6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak można?

Data: 2010-05-25 11:48:36
Autor: Miecio
6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak można?
W dniu 2010-05-25 11:20, twinsen pisze:
Tym razem pytanie nie o opony, a o felgi. Czy jeśli w instrukcji
pojazdu jest
napisane, że standardowy rozmiar felgi to 6,5Jx15 ET43 dla opon o
rozmiarze 195/65/15,
to czy można bezpiecznie założyć felgi 7Jx15 o ET35?
Felgi z instrukcji o tych dokładnie parametrach to oczywiście felgi
jedynie Fiata.
Nie da się nic znaleźć, jedynie 6,5" o innym ET, albo szersze też o
innym ET.
Jaka jest tolerancja ET i szerokości felg bezpieczna do użytkowania?
Nie mówię
tu o jakimś tuningu, bardziej o zamiennikach felg fabrycznych, co do
których jest
gwarancja że będą pasować, o nic nie ocierać i nie wpływać na układ
jezdny
w jakiś negatywny sposób.

Uogólniając: ET (offset) im większy tym felga jest bardziej schowana. W twoim przypadku zmieniasz offset z 43mm na 35mm. Czyli felga będzie wystawała o 8 mm więcej.
Dodatkowo szerokość felgi zwiększy się o 12,7mm.

Data: 2010-05-25 02:57:45
Autor: twinsen
[...]

Ale mnie chodzi o to, czy jeśli fabrycznie jest 6,5Jx15 i ET43, to czy
można
spokojnie to zamienić na 7Jx15 i ET35, tzn. czy to że na Allegro ktoś
pisze,
że taki rozmiar pasuje do Stilo, to czy to jest prawda? Chodzi mi o
bezpieczną
tolerancję. Bo jeśliby kupować wg tego co instrukcja rzecze, to kupisz
tylko
3 wzory felg 15", pochodzących od Fiata. Wszystko inne ma inne ET.
Więc
pytam, czy jest bezpiecznie i zgodnie ze sztuką dokonać takiej właśnie
zamiany?

Data: 2010-05-25 12:00:46
Autor: krzysiek82
twinsen pisze:
spokojnie to zamienić na 7Jx15 i ET35, tzn. czy to że na Allegro ktoś
pisze,
że taki rozmiar pasuje do Stilo, to czy to jest prawda?

Podejdzie, bez problemu, nawet w punto się taki rozmiar mieści mimo iż nadkole mniejsze :)

--
krzysiek82

Data: 2010-05-25 12:04:47
Autor: Gabriel'Varius'
Użytkownik twinsen napisał:

[...]

Sprawdz sobie tutaj:
http://www.wheelsizecalculator.com/pl/
http://www.1010tires.com/wheeloffsetcalculator.asp
http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/Szerokosc_opony__a_szerokosc_felgi_,3,32,15.html
                Oskar Wilde

Data: 2010-05-25 12:09:53
Autor: Miecio
W dniu 2010-05-25 11:57, twinsen pisze:
[...]

Wysłałem Ci to abyś sam wyciągną wnioski. Felga będzie wystawała o ponad 1,5 cm dalej niż fabryczne. Jeśli auto nie ma szerokich nadkoli to będzie chlapało.

Data: 2010-05-25 12:15:13
Autor: krzysiek82
Miecio pisze:
Wysłałem Ci to abyś sam wyciągną wnioski. Felga będzie wystawała o ponad 1,5 cm dalej niż fabryczne. Jeśli auto nie ma szerokich nadkoli to będzie chlapało.

w stilo nic nie będzie wystawało, będzie co najwyżej lepiej wyglądało :) Ale czy 15 cali w aucie o takich gabarytach to nie za mało? Tam się 17sta prosi :)

--
krzysiek82

Data: 2010-05-25 03:47:04
Autor: twinsen
On 25 Maj, 12:15, krzysiek82 <s...@user.pl> wrote:
Miecio pisze:
> [...]
w stilo nic nie będzie wystawało, będzie co najwyżej lepiej wyglądało :)
Ale czy 15 cali w aucie o takich gabarytach to nie za mało? Tam się

Wystawać poza obrys nie wystaje, jest sporo zapasu. Gdzieś wyczytałem
że
szersza felga to lepsze właściwości trakcyjne. A ponieważ nie chciałem
czuć
każdego kamienia pod tyłkiem, wymyśliłem kompromis. Czyli zamiast
fabrycznego
6,5"x15 zapodałem 7"x15. Tyle, że na tych felgach opony symetryczne
kierunkowe
są nieustawialne: ciągle ściąga. Jutro gumiarz będzie przymierzał do
tych felg
opony o bieżniku asymetrycznym i niekierunkowe. Potem zrobimy
eksperyment
odwrotny: założymy jakieś felgi 6,5" i na to te moje nieszczęśne
Fuldy. A jak
i to nic nie da, to je wyrzucę albo spalę i kupię Continental i nowe
stalówki i obrażę
się na alusy :///

Data: 2010-05-25 12:18:01
Autor: Gabriel'Varius'
Użytkownik krzysiek82 napisał:

Miecio pisze:

[...]

Hehe, pierwsze foki i astry wyjezdzaly na 13" kolach, ech czasy sie zmieniaja, auta rosna :-)

                Oskar Wilde

Data: 2010-05-25 12:18:23
Autor: Grejon
Gabriel'Varius' pisze:

Hehe, pierwsze foki i astry wyjezdzaly na 13" kolach, ech czasy sie

Focusy na 13? Chyba 1.4.

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-05-25 12:27:19
Autor: Gabriel'Varius'
Użytkownik Grejon napisał:

Gabriel'Varius' pisze:

Hehe, pierwsze foki i astry wyjezdzaly na 13" kolach, ech czasy sie

Focusy na 13? Chyba 1.4.
Tak. To bylo na samym poczatku, pozniej dlugo byly 14" i rosnie do nadal :-)

                Oskar Wilde

6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak można?