Data: 2013-11-15 19:00:06 | |
Autor: Tata | |
5W40 kontra 5W30 | |
Do mojego silnika producent zaleca olej silnikowy 10W40. Stale zalewam syntetyk 5W40 i nie ma problemĂłw. Jakie zagroĆŒenia stwarza praca silnika na oleju syntetycznym 5W30?
Z powaĆŒaniem MJ |
|
Data: 2013-11-15 19:45:56 | |
Autor: J.F | |
5W40 kontra 5W30 | |
UĆŒytkownik "Tata" napisaĆ w wiadomoĆci grup
Do mojego silnika producent zaleca olej silnikowy 10W40. Stale zalewam syntetyk 5W40 i nie ma problemĂłw. Jakie zagroĆŒenia stwarza praca silnika na oleju syntetycznym 5W30? Niby za rzadki jak juz sie silnik rozgrzeje, a szczegolnie w upalne lata na szybkiej autostradzie. Podejrzewam ze nic sie nie stanie, ale jak sie jednak stanie ... bedziesz sobie w brode plul. lej 40, skoro tak zalecaja. J. |
|
Data: 2013-11-15 20:03:42 | |
Autor: Hinek | |
5W40 kontra 5W30 | |
UĆŒytkownik "J.F" napisaĆ
CzyĆŒbyĆ uwaĆŒaĆ, ĆŒe producent silnika dobraĆ wĆaĆciwy olej do swojego produktu ??? To naprawdÄ odosobnione twierdzenie na PMSie. No chyba, ĆŒe to ĆŒart.. Pozdr -- Hinek |
|
Data: 2013-11-16 11:39:35 | |
Autor: J.F. | |
5W40 kontra 5W30 | |
Dnia Fri, 15 Nov 2013 20:03:42 +0100, Hinek napisał(a):
Użytkownik "J.F" napisał Nie, nie twierdze ze dobral najlepiej ... ale skoro czlowiek nie dysponuje flota pojazdow do testow ani laboratorium olejowym, to jak moze dobrac lepiej ? Poza tym zauwaz ze nie napisalem "nie lej 5W, skoro producent zaleca 10W" :-) No i tak prawde mowiac ... producent powinien dobrac olej tak, aby silnik przejechal dlugo, ale nie za dlugo. 220 kkm moze byc w sam raz. No i teraz nacisk na spalanie, ekologie - producent moze tak dobrac aby dobrze wypasc, pieprzyc ze silnik 200kkm nie dociagnie, wazne aby gwarancje przetrwal. J. |
|
Data: 2013-11-16 09:02:27 | |
Autor: misiek | |
5W40 kontra 5W30 | |
Użytkownik "Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l65nf2$jjg$1news.dialog.net.pl... Do mojego silnika producent zaleca olej silnikowy 10W40. Stale zalewam syntetyk 5W40 i nie ma problemów. Jakie zagrożenia stwarza praca silnika na oleju syntetycznym 5W30? w codziennej, normalnej eksploatacji imho zadnej... chyba ze palujesz silnik na torze w ekstremalnych warunkach... a i tam pewnie roznice trudno zauwazalne |
|
Data: 2013-11-16 11:03:59 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
5W40 kontra 5W30 | |
Dnia Sat, 16 Nov 2013 09:02:27 +0100, misiek napisał(a):
Użytkownik "Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:l65nf2$jjg$1news.dialog.net.pl... Tam już różnice jak najbardziej zauważalne, tzn. mierzalne. Jak już zjeżdżasz z tego toru i silnik chodzi na wolnych obrotach, to od letniej klasy lepko¶ci bardzo zależy ci¶nienie oleju. Na takim 5W30, po ostrzejszej jeŒdzie, na wolnych obrotach ci¶nienie lubi spa¶æ bardzo nisko, bywa że siê kontrolki ci¶nienia zapalaj±. Oczywi¶cie wszystko zależy też od konstrukcji - czy ma chłodnicê oleju, jak± itd... |
|
Data: 2013-11-16 12:37:09 | |
Autor: CzesĆaw WiĆniak | |
5W40 kontra 5W30 | |
Do mojego silnika producent zaleca olej silnikowy 10W40. Stale zalewam WĆaĆciwie ĆŒadnego. Chyba, ĆŒe go katujesz albo podrĂłĆŒujesz w bardzo wysokich temperaturach. PamiÄtaj, ĆŒe nie wszystkie oleje 5W... to peĆne syntetyki. |