czone.
I będzie to bardziej wydajne niż wydanie kasy na dwa nettopy.

Pozdrawiam

Data: 2010-12-23 23:34:43
Autor: BartekK
500W
W dniu 2010-12-23 22:03, Mateusz pisze:
Czy wymiana zasilaczy na "lepsze" ma sens w kontekscie oszczedzania
energii? Ostatnio odkrylem, ze moje 2 PC ciagna ok. 500W pradu non stop,
w tym jeden 75% czasu jest w IDLE a drugi 30% czasu w IDLE.
Ale to PC czy PC + peryferia? Bo jeden monitor może ciągnąć 22W podczas pełnej pracy, a drugi 15W w idle i 150W podczas świecenia...
MoĹĽe ustaw jakieĹ› wygaszanie ekranu w sensownym czasie?

Kazdy ma 3 dyski HDD, dzialajace non stop. 24/24.
Jeden dysk to jakieś 2-3W, nie przejmowałbym się nimi zbytnio, 500W nie one robią... Poza tym "działające non-stop" tzn cały czas coś robią, czy tylko się kręcą? Może by im ustawić usypianie np po 3-5h?

Jeden CPI to c2d drugi
to Athlon jakiĹ› 6000+. W pierwszym Ati 3650 passywna w drugim onboard
ati 3200.
Czyli obie grafiki w miarę energooszczędne...

Zasilacze - ovbecnie nei pamietam, w ktĂłryms jest Amarox, co w
drugim - Moze Corsair. Obydwa raczej w granicach 450W
Może doradzicie, co wymienic, żeby ograniczyć zuzycie energii?
Zasilacze wiewają różną sprawność, chcesz wymieniać to szukaj najsłabszego dostępnego (200W spokojnie starczy na twój sprzęt) z certyfikatami 80+ itp (sprawność >80%, ale to jest podawane dla nominalnego obciążenia lub 70% obciążenia, a nie obciążenia 80W zasilacza o mocy maksymalnej 500W, bo wtedy jest gorzej)

Moze AMD z 65W na 45W?
Może, ale czy cała platforma jest energooszczędna?

Sprawdz czy masz włączone w biosie enhanced speedstep (dla c2d) lub cool&quiet (dla amd), czy masz w systemie operacyjnym odpowiednio ustawione zarządzanie energią (dla windowsa - wbrew nazwie - "minimalne zarządzanie energią" dopiero pozwala prawidłowo zwalniać procesorowi w idle).

Data: 2010-12-26 22:13:38
Autor: Mateusz
500W
Użytkownik BartekK napisał:

[...]

Podpowiedziales mi, dzieki, juz powlaczalem odpowiednie profile w systemach. Bo BIOS byl OK, natomiast systemy szly "pelna para" teraz AMD   sie ochlodzil z 45 do 35 stopni (i mniejsza czestotliwosc pokazuje CPU-Z), podobnie C2D, en sie nei ochodzil az tak, bo jedynie z 33 na 29 stopni, ale czestotliwosc tez spada z 3ghz na 2ghz)

Data: 2010-12-24 00:08:51
Autor: Gil
500W
Witajcie,

Czy wymiana zasilaczy na "lepsze" ma sens w kontekscie oszczedzania

Co¶ mi trudno uwierzyć w te ok 250W na komputer w idle.
Mam star± maszynk± na c2d q6600 (65nm - 90 W)
plus ATI 3860 2GBRam i 4 dyski. W idle ci±gnie max 170W (bez monitora)
A twoje maszyny s± słabsze. Szczególnie grafika zintegorawana.
Zasilacze Enermax 600W ale nie s±dzę aby to miało wielkie znaczenie.
Po co trzymasz komputery 24/24 czy to jakie¶ serwery? Do ¶ci±gania to jaki¶
nettop na atomie wystarczy co bierze ok 25W.

Data: 2010-12-26 22:15:17
Autor: Mateusz
500W
Użytkownik Gil napisał:
Witajcie,

Czy wymiana zasilaczy na "lepsze" ma sens w kontekscie oszczedzania

Co¶ mi trudno uwierzyć w te ok 250W na komputer w idle.

Kalkulacje robilem "na oko" patrzac po roznicach rachnkow od momentu wlaczenia kompa nr 2 w tryb 24/24 :)

Po co trzymasz komputery 24/24 czy to jakie¶ serwery? Do ¶ci±gania to jaki¶
nettop na atomie wystarczy co bierze ok 25W.

