500W

Data: 2010-12-24 00:08:51
Autor: Gil
500W
Witajcie,

Czy wymiana zasilaczy na "lepsze" ma sens w kontekscie oszczedzania

Co¶ mi trudno uwierzyæ w te ok 250W na komputer w idle.
Mam star± maszynk± na c2d q6600 (65nm - 90 W)
plus ATI 3860 2GBRam i 4 dyski. W idle ci±gnie max 170W (bez monitora)
A twoje maszyny s± s³absze. Szczególnie grafika zintegorawana.
Zasilacze Enermax 600W ale nie s±dzê aby to mia³o wielkie znaczenie.
Po co trzymasz komputery 24/24 czy to jakie¶ serwery? Do ¶ci±gania to jaki¶
nettop na atomie wystarczy co bierze ok 25W.

Data: 2010-12-26 22:15:17
Autor: Mateusz
500W
U¿ytkownik Gil napisa³:
Witajcie,

Czy wymiana zasilaczy na "lepsze" ma sens w kontekscie oszczedzania

Co¶ mi trudno uwierzyæ w te ok 250W na komputer w idle.

Kalkulacje robilem "na oko" patrzac po roznicach rachnkow od momentu wlaczenia kompa nr 2 w tryb 24/24 :)

Po co trzymasz komputery 24/24 czy to jakie¶ serwery? Do ¶ci±gania to jaki¶
nettop na atomie wystarczy co bierze ok 25W.

No ja musze miec 3 TB dyski na chodzie (bo musze!) ;)

Data: 2010-12-27 07:53:07
Autor: WS
500W
On 26 Gru, 22:15, Mateusz <mateusznos...@vp.pl> wrote:

Kalkulacje robilem "na oko" patrzac po roznicach rachnkow od momentu
wlaczenia kompa nr 2 w tryb 24/24 :)

Najlepiej zaczac od porzadnego zmierzenia mocy... zwlaszcza, ze
zajmuje to 5-10minut: wylaczasz wszystkie inne odbiorniki pradu,
zostawiasz kompy i mierzysz tym licznikiem, ktorym sie rozliczasz...(+
stper/zegarek z sekundnikiem) -  sprowadza sie to np. do policzenia
obrotow tarczy w ciagu 1-2minut i trywialnego przeliczenia - na
liczniku powinna byc podana ilosc obrotow na kWh, (lub zmierzenia
czasu kilku pelnych obrotow tarczy, jak ci wygodniej)

WS

Data: 2010-12-27 21:29:46
Autor: Roman
500W

Uzytkownik "WS" <LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl> napisal w wiadomosci news:abf01533-5762-4f78-9e13-10816deb4c06v17g2000yqv.googlegroups.com...
[...]

Prosty ale wystarczajacy sposób, warto po pomiarze odlaczyc komputer i zobaczyc czy licznik sie kreci.
Mozna troche zainwestowac
http://www.twenga.pl/dir-Ogrod-i-majsterkowanie,Narzedzia-pomiarowe,Watomierz

Data: 2010-12-27 22:12:24
Autor: Mateusz
500W
U¿ytkownik Roman napisa³:

Mozna troche zainwestowac
http://www.twenga.pl/dir-Ogrod-i-majsterkowanie,Narzedzia-pomiarowe,Watomierz

Biore :)

Data: 2010-12-28 00:03:54
Autor: animka
500W
W dniu 2010-12-27 22:12, Mateusz pisze:
Użytkownik Roman napisał:

Mozna troche zainwestowac
http://www.twenga.pl/dir-Ogrod-i-majsterkowanie,Narzedzia-pomiarowe,Watomierz

Biore :)

Ja to musiałabym kupić przynajmniej 3 szt (przydałoby się 5), żeby do każdego gniazdka podłaczyć.

--
animka

Data: 2010-12-28 00:32:51
Autor: JoteR
500W
"animka" napisała:

[...]

Wężykiem, wężykiem...

JoteR

Data: 2010-12-28 01:15:42
Autor: animka
500W
W dniu 2010-12-28 00:32, JoteR pisze:
"animka" napisała:

[...]

Jak można do tego jednego urządzenia podłączyć wężykami ze 4, 5 gniazdek to czemu nie :-) W jednym lodówka, w drugim okap, w trzecim listwa z wtyczkami do komputera,drukarki bramki routera i głośników, w czwartym gniazdku listwa z wtyczkami do budzika, lampy i telefonu bezprzewopdowego. W piątym listwa z wtyczkami go telewizora, magnetowidu, miniwiezy i odtwarzacza DVD.

--
animka

Data: 2010-12-28 01:30:43
Autor: Dawid
500W
"animka" napisała:

[...]

No i chyba najlepszy świąteczny numer- patrz odpowiedż Animki- :-)
Tym kabaretowym akcentem pożegnamy stary rok, tego nikt nie przebije.
Jote jesteÅ› wielki :-)

Data: 2010-12-28 17:38:34
Autor: animka
500W
W dniu 2010-12-28 01:30, Dawid pisze:
Wężykiem, wężykiem...

>  JoteR
No i chyba najlepszy świąteczny numer- patrz odpowiedż Animki-:-)
Tym kabaretowym akcentem pożegnamy stary rok, tego nikt nie przebije.
Jote jesteÅ› wielki:-)

Owszem, Jotte jest wielki, a Ty mu nawet do kolan nie sięgasz :-)

Nie zauważyłeś na obrazkach, że ten licznik się wkłada do gniazdka i dopiero podłącza do niego jakąś jedn a wtyczkę?

--
animka

Data: 2010-12-28 23:17:14
Autor: Dawid
500W
W dniu 2010-12-28 17:38, animka pisze:
> [...]
Jote jesteÅ› wielki:-)

Owszem, Jotte jest wielki, a Ty mu nawet do kolan nie sięgasz :-)

Ty sięgasz gdzie trzeba i możesz mu .......... zrobić dobrze.

Data: 2010-12-29 00:11:29
Autor: animka
500W
W dniu 2010-12-28 23:17, Dawid pisze:
[...]

No i się wydało kim właściwie jesteś. Pewnie nie zaimponujesz Jottemu!

--
animka

Data: 2010-12-28 15:33:53
Autor: Mateusz
500W
Użytkownik Roman napisał:

[...]

A ja po prostu podepne przed upsami ;)

Data: 2010-12-28 17:41:33
Autor: animka
500W
Użytkownik Roman napisał:

[...]

Bo masz jeden. Ja mam w jednym pokoju 3 listwy z popodłączanymi urządzeniami/sprzętem. W kuchni w jednym gniazdku-lodówka, w drugim okap.
To wszystko zużywa prąd w tym samym czasie.

--
animka

Data: 2010-12-28 17:48:13
Autor: Mateusz
500W
Użytkownik Roman napisał:

[...]

Bo masz jeden.

Ups? Nie, dwa mam :) Ogolnie to po wymianie instalacji elektrycznej i wydzieleniu osobnego "obiegu" tylko pod komputery nie obawiam sie 2 kompow ciagnac z jednego "power"-gniazdka :)

Ja mam w jednym pokoju 3 listwy z popodłączanymi urządzeniami/sprzętem.

Listwy sa podlaczone do UPSów ;)

Data: 2010-12-28 00:23:03
Autor: WS
500W
On 27 Gru, 21:29, "Roman" <r...@SPAMgazeta.pl> wrote:

Mozna troche zainwestowachttp://www.twenga.pl/dir-Ogrod-i-majsterkowanie,Narzedzia-pomiarowe,W...

....mozna, ale szkoda kasy ;)
w koncu nie wazne ile toto bierze, ale ile za to placimy, czyli pomiar
tym zaplombowanym licznikiem wg ktorego nas rozliczaja daje wyniki
najdokladniejsze...

WS

PS. przy okazji przetestuje sie licznik, mozna tez sprawdzic liniowosc
licznika mierzac moc:
1. najpierw te kompy,
2. 10 zarowek x 100W
3. kompy + zarowki

moc "1" powinna byc rowna "3" minus "2", a "2" zblizone do 1kW (ale to
juz zalezy na ile dokladnie chinczykowi zarowki sie wyprodukowalo...)

500W