5W 40 zamiast 5W30, czy mogę ?

Data: 2011-01-26 20:49:22
Autor: mbuniek
5W 40 zamiast 5W30, czy mogę ?
Czy mogę dotychczas używany olej syntetyczny Castrol 5W 30 zamienić na również syntetyczny Elf 5W 40 ? Dla wygody po prostu, zamawiałbym jeden do dwu samochodów.

Nowozdobyta wiedza z google'a mówi że jak najbardziej, pytanie czy dobrze odrobiłem i zrozumiałem lekcję ? Samochhód KIA Picanto '04 z prawdziwym przebiegiem 15 kkm.

Porownaj klasy olejow, tak mala roznica w klasach nie powinna miec zadnego wplywu na silnik.
Do toyoty zalecaja 5W30 ja leje LOTOSA 5W40 nie stwierdzilem jakichkolwiek problemow, autko ma 235 kkm. Ale sa inne parametry ktorymi nalezaloby sie kierowac, z tylu na opakowaniu masz zalecenia producentow itp itd, jak duzo sie pokrywa to spokojnie mozesz lac.

Buniek

5W 40 zamiast 5W30, czy mogę ?