6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak mo¿na?

Data: 2010-05-25 10:47:56
Autor: to
6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak mo¿na?
twinsen wrote:

Jaka jest tolerancja ET i szerokości felg bezpieczna do użytkowania? Nie
mówię tu o jakimś tuningu, bardziej o zamiennikach felg fabrycznych, co do których jest gwarancja że będą pasować, o nic nie ocierać i nie
wpływać na układ jezdny w jakiś negatywny sposób.

Co do szerokości felgi to 6,5 jest typowe dla opony 205. Jeśli masz 195 to nie ma najmniejszego sensu jeszcze jej zwiększać. Felga będzie cięższa i będzie łatwiej ją uszkodzić o krawężnik. Co do ET to wbrew powszechnej opinii jego zmniejszanie nie wpływa tylko na wygląd i na to "czy nie ociera" ale zmienia też dość znacznie warunki pracy zawieszenia. Znaczące jego zmniejszanie (im mniejsze ET tym większy rozstaw kół) nie jest mądre, niemniej różnica typu 35 vs. 43 jest jeszcze chyba do zaakceptowania.

--
"Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$1@news.net.icm.edu.pl

Data: 2010-05-25 04:40:16
Autor: twinsen
6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak mo¿na?
On 25 Maj, 12:47, to <t...@abc.xyz> wrote:
twinsen wrote:

Co do szeroko¶ci felgi to 6,5 jest typowe dla opony 205. Je¶li masz 195
to nie ma najmniejszego sensu jeszcze jej zwiêkszaæ. Felga bêdzie ciê¿sza
i bêdzie ³atwiej j± uszkodziæ o krawê¿nik. Co do ET to wbrew powszechnej
opinii jego zmniejszanie nie wp³ywa tylko na wygl±d i na to "czy nie
ociera" ale zmienia te¿ do¶æ znacznie warunki pracy zawieszenia. Znacz±ce
jego zmniejszanie (im mniejsze ET tym wiêkszy rozstaw kó³) nie jest
m±dre, niemniej ró¿nica typu 35 vs. 43 jest jeszcze chyba do
zaakceptowania.

No felgi ju¿ posiadam, maj± wzór który lubiê i po prostu staram siê
usprawiedliwiæ ;-)
Zalecane do 195 wg Fiata jest 6,5", a opcjonalne 7". Na sieci ró¿ne
strony podaj±,
¿e mozna stosowaæ i siê nie przejmowaæ. Je¶li wszystkie opcje zawiod±
i auto
na innych oponach na tych felgach nadal bêdzie ¶ci±gaæ, to siê ich
pozbêdê...
i kupiê 6,5" jako w instrukcji stoi.

Data: 2010-05-25 11:55:54
Autor: to
6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak mo¿na?
twinsen wrote:

No felgi już posiadam, mają wzór który lubię i po prostu staram się
usprawiedliwić ;-)
Zalecane do 195 wg Fiata jest 6,5", a opcjonalne 7". Na sieci różne
strony podajÄ…,
że mozna stosować i się nie przejmować.

Móc to można, ale to bez sensu. Większa masa na kołach = większa bezwładność = spadek odczuwalnej dynamiki.

Data: 2010-05-25 12:07:57
Autor: to
6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak mo¿na?
twinsen wrote:

Jeśli wszystkie opcje zawiodą i
auto
na innych oponach na tych felgach nadal będzie ściągać, to się ich
pozbędę...
i kupiÄ™ 6,5" jako w instrukcji stoi.

To, że taka konfiguracja nie jest może optymalna to jedno, ale od tego auto nie powinno absolutnie ściągać. Jeśli masz taki problem to przyczyna leży raczej gdzie indziej, raczej na pewno nie w nieco innym rozmiarze felg.

Data: 2010-05-25 05:32:09
Autor: twinsen
6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak mo¿na?
On 25 Maj, 14:07, to <t...@abc.xyz> wrote:
To, ¿e taka konfiguracja nie jest mo¿e optymalna to jedno, ale od tego
auto nie powinno absolutnie ¶ci±gaæ. Je¶li masz taki problem to przyczyna
le¿y raczej gdzie indziej, raczej na pewno nie w nieco innym rozmiarze
felg.

