500W

Data: 2010-12-24 16:14:08
Autor: Tomek Banach
500W
W dniu 2010-12-23 22:03, Mateusz pisze:

Może doradzicie, co wymienic, żeby ograniczyć zuzycie energii?

Najpierw policz ile musisz zainwestować i ile dzięki temu oszczędzisz - na moje oko to ta inwestycja nie zwróci Ci się w czasie życiu sprzętu.

--
Tomek

Data: 2010-12-26 23:55:52
Autor: ptoki
500W
On 24 Gru, 16:14, Tomek Banach <banciur_nosp...@banciur.org> wrote:
> [...]

Najpierw policz ile musisz zainwestować i ile dzięki temu oszczędzisz -
na moje oko to ta inwestycja nie zwróci Ci się w czasie życiu sprzętu.

100W mniej daje po roku 876kWh czyli z grubsza jakies 420zl. IMO warto
walczyc nawet wymianiajac sprzet na inny.

Data: 2010-12-27 11:32:22
Autor: Mateusz
500W
Użytkownik ptoki napisał:
[...]

Wlasnie mysle o wymianie procka AMD ne ten 4-rdzeniowy ....405e :) Bo pobiera chyba polowe tego co Athlon 64 x2 6000+ :) co w polaczeniu cool and quiet oraz sprzedazy obecnego procka bedzie ekonomicznie uzasadnione

Data: 2010-12-30 09:30:53
Autor: Marx
500W
Możesz też wymienić 3 dyski na jeden jeśli to nie jest RAID jakiś, a wydajność nie jest kluczowa. Wyłączenie monitora to chyba oczywista oczywistość, wymiana procesora na energooszczędny też nie jest złym pomysłem. Można też zrobić undervolting, po czym zmniejszyć ilość wentylatorów w obudowie lub je spowolnić. C&Q oraz speedstep są obowiązkowe w serwerach i widzę że już je włączyłeś. Wymiana zasilacza to chyba ostatnia rzecz o której bym myślał.
A generalnie jeśli zależy ci na energooszczędności, to powinieneś komputer składać od samego początku mając to na uwadze. Np warto kupić płytę z integrą, serwery rzadko potrzebują wypasionego 3d. Są też chipsety które są bardziej i mniej prądożerne. W serwerze warto zainstalować system bez GUI, który sam z siebie mniej obciąża procesor. Taki Linux ma np możliwość tworzenia własnych schematów C&Q - można zrobić tak że dopiero dłuższe obciążenie powoduje wzrost częstotliwości pracy procesora.
Wszystko zależy od tego co ten serwer robi.
Marx

500W