58 proc. Polaków nie chce pomnika Lecha Kaczyńskiego w Warszawie.

Data: 2010-10-13 14:24:44
Autor: Jarek nie obronił kżyża
58 proc. Polaków nie chce pomnika Lecha Kaczyńskiego w Warszawie.
58 proc. Polaków jest przeciwnych budowie pomnika Lecha Kaczyńskiego w Warszawie; 34 proc. chciałoby, aby prezydent, który zginął w katastrofie smoleńskiej, miał pomnik w stolicy - wynika z sondażu CBOS.

Zdecydowanie przeciwnych budowie pomnika jest 34 proc. badanych; 24 proc. uważa, że pomnik raczej nie powinien powstać.

Pomysł budowy pomnika zdecydowanie popiera 11 proc. Polaków; zdaniem 23 proc. badanych pomnik powinien raczej powstać. 8 proc. nie ma w tej sprawie zdania.

CBOS zauważa, że tylko zwolennicy PiS jednoznacznie opowiadają się za tym, by Lechowi Kaczyńskiemu postawić pomnik w Warszawie.

Wśród zwolenników PiS 68 proc. uważa, że pomnik powinien zostać wybudowany; 26 proc. stoi na stanowisku, że nie powinien. 40 proc. sympatyków PSL opowiada się za powstaniem pomnika Lecha Kaczyńskiego; 53 proc. jest odmiennego zdania. Wśród zwolenników SLD tylko 19 proc. chce budowy pomnika; 78 jest temu przeciwnych. Także 19 proc. sympatyków PO opowiada się za tym, by pomnik powstał; 79 proc. ma w tej sprawie przeciwne zdanie.

Wśród przeciwników budowy pomnika - wynika z badania CBOS - dominuje opinia, że Lech Kaczyński został już wystarczająco uhonorowany: pochówkiem na Wawelu, jak i już istniejącymi i planowanymi miejscami pamięci (uważa tak 48 proc. przeciwników budowy pomnika).

35 proc. z grupy przeciwników argumentuje, że mimo tragicznej śmierci Lech Kaczyński nie był na tyle wybitnym politykiem, by zasługiwał na pomnik. 12 proc. sprzeciwiających się upamiętnianiu w ten sposób Lecha Kaczyńskiego jest zdania, że póki co nie można jeszcze ocenić znaczenia jego prezydentury.

Wśród zwolenników wzniesienia pomnika przeważa opinia, że powinno się to zrobić przede wszystkim dlatego, iż Kaczyński zginął tragicznie wypełniając obowiązki prezydenta (52 proc. tak sądzi). 13 proc. osób z tej grupy uważa, iż Kaczyński zasługuje na pomnik, bo był wybitnym politykiem i położył wielkie zasługi dla Polski. Z kolei zdaniem 32 proc. badanych Lech Kaczyński powinien być uhonorowany pomnikiem w Warszawie zarówno z powodu swoich zasług dla Polski, jak i z powodu śmierci podczas wypełniania obowiązków.

38 proc. zwolenników budowy pomnika opowiada się za tym, by powstał on gdziekolwiek w Warszawie, byle było to ładne miejsce. 26 proc. osób z tej grupy chce, by pomnik został ulokowany w okolicach Pałacu Prezydenckiego na Krakowskim Przedmieściu. 17 proc. opowiada się za tym, by pomnik stanął przed Pałacem. 13 proc. chce, by znalazł się gdzieś w centrum stolicy.

Badanie przeprowadzono w dniach 1-8 września na liczącej 1041 osób reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski.

http://wiadomosci.onet.pl/raporty/walka-o-krzyz/polacy-zabrali-glos-ws-pomnika-l-kaczynskiego,1,3732860,wiadomosc.html

Przemysław Warzywny

--

Publicysta Cezary Michalski o Jarosławie Kaczyńskim: nasz dupowaty Hitler już o Henrykę Krzywonos może się potknąć w swoim nieudolnym marszu do władzy".

"Działalność karłów moralnych nie jest warta publicznej uwagi.
Władysław Bartoszewski"

Data: 2010-10-13 14:44:22
Autor: Dirko
Użytkownik "Jarek nie obronił kżyża" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomości news:i948ed$slf$1inews.gazeta.pl...

58 proc. Polaków jest przeciwnych budowie pomnika Lecha Kaczyńskiego w Warszawie;
    ...a to niewdzięcznicy

Data: 2010-10-13 21:04:46
Autor: dK

Użytkownik "Dirko" <jacki.dirko@wp.pl> napisał w wiadomości news:i949iv$4s1$1news.vectranet.pl...
[...]

