5hp30 - Ĺ‚omot ze skrzyni, popsuta ?

Data: 2014-01-13 23:49:49
Autor: _Michał
5hp30 - Ĺ‚omot ze skrzyni, popsuta ?
Hej,

Chyba auto mi się kończy :/ (czas na takie na literkę F ;) )

Skrzynia ZF 5hp30,
czasami przy zmianie biegu coś nie wejdzie, jest poślizg
lub łomot i poślizg i się tryb awaryjny włącza (trzeba
wyłączyć auto i włączyć po kilku sek - może być w trakcie jazdy).

co to może być ?
stan oleju niski, sprzęgiełka jakieś się ślizgają ? elektrozawory ?

Są jakieś schematy jak ta skrzynia działa ?
dzieje się to zarówno w trybie automat jak i ręcznej zmianie.
skrzynia jeszcze wytrzymuje "rysowanie kresek" na suchym od
pierwszego do trzeciego biegu (na 4 nie rysuje - mocy brak),
ale przy zmianie biegu i duĹĽej mocy juĹĽ nie.

czy już po skrzyni (raz na kilka dni się to włącza)
i auta lepiej szukać ?

Pozdrawiam!

Data: 2014-01-13 22:56:18
Autor: X-Man
"_Michał" <mttj@gazeta.pl> wrote in message news:52d46d8f$0$2158$65785112news.neostrada.pl...
[...]

a próbowałeś dzwonić do jakiegoś serwisu skrzyń biegów? chyba szybciej i prościej będzie niż szukanie szczęścia tu...

Pzdr
Piotrek

Data: 2014-01-14 00:16:50
Autor: _Michał
On 2014-01-13 23:56, X-Man wrote:
[...]

jeszcze nie, bo ĹĽyjemy w dziwnym kraju gdzie siÄ™ uwaĹĽa skrzynie
automatyczne za trudne w naprawie i 3x droższe od auta w całości

w każdym razie w cenie 4hp20 się kupuje całe auto z 5hp30 i jeszcze
jest na 2 baki czyli koło 200 litrów paliwa :)

więc ew. poświęce 5h na kupno czegoś nowego (nowszego), ale na razie
wolałbym ogarnąć tą skrzynie, zwłaszcza jeśli to olej czy coś takiego.
tylko przed rozmową muszę mieć info co to w ogóle jest:)

Data: 2014-01-14 00:31:50
Autor: _Michał
On 2014-01-14 00:16, _Michał wrote:
On 2014-01-13 23:56, X-Man wrote:
[...]

A właśnie generalnie auto jeszcze jeździ, i nie załączył mi się nigdy
błąd jak miałem wyłączone DSC - podejrzewam ze komp zaciska oba hamulce
na tylnej osi i cała moc idzie w skrzynie - i wtedy ten łomot jest
i ślizganie, ale w sumie hamulce są dużo słabsze od silnika to nie
powinny dać mu rady (muli go po chwili dopiero)- w każdym razie chyba
zrywa się skrzyni a ona ma dość, a poza tym errorem jeździ normalnie
i nic jej nie jest.

Data: 2014-01-14 01:10:18
Autor: p0li
5hp30 - Ĺ‚omot ze skrzyni, popsuta ?
T->Dnia 2014-01-14 00:16:50 niejaki _Michał napisał:
w każdym razie w cenie 4hp20

jakby¶ chciał niedrogo 4hp20 to mam jedn± na zbyciu...

....obudowan± xm-em :)

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2014-01-14 02:38:33
Autor: Michał
5hp30 - łomot ze skrzyni, popsuta ?
On 2014-01-14 01:10, p0li wrote:
T->Dnia 2014-01-14 00:16:50 niejaki _Michał napisał:
w każdym razie w cenie 4hp20

jakby¶ chciał niedrogo 4hp20 to mam jedn± na zbyciu...

...obudowan± xm-em :)

No ja mam jeszcze tak± 4hp20 uszkodzon± obudowan± safranem,
więc i podejrzewam ze silnik ten sam V6 3.0 :)

Ale na razie 5hp30 v12 5.4 obudowan± w serie7 może uda
się "odratować" ;) - i tak to znacznie ekonomiczniejsze
auto od tych na F, tylko w zimie już tak nie jeĽdzi ;)

Ale korci mnie wsadzenie skrzyni i latanie w ciszy :)

a XM nigdy nie miałem, bo słabo w crashtestach wypadł :/
ale c6 korci, korci :) też z 4hp20 (chyba) i V6 3.0 z XM czy Safrane :)

btw. w XM dawali do tych skrzyń możliwo¶ć zmiany ręcznej biegów ?

Data: 2014-01-14 09:25:05
Autor: p0li
T->Dnia 2014-01-14 02:38:33 niejaki _Michał napisał:
On 2014-01-14 01:10, p0li wrote:
[...]

moja ma 20 tys po kapitalce a silnik - je¶li to es9j4 - to pewnie taki sam
i jest to 2,9 je¶li chcemy być szczegółowi
3.0 w xm-ie to była starsza jednostka - prv

btw. w XM dawali do tych skrzyń możliwo¶ć zmiany ręcznej biegów ?

zmieniać ręcznie mogłe¶ - ale specjalnego trybu czy dodatkowej wajhy nie
było

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2014-01-14 15:48:51
Autor: Adam
W dniu 2014-01-13 23:49, _Michał pisze:
Hej,

Chyba auto mi się kończy :/ (czas na takie na literkę F ;) )

Skrzynia ZF 5hp30,
czasami przy zmianie biegu co¶ nie wejdzie, jest po¶lizg
lub łomot i po¶lizg i się tryb awaryjny wł±cza (trzeba
wył±czyć auto i wł±czyć po kilku sek - może być w trakcie jazdy).

(...)

Nie wiesz o tym, że wył±czenie silnika w trakcie jazdy autem ze skrzyni± automatyczn± z przekładni± hydrokinetyczn± może u¶miercić skrzynię?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-01-14 20:30:53
Autor: Michał
On 2014-01-14 15:48, Adam wrote:
[...]

yyy ??????????
tz. nie można sobie obrócić kluczyka ?

Data: 2014-01-14 20:58:33
Autor: Michał
On 2014-01-14 20:30, _Michał wrote:
On 2014-01-14 15:48, Adam wrote:
[...]

ej - jest lepiej .....

chwile przez tym jak się skrzynia popsuła auto
holowałem na sznurku przez R75

mogła się popsuć od holowania ?

Data: 2014-01-14 21:05:21
Autor: MadMan
Dnia Tue, 14 Jan 2014 20:58:33 +0100, _Michał napisał(a):

chwile przez tym jak się skrzynia popsuła auto
holowałem na sznurku przez R75

mogła się popsuć od holowania ?

Oczywi¶cie. Automat się holuje powoli i blisko. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-01-14 21:32:41
Autor: Michał
On 2014-01-14 21:05, MadMan wrote:
[...]

było blisko ale nie powoli....
bez wł±czonego silnika - bo znowu się wykopyrtło wszystko
w aucie i chodził uparty cały czas a w baku 2/3 paliwa,
i trzeba go było gasić przez rozpięcie kabelków.

Data: 2014-01-14 21:37:31
Autor: Michał
On 2014-01-14 21:32, _Michał wrote:
On 2014-01-14 21:05, MadMan wrote:
[...]

kurde !!!!!

czyli auto nie "się zepsuło"

tylko "popsułem sobie auto" ?

Data: 2014-01-14 22:04:33
Autor: RoMan Mandziejewicz
5hp30 - łomot ze skrzyni, popsuta ?
Hello _Michał,

[...]

Zaczynasz dyskutować sam ze sob±. Trolling?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-01-14 22:42:05
Autor: Michał
On 2014-01-14 22:04, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello _Michał,

[...]

nie, ja tak mam ;) to normalne

takie nowe przemy¶lenia się pojawiły

Data: 2014-01-15 10:50:37
Autor: Piotr Klimek
5hp30 - łomot ze skrzyni, popsuta ?
Dnia (Tue, 14 Jan 2014 22:42:05 +0100) ktos podajacy sie za _Michał
wyklawiaturowal co nastepuje:

nie, ja tak mam ;) to normalne

takie nowe przemy¶lenia się pojawiły

Twoje przygody motoryzacyjne s± niesamowite. Nie my¶lałe¶ o tym aby wydać
je w formie ksi±zki? --
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Audi A4B6 3.0 Q

Data: 2014-01-14 21:15:24
Autor: RoMan Mandziejewicz
[...]

A co pisz± w instrukcji?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-01-14 21:33:50
Autor: Michał
On 2014-01-14 21:15, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello _Michał,

[...]

Rover 75 siostry :)

mogła się popsuć od holowania ?

A co pisz± w instrukcji?

nie wiem nie zagl±dałem, zaczepiłem sznurek i wio 4.2tony zestaw :)

Data: 2014-01-15 15:16:42
Autor: Adam
On 2014-01-14 21:15, RoMan Mandziejewicz wrote:
Hello _Michał,

[...]

To na następny raz przeczytaj :(

Z reguły można holować nie za pomoc± R75 tylko Perszerona - znaczy taka rasa konia ;) - chodzi o prędko¶ć. Mała odległo¶ć i mała prędko¶ć.

--
Pozdrawiam.

Adam

5hp30 - Ĺ‚omot ze skrzyni, popsuta ?