Dlatego bardzo "liczê" ¿e to jednak Fulda da³a dupy i sprzeda³a mi
opony
z ukryt± wad± fabryczn±... Ale ¿eby nowe opony? :/

Data: 2010-05-25 12:47:11
Autor: to
6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak mo¿na?
twinsen wrote:

Dlatego bardzo "liczę" że to jednak Fulda dała dupy i sprzedała mi opony
z ukrytą wadą fabryczną... Ale żeby nowe opony? :/

Bardzo możliwe, Fulda to raczej tania marka. Załóż na próbę inne koła to się przekonasz czy w nich problem.

Data: 2010-05-25 05:50:38
Autor: twinsen
On 25 Maj, 14:47, to <t...@abc.xyz> wrote:
twinsen wrote:
> Dlatego bardzo "liczê" ¿e to jednak Fulda da³a dupy i sprzeda³a mi opony
> z ukryt± wad± fabryczn±... Ale ¿eby nowe opony? :/
Bardzo mo¿liwe, Fulda to raczej tania marka. Za³ó¿ na próbê inne ko³a to
siê przekonasz czy w nich problem.

A czy mo¿ecie mi poleciæ co¶ z asymetrycznym i niekierunkowym
bie¿nikiem
w rozmiarze 195/65/15? Continental? Pirelli? Bridgestone/Firestone? :)
Styl jazdy raczej spokojny, czasem przeganiam siê po autostradzie z
prêdko¶ci±
przepisow± :)

Data: 2010-05-25 12:55:44
Autor: to
6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak mo¿na?
twinsen wrote:

A czy możecie mi polecić coś z asymetrycznym i niekierunkowym bieżnikiem
w rozmiarze 195/65/15? Continental? Pirelli? Bridgestone/Firestone? :)
Styl jazdy raczej spokojny, czasem przeganiam siÄ™ po autostradzie z
prędkością przepisową :)

Jak spokojny to obojętne, byle markowe.

Data: 2010-05-25 14:59:49
Autor: krzysiek82
twinsen pisze:

A czy mo¿ecie mi poleciæ co¶ z asymetrycznym i niekierunkowy

ja mam zakupi³em opony duro i jestem zadowolony, chocia¿ dobry producent jest.

--
krzysiek82

Data: 2010-05-25 12:48:52
Autor: to
to wrote:

Bardzo możliwe, Fulda to raczej tania marka. Załóż na próbę inne koła to
siÄ™ przekonasz czy w nich problem.

Jeszcze jedno, próbowałeś założyć przednie koła na tył, a tylne na przód? To pewnie łatwiejsze niż znalezienie nowego kompletu opon, a jeśli ściąga z powodu opony na przodzie to jak dasz ją na tył to na 99% przestanie (ale i tak trzeba będzie ją później wymienić).

Data: 2010-05-25 06:03:18
Autor: twinsen
6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak mo¿na?
On 25 Maj, 14:48, to <t...@abc.xyz> wrote:

Jeszcze jedno, próbowa³e¶ za³o¿yæ przednie ko³a na ty³, a tylne na przód?
To pewnie ³atwiejsze ni¿ znalezienie nowego kompletu opon, a je¶li ¶ci±ga
z powodu opony na przodzie to jak dasz j± na ty³ to na 99% przestanie
(ale i tak trzeba bêdzie j± pó¼niej wymieniæ).

Tak, ka¿da z tych opon by³a ju¿ po za³o¿eniu na ka¿dej z piast :)
Zawsze ¶ci±ga³o... Od nowo¶ci :/ Zamienia³em stronami, ty³-przód,
na krzy¿ - nic to nie daje. Nie testowa³em jeszcze przodu wspak.
Czyli niezgodnie z kierunkiem rotacji. To podobno przynios³oby
¶ci±ganie w drug± stronê = wada fabryczna opon. Jako¶ nie mam
zaufania do przek³adania opon kierunkowych z niew³a¶ciw± rotacj±....

Data: 2010-05-26 06:01:32
Autor: to
6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak mo¿na?
twinsen wrote:

Tak, każda z tych opon była już po założeniu na każdej z piast :) Zawsze
ściągało... Od nowości :/ Zamieniałem stronami, tył-przód, na krzyż -
nic to nie daje.

Skoro nie dało to żadnych zmian to na 99% nie kwestia opon (ten 1% pozostawiam na wszystkie cztery opony uszkodzone w taki sam sposób).