Spoko, jak wygrają wybory Prawdziwi Polacy to te 58% się deportuje do Moskwy albo Izraela.
Zostaną sami wdzięcznicy :)

dK

Data: 2010-10-13 23:39:44
Autor: awe

Użytkownik "dK" <caria@wp.pl> napisał w wiadomości news:4cb602da$0$27034$65785112news.neostrada.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -
wdziecznicy to juz tam sa albo sie wybieraja
awe

Data: 2010-10-13 14:44:38
Autor: MH
58 proc. Polaków nie chce pomnika Lecha Kaczyńskiego w Warszawie.
[ciach]

Ja też chcę !!  Rzondam jeszcze KŻYŻY na karzdym skżyżowaniu drogowym.

MH

Data: 2010-10-13 14:58:26
Autor: jadrys
  W dniu 2010-10-13 14:24, Jarek nie obronił kżyża pisze:
[...]

No i co z tego? Od kiedy "władyków"tego kraju interesuje wola narodu?

Data: 2010-10-13 15:14:02
Autor: Jarek nie obronił kżyża

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i94aem$9h3$1news.onet.pl...
[...]

Od 16. XI. 2007.

Przemysław Warzywny

Data: 2010-10-13 15:17:28
Autor: jadrys
  W dniu 2010-10-13 15:14, Jarek nie obronił kżyża pisze:

[...]

Dobry żart...  Chciałbym mieć twoje poczycie humoru, Jacku.

Data: 2010-10-13 15:29:19
Autor: Jarek nie obronił kżyża

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i94bj3$d9e$1news.onet.pl...
[...]

vice versa

Przemysław Warzywny

Data: 2010-10-13 17:36:41
Autor: heÂŽsk
On Wed, 13 Oct 2010 14:58:26 +0200, jadrys <andrzej203@op.pl> wrote:

> [...]
>

> Przemysław Warzywny
>

> -- >

No i co z tego? Od kiedy "władyków"tego kraju interesuje wola narodu?

 wybryki garstki oszolomow to nie wola narodu!

Data: 2010-10-13 20:45:05
Autor: jadrys

   W dniu 2010-10-13 14:24, Jarek nie obronił kĹźyĹźa pisze:
[...]

Tu chodzi o poważniejsze sprawy, jak chociażby sprowadzenie jankeskich wojsk do Polski, przystąpienie do NATO czy ta łupieżcza prywatyzacja polskiego majątku narodowego..

Data: 2010-10-13 21:10:04
Autor: dK

Użytkownik "jadrys" <andrzej203@op.pl> napisał w wiadomości news:i94up9$ara$1news.onet.pl...
[...]

Lech K. nieomal posłał Sikorskiego do Trybunału Stanu za  prĂłby rzekomego torpedowania porozumienia w sprawie tarczy rakietowej w  ostatniej fazie negocjacji. Ale dzielna postawa brata Pana Prezesa Przenajświętszego przypieczętowała przybycie chłopakĂłw zza oceanu.
Co do łupieżczej prywatyzacji to proszę o fakty a nie demagogię.

dK

Data: 2010-10-13 17:36:40
Autor: heÂŽsk
58 proc. Polaków nie chce pomnika Lecha Kaczyńskiego w Warszawie.
On Wed, 13 Oct 2010 14:24:44 +0200, Jarek nie obronił kżyża <Brońmy RP
przed pisem@..pl> wrote:

58 proc. Polaków jest przeciwnych budowie pomnika Lecha Kaczyńskiego w Warszawie; 34 proc. chciałoby, aby prezydent, który zginął w katastrofie smoleńskiej, miał pomnik w stolicy - wynika z sondażu CBOS. [...]

nie lepiej postawic jeden okazaly pomnik z napisem:
"Prawo i Sprawiedliwosc - prawdziwi Polacy!" ?
na tabliczce mozna wymienic slawne nazwiska a w urnie
zachowac dla potomnych przemowienia prezesa PiS np. oredzie przyjaciol moskali, chwalenie gierka i prl,
video z popisow pod palacem prezydenckim itp itd.
bedzie to przestroga do czego prowadzi buta!

Data: 2010-10-13 21:12:04
Autor: dK

przed pisem@..pl> wrote:

[...]

Wolałbym konstytucyjny zapis o zakazie propagowania kaczyzmu. Co prawda to groteskowy, ale jednak faszyzm.

dK

58 proc. Polaków nie chce pomnika Lecha Kaczyńskiego w Warszawie.