5W 40 zamiast 5W30, czy mogÄ™ ?

Data: 2011-01-26 20:49:56
Autor: Lewis
5W 40 zamiast 5W30, czy mogÄ™ ?
W dniu 2011-01-26 20:37, Tomasz pisze:
Czy mogę dotychczas używany olej syntetyczny Castrol 5W 30 zamienić na
również syntetyczny Elf 5W 40 ? Dla wygody po prostu, zamawiałbym jeden
do dwu samochodów.

Nowozdobyta wiedza z google'a mówi że jak najbardziej, pytanie czy
dobrze odrobiłem i zrozumiałem lekcję ? Samochhód KIA Picanto '04 z
prawdziwym przebiegiem 15 kkm.

Możesz, byle spełniał resztę norm w stylu ACEA, API.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-01-26 20:55:01
Autor: zinek
5W 40 zamiast 5W30, czy mogÄ™ ?

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ihptt5$ao6$1news.onet.pl...
[...]

dokladnie ... mozesz cos klase wyzej niz np SJ / CF
wlanie klasy gorszej niz to czego aktualnie uzywasz - jest niewskazane...
..

Data: 2011-01-26 21:14:18
Autor: Tomasz
5W 40 zamiast 5W30, czy mogê ?
W dniu 26.01.2011 20:49, Lewis pisze:
[...]

Mo¿esz, byle spe³nia³ resztê norm w stylu ACEA, API.

Za instrukcj± KIA: "olej silnikowy : klasyfikacja - API klasy SH lub wy¿szy dla silników benzynowych". Czyli taki pierwszy z brzegu http://allegro.pl/show_item.php?item=1427960228 bêdzie dobry ?
Trudno mi powiedzieæ co jest wlane aktualnie, na fakturze mam beczkowany Castrol Profesional 5W-30 LongIII b- czy to jest to samo co Castrol SLX ?

Data: 2011-01-26 22:27:33
Autor: Lewis
5W 40 zamiast 5W30, czy mogÄ™ ?
W dniu 2011-01-26 21:14, Tomasz pisze:
W dniu 26.01.2011 20:49, Lewis pisze:
[...]

Możesz, byle spełniał resztę norm w stylu ACEA, API.

Za instrukcjÄ… KIA: "olej silnikowy : klasyfikacja - API klasy SH lub
wyższy dla silników benzynowych". Czyli taki pierwszy z brzegu
http://allegro.pl/show_item.php?item=1427960228 będzie dobry ?

ACEA : A3/B3/B4 API: SL/CF
Jeżeli benzyniak to normy spełnia i nawet przewyższa.

Trudno mi powiedzieć co jest wlane aktualnie, na fakturze mam beczkowany
Castrol Profesional 5W-30 LongIII b- czy to jest to samo co Castrol SLX ?

To SLX LongLife 3. wg normy VW: ACEA A3/B4/C3 " API SL / CF

Jak rozczytać ACEA:
http://www.flpoland.pl/content/view/45/35/

Podsumowując możesz lać tego elfa.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-01-26 23:00:08
Autor: Tomasz
5W 40 zamiast 5W30, czy mogê ?
W dniu 26.01.2011 22:27, Lewis pisze:
[tnê, dziêkuj±c za linka]
Podsumowuj±c mo¿esz laæ tego elfa.

Bardzo Ci dziêkujê oraz innym, którzy udzielili siê w w±tku.

5W 40 zamiast 5W30, czy mogÄ™ ?