Data: 2010-05-25 14:40:14
Autor: krzysiek82
twinsen pisze:
Dlatego bardzo "liczê" ¿e to jednak Fulda da³a dupy i sprzeda³a mi
opony
z ukryt± wad± fabryczn±... Ale ¿eby nowe opony? :/

zdarza siê :) Tylko niech Ciê w sklepie w konia nie zrobi±, ¿e na oko nic nie widaæ, na oko to ch³op umar³.

--
krzysiek82

Data: 2010-05-26 08:17:20
Autor: Gabriel'Varius'
6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak mo¿na?
U¿ytkownik twinsen napisa³:
[...]

No ja mialem przejscia z nowkami goodyer'a w nowym aucie, skonczylo sie na wojnie bo mialy bable na bokach po kilku miesiacach. Ale co przeszedlem w ASO i serwisie GY to nawet mi sie nie che pisac - skonczylo sie na oddaniu kasy od producenta GY po dlugiej walce po kilku miesiacach poniewaz ja sobie kupilem na wlasna reke Klebery bo na tamtych nie dalo sie jedzic (bicie, plywanie przy hamowaniu) a mialem wyjazdy wakacyjne i to z malym dzieckiem - ot cala Polska :-(
pozdarwiam

--
Mówiæ prawdê i umieæ prawd± ¿yæ - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Data: 2010-05-25 13:45:08
Autor: krzysiek82
twinsen pisze:
No felgi ju¿ posiadam, maj± wzór który lubiê i po prostu staram siê
usprawiedliwiæ ;-)
Zalecane do 195 wg Fiata jest 6,5", a opcjonalne 7". Na sieci ró¿ne
strony podaj±,

nie ma znaczenia 6.5 czy 7 ja mam dla opony 175/50r13 w cinquecento felgê 7 cali i te¿ ³adnie wygl±da.

[...]

to nie wina felg, sprawd¼ zawieszenie a dok³adniej zbie¿no¶æ. Im szersza felga tym bardziej mo¿e byæ to odczuwalne (tak mówi teoria) w praktyce ja tego nie odczu³em :)

--
krzysiek82

Data: 2010-05-25 04:52:33
Autor: twinsen
On 25 Maj, 13:45, krzysiek82 <s...@user.pl> wrote:

to nie wina felg, sprawd¼ zawieszenie a dok³adniej zbie¿no¶æ. Im szersza
felga tym bardziej mo¿e byæ to odczuwalne (tak mówi teoria) w praktyce
ja tego nie odczu³em :)

Oto zbie¿no¶æ, ustawiane wczoraj: http://images8.fotosik.pl/334/f00f558618a38ce1.jpg
Wg gumiarza, k±t pochylenia ko³a lewego jest na granicy normy, ale
to jeszcze nie powód do paniki.

Data: 2010-05-25 11:57:31
Autor: to
krzysiek82 wrote:

nie ma znaczenia 6.5 czy 7 ja mam dla opony 175/50r13 w cinquecento
felgę 7 cali i też ładnie wygląda.

Wyjątkowo durna konfiguracja... Siedmiocalowa felga do opon 175, litości. Co tym zyskujesz? Cienki i tak nie wygląda fajnie, a z ciężką felgą straci resztki symbolicznej dynamiki.

Data: 2010-05-25 14:04:57
Autor: krzysiek82
6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak można?
to pisze:
  > WyjÄ…tkowo durna konfiguracja... Siedmiocalowa felga do opon 175, litoÅ›ci.
Co tym zyskujesz? Cienki i tak nie wygląda fajnie, a z ciężką felgą straci resztki symbolicznej dynamiki.

1.2 16v w planie 1.4 16v dziękuje, mnie się podoba.

--
krzysiek82

Data: 2010-05-25 12:05:48
Autor: to
krzysiek82 wrote:

1.2 16v w planie 1.4 16v dziękuje, mnie się podoba.

I do tego opona 175? Masz w ogóle trakcje?

Data: 2010-05-25 14:14:53
Autor: krzysiek82
to pisze:
I do tego opona 175? Masz w ogóle trakcje?

jeździ nie jest źle, są tacy co mają po 160KM i też dają radę. Mało tego popularne są także kapcie 165/55 jako zamiennik 175/50 bo wyglądają jeszcze bardziej kozacko.

--
krzysiek82

6,5Jx15 ET43 -> 7Jx15 ET35 - czy tak mo¿na?