No ja musze miec 3 TB dyski na chodzie (bo musze!) ;)

Data: 2010-12-27 07:53:07
Autor: WS
500W
On 26 Gru, 22:15, Mateusz <mateusznos...@vp.pl> wrote:

Kalkulacje robilem "na oko" patrzac po roznicach rachnkow od momentu
wlaczenia kompa nr 2 w tryb 24/24 :)

Najlepiej zaczac od porzadnego zmierzenia mocy... zwlaszcza, ze
zajmuje to 5-10minut: wylaczasz wszystkie inne odbiorniki pradu,
zostawiasz kompy i mierzysz tym licznikiem, ktorym sie rozliczasz...(+
stper/zegarek z sekundnikiem) -  sprowadza sie to np. do policzenia
obrotow tarczy w ciagu 1-2minut i trywialnego przeliczenia - na
liczniku powinna byc podana ilosc obrotow na kWh, (lub zmierzenia
czasu kilku pelnych obrotow tarczy, jak ci wygodniej)

WS

Data: 2010-12-27 21:29:46
Autor: Roman
500W

Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisal w wiadomosci news:abf01533-5762-4f78-9e13-10816deb4c06v17g2000yqv.googlegroups.com...
[...]

Prosty ale wystarczajacy sposób, warto po pomiarze odlaczyc komputer i zobaczyc czy licznik sie kreci.
Mozna troche zainwestowac
http://www.twenga.pl/dir-Ogrod-i-majsterkowanie,Narzedzia-pomiarowe,Watomierz

Data: 2010-12-27 22:12:24
Autor: Mateusz
500W
Użytkownik Roman napisał:

Mozna troche zainwestowac
http://www.twenga.pl/dir-Ogrod-i-majsterkowanie,Narzedzia-pomiarowe,Watomierz

Biore :)

Data: 2010-12-28 00:03:54
Autor: animka
500W
W dniu 2010-12-27 22:12, Mateusz pisze:
Użytkownik Roman napisał:

Mozna troche zainwestowac
http://www.twenga.pl/dir-Ogrod-i-majsterkowanie,Narzedzia-pomiarowe,Watomierz

Biore :)

Ja to musiałabym kupić przynajmniej 3 szt (przydałoby się 5), żeby do każdego gniazdka podłaczyć.

--
animka

Data: 2010-12-28 00:32:51
Autor: JoteR
500W
"animka" napisała:

[...]

Wężykiem, wężykiem...

JoteR

Data: 2010-12-28 01:15:42
Autor: animka
500W
W dniu 2010-12-28 00:32, JoteR pisze:
"animka" napisała:

[...]

Jak można do tego jednego urządzenia podłączyć wężykami ze 4, 5 gniazdek to czemu nie :-) W jednym lodówka, w drugim okap, w trzecim listwa z wtyczkami do komputera,drukarki bramki routera i głośników, w czwartym gniazdku listwa z wtyczkami do budzika, lampy i telefonu bezprzewopdowego. W piątym listwa z wtyczkami go telewizora, magnetowidu, miniwiezy i odtwarzacza DVD.

--
animka

Data: 2010-12-28 01:30:43
Autor: Dawid
500W
"animka" napisała:

[...]

No i chyba najlepszy świąteczny numer- patrz odpowiedż Animki- :-)
Tym kabaretowym akcentem poĹĽegnamy stary rok, tego nikt nie przebije.
Jote jesteĹ› wielki :-)

Data: 2010-12-28 17:38:34
Autor: animka
500W
W dniu 2010-12-28 01:30, Dawid pisze:
Wężykiem, wężykiem...

>  JoteR
No i chyba najlepszy świąteczny numer- patrz odpowiedż Animki-:-)
Tym kabaretowym akcentem poĹĽegnamy stary rok, tego nikt nie przebije.
Jote jesteĹ› wielki:-)

Owszem, Jotte jest wielki, a Ty mu nawet do kolan nie sięgasz :-)

Nie zauważyłeś na obrazkach, że ten licznik się wkłada do gniazdka i dopiero podłącza do niego jakąś jedn a wtyczkę?

--
animka

Data: 2010-12-28 23:17:14
Autor: Dawid
500W
W dniu 2010-12-28 17:38, animka pisze:
> [...]
Jote jesteĹ› wielki:-)

Owszem, Jotte jest wielki, a Ty mu nawet do kolan nie sięgasz :-)

Ty sięgasz gdzie trzeba i możesz mu .......... zrobić dobrze.

Data: 2010-12-29 00:11:29
Autor: animka
500W
W dniu 2010-12-28 23:17, Dawid pisze:
[...]

No i się wydało kim właściwie jesteś. Pewnie nie zaimponujesz Jottemu!

--
animka

Data: 2010-12-28 15:33:53
Autor: Mateusz
500W
Użytkownik Roman napisał:

[...]

A ja po prostu podepne przed upsami ;)

Data: 2010-12-28 17:41:33
Autor: animka
500W
Użytkownik Roman napisał:

[...]

Bo masz jeden. Ja mam w jednym pokoju 3 listwy z popodłączanymi urządzeniami/sprzętem. W kuchni w jednym gniazdku-lodówka, w drugim okap.
To wszystko zuĹĽywa prÄ…d w tym samym czasie.

--
animka

Data: 2010-12-28 17:48:13
Autor: Mateusz
500W
Użytkownik Roman napisał:

[...]

Bo masz jeden.

Ups? Nie, dwa mam :) Ogolnie to po wymianie instalacji elektrycznej i wydzieleniu osobnego "obiegu" tylko pod komputery nie obawiam sie 2 kompow ciagnac z jednego "power"-gniazdka :)

Ja mam w jednym pokoju 3 listwy z popodłączanymi urządzeniami/sprzętem.

Listwy sa podlaczone do UPSĂłw ;)

Data: 2010-12-28 00:23:03
Autor: WS
500W
On 27 Gru, 21:29, "Roman" <r...@SPAMgazeta.pl> wrote:

Mozna troche zainwestowachttp://www.twenga.pl/dir-Ogrod-i-majsterkowanie,Narzedzia-pomiarowe,W...

....mozna, ale szkoda kasy ;)
w koncu nie wazne ile toto bierze, ale ile za to placimy, czyli pomiar
tym zaplombowanym licznikiem wg ktorego nas rozliczaja daje wyniki
najdokladniejsze...

WS

PS. przy okazji przetestuje sie licznik, mozna tez sprawdzic liniowosc
licznika mierzac moc:
1. najpierw te kompy,
2. 10 zarowek x 100W
3. kompy + zarowki

moc "1" powinna byc rowna "3" minus "2", a "2" zblizone do 1kW (ale to
juz zalezy na ile dokladnie chinczykowi zarowki sie wyprodukowalo...)

Data: 2010-12-24 09:16:53
Autor: Roman
500W

Użytkownik "Mateusz" <mateusznospam@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:if0den$b3c$1news.onet.pl...
[...]

czy możesz opisać swoj układ pomiarowy

Data: 2010-12-26 22:41:24
Autor: Pszemol
500W
"Roman" <rsz4@SPAMgazeta.pl> wrote in message news:if1l98$bsn$1mx1.internetia.pl...
czy możesz opisać swoj układ pomiarowy

Jego układ pomiarowy to "oko" :-)))))))))

Data: 2010-12-24 16:14:08
Autor: Tomek Banach
500W
W dniu 2010-12-23 22:03, Mateusz pisze:

Może doradzicie, co wymienic, żeby ograniczyć zuzycie energii?

Najpierw policz ile musisz zainwestować i ile dzięki temu oszczędzisz - na moje oko to ta inwestycja nie zwróci Ci się w czasie życiu sprzętu.

--
Tomek

Data: 2010-12-26 23:55:52
Autor: ptoki
500W
On 24 Gru, 16:14, Tomek Banach <banciur_nosp...@banciur.org> wrote:
> [...]

Najpierw policz ile musisz zainwestować i ile dzięki temu oszczędzisz -
na moje oko to ta inwestycja nie zwróci Ci się w czasie życiu sprzętu.

100W mniej daje po roku 876kWh czyli z grubsza jakies 420zl. IMO warto
walczyc nawet wymianiajac sprzet na inny.

Data: 2010-12-27 11:32:22
Autor: Mateusz
500W
Użytkownik ptoki napisał:
[...]

Wlasnie mysle o wymianie procka AMD ne ten 4-rdzeniowy ....405e :) Bo pobiera chyba polowe tego co Athlon 64 x2 6000+ :) co w polaczeniu cool and quiet oraz sprzedazy obecnego procka bedzie ekonomicznie uzasadnione

Data: 2010-12-30 09:30:53
Autor: Marx
500W
Możesz też wymienić 3 dyski na jeden je¶li to nie jest RAID jaki¶, a wydajno¶ć nie jest kluczowa. Wył±czenie monitora to chyba oczywista oczywisto¶ć, wymiana procesora na energooszczędny też nie jest złym pomysłem. Można też zrobić undervolting, po czym zmniejszyć ilo¶ć wentylatorów w obudowie lub je spowolnić. C&Q oraz speedstep s± obowi±zkowe w serwerach i widzę że już je wł±czyłe¶. Wymiana zasilacza to chyba ostatnia rzecz o której bym my¶lał.
A generalnie je¶li zależy ci na energooszczędno¶ci, to powiniene¶ komputer składać od samego pocz±tku maj±c to na uwadze. Np warto kupić płytę z integr±, serwery rzadko potrzebuj± wypasionego 3d. S± też chipsety które s± bardziej i mniej pr±dożerne. W serwerze warto zainstalować system bez GUI, który sam z siebie mniej obci±ża procesor. Taki Linux ma np możliwo¶ć tworzenia własnych schematów C&Q - można zrobić tak że dopiero dłuższe obci±żenie powoduje wzrost częstotliwo¶ci pracy procesora.
Wszystko zależy od tego co ten serwer robi.
Marx

500W