6 maja - Świętych Apostołów Filipa i Jakuba

Data: 2009-05-06 21:54:43
Autor: abc
6 maja - Świętych Apostołów Filipa i Jakuba
W czasie ostatniej wieczerzy Filip prosi Pana Jezusa, aby pokazał Apostołom
swojego niebieskiego Ojca:

Rzekł do Niego Filip: "Panie, pokaż nam Ojca, a to nam wystarczy".
Odpowiedział mu Jezus: "Filipie, tak długo jestem z wami, a jeszcze Mnie nie
poznałeś? Kto Mnie zobaczył, zobaczył także Ojca. Dlaczego więc mówisz:
Pokaż nam Ojca? Czyż nie wierzysz, że jestem w Ojcu, a Ojciec jest we Mnie?"
(J 14, 7-10).

Postawione przez Filipa pytanie dało Jezusowi okazję wytłumaczyć Apostołom
najintymniejszy związek, jaki w tajemnicy Trójcy Przenajświętszej istnieje
pomiędzy Ojcem i Synem. (...)

Po zmartwychwstaniu Jezusa Jakub wyróżniał się wśród Apostołów jako
przewodniczący gminy chrześcijańskiej w Jerozolimie. Kiedy św. Piotr został
cudownie uwolniony przez anioła z więzienia, każe o tym oznajmić Jakubowi
(Dz 12, 17).

Na soborze apostolskim św. Jakub zaraz po Piotrze zajął głos i
wpłynął na to, że św. Paweł mógł spokojnie pełnić swoją misję wśród pogan i
nie narzucać im przepisów prawa Mojżeszowego (Dz 15, 13-23).

Więcej http://www.brewiarz.pl/czytelnia/swieci/05-06.php3

6 maja - Świętych Apostołów Filipa i Jakuba