5hp30 - Å‚omot ze skrzyni, popsuta ?

Data: 2014-01-13 22:56:18
Autor: X-Man
5hp30 - Å‚omot ze skrzyni, popsuta ?
"_Michał" <mttj@gazeta.pl> wrote in message news:52d46d8f$0$2158$65785112news.neostrada.pl...
Hej,
Chyba auto mi się kończy :/ (czas na takie na literkę F ;) )
Skrzynia ZF 5hp30,
czasami przy zmianie biegu coś nie wejdzie, jest poślizg
lub łomot i poślizg i się tryb awaryjny włącza (trzeba
wyłączyć auto i włączyć po kilku sek - może być w trakcie jazdy).
co to może być ?

a próbowałeś dzwonić do jakiegoś serwisu skrzyń biegów? chyba szybciej i prościej będzie niż szukanie szczęścia tu...

Pzdr
Piotrek

Data: 2014-01-14 00:16:50
Autor: _Michał
On 2014-01-13 23:56, X-Man wrote:
[...]

jeszcze nie, bo żyjemy w dziwnym kraju gdzie się uważa skrzynie
automatyczne za trudne w naprawie i 3x droższe od auta w całości

w każdym razie w cenie 4hp20 się kupuje całe auto z 5hp30 i jeszcze
jest na 2 baki czyli koło 200 litrów paliwa :)

więc ew. poświęce 5h na kupno czegoś nowego (nowszego), ale na razie
wolałbym ogarnąć tą skrzynie, zwłaszcza jeśli to olej czy coś takiego.
tylko przed rozmową muszę mieć info co to w ogóle jest:)

Data: 2014-01-14 00:31:50
Autor: _Michał
On 2014-01-14 00:16, _Michał wrote:
On 2014-01-13 23:56, X-Man wrote:
[...]

A właśnie generalnie auto jeszcze jeździ, i nie załączył mi się nigdy
błąd jak miałem wyłączone DSC - podejrzewam ze komp zaciska oba hamulce
na tylnej osi i cała moc idzie w skrzynie - i wtedy ten łomot jest
i ślizganie, ale w sumie hamulce są dużo słabsze od silnika to nie
powinny dać mu rady (muli go po chwili dopiero)- w każdym razie chyba
zrywa się skrzyni a ona ma dość, a poza tym errorem jeździ normalnie
i nic jej nie jest.

Data: 2014-01-14 01:10:18
Autor: p0li
5hp30 - Å‚omot ze skrzyni, popsuta ?
T->Dnia 2014-01-14 00:16:50 niejaki _Micha³ napisa³:
w ka¿dym razie w cenie 4hp20

jakby¶ chcia³ niedrogo 4hp20 to mam jedn± na zbyciu...

....obudowan± xm-em :)

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)
prawdziwy facet nie da odebraæ sobie szarlotki

Data: 2014-01-14 02:38:33
Autor: Micha³
5hp30 - ³omot ze skrzyni, popsuta ?
On 2014-01-14 01:10, p0li wrote:
T->Dnia 2014-01-14 00:16:50 niejaki _Micha³ napisa³:
w ka¿dym razie w cenie 4hp20

jakby¶ chcia³ niedrogo 4hp20 to mam jedn± na zbyciu...

...obudowan± xm-em :)

No ja mam jeszcze tak± 4hp20 uszkodzon± obudowan± safranem,
wiêc i podejrzewam ze silnik ten sam V6 3.0 :)

Ale na razie 5hp30 v12 5.4 obudowan± w serie7 mo¿e uda
siê "odratowaæ" ;) - i tak to znacznie ekonomiczniejsze
auto od tych na F, tylko w zimie ju¿ tak nie je¼dzi ;)

Ale korci mnie wsadzenie skrzyni i latanie w ciszy :)

a XM nigdy nie mia³em, bo s³abo w crashtestach wypad³ :/
ale c6 korci, korci :) te¿ z 4hp20 (chyba) i V6 3.0 z XM czy Safrane :)

btw. w XM dawali do tych skrzyñ mo¿liwo¶æ zmiany rêcznej biegów ?

Data: 2014-01-14 09:25:05
Autor: p0li
5hp30 - ³omot ze skrzyni, popsuta ?
T->Dnia 2014-01-14 02:38:33 niejaki _Micha³ napisa³:
On 2014-01-14 01:10, p0li wrote:
[...]

moja ma 20 tys po kapitalce a silnik - je¶li to es9j4 - to pewnie taki sam
i jest to 2,9 je¶li chcemy byæ szczegó³owi
3.0 w xm-ie to by³a starsza jednostka - prv

btw. w XM dawali do tych skrzyñ mo¿liwo¶æ zmiany rêcznej biegów ?

zmieniaæ rêcznie mog³e¶ - ale specjalnego trybu czy dodatkowej wajhy nie
